Ker je uporaba storitev dimnikarske službe obvezna za vse uporabnike storitev dimnikarske službe, ki morajo to storitev plačati, mora biti cena takšne storitve vnaprej jasno in enotno določena.
Ni utemeljen tožbeni ugovor, ki se nanaša na zaključen stečajni postopek podjetnika posameznika. Tožnikove obveznosti iz naslova plačila denarne kazni in povprečnine so namreč nastale pred uvedbo stečaja in se zato postopek izvršbe glede teh obveznosti nadaljuje kljub zaključku stečajnega postopka.
ZJU člen 6, 6/13, 60, 64, 65. ZJA člen 19, 21, 50. ZTFI člen 484.
javni natečaj - pogoji za imenovanje direktorja javne agencije - izpolnjevanje natečajnih pogojev - delovne izkušnje - rok za vložitev tožbe s strani neizbranega kandidata
Pri presoji delovnih izkušenj kandidatov se ne more uporabiti Navodilo Ministrstva za javno upravo z dne 24. 8. 2008, saj to Navodilo ne velja za javne agencije. Poleg navedenega so pogoji za imenovanje direktorja ATVP taksativno navedeni v določbi 484. člena ZTFI, delovna doba in delovne izkušnje pa so opredeljene v določbi 6. člena ZJU in jih na podlagi Navodila, kljub upoštevanju proste presoje o izpolnjevanju pogojev delovnih izkušenj, ki je v pristojnosti natečajne komisije, ni možno širše interpretirati oziroma interpretirati v nasprotju z določbami ZTFI. Ustreznost delovnih izkušenj v okviru proste presoje lahko posebna natečajna komisija presoja upoštevaje vsebino in zahtevnost dela, ki naj bi ga kandidat za položaj direktorja ATVP opravljal, vendar pa je diskrecija omejena zgolj na ugotovitev ali kandidat izpolnjuje zakonsko določene pogoje za direktorja ATVP.
Rok za vložitev tožbe na podlagi šestega odstavka 65. člena ZJU se šteje od datuma 8. 3. 2010, ko je tožnik vpogledal v spise predmetne zadeve in se seznanil z izpodbijanim sklepom.
pogojni odpust - zavrženje prošnje za pogojni odpust - pogoji za izrek pogojnega odpusta - nadomestitev kazni zapora z delom v splošno korist
Po določbi prvega odstavka 88. člena ZK-1 sme biti obsojenec, ki je prestal polovico kazni zapora, odpuščen s prestajanja kazni s pogojem, da do poteka časa, za katerega je izrečena kazen, ne stori novega kaznivega dejanja. To pomeni, da prošnjo za pogojni odpust lahko vloži le tisti obsojenec, ki kazen zapora prestaja. V obravnavani zadevi pa tožnik kazni zapora ne prestaja več saj je bilo prošnji tožnika o nadomestitvi kazni zapora z izvrševanjem dela v splošno korist v trajanju 120 ur v obdobju največ dveh let ugodeno.
brezplačna pravna pomoč - prošnja za dodelitev brezplačne pravne pomoči - nepopolna vloga - dopolnitev vloge - zavrženje vloge
Tožnik je vlogo za dodelitev brezplačne pravne pomoči v roku dopolnil s podatki, navedenimi v pozivu. Zato organ za brezplačno pravno pomoč vloge ne bi smel zavreči kot nepopolne.
ZTNP-1 člen 4, 4/1, 4/1-9, 15, 15/1, 15/1-9, 15/1-12. ZGO-1 člen 2, 2/1, 2/1-7.
gradbeno dovoljenje - pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja - rekonstrukcija objekta - gradnja v varstvenem območju TNP
Že zato, ker je bil objekt v bistvenem delu, razen osrednjega dela kamnitih temeljev, odstranjen, v tem primeru ni mogoče govoriti o rekonstrukciji objekta v smislu 7.2. točke prvega odstavka 2. člena ZGO-1, pač pa o novogradnji objekta.
Nadomestna gradnja po 9. točki prvega odstavka 4. člena ZTNP-1 pomeni gradnjo nadomestnega objekta v okviru gabaritov in namembnosti obstoječega objekta.
inšpekcijski postopek - ukrep gradbenega inšpektorja - odstranitev objekta - vzpostavitev v prejšnje stanje
Z izpodbijano odločbo je bilo odločeno le, da je treba prejšnje stanje vzpostaviti z odstranitvijo vseh delov nelegalnega objekta z zemljišča. Kateri objekt to je, določa že prva odločba gradbene inšpektorice, ki jo je sodišče odpravilo le v delu, ki se nanaša na dolžnost vzpostavitve prejšnjega stanja, in v tem obsegu zadevo vrnilo upravnemu organu v ponovni postopek.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - objektivni pogoj - verjetni izgled za uspeh - kazenski postopek - vložitev obtožnega predloga
Tožena stranka je argumentirano obrazložila, zakaj lahko sledi odločitvi Okrožnega državnega tožilstva, s katero je zavrglo kazensko ovadbo tožnika zaradi storitve kaznivega dejanja krive izpovedbe po členu 284/1 in 286/1 KZ-1. Tožnik v tožbi le pavšalno izraža nestrinjanje z izpodbijano odločitvijo in ne navaja, zakaj meni, da ta ni pravilna. Prav tako so neobrazložene njegove trditve o kršitvi ustavnih pravic in svoboščin, zato preizkus v tej smeri ni mogoč.
dostop do informacij javnega značaja - obnova upravnega postopka - nova dejstva in novi dokazi - obrazložitev odločbe
Po določbi drugega odstavka 268. člena ZUP mora organ svoje preudarke, ki so ga vodili k odločitvi o obnovi postopka po uradni dolžnosti določno, opredeljeno in konkretno navesti v obrazložitvi glede na relevantne in dejanske in pravne okoliščine konkretnega primera. Iz obrazložitve izpodbijanega sklepa pa ni razvidno, na katerih dejstvih in dokazih temelji zaključek tožene stranke, da je v konkretnem primeru izpolnjen pogoj iz 1. točke 260. člena ZUP v zvezi z odločbo tožene stranke z dne 6. 1. 2009. Prav tako se med listinami upravnega spisa ne nahaja niti zapis izjave direktorja v medijih z dne 10. 3. 2011, na katerega se tožena stranka uvodoma sklicuje v obrazložitvi izpodbijanega sklepa.
Novo dejstvo oziroma nov dokaz v smislu 1. točke 260. člena ZUP je moralo obstajati že v času prvega odločanja pa ga v postopku ni bilo mogoče navesti ali ugotoviti oziroma uporabiti. Isto velja za nov dokaz, ki je prav tako moral objektivno obstajati v času pred izdajo odločbe, vendar pa organ oziroma stranka zanj nista vedela ali ga nista imela možnosti uporabiti. Če stranka ali organ ne zatrjuje in ne izkazuje ničesar novega v dejanskem stanju, potem obnovitveni razlog po 1. točki 260. člena ZUP, ki se nanaša na dejansko stanje, ni izkazan.
Občina komunalnega prispevka za komunalno opremo, ki jo investitorji zgradijo sami, ne more odmeriti, so pa investitorji dolžni plačati komunalni prispevek za drugo komunalno opremo istega obračunskega območja.
ZUP člen 4, 13, 13/2, 214, 214/1, 230, 230/1, 233. ZLS člen 33, 69, 69/4.
javni razpis - sofinanciranje iz javnih sredstev - upravni akt župana - enostopenjski postopek - razpisna merila - obrazložitev odločitve
Akti, ki jih izda župan, so dokončni ter o njihovi zakonitosti odloča v upravnem sporu sodišče. S pritožbami je bila tožniku zgolj dana možnost, da se v postopku izjavi o odločilnih dejstvih in okoliščinah (9. člen ZUP), kar pomeni, da je v primeru kot je obravnavani, o zavrnitvi sofinanciranja dejansko odločil šele župan s sklepom z dne 2. 6. 2011.
V obrazložitvi je navedeno, da program ni kakovosten, realen oziroma za MOL dovolj aktualen. Taka obrazložitev je zgolj pavšalna, saj ne pojasni, v čem se kaže nekakovost, nerealnost oziroma neaktualnost.
Očitki tožnikov o nepravilni uporabi PUP in o neskladnosti gradnje s prostorskim aktom spadajo izključno na področje zaščite javnih koristi. Tožniki torej z njimi ne uveljavljajo posega v svoje osebne, pravno priznane koristi.
Izvedensko mnenje je bilo pridobljeno zaradi ugotavljanja dejstva, pomembnega za presojo dopustnosti arhitektonskega oziroma urbanističnega oblikovanja, ki je v PUP določen kot javnopravni pogoj in ki sam po sebi ne pomeni pravno zavarovane osebne koristi oseb, ki so se kot stranski udeleženci udeleževale postopka za izdajo gradbenega dovoljenja. Zaradi tega upravni organ ni bil dolžan pozivati stranskih udeležencev, da se izjasnijo o postavitvi izvedenca.
ZV-1 člen 11, 11/1, 15, 15/1, 19, 21, 21/8. ZUS-1 člen 2, 2/1, 36, 36/1, 36/1-6.
prenehanje naravnega vodnega javnega dobra - vodno zemljišče v lasti države - pravica do uvedbe postopka - pravni interes - tožba v upravnem sporu - zavrženje tožbe
Tožnica kot lastnica sosednjih nepremičnin nima pravice do uvedbe postopka po uradni dolžnosti zaradi prenehanja statusa naravnega vodnega javnega dobra na nepremičnini v lasti druge osebe zaradi tega, da bi se na ta način zanjo ustvarili pogoji za pridobitev lastninske pravice na predmetni nepremičnini.
vojni invalid - priznanje statusa vojaškega mirnodobnega invalida - rok za vložitev zahteve
Tožnikova zahteva za priznanje statusa vojaškega mirnodobnega invalida na podlagi določbe tretjega odstavka 121. člena ZVojI ni bila vložena pravočasno, to je do 1. 1. 1998, zaradi česar je prvostopni organ ravnal pravilno, ko je tožnikovo zahtevo za priznanje navedenega statusa zavrgel.
ZOFVI člen 92, 92/3, 149, 149/1. Pravilnik o napredovanju zaposlenih v vzgoji in izobraževanju v nazive člen 2, 2/1. Pravilnik o strokovnem izpitu strokovnih delavcev na področju vzgoje in izobraževanja člen 1.
javni uslužbenec - delavec na področju vzgoje in izobraževanja - napredovanje v višji naziv - pogoji za napredovanje - opravljen strokovni izpit s področja vzgoje in izobraževanja
Le strokovni izpit, opravljen po Pravilniku o pripravništvu in strokovnih izpitih delavcev na področju vzgoje in izobraževanja, ki je veljal v času, ko je tožnica opravila izpit, je po presoji sodišča mogoče šteti za izpit s področja vzgoje in izobraževanja, ki je primerljiv strokovnemu izpitu po sedaj veljavnem Pravilniku o strokovnem izpitu.
upravni spor - preizkus izpodbijane odločbe - predložitev upravnih spisov
Tožena stranka v odrejenem roku in tudi po urgenci sodišču ni poslala upravnih spisov. Zato sodišče ni moglo presoditi izpodbijane odločbe in je moralo izpodbijano odločbo odpraviti na podlagi 2. točke prvega odstavka 64. člena ZUS-1, saj ni moglo oceniti okoliščin, ki so bile pomembne za odločitev.
inšpekcijski ukrep - omejitev dostopa do spletnih strani - prirejanje iger na srečo brez koncesije - svoboda opravljanja storitev v eu - ugovori ponudnika internetnih storitev
Ponudnik storitev informacijske družbe se v postopku na podlagi devetega odstavka 107. člena ZIS ne more sklicevati na pravico do svobodnega opravljanja storitev v EU, saj bi se na to lahko skliceval le prireditelj spletne igre na srečo.
ukrep veterinarskega inšpektorja - ugriz psa - nevaren pes - označba psa za nevarnega - fizično varstvo nevarnega psa - skrbnik živali
Na status nevarnega psa nima vpliva niti šolanje, niti intenzivnost ugriza in s tem teža nastale poškodbe, ki naj bi se v obravnavanem primeru kazala kot sled poškodbe.
Po drugem odstavku 12. člena ZZZiv morajo skrbniki nevarnih psov zagotoviti fizično varstvo psov na enega izmed načinov, naštetih v nadaljevanju te določbe zakona. Skrbnik živali odgovarja tudi za delo in ravnanje oskrbovalcev svojih živali ali živali, ki jih ima v oskrbi.