STA novice / Socialna pomoč po novem približno 289 evrov, nekateri otroški dodatki kot pred varčevanjem
petek, 1.1.2016
Ljubljana, 01. januarja (STA) - Denarna socialna pomoč za samsko osebo se z novim letom z dosedanjih nekaj manj kot 271 evrov zvišuje na malenkost manj kot 289 evrov. Otroški dodatki v petem in šestem dohodkovnem razredu se vračajo na raven pred uveljavitvijo varčevalnega zakona. Več bo državnih štipendij in subvencioniranih kosil, navaja ministrstvo za delo.
Varčevalni ukrepi so pri denarnih socialnih pomočeh in varstvenih dodatkih v celoti odpravljeni. S 1. januarjem se osnovni znesek minimalnega dohodka namreč zvišuje na 288,81 evra. Toliko znašajo tudi redna denarna socialna pomoč, izredna denarna socialna pomoč in posmrtnina.
Cenzus za varstveni dodatek za samsko osebo po novem letu znaša največ 470,76 evra, medtem ko je bil do zdaj 465,71 evra. Za uveljavljanje višjega zneska je treba najkasneje do konca februarja oddati novo vlogo na center za socialno delo tudi v primeru, če ima upravičenec še veljavno odločbo, opozarjajo na ministrstvu na svoji spletni strani.
Del zakona za uravnoteženje javnih financ iz leta 2012, ki je v petem in šestem dohodkovnem razredu znižal otroški dodatek za deset odstotkov, z novim letom preneha veljati. Višji otroški dodatek kot v letu 2015 bo prejelo 97.000 otrok, navaja ministrstvo.
Spremembe so tudi pri državni štipendiji. Po varčevalnem zakonu bi morali biti do nje znova upravičeni vsi iz družin iz petega dohodkovnega razreda. Ker pa bi to za državni proračun pomenilo preveliko obremenitev, je uvedeno prehodno obdobje, v katerem še ne bodo upoštevani čisto vsi.
Do državne štipendije so tako upravičeni dijaki in študenti iz družin s povprečnim mesečnim dohodkom do 56 odstotkov na družinskega člana. V štiričlanski družini cenzus znaša 2250 evrov. Državno štipendijo bo tako prejelo približno 3200 dijakov in študentov več kot v letu 2015. Za uveljavitev te pravice pa je treba oddati novo vlogo na center za socialno delo, opozarjajo na ministrstvu.
Z novim letom se očetovskemu dopustu dodaja pet dni, tako da bodo imeli očetje skupno 20 dni očetovskega dopusta. Vsem, ki imajo pravico do otroškega dodatka že priznano, ni treba vlagati nove vloge. Pravica se jim namreč po pojasnilu ministrstva ne bo znova odmerila.
Še naprej bo v celoti subvencionirano kosilo za otroke iz družin, ki so uvrščene v prvi dohodkovni razred. Dodatno pa se z novim letom uvaja 70-odstotna subvencija za učence iz družin, ki se uvrščajo v drugi dohodkovni razred, ter 40-odstotna subvencija za učence iz družin iz tretjega dohodkovnega razreda.
Subvencijo kosila bo tako imelo približno 45.500 učencev ali 28.900 več kot v letu 2015. Staršem ni treba oddajati vlog za subvencijo kosila, saj bodo šole upoštevale uvrstitev v dohodkovni razred iz odločbe o otroškem dodatku ali državni štipendiji in obračunale predpisano višino subvencije.
Zadnje novice
-
Predlog novele zakona o referendumu in o ljudski iniciativi brez podpore na matičnem odboru
6.10.2026 -
Ministrstvo za pravosodje: Današnja odločitev ESČP ne vpliva na veljavnost arbitražne razsodbe
6.10.2026 -
Piran določil kratkoročno oddajanje na zakonski maksimum in potrdil obratovalni čas
6.10.2026 -
Kos: Do učinkovitejših institucij EU tudi z manjšim številom komisarjev (daljše)
6.10.2026 -
Predlog opozicijskega zakona o kulturnem bonu za mlade končal parlamentarno pot
6.10.2026 -
Evropski poslanci za boljšo zaščito delavcev pred psihosocialnimi tveganji
6.10.2026 -
Evroposlanci potrdili program EU za hitrejšo podporo obrambnim inovacijam
6.10.2026 -
Koprsko okrajno sodišče bo spoštovalo sodbo ESČP v primeru hrvaškega ribiča
6.10.2026 -
Ustavno sodišče ne bo odločalo o sporazumu o enotni dovolilnici za plovbo po Soči
6.10.2026 -
Evropski parlament potrdil dogovor za večjo zaščito delavcev pred nevarnimi kemikalijami
6.10.2026 -
SDS bi volivce spraševala o "zmanjšanju birokratskega aparata javne uprave" (dopolnjeno)
6.10.2026 -
ESČP v primeru hrvaškega ribiča ugotovilo kršitev pravice do poštenega sojenja (daljše)
6.10.2026