ZGO-1 člen 3, 3/1, 3a, 3a/1, 120, 120/1, 152. ZUP člen 11.
inšpekcijski postopek - ukrep gradbenega inšpektorja - nelegalna gradnja - kmečka lopa - nezahtevni objekt - dolžnost govoriti resnico
Po 11. členu ZUP morajo stranke pred organom govoriti resnico in pošteno uporabljati pravice, ki so jim priznane s tem in drugimi zakoni, ki urejajo upravni postopek. Z odločitvijo, da bosta zamolčala dejstva oz. o njih izpovedala drugače, sta tožnika pristala tudi na posledice, ki bodo zaradi tega nastale, torej da bosta v upravnem postopku obravnavana kot investitorja oz. lastnika nelegalno zgrajenega objekta.
V zadevi ni sporno, da objekt leži v varovanem območju, tožnika pa soglasja za poseg v varovanem območju nista pridobila, zaradi česar v obravnavanem primeru ni bil izpolnjen pogoj za gradnjo enostavnega objekta. Sporni nezahtevni objekt, tudi če se šteje, da se je njegova gradnja začela pred začetkom uporabe ZGO-1B kot gradnja enostavnega objekta, zato ni mogel pridobiti gradbenega dovoljenja po samem zakonu.
Pritožbeni organ je pravilno štel, da je bila vloga za izdajo soglasja vložena, ko je bila poslana priporočeno po pošti. Morebitno plačilo upravne takse namreč ne pomeni vložitve vloge.
upravni spor - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - zavrnitev pritožbe - sklep o stroških postopka - zavrženje tožbe
Izpodbijana odločitev v delu, v katerem je upravni organ druge stopnje zgolj zavrnil tožnikovo pritožbo zoper odločbo upravnega organa prve stopnje, ne vsebuje vsebinske odločitve o njegovi materialnopravno določeni pravici, obveznosti ali pravni koristi. Tako odločitev vsebuje prvostopenjski upravni akt, ki ga tožnik ne izpodbija.
Odločitev, da bo o stroških postopka izdan poseben sklep, pa je procesni sklep.
Komunalni prispevek je obveznost investitorja in ne njegova pravica. Predpisi, ki urejajo komunalni prispevek, ne dajejo podlage za odmerjanje komunalnega prispevka za zemljišča, ki niso stavbna. Če občinski prostorski načrt na nekem območju ne omogoča gradnje, se torej zagotavljanje gradnje komunalne infrastrukture ne more nanašati na tako območje.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - objektivni pogoj - očitno nerazumna zadeva
Zgolj dejstvo, da se je tudi višje sodišče strinjalo s prvostopenjsko zavrnilo sodbo, še ne pomeni, da so pričakovanja tožnice, povezano z uspehom v revizijskem postopku, očitno v nasprotju z izidom v zadevah s podobnim dejanskim stanjem in pravno podlago.
nujna brezplačna pravna pomoč - neupravičeno prejeta brezplačna pravna pomoč - vrnitev neupravičeno prejete brezplačne pravne pomoči
Tožnik je lastnik premoženja, ki presega 60 osnovnih zneskov minimalnega dohodka, zato mu je bila nujna brezplačna pravna pomoč dodeljena neupravičeno, zaradi česar mora dobljena sredstva vrniti.
varstvo človekovih pravic - upravni spor - drugo sodno varstvo - subsidiarni upravni spor
Tožniki zatrjujejo, da so jim bile človekove pravice kršene z izdajo gradbenega dovoljenja, sprejetega v upravnem postopku. To pa pomeni, da so imeli tožniki zoper upravni akt, s katerim naj bi se poseglo v njihove ustavne pravice, možnost uveljavljati pravna sredstva v rednem upravnem sporu po 2. členu ZUS-1.
obvezno cepljenje - opustitev obveznega cepljenja - mnenje komisije za cepljenje - načelo zaslišanja strank v postopku
Tožnika sta bila z mnenjem Komisije za cepljenje seznanjena šele s prejemom izpodbijane odločbe, zato jima je bilo v postopku onemogočeno, da opozorita na morebitne nejasnosti ali pomanjkljivosti mnenja.
Uredba o podporah električni energiji proizvedeni iz obnovljivih virov energije člen 27. EZ člen 64n, 64n/3, 64n/4, 64n/4-1.
dodelitev podpore električni energiji - obnovljivi viri energije - referenčni stroški - znižanje nespremenljivega dela referenčnih stroškov - poseg v pridobljene pravice
Zakonska odločba 3. odstavka 64.n člena EZ, ki ureja princip zmanjšanja podpore, ne učinkuje za nazaj, torej za dejanska stanja, ki so nastala pred uveljavitvijo EZ; določilo 27. člena Uredbe o podporah električni energiji proizvedeni iz obnovljivih virov energije, na podlagi katere je bila tožniku izdana začasna odločba o dodelitvi podpore do 1. 11. 2009, je bila ravno tako v funkciji in veljavi na podlagi zakonskega pooblastila iz 9. odstavka 64.n člena EZ, ki je vseboval princip zmanjšanja podpore, če upravičenec prejema drugo vrsto državne pomoči, in je urejala zgolj začasni režim podpore v prehodnih in končnih določbah. Izpodbijana odločba je spremenila stanje glede na začasno odločbo za naprej v skladu z EZ in zato posega v pridobljene pravice z izpodbijano odločbo ni bilo.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - premoženjsko stanje prosilca - prošnja za dodelitev brezplačne pravne pomoči - zamolčanje podatkov - vrednost zamolčanega premoženja
Zmotno je stališče tožnika, da je treba v prošnji navesti le tiste podatke o premoženjskem stanju, ki bi lahko vplivali na izpolnjevanje premoženjskega pogoja za dodelitev brezplačne pravne pomoči. Tožnika doleti sankcija po petem odstavku 20. člena ZBPP, četudi zamolči lastništvo premoženja, ki je zgolj manjše vrednosti.
davčna izvršba - izvršba na denarne prejemke - neplačana globa za prekršek - dopustni ugovori
V postopku izvršbe izpodbijanje izvršilnega naslova ni več mogoče, zato tožnik v postopku ne more uspeti z navedbami, da mu je bila kazen za prekršek izrečena neutemeljeno.
Pravilnik o napredovanju zaposlenih v vzgoji in izobraževanju v nazive člen 20, 20/č, 20/č-4, 20/3.
šolstvo - napredovanje v naziv - upoštevanje dodatnega strokovnega dela - mednarodni kongres ali konferenca
V 3. odstavku 20. člena Pravilnika o napredovanju zaposlenih v vzgoji in izobraževanju v nazive je določeno zgolj to, da se za mednarodno raven ali sodelovanje šteje sodelovanje med tremi ali več državami, ni pa določeno, koliko predstavnikov mora biti pri tem prisotnih iz vsake države. Torej zadostuje zgolj to, da je že samo eden predstavnik iz neke države prisoten in če so te države tri, gre za mednarodno raven. Razen tega v Pravilniku ni določeno, da se samostojni referat ne bi smel upoštevati, če je bil predstavljen na delavnici mednarodnega kongresa ali konference. Določeno je zgolj to, da se točkuje samostojni referat na mednarodnem kongresu ali konferenci, ni pa določeno, na kakšen način bi moral biti predstavljen, zato je po mnenju sodišča vseeno, ali je predstavljen na delavnici, kjer so lahko prisotni le predstavniki ene ali dveh držav, ali pa je predstavljen pred vsemi navzočimi.
dovolitev priglašenih del - pogoji - ribolovne vode - sladkovodno ribištvo - ribiška pravica - dovolitev prehoda čez zemljišče - ribiškogojitveni načrt
Zahteva, da mora biti za vse ribolovne vode izdelan ribiškogojitveni načrt, pomeni obveznost ribiških družin, da takšen načrt izdelajo, ne pomeni pa, da v primeru, da takšen načrt za neko ribolovno vodo morebiti ne bi bil izdelan, to ne bi bila več ribolovna voda.
usmeritev otroka v prilagojen izobraževalni program - nepopolno ugotovljeno dejansko stanje - napačna uporaba materialnega prava - strokovno mnenje komisije
Pomanjkljiv ugotovitveni postopek ni v skladu s temeljnim načelom, po katerem je treba v čim večji meri, kolikor je to po strokovnih kriterijih sprejemljivo in uresničljivo, zagotoviti integriranost otrok s posebnimi potrebami v šolah, ki jih obiskujejo ti otroci. Osnovna šola ima namreč obveznost, da za izvajanje osnovnošolskega programa otrok s posebnimi potrebami zagotovi strokovne delavce za pripravo, izvedbo in evalvacijo individualiziranih programov. Izobraževanje mora potekati po načelu enakih možnosti s hkratnim upoštevanjem različnosti otrok. Za predmetno zadevo je pomembno tudi, da mora biti organizacija vzgoje in izobraževanja čim bližje kraju bivanja. V predmetni zadevi sta napaka v razlagi materialnega prava ter pomanjkljivo ugotovljeno dejansko stanje še toliko bolj pomembna, ker izpodbijani odločbi ne pomenita samo to, da bi moral A.A. zamenjati osnovno šolo in s tem izobraževalno in socialno okolje, v katerem je navezal prijateljske in družabne stike z učitelji in učenci ter se morda v njem (zelo) dobro počuti, ampak bi moral zaradi izpodbijanih odločb za daljša časovna obdobja celo zapustiti svoj dom in bistveno zmanjšati neposredne stike z materjo, s katero sicer živi, tekom delovnega tedna od ponedeljka do petka popoldne, saj bi živel v Ljubljani. Izpodbijani odločbi torej posegata v pravico do zasebnosti in družinskega življenja mladoletnega A.A. in njegove matere.
ZNSVS člen 26a, 26a/2, 26č, 26č/2, 26e. SZ-1 člen 10.
javni poziv - javni poziv za dodelitev subvencije - subvencije mladim družinam - pogoji za dodelitev subvencije - gradbeno dovoljenje - gradbeno dovoljenje za gradnjo zidanice - nepopolno ugotovljeno dejansko stanje
Zakonodajalec pogoja pridobljenega pravnomočnega gradbenega dovoljenja ni vezal na pojem „stanovanja“ in zato z argumentom, s katerim je upravni organ zavrnil vlogo tožnika, tega ne bi smel storiti, ampak bi moral upravni organ pri izdaji odločbe uporabiti 10. člen SZ-1. Tega določila pa upravna organa na prvi in drugi stopnji nista uporabila. Kajti z vidika 10. člena SZ-1, ki ureja pojem primernega stanovanja, izhaja, da bi tožnik moral - poleg tega, kar je v postopku izkazoval, to je, da je reševal prvo stanovanjsko vprašanje s tem, ko v predmetnem objektu z določeno razporeditvijo prostorov in površine živi z družino, plačuje davke, da imajo na navedenem naslovu člani družine dovoljenje za stalno prebivanje, da geodetska uprava predmetno nepremičnino vodi v evidenci kot stanovanjsko hišo, da je po Zakonu o evidentiranju nepremičnin kot dejanska raba določena stanovanjska raba – izkazati tudi, da ima uporabno dovoljenje in da objekt ustreza površinskim normativom po pravilniku iz 87. člena SZ-1.
Pogoj za izdajo odločbe na podlagi 175. člana ZDavP-2 je, da je bil zoper dolžnikovega dolžnika izdan sklep o izvršbi na denarno terjatev dolžnika ter da dolžnikov dolžnik ni ravnal v skladu s sklepom o izvršbi, s katerim mu je bilo naloženo, da zarubljeno terjatev plača na davčni račun. To pomeni, da lahko dolžnikov dolžnik v tem postopku uveljavlja le tiste ugovore, ki se nanašajo na izpolnitev obveznosti na podlagi sklepa o davčni izvršbi.
tožba v upravnem sporu - pooblaščenec za sprejemanje pisanj - nepopolna tožba - poziv na popravo tožbe - zavrženje tožbe
Tožnik v postavljenem roku ni imenoval pooblaščenca za sprejemanje pisanj v Republiki Sloveniji. Pav tako ni sodišču posredoval tožbe, prevedene v slovenski jezik, zato je sodišče tožbo zavrglo.
rezidentski status - ugotavljanje rezidentskega statusa - središče osebnih interesov - ista upravna zadeva - drugačno dejansko stanje zadeve
S pred tem izdano odločbo je bilo odločeno o tožnikovem rezidentstvu od 1. 1. 2005 dalje, s kasneje vloženo vlogo pa je tožnik zaprosil za ugotavljanje rezidentstva od leta 2008 dalje. Gre torej za identičen zahtevek, vendar za drugo dejansko stanje. Zaključek prvostopenjskega organa, da je bilo o tožnikovem zahtevku že pravnomočno odločeno, torej ni pravilen.
Tožnik vozil ni nabavil od družbe, ki je navedena na računih (gre za ponarejena računa), zato nima pravice do odbitka vstopnega vstopnega DDV na podlagi 63. člena ZDDV-1 v zvezi z omenjenima dvema avtomobiloma.
zamenjava vozniškega dovoljenja - uporaba podzakonskega predpisa
Predmet spora je dokončni upravni akt, s katerim je prvostopni organ zavrnil tožnikovo vlogo za izbris opombe (21800 A le do 50 km/h) v vozniškem dovoljenju upoštevaje, da je tožnik dne 29. 10. 2009 opravil vozniški izpit za voznika motornih vozil kategorije A (brez omejitev).
Pri svoji odločitvi se je prvostopni organ oprl na določila 1. odstavka 147. člena ZVCP, veljavnega v času odločanju o tožnikovem zahtevku v povezavi s tedaj veljavnimi določili Pravilnika o vozniških dovoljenjih, ki je bil izdan na podlagi noveliranega ZVCP (ZVCP-1E). Slednji med drugim v 102. členu določa, da morajo vsi imetniki vozniških dovoljenj najpozneje v 10-ih letih od uveljavitve tega zakona zamenjati vozniška dovoljenja, izdana na obrazcih, predpisanih med drugim s Pravilnikom o vozniških dovoljenjih (Uradni list RS, št. 117/02, 100/03 in 59/04) ali Pravilnikom o vozniških dovoljenjih (Uradni list RS, št. 80/05) z vozniškim dovoljenjem na obrazcu, ki bo predpisan v skladu z Direktivo 2006/126/ES. Ob zamenjavi vozniškega dovoljenja obdržijo imetniki vozniških dovoljenj vse pravice, ki izhajajo iz tega vozniškega dovoljenja.