TFL Vsebine / Odločitve Ustavnega sodišča

U-I-40/95 - Zakon o Slovenskem odškodninskem skladu (Ur. list RS, št. 7/93 in 48/94) (ZSOS), 9. in 10. čl. Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakon...

OPOMBA US RS
U-I-40/95
VRSTA ZADEVE
ocena ustavnosti in zakonitosti predpisov in drugih splošnih aktov
US17518
GESLA
Retroaktivnost zakona. Načelo enakosti pred zakonom. Pridobljene pravice. Obvezno odvajanje kupnine od pogodb od obročnih prodaj stanovanj.
NAPADENI AKT
Zakon o Slovenskem odškodninskem skladu (Ur. list RS, št. 7/93 in 48/94) (ZSOS), 9. in 10. čl. Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o Slovenskem odškodninskem skladu (Ur. list RS, št. 48/94) (ZSOS-A), 1. odst. 5. čl.
Ustavno sodišče RS
VLAGATELJ
Podjetje Projektiva Celje d.o.o., Celje
VRSTA AKTA
zakon
VRSTA ODLOČITVE
sklep
VRSTA REŠITVE
zavrnitev
Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti 9. in 10. člena Zakona o slovenskem odškodninskem skladu in prvega odstavka 5. člena Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o slovenskem odškodninskem skladu se zavrne.
EVIDENČNI STAVEK
ZDen je napovedal obveznost odvajanja dela kupnine od prodaje stanovanj. Samo dejstvo, da je šele kasnejši zakon opredelil višino te obveznosti in da zato obveznost odvajanja dela kupnine velja od uveljavitve kasnejšega zakona, ne pomeni kršitve 14. člena Ustave. Kasnejša sprememba načina določitve višine periodične obveznosti, ki višine obveznosti ne spreminja, ne pomeni poseg v pridobljene pravice.