ZDoh člen 15, 15/1, 15/1-3. ZDavP člen 114, 114/3.
dohodnina - davek od osebnih prejemkov - plačilo za storitve poslovodenja
V skladu z ustaljeno sodno prakso je vsako plačilo, ki ga prejme poslovodja zaradi opravljanja svoje funkcije, njegov osebni prejemek po 15. členu ZDoh, ne glede na to, ali mu je nakazan neposredno ali preko druge fizične ali pravne osebe.
ZBPP člen 37, 37/2, 37/2-1. ZUP člen 129, 129/1, 129/1-4.
brezplačna pravna pomoč - predhodni preizkus zahteve za brezplačno pravno pomoč - ista upravna zadeva - zavrženje vloge
Iz priloženega upravnega spisa je razvidno, da je bila v isti zadevi kazenskega postopka K 392/2008 prav tako vložena prošnja za dodelitev sicer izredne BPP za svetovanje in zastopanje pred sodiščem in oprostitev vseh stroškov postopka, to se pravi, da je bila v bistvu prav tako vložena prošnja za zagovarjanje tožnice (obdolženke) pred kazenskim sodiščem na prvi stopnji. Glede na takšne enake postavljene zahtevke za dodelitev BPP, gre nedvomno za enak zahtevek dodelitve BPP postavljen tako v zadevi številka Bpp 486/2010, kot tudi v zadevi, številka Bpp 1984/2010, ki je predmet tega spora.
Tožeča stranka vlaga tožbo zoper gradbeno dovoljenje, ki je izdano na podlagi 36. člena ZGO, po katerem je pogoj za izdajo gradbenega dovoljenja pravnomočno lokacijsko dovoljenje. Zato so se ugovori, ki se nanašajo na lokacijo objekta, lahko uveljavljali le v postopku za izdajo lokacijskega dovoljenja.
ZGO-1 člen 66, 66/1, 66/1-1. ZUreP-1 člen 80, 80/3, 80/5.
gradbeno dovoljenje - pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja - skladnost projekta s prostorskim aktom - varstvo kmetijskih zemljišč - lokacijska informacija
Za izpolnitev pogoja iz 1. točke 1. odstavka 66. člena ZGO-1 ni bistveno, kakšna je dejanska raba zemljišča, temveč le, ali je na tem zemljišču s prostorskim aktom dovoljenja gradnja, za kakršno je zahtevana izdaja gradbenega dovoljenja.
Lokacijska informacija, ki ima naravo potrdila iz uradne evidence, v skladu z določbo 3. odstavka 80 člena ZUreP-1 vsebuje podatke, ki izhajajo iz prostorskih izvedbenih aktov, torej prostorskega reda občine, ki kot temeljni izvedbeni prostorski akt občine določa namensko rabo prostora, kot jo določajo planski akti občin. Opredelitev statusa zemljišča v zemljiškem katastru pa je prikaz dejanske rabe zemljišč v skladu z ZEN in ne prikaz stanja v prostorskih aktih, ki je za obravnavano zadevo bistveno.
ZUS-1 člen 2, 4, 4/1. URS člen 19, 134, 134/2. PoDZ-1 člen 212.
upravni spor - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - imuniteta sodnika - odvzem imunitete - varstvo ustavnih pravic
Sklep Mandatno-volilne komisije DZ ni posamični akt, s katerim organ posega v človekove pravice in temeljne svoboščine posameznika in zoper katerega ni zagotovljeno drugo sodno varstvo.
V skladu z določbami ZKP lahko dovoljenje za odvzem imunitete sodniku zahteva od državnega zbora državni tožilec, sodišče pa zahteva dovoljenje za začetek kazenskega postopka v primerih, ko državni tožilec ne vodi kazenskega pregona (63. člen ZKP). Zato je na podlagi zahteve Vrhovnega državnega tožilstva Republike Slovenije Državni zbor mogel izdati izpodbijani sklep.
vpis v imenik pooblaščenih inženirjev - opravljen strokovni izpit - vsebina posebnega dela strokovnega izpita
Pravilnik, ki je veljal v času, ko je tožeča stranka opravljala strokovni izpit, je v 1. odstavku 3. člena predpisoval, da je program splošnega dela izpita enak za vse kandidate. Po 2. odstavku 3. člena Pravilnika je bil stopnji strokovne izobrazbe in delom ter nalogam, ki jih kandidati opravljajo, prilagojen program posebnega dela izpita, kamor je po določbi 5. člena spadal tudi pisni del. Izključno vsebina posebnega dela izpita je torej merodajna za ugotovitev, s katerega področja inženirske storitve je tožeča stranka opravljala strokovni izpit.
V obravnavnem primeru ni sporno, da je bilo vodno povračilo odmerjeno na podlagi napovedi za plačilo vodnega povračila za leto 2007, ki jo je vložila tožeča stranka sama in v njej navedla vse potrebne podatke za odmero vodnega povračila. To pomeni, da je bila odmera izvedena ob upoštevanju dejanske rabe vode, ki jo je tožeča stranka v letu 2007 imela. Čim pa je tako, je, ob odsotnosti posebnih določb, ki bi vključevale oprostitev plačila vodnega povračila v primerih hujših naravnih dogodkov (ujm), odločitev obeh upravnih organov pravilna in na zakonu utemeljena.
ZGO-1 člen 2, 2/1, 2/1-9, 4, 4/1, 4/3, 4/3-2, 197.
uporabno dovoljenje - stavba, zgrajena pred 31. 12. 1967 - sprememba namembnosti
V obravnavani zadevi gre za spremembo namembnosti v delu poslovnega prostora, za katero je, glede na določbe 4. člena ZGO-1, potrebno gradbeno dovoljenje. Če je za spremembo namembnosti potrebno gradbeno dovoljenje, pa po naravi stvari ne more pomeniti, da sprememba namembnosti ni bistvena. To pomeni, da se opredelitev pojma bistvena sprememba namembnosti iz 197. člena ZGO-1 ne nanaša na delež površine poslovnega prostora, v katerem gre za spremembo namembnosti, temveč na spremembo namembnosti glede na njeno vsebino.
ZVO-1 člen 68 – 81, 82, 84a, 172. ZVO-1B člen 90, 90/1, 90/2. Uredba o vrsti dejavnosti in naprav, ki lahko povzročajo onesnaževanje okolja večjega obsega člen 2, 2/1, 2/1-2. Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o vrsti dejavnosti in naprav, ki lahko povzročajo onesnaževanje okolja večjega obsega člen 14.
okoljevarstveno dovoljenje - postopek izdaje okoljevarstvenega dovoljenja - obstoječa naprava - exceptio illegalis
Določbe 1. odstavka 90. člena ZVO-1B v postopku za izdajo okoljevarstvenega dovoljenja za „obstoječe naprave iz 68. člena zakona“ izključujejo uporabo 71. in 73. člena, poleg tega vlogi za pridobitev dovoljenja ni treba priložiti elaborata o določitvi vplivnega območja naprave, za določitev strank pa se uporabljajo določbe 84.a člena. To pomeni, da je v takem primeru udeležba javnosti omejena na seznanitev z izdano odločbo, za določitev kroga strank pa se uporabljajo bistveno restriktivnejše določbe, ki sicer veljajo v postopku za pridobitev dovoljenja za „druge naprave“, torej naprave, ki po metodologiji ZVO-1 ne spadajo med tiste, ki lahko povzročajo onesnaževanje večjega obsega.
Pojma „obratovanje“ v obravnavanem kontekstu nikakor ni mogoče omejiti na dejansko obratovanje, torej v skrajnem primeru celo obratovanje povsem brez podlage v zakonu oz. izdanih dovoljenjih. Delovanje obratov in naprav z vplivi na okolje je bilo namreč regulirano že pred uveljavitvijo ZVO-1. Zgolj dejansko obratovanje, ki ni imelo podlage v pravni ureditvi oz. na podlagi te ureditve izdanih odločbah, je zato že takrat pomenilo protipravno stanje. Protipravnega stanja pa brez izrecne zakonske določbe ni mogoče upoštevati kot podlago za izdajo dovoljenja.
najemnik denacionaliziranega stanovanja -nepovratna in kreditna sredstva - nadomestni odkup - rok za uveljavitev pravic - materialni rok
Tožnik je svojo zahtevo za izdajo odločbe o nepovratnih in kreditnih sredstvih vložil 24. 9. 2009, odločba o denacionalizaciji, s katero je bilo upravičencem oziroma prvotnim lastnikom vrnjeno stanovanje, pa je bila izdana 29. 10. 1999 in je postala pravnomočna 8. 12. 1999. Glede na SZ-1 to pomeni, da bi moral tožnik zahtevo za izdajo odločbe o dodelitvi nepovratnih in kreditnih sredstev vložiti najkasneje do 14. 10. 2008, torej v roku petih let od uveljavitve SZ-1.
ZUS-1, člen 36, 36/1, 36/1-4. ZLV člen 24, 32. ZLS člen 37a.
lokalne volitve - predčasne volitve - prenehanje mandata članu občinskega sveta - prenehanje mandata zaradi odstopa - dan prenehanja mandata
Iz tožbenega zahtevka je razvidno, da tožniki želijo, da se ugotovi, da je tožena stranka s svojim ravnanjem posegla v njihove ustavne pravice in da naj se toženi stranki zato prepove takšno nadaljevanje ravnanja, iz obrazložitve tožbe pa izhaja, da se to dejanje tožene stranke nanaša na razpis nadomestnih volitev z dne 28. 1. 2011, zoper katerega po ZLV ni zagotovljeno (redno) sodno varstvo, zato je sodišče štelo, da imajo tožniki zagotovljeno sodno varstvo v tem upravnem sporu.
Odstop 7 članov Občinskega sveta (od 14) po matematičnem izračunu sicer res ne predstavlja večine v smislu četrtega odstavka 24. člena ZLV, vendar pa je obstoječi Občinski svet s preostalim številom članov (7) v pravnem položaju, ko ni sklepčen in zato ne more pravno veljavno sprejemati svojih odločitev v smislu prvega odstavka 35. člena ZLS. Zato tudi ne bi bil sposoben veljavno potrditi mandatov na nadomestnih volitvah izvoljenih članov. To pomeni, da je delovanje Občinskega sveta, onemogočeno. Ker tako ZLV, kot tudi ZLS, niti ne Statut Občine A., ne urejajo situacije, kot je v konkretnem primeru nastala, bi po mnenju sodišča, tožena stranka, zaradi nesposobnosti delovanja Občinskega sveta, morala razpisati predčasne in ne nadomestne volitve.
V obravnavani zadevi Občinski svet ni sprejel (predhodnega) ugotovitvenega sklepa o prenehanju mandatov njegovim članom. V skladu z določilom 2. odstavka 37. a člena ZLS članu Občinskega sveta ne preneha mandat s samim odstopom, temveč mu mandat preneha šele po tem, ko Občinski svet ugotovi, da so nastali razlogi za prenehanje mandata. Ker tožena stranka v postopku pred izdajo izpodbijanega akta ni ravnala v skladu z določilom 2. odstavka 37. a člena ZLS, to pomeni, da ni ravnala po pravilih postopka.
Odlok o razveljavitvi Odloka o pogojih, postopkih in merilih za podelitev koncesije za opravljanje gospodarske javne službe oskrbe s pitno vodo v Občini Lendava člen 1.
koncesije - podelitev koncesije za izvajanje gospodarske javne službe - razveljavitev koncesijskega akta - ustavitev postopka
Z naknadno razveljavitvijo koncesijskega akta je odpadla pravna podlaga za vodenje koncesijskega postopka in za podelitev koncesije.
kmetijska zemljišča - odobritev pravnega posla - promet s kmetijskimi zemljišči v komasacijskem postopku
Zaradi uvedenega komasacijskega postopka promet s kmetijskimi zemljišči ni mogoč, z vložitvijo zemljišč v družbo pa tudi ne gre za zmanjšanje števila lastnikov, niti za zmanjšanje števila solastniških deležev v smislu 60. člena ZKZ.
obvezno cepljenje otrok - strokovno mnenje komisije - načelo zaslišanja strank v postopku
Starši otroka morajo biti pred izdajo odločbe, s katero se odloči o predlogu za opustitev cepljenja, seznanjeni s strokovnim mnenjem komisije, ki je po svoji naravi izvedensko mnenje. O ugotovitvah komisije, ki izhajajo iz izvedenskega mnenja, pa se imajo starši pred izdajo odločbe tudi pravico izreči.
ZZDej člen 64. Pravilnik o pripravništvu in strokovnih izpitih zdravstvenih delavcev in zdravstvenih sodelavcev na področju zdravstvene dejavnosti člen 30, 30/2, 30/3.
zdravstveni delavec - strokovni izpit - predlog delodajalca za oprostitev opravljanja strokovnega izpita - vezanost na zahtevo stranke
Tožeča stranka v upravnem postopku ni podala vloge za določitev obsega pripravništva ali strokovnega izpita, ker je to dovolj jasno razvidno iz njene vloge, ampak je podala »prošnjo« iz določila 3. odstavka 30. člena Pravilnika pripravništvu in strokovnih izpitih zdravstvenih delavcev in zdravstvenih sodelavcev na področju zdravstvene dejavnosti s »priporočilom« delodajalca, kar ustreza pojmu predlog »delodajalca« iz določila 3. odstavka navedenega Pravilnika. Določilo 3. odstavka 30. člena Pravilnika namreč določa, da ne glede na določbo prvega odstavka tega člena minister na predlog delodajalca in na prošnjo delavca lahko delavca z odločbo oprosti opravljanja strokovnega izpita, če s svojim strokovnim delom to opravičuje.
inšpekcijski ukrep - ukrep inšpektorja za ceste - varstvo cest in prometa - inšpekcijski zavezanec
Za izrek inšpekcijskega ukrepa tožnikoma zadostuje ugotovitev, da sta tožnika v zemljiški knjigi vpisana kot lastnika nepremičnin, na katerih so urejeni parkirni prostori, ki ovirajo promet na javni cesti.
obvezno cepljenje - začasna odredba - pogoji za izdajo začasne odredbe - težko popravljiva škoda
Ker bi zaradi dopustitve obveznega cepljenja lahko prišlo do poslabšanja zdravstvenega stanja ali celo smrti, kar predstavlja težko popravljivo škodo v smislu določbe drugega odstavka 32. člena ZUS-1, za izdajo začasne odredbe zadošča najnižja stopnja verjetnosti, da bo do takih posledic prišlo.
Uredba Komisije (ES) št. 796/2004 z dne 21. aprila 2004 o podrobnih pravilih za izvajanje navzkrižne skladnosti, modulacije in integriranega administrativnega ter kontrolnega sistema, predvidenih z Uredbo Sveta (ES) št. 1782/2003 o skupnih pravilih za sheme neposrednih podpor v okviru skupne kmetijske politike ter o uvedbi nekaterih shem podpor za kmete člen 50, 51. Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike člen 7, 7/1, 7/2, 7/2-4, 8, 8/1.
kmetijstvo - neposredna plačila - plačilne pravice - pogoji za dodelitev sredstev - neskladnje med prijavljeno in ugotovljeno površino - vračilo preveč plačanih sredstev
Ker je bilo ob kontroli na kraju samem ugotovljeno, da prijavljene površine GERK-ov ne ustrezajo ugotovljenim površinam, je upravni organ ravnal pravilno, ko je tožnika sankcioniral na podlagi določb evropskega prava, to je Uredbe Komisije (ES) št. 796/2004.