TFL Vsebine / Odločitve Ustavnega sodišča

U-I-361/96 - Zakon o zadrugah (Uradni list RS, št. 13/92, 7/93, 22/94 in 35/96) (ZZ), 57. čl.

OPOMBA US RS
U-I-361/96
VRSTA ZADEVE
ocena ustavnosti in zakonitosti predpisov in drugih splošnih aktov
US19706
GESLA
Zakon, obvezna razlaga. Nepristojnost za odločanje o medsebojni skladnosti zakonskih norm ali zakonov. Zakonodajna materija, konkretno urejanje družbenih razmerij z zakonom. Ustavno sodišče, ocena primernosti. Zakon, zakonodajalec (polji proste presoje). Ustavno sodišče, pristojnost za presojo obvezne razlage. Načelo delitve oblasti. Načelo pravne države.
NAPADENI AKT
OdlUS VIII, 226
Ustavno sodišče RS
VLAGATELJ
Vinogradniško - vinarska zadruga Bizeljsko, Brežice, z.o.o., Bizeljsko
VRSTA AKTA
zakon
VRSTA ODLOČITVE
sklep
VRSTA REŠITVE
zavrnitev
Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti 57. člena Zakona o zadrugah se v delu, ki se nanaša na obvezno razlago B razdelka "Vinske kleti" seznama podjetij se zavrne.
EVIDENČNI STAVEK
Obvezna razlaga je, ne glede na njen kasnejši sprejem, del zakona od njegove uveljavitve. Sama zase ne more biti predmet presoje ustavnosti, ker le ugotavlja pravi smisel zakona oziroma zakonske določbe, na katero se nanaša. V primeru, da bi zakonodajalec dal zakonski normi vsebino, ki je norma ob njeni uveljavitvi ni imela, ne bi šlo za obvezno razlago, temveč za spremembo oziroma dopolnitev zakona, ki pa je lahko predmet presoje ustavnosti. Ustavno sodišče ni pristojno odločati o medsebojni skladnosti zakonov ali zakonskih norm. Konkretno urejanje družbenih razmerij z zakonom ne pomeni neustavnega poseganja zakonodajalca v sodno vejo oblasti.