Upravni organ se v obrazložitvi izpodbijanega akta opira na odlok o ustanovitvi tožeče stranke, ki njenih zbirk ne našteva taksativno, drugih razlogov o dejstvih, ki lahko vplivajo na presojo, ali njene zbirke presegajo občinski pomen, na kar je oprl odločitev, pa ne navaja, zato sodišče ne more preizkusiti, kako je uporabil določbo 95. člena ZVKD-1, da imajo pri podelitvi pooblastil prednost muzeji, katerih ustanovitelji so občine, in ki presegajo občinski občinski pomen oziroma zadovoljujejo tudi potrebe prebivalcev sosednjih občin.
ZUJIK člen 119, 120. Pravilnik o izvedbi javnega poziva in javnega razpisa (2005) člen 12.
kultura - javni razpis - sofinanciranje iz javnih sredstev
Prijava tožeče stranke na javni razpis ni dosegla praga uspešnosti prijave, da bi ji bila odobrena razpisana sredstva. Vendar iz obrazložitve izpodbijanega akta ni razvidno, kakšne ocene je tožeča stranka prejela po posameznih kriterijih v sklopu predvidenih meril. Ker je obrazložitev izpodbijanega akta pomanjkljiva, odločitve ni mogoče preizkusiti, kar pomeni bistveno kršitev pravil postopka.
ZUJIK člen 100, 100/1, 106. ZUP člen 9, 144, 144/3, 237, 237/2, 237/2-3. Pravilnik o izvedbi javnega poziva in javnega razpisa člen 13, 13/1.
kulturni projekt - sofinanciranje iz javnih sredstev – načelo zaslišanja stranke - skrajšani ugotovitveni postopek
Pravilnik o izvedbi javnega poziva in razpisa kot specialni predpis, ki ureja postopek izvedbe javnega razpisa, z določbo 1. odstavka 13. člena izključuje možnost uporabe določb ZUP o skrajšanem ugotovitvenem postopku, oziroma predpisuje izvedbo rednega ugotovitvenega postopka. V tem postopku je treba strankam vedno omogočiti, da se izjasnijo o dejstvih in okoliščinah, pomembnih za izdajo odločbe.
Zmotno je tožnikovo stališče, da je z odjavo RTV sprejemnika v letu 1991, izpolnil tudi pogoj, ki je bil za vse odjemalce oziroma plačnike električne energije v javnem električnem omrežju določen za oprostitev plačevanja RTV prispevka v ZRTVS.
ZJU člen 5, 16, 22, 24. ZSPJS člen 3.a, 22.a. ZDSS-1 člen 8. ZUS-1 člen 2.
plača iz naslova delovne uspešnosti - stvarna pristojnost
Glede dela plače iz naslova delovne uspešnosti lahko javni uslužbenec s tožbo zahteva ugotovitev nezakonitosti od pristojnega sodišča. Zakonodajalec v ZSPJS ni določil, katero je pristojno sodišče, ali delovno sodišče ali Upravno sodišče RS. Ker je z izpodbijanim aktom odločeno o pravici iz delovnega razmerja med tožnikom in njegovim delodajalcem (1. odstavek točka b. 5. člena v zvezi s 1. odstavkom 4. člena ZDSS-1) in ker izpodbijani akt ni upravni akt (2. člen ZUS-1), se je Upravno sodišče RS izreklo za stvarno nepristojno.
sklep o določitvi pooblaščene revizijske družbe - upravni spor - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - javni sklad
Izpodbijani sklep o določitvi pooblaščene revizijske družbe nima pravne narave akta, izdanega v upravni stvari v smislu določbe 2. člena ZUP, in tudi ne drugega akta, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu. Ne gre za oblastveno odločanje nosilca javnih pooblastil, temveč za uveljavljanje pogodbenih pravic in obveznosti na podlagi sklenjene pogodbe.
ZZ člen 36, 37, 36, 37. ZUP člen 129, 209, 2, 4, 6, 129, 209, 2, 4, 6. ZUJIK člen 35, 36, 42, 35, 36, 42.
smiselna uporaba ZUP - test očitne nerazumnosti izbire kandidatov - imenovanje direktorja zavoda
Iz določila 3. odstavka 36. člena ZUJIK sicer izhaja, da predhodni mnenji sveta in strokovnega sveta zavoda nista omejeni na kandidata po ustanoviteljevem izboru, vendar minister po tem določilu ni obvezan od svetov zahtevati, naj se mnenji nanašata na vse kandidate. Mnenje mora samo zahtevati. Tožnik nima prav, ko trdi, da sta mnenji svetov obvezujoči. Izdani mnenji predstavljata le pravno relevantno okoliščino, ki lahko zožuje avtonomijo ministra pri izbiri in končni odločitvi v tem smislu, da bolj kot je ministru nasprotujoče mnenje o kandidatih s strani enega ali obeh svetov tehtno obrazloženo, bolj mora biti temu primerno obrazložena tudi izbira strani ministra, pri čemer zakonitost odločitve ministra (nearbitrarnost glede na mnenji svetov) sodišče presoja preko t.i. testa očitne (ne)razumnosti, ob upoštevanju dopustnih tožbenih razlogov iz 1. odstavka 36. člena ZZ. Na zakonitost izpodbijanega akta nima nobenega vpliva dejstvo, da je v postopku odločanja ministra sodelovala komisija. Namen le-te je namreč le v zagotavljanju strokovne podpore ministru pri izbiranju, zato tudi tožbeni ugovor o nestrokovno sestavljeni komisiji sam po sebi ni pravno relevanten. Tožnik tudi nima prav, ko uveljavlja, da tožena stranka ne bi smela vzporedno voditi dveh razpisnih postopkov. Na dan 2. 7. 2008, ko je Svet A.A.A. sprejel sklep kot predhodno mnenje v predmetnem razpisu, Svet A.A.A. ni imel zakonite sestave, saj v njem ni bilo od vsaj enega člana do največ ene tretjine članov iz vrst predstavnikov delavcev. To pomeni, da je tožena stranka kršila določbo 1. odstavka 36. člena ZUJIK, ker je odločila v okoliščinah, ko Svet A.A.A. ni imel možnosti podati pravno veljavnega predhodnega mnenja o kandidatih.
ZDSS člen 7, 7/1, 7, 7/1. ZUJIK člen 83, 85, 83, 85.
dohodkovni cenzus - stvarna pristojnost - samozaposleni v kulturi - pravica do plačila prispevka za socialno zavarovanje
Ker je eden izmed pogojev za pridobitev pravice do plačila prispevkov za socialno zavarovanje iz državnega proračuna po določbi 85. člena ZUJIK-UPB1 in 10.a člena Uredbe o samozaposlenih v kulturi dohodkovni položaj samostojnega kulturnega delavca, gre za spor o socialnem prejemku.
Pravilnik o izvajanju javnih razpisov za odkup avdiovizualnih del neodvisnih producentov člen 3, 3.
razpis za odkup avdiovizualnih del - izključitev ponudbe iz nadaljnjega postopka - javni razpis
Napaka formalne narave je po presoji sodišča lahko relevantna le, če vpliva na vsebinsko pravilnost ponudbe. To pa pomeni, da zgolj zaradi formalne pomanjkljivosti posameznih listin še ni mogoče šteti, da ponudba ne vsebuje vseh dokumentov, predpisanih v razpisni dokumentaciji, in da zato ni pravilna v smislu 3. člena Pravilnika. To pa hkrati pomeni, da zaradi opisane formalne pomanjkljivosti, in še to zgolj pri nekaterih listinah, ni mogoče uporabiti (najstrožje) sankcije iz citirane določbe Pravilnika ter ponudbo zgolj iz tega razloga izključiti iz nadaljnjega postopka.
ZUJIK člen 117, 117. Pravilnik o izvedbi javnega poziva in javnega razpisa člen 9, 9.
kulturni projekt - nepremična kulturna dediščina - sofinanciranje iz javnih sredstev - javni razpis
Relevantna dejstva za odločitev v tem sporu so le, ali dela, ki jih je v razpisu prijavila tožeča stranka, v smislu ZGO-1 spadajo v enostavna ali med takšna, za katera je potrebno gradbeno dovoljenje. Iz opisa projekta, ki ga tožnik namerava izvesti, izhaja, da ne gre za enostavni objekt v smislu Pravilnika o vrstah zahtevnih, manj zahtevnih in enostavnih objektov, o pogojih za gradnjo enostavnih objektov brez gradbenega dovoljenja in o vrstah del, ki so v zvezi z objekti in pripadajočimi zemljišči.
ZUP člen 4, 4. ZUJIK člen 120, 117, 118, 119, 114, 115, 116, 120, 117, 118, 119, 114, 115, 116.
upravni postopek - nepopolna vloga - sofinanciranje iz javnih sredstev - kulturna dediščina - javni razpis za izbor kulturnih projektov
Glede na posebnost postopka javnega razpisa 116. člen ZUJIK - UPB 1 določa, da stranke lahko vlogo dopolnjujejo oziroma spreminjajo do preteka razpisnega roka.
Kot izhaja iz določb ZUJIK (114. do 120. člen), na njegovi podlagi izdanega Pravilnika ter besedila predmetnega javnega razpisa (prim. zlasti določbe točke 12 objavljenega razpisa), se strokovna presoja na razpis prijavljenih kulturnih projektov in nato izbor projektov, ki se sprejmejo v financiranje, opravi na podlagi vlog predlagateljev, tj. prijav na razpis s priloženo dokumentacijo. Na predlagatelju je torej breme, da svojo vlogo konkretizirano in dovolj izčrpno utemelji tako, da je iz nje razvidno, ali in v kolikšni meri njegov na razpis prijavljeni, projekt izpolnjuje razpisne pogoje. Ker se o sprejemu projektov v financiranje odloča na podlagi vlog predlagateljev (in njim priloženih dokazil), dokazi, ki jih tožeča stranka prilaga šele tožbi, na drugačno odločitev v tem sporu ne morejo vplivati. Skladno z določbo 1. odstavka 100. člena ZUJIK se, kolikor niso vprašanja postopkov javnega razpisa in javnega poziva v tem zakonu drugače urejena, zanju smiselno uporabljajo določbe ZUP.
ZUJIK člen 87, 87. Uredba o samozaposlenih v kulturi člen 2, 2/1, 3, 2, 2/1, 3.
vpis v razvid samozaposlenih v kulturi - samozaposleni v kulturi
Tožena stranka na mnenje strokovne komisije ni vezana. To jasno izhaja iz določbe 87. člena ZUJIK. Razlogi za odločitev pa konkretno tudi ne izhajajo iz mnenja komisije, z vsebino katerega je bila tožeča stranka v postopku pred izdajo odločbe seznanjena z možnostjo, da se o njem izjavi in vlogo dopolni z dodatno dokumentacijo, in na katero se v obrazložitvi odločbe sklicuje tožena stranka.
ZUJIK člen 117. Pravilnik o izvedbi javnega poziva in razpisa člen 15, 15/3.
financiranje kulturnega projekta
Tožena stranka je postopala po določilih ZUJIK, ki v 117. členu določa postopek za odpiranje vlog. Četrti odstavek 117. člena določa, da vloge, ki niso pravočasne ali niso popolne ali ki jih ni vložila upravičena oseba, zavrže minister s sklepom.
ZUS člen 59, 59/1, 60, 60/3. Pravilnik o postopku za izbiro kulturnih projektov in oblikovanju kulturnih programov, ki se financirajo in sofinancirajo iz državnega proračuna člen 16, 25, 25/1, 26, 26-2, 26-3.
izbira kulturnih programov - postopek izbire strokovne skupine - dokazovanje
Kadar gre za mejno dejavnost, se sodišče v izbiro strokovne skupine po Pravilniku o postopku za izbiro kulturnih programov in oblikovanja kulturnih programov, ki se financirajo in sofinancirajo iz državnega proračuna (Uradni list RS, št. 61/97) s strani tožene stranke ne spušča, razen kadar ta izbira ni očitno nerazumna. Ugotovitev sodišča, da je izbira očitno nerazumna, pa je odvisna tudi od argumentov, ki jih v postopku predstavita obe stranki spora.