STA novice / Mali proizvajalci piva in žganja po novem manj obdavčeni
ponedeljek, 1.8.2016
Ljubljana, 01. avgusta (STA) - Z današnjim dnem se je začel uporabljati novi zakon o trošarinah, ki prinaša več poenostavitev za davčne zavezance in prijaznejšo ureditev za male proizvajalce piva, vina in žganja. Mali proizvajalci piva in žganja so tako po novem manj obdavčeni, malim vinarjem pa je omogočena odprema vina v drugo državo EU po režimu odloga.
Zakon omogoča večjo preglednost, jasnost in enostavnost davčnega sistema, ki je učinkovitejši z vidika pobiranja davkov, zagotavlja lažjo uporabo predpisa ter večjo pravno varnost zavezancev. S tem se razbremenjuje gospodarstvo, kar vpliva na konkurenčnost, prispeva k prostovoljnemu plačevanju davkov ter zmanjšuje stroške in administrativne obveznosti za zavezance in davčni organ, pravijo na finančnem ministrstvu.
Prijaznejša davčna ureditev po novem velja za male proizvajalce piva, vina in žganja. Za male proizvajalce piva in žganja se uvaja 50-odstotno znižanje trošarine, pri malih proizvajalcih žganja pa se poleg tega ukinja tudi pavšalna obdavčitev žganja za lastno rabo, obdavčeno bo glede na dejansko proizvedeno količino.
Malim vinarjem je omogočena odprema vina v drugo državo članico v režimu odloga, in sicer s spremnim vinarskim dokumentom ali z elektronskim trošarinskim dokumentom v računalniško podprtem sistemu, kar je izjema od splošnega pravila in bo omogočala malim vinarjem prodor na tuje trge.
Na področju tobačnih izdelkov velja nova obveznost plačevanja trošarine za elektronske cigarete in tobak za segrevanje.
Zakon odpravlja obveznost mesečnega vlaganja obračunov, če v tem času ni bilo obveznosti za obračun ter uvaja novosti glede prevozov določenih izdelkov in pečatenja tovora. Pri cigaretah in rezanem tobaku ne bo več obveznosti obračuna za plačilo razlike trošarine na zalogi ob zvišanju maloprodajnih cen, če bo razlika manj kot 10 evrov.
Zakon prinaša tudi vrsto poenostavitev. Poenostavlja se ureditev za davka prosto prodajalno, določena je vrsta rabe energenta v napravah za kogeneracijo in rabe energenta za proizvodnjo električne energije, določena je trošarina za električno energijo po količinskih razredih odjema, trošarina za odjemalce električne energije, katerih letna poraba znaša nad 10.000 MWh letno, pa se znižuje s 3,05 na 1,8 evra za eno megavatno uro elektrike.
Trošarina za energente za energetsko intenzivna podjetja je z novim zakonom nižja, omejitev uveljavljanja vračila trošarine za komercialni prevoz blaga in potnikov za nakupe z gotovino pa odpravljena.
Zakon prenavlja tudi kazenske določbe in določa uskladitev izdanih dovoljenj, izdanih po veljavnem zakonu, z dejanskim stanjem.
Zadnje novice
-
Kos: Do učinkovitejših institucij EU tudi z manjšim številom komisarjev (daljše)
6.10.2026 -
Predlog opozicijskega zakona o kulturnem bonu za mlade končal parlamentarno pot
6.10.2026 -
Evropski poslanci za boljšo zaščito delavcev pred psihosocialnimi tveganji
6.10.2026 -
Evroposlanci potrdili program EU za hitrejšo podporo obrambnim inovacijam
6.10.2026 -
Koprsko okrajno sodišče bo spoštovalo sodbo ESČP v primeru hrvaškega ribiča
6.10.2026 -
Ustavno sodišče ne bo odločalo o sporazumu o enotni dovolilnici za plovbo po Soči
6.10.2026 -
Evropski parlament potrdil dogovor za večjo zaščito delavcev pred nevarnimi kemikalijami
6.10.2026 -
SDS bi volivce spraševala o "zmanjšanju birokratskega aparata javne uprave" (dopolnjeno)
6.10.2026 -
ESČP v primeru hrvaškega ribiča ugotovilo kršitev pravice do poštenega sojenja (daljše)
6.10.2026 -
Kolegij predsednika DZ potrdil nujni postopek za pet vladnih zakonskih predlogov
5.10.2026 -
Evropska komisija napoveduje skorajšnjo odločitev glede slovenskih trošarin
5.10.2026 -
Stevanović: Vzvodov za odstavitev poslanca nimamo (dopolnjeno)
5.10.2026