Za presojo zakonitosti zavrnitve tožničine vloge za sofinanciranje publikacije A., ker je tožnica gospodarska družba, je odločilno, ali je za tak pogoj imela razumen razlog.
ZDavP-2 člen 87, 87/2. ZUP člen 129, 129/1, 129/1-2.
davčna izvršba - odlog davčne izvršbe - odlog davčne izvršbe do odločitve o pritožbi - odločanje po uradni dolžnosti - zahteva davčnega zavezanca za odlog davčne izvršbe
Davčno izvršbo po določbi 2. odstavka 87. člena ZDavP-2 davčni organ lahko odloži le po uradni dolžnosti. Čim je tako, tožeča stranka ni bila upravičena zahtevati odloga izvršbe do odločitve o pritožbi po navedeni zakonski določbi. Zato je pravilna odločitev, da se njena zahteva v skladu z 2. točko 1. odstavka 129. člena ZUP s sklepom zavrže.
V obravnavani zadevi gre za sofinanciranje iz sredstev proračuna. Sredstva proračuna, se lahko na podlagi 7. člena ZJF uporabljajo za namene, ki so določeni z zakoni oziroma občinskimi odloki ter drugimi predpisi. Zato je tudi v postopku dodeljevanja sredstev proračuna treba upoštevati načelo enakosti pred zakonom.
Za presojo zakonitosti zavrnitve tožničine vloge za sofinanciranje publikacije A., ker je tožnica gospodarska družba, je odločilno, ali je za tak pogoj imela razumen razlog.
Ker v zadevi ni sporno, da je tožnik gradil stanovanjsko stavbo brez gradbenega dovoljenja, čeprav se v skladu s 1. odstavkom 3. člena ZGO-1 lahko začne gradnja novega objekta šele na podlagi pravnomočnega gradbenega dovoljenja, so za odločitev pravno nepomembne tožbene navedbe o pridobivanju lastništva na zemljišču, na katerem stoji objekt.
ZUP člen 99, 99/3, 226, 226/1. ZVO-1 člen 57, 57/2. Uredba o odlaganju odpadkov na odlagališčih člen 31, 31/1, 44, 44/5.
okoljevarstveno soglasje - razširitev odlagališča nenevarnih odpadkov - presoja vpliva na okolje - podaljšanje roka - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu
Odločitev, da se ne ugodi predlogu za podaljšanje roka za dopolnitev vloge, je akt procesne narave, s katerim ni odločeno o tožničini zahtevi.
Pri posegu na območju, ki je s prostorskim aktom določeno kot območje odlagališča, ni mogoče izključiti uporabe določb, ki se nanašajo na zahteve za varovanje zdravja ljudi, med katere sodi tudi zahteva po oddaljenosti odlagališča od vodotokov in drugih vodnih teles.
ZGO-1 člen 56, 56/1, 62, 62/2, 62/2-1, 62/4, 66, 66/1. Pravilnik o projektni in tehnični dokumentaciji člen 19, 24.
gradbeno dovoljenje - pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja - skladnost projekta s prostorskim aktom - pravica graditi - stranski udeleženec - ugovori stranskega udeleženca - udeležba občine - emisije - hrup - osončenje
Zgolj z navajanjem, da obravnavana gradnja na predmetnem območju ni dovoljena, da je presežen dovoljeni faktor pozidanosti in da je arhitektonsko oblikovanje obravnavane gradnje v nasprotju z določbami PUP, tožeče stranke ne zatrjujejo posega v svoje individualne pravice, kar pomeni, da glede teh vprašanj ne izkazujejo svojega pravnega, temveč le dejanski interes.
Če občina nastopa v postopku za izdajo gradbenega dovoljenja kot lastnica sosednjega zemljišča, ne predstavlja soglasodajalca po ZGO-1, temveč je njen položaj enak položaju vseh drugih lastnikov sosednjih zemljišč.
Splošni napotki iz Pravilnika ne dajejo podlage za vsebinsko preverjanje zaščitnih ukrepov med gradnjo, zato je to mogoče kvalificirano storiti le v postopku za izdajo dovoljenja za čezmerno obremenitev okolja s hrupom, v tem postopku pa so po potrebi določeni tudi posamezni pogoji za njegovo izvajanje (npr. glede uporabe gradbenih strojev).
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - merila za odmero komunalnega prispevka - pravna podlaga za odmero komunalnega prispevka - napačna uporaba materialnega prava
Po prvem odstavku 77. člena ZPNačrt je dolžnost občine, da zagotavlja gradnjo komunalne opreme, pri čemer se ta financira iz komunalnega prispevka, proračuna občine, proračuna države in iz drugih virov (drugi odstavek istega člena). Zato je občina upravičena do povrnitve dela stroškov opremljanja zemljišč, ki ga zavezanec, to je investitor oziroma lastnik objekta, ki se na novo priključuje na komunalno opremo, ali ki povečuje neto tlorisno površino objekta ali spreminja njegovo namembnost, plača občini.
gradbeno dovoljenje - obnova postopka za izdajo gradbenega dovoljenja - pravočasnost predloga - subjektivni rok - navzven zaznavne okoliščine - gradbiščna tabla - dokazna ocena
Tako kot mora organ oceniti, zakaj na podlagi navzven zaznavnih okoliščin sklepa, da je predlagatelj obnove vedel za izdajo gradbenega dovoljenja, mora ob oceni, da kljub navzven zaznavnim okoliščinam, iz katerih izhaja gradnja (v obravnavanem primeru je to postavitev gradbiščne table, postavitev gradbene ograje, obseg gradnje), ni vedel za izdajo dovoljenja, oceniti, zakaj tako meni.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - finančni pogoj - lastni dohodek prosilca
Ker znaša povprečni mesečni dohodek na družinskega člana 545,91 EUR neto, kar presega zakonski cenzus iz 2. odstavka 13. člena ZBPP (dvakratnik osnovnega zneska minimalnega dohodka, kar je 459,04 EUR), je bila prošnja za brezplačno pravno pomoč utemeljeno zavrnjena. Obstoj dolga in stroški, ki jih ima družina kot mesečne izdatke, so takšna dejstva, ki se ne upoštevajo pri odločitvi o dodelitvi pravne pomoči kot upoštevni izdatki.
vpis stavbe v kataster stavb - elaborat - objava elaborata - skrajšani postopek - bistvena kršitev pravil postopka
Ker tožnika z elaboratom nista bila ustrezno seznanjena, nista mogla ščititi svojih pravic v upravnem postopku, kar predstavlja bistveno kršitev pravil postopka.
odmera davka - prenehanje pravne osebe - ustavitev postopka - vročitev sklepa o ustavitvi postopka
Sklep o ustavitvi postopka je bil razglašen na oglasni deski davčnega organa in na enotnem državnem e-portalu. Opravljena je bila torej razglasitev in s tem vročitev sklepa, kakršna je za primer ustavitve postopka na podlagi 50. člena ZUP izrecno predpisana v četrtem odstavku tega člena. To pomeni, da stranka ne more uspešno zahtevati še vročitve na način, ki ga navaja v svojem predlogu. Še zlasti to velja v konkretnem primeru, ko iz spisov jasno sledi, da je bila tožeča stranka na opisani način s sklepom pravočasno in v redu seznanjena in da ji je bilo s tem omogočeno, da zoper sklep vloži pravno sredstvo.
brezplačna pravna pomoč - odmera nagrade in stroškov odvetniku - odvetniška tarifa - nagrada za narok v pravdnem postopku
Če bi hotel zakonodajalec tudi za pravdni postopek določiti, da pripada odvetniku nagrada posebej za vsak narok, bi moral uporabiti enako besedilo, kot ga je uporabil v četrtem delu, ko gre za kazenske postopke. Ker pa ga ni uporabil, iz tega očitno izhaja volja zakonodajalca, da se pri pravdnih postopkih ne priznava nagrada za vsak narok.
Nagrada mora ustrezati opravljeni storitvi v tistem obsegu, kot je navedena v odločbi o dodelitvi brezplačne pravne pomoči, ne glede na poznejše pridruževanje drugih zadev.
vračanje nepremičnin v naravi - ovire za vračilo v naravi - zazidano stavbno zemljišče - obrazložitev odločbe
Pri nogometnem igrišču gre za objekt in posledično za oviro po 2. odstavku 32. člena ZDen, v obsegu igralne površine do in skupaj z ograjo. Za dele parcele 927/10, ki segajo izven ograje, ne odločba prve stopnje ne odločba druge stopnje nimata razlogov. Drugostopni organ sicer navaja, da je geodetsko podjetje ločilo stavbno zemljišče (igralna površina in spremljajoči objekti ter ustrezna površina zunaj igralne površine) od kmetijskega zemljišča, vendar pa ni razlogov, zakaj šteje površino izven ograje za „ustrezno“ v smislu 2. odstavka 32. člena ZDen.
ZUOPP člen 20, 22. ZUP člen 9, 154, 190, 237, 237/2, 237/2-3, 237/2-7.
izobraževalni program - usmeritev otroka v prilagojen izobraževalni program - načelo zaslišanja stranke - obrazložitev odločbe - bistvena kršitev določb postopka
Strankama ni bila dana možnost, da se skladno z 9. členom ZUP do izdaje prvostopenjske odločbe izjasnita o vseh dejstvih in okoliščinah, pomembnih za izdajo odločbe, čeprav sta izrazili željo po tem, da bosta dali pripombe na strokovno mnenje.
Če starši nasprotujejo predlogu šole za usmeritev otroka in ko nasprotujejo tudi ugotovitvam strokovnega mnenja, mora pristojni organ opraviti ustno obravnavo.
Iz obrazložitve odločbe ni razvidno, zakaj organ meni, da individualna strokovna pomoč otroku ni mogoča. S tem je podana bistvena kršitev določb postopka.
V zadevi ni sporno, da je tožnica klice na komercialne številke opravila, ter da ji je operater te klice zaračunaval v skladu s Cenikom, zato sodišče ugotavlja, da se dejansko stanje predmetnega spora ne nanaša na dostop, izvajanje in zaračunavanje storitev, temveč na ravnanje operaterja (zapoznelo izdajanje računov), kar pomeni, da stvar, na katero se spor nanaša, ni upravna zadeva.
ZDRS člen 13. Uredba o merilih za ugotavljanje nacionalnega interesa pri sprejemu v državljanstvo Republike Slovenije na podlagi 13. člena Zakona o državljanstvu Republike Slovenije člen 3, 3/4.
sprejem v državljanstvo - pridobitev državljanstva z izredno naturalizacijo - nacionalni razlogi - mnenje Urada Vlade RS za Slovence v zamejstvu in po svetu
Mnenje o izpolnjevanju meril in o upravičenosti za sprejem v državljanstvo RS oblikuje vladna služba, pristojna za sodelovanje s Slovenci v zamejstvu in po svetu. Za oblikovanje mnenja predhodno pridobi preko ministrstva, pristojnega za zunanje zadeve, priporočilo pristojnega diplomatsko-konzularnega predstavništva.
Iz upravnega spisa izhaja, da je Urad oblikoval mnenje, preden je sploh dobil mnenje veleposlaništva z dne 9. 6. 2010, saj je mnenje Urada Vlade Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu datirano z dne 25. 2. 2010. Urad torej novega mnenja pri oblikovanju svojega mnenja sploh ni mogel upoštevati.