dovoljenje za prebivanje - dovoljenje za prebivanje zaradi zaposlitve ali dela - razlogi za zavrnitev izdaje dovoljenja
Zavrnitev izdaje delovnega dovoljenja za prebivanje ureja 43. člen ZTuj-1, na podlagi katerega se dovoljenje za prebivanje v Republiki Sloveniji ne izda, med drugim, če obstajajo resni razlogi za domnevo, da tujec po izteku veljavnosti dovoljenja ne bo prostovoljno zapustil Republike Slovenije (3. alineja 1. odstavka) ali če obstajajo razlogi z domnevo, da se tujec ne bo podrejal pravnemu redu Republike Slovenije (5. alineja 1. odstavka). Ker tožnica ne pozna statusa podjetja, kjer bi bila zaposlena, ne pozna pravnega reda Republike Slovenije ter ji niso poznana pravna določila s področja gradbeništva, obstaja dvom, da bi resnično opravljala dela, ki so navedena v delovnem dovoljenju oziroma v sklenjeni pogodbi o zaposlitvi.
Pred izdajo gradbenega dovoljenja investitorju je upravni organ dolžan preveriti, ali je projekt za pridobitev gradbenega dovoljenja izdelan v skladu z izvedbenim prostorskim aktom in ali so izpolnjeni tudi drugi pogoji, ki jih za izdajo upravnega dovoljenja določa 66. člen ZGO-1.
Odlok o nadomestilu za uporabo stavbnega zemljišča v občini Brda (2003) člen 10, 14.
nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča - odmera nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča - bencinski servis - načelo enakosti
Isti davčni urad je pri odmeri nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča za leto 2007, sicer na drugi lokaciji (bencinska servisa A. in B.) upošteval za bencinska servisa nižje število točk, kot je obremenitev za prodajo naftnih derivatov, in sicer je upošteval obremenitev 40 točk, kot jih imajo primerljive trgovinske dejavnosti. Iz te odločbe je razvidno, da sta bila oba bencinska servisa točkovana kot trgovina na drobno (ne pa tudi njune zunanje površine), ta namembnost pa je nižje točkovana. Ker gre po mnenju sodišča za podoben primer, saj gre prav tako za bencinski servis, je treba preveriti, ali gre pri bencinskem servisu, ki je predmet tega upravnega spora, prav tako za trgovino z drugimi artikli, kar bi posledično pomenilo nižjo obremenitev.
ZDoh-1 člen 106, 106/4. ZPIZ-1 člen 397. ZDoh-2 člen 112, 112/4.
dohodnina - davčna olajšava - osebna olajšava - nadomestilo iz obveznega invalidskega zavarovanja - delo s skrajšanim delovnim časom - nadomestilo plače
Po določbi 4. odstavka 106. člena ZDoh-1 se rezidentu, ki prejema nadomestilo iz obveznega invalidskega zavarovanja kot delovni invalid po predpisih, ki urejajo obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje v Sloveniji, prizna zmanjšanje dohodnine v višini 14,5 % odmerjenega nadomestila. Sodišče se strinja s stališčem, da se navedena določba, ob njeni pravilni razlagi, nanaša le na prejemnike nadomestila po rednih določbah ZPIZ-1 in ne prejemnike, ki jim je bilo nadomestilo priznano na podlagi določb ZPIZ, pa čeprav z uporabo prehodnih določb ZPIZ-1. Da je temu tako, dodatno potrjuje tudi ureditev obravnavane olajšave v 4. odstavku 112. člena ZDoh-2, po katerem se za nadomestilo iz obveznega invalidskega zavarovanja ne šteje nadomestilo plače zaradi dela s skrajšanim delovnim časom, ki ga izplačuje delodajalec v skladu s 397. členom ZPIZ-1. Gre za jasnejšo določbo, s katero pa se ureditev olajšave iz prej veljavnega ZDoh-1 vsebinsko ne spreminja.
ZUP člen 144, 144/1, 144/1-2, 144/3. Uredba o plačilih za ukrepe Programa razvoja podeželja za Republiko Slovenijo 2004-2006 za leto 2006 (2006) člen 13, 13/29, 14, 14/3, 14/4.
neposredna plačila v kmetijstvu - vračilo neupravičeno sprejetih sredstev - ukrep SKOP - izpolnjevanje pogojev - obveznost izobraževalnega programa
Sodelovanje v izobraževalnem programu je edini izmed pogojev pri ukrepih SKOP, Uredba pa posebej določa dokazila za izpolnjevanje pogojev za posamezni ukrep SKOP (14. člen Uredbe). Zato je potrebno ob upoštevanju 29. odstavka 13. člena Uredbe upoštevati tudi 3. in 4. odstavek 14. člena Uredbe, ki nalagata dolžnosti izvajalcem izobraževalnih programov.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - objektivni pogoj - vsebinski pogoj - verjeten izgled za uspeh v sporu kot pogoj za dodelitev brezplačne pravne pomoči
V okviru ugotavljanja izpolnjevanja vsebinskega (objektivnega) pogoja se je tožena stranka morala ukvarjati tudi z ugotavljanjem dejstev in okoliščin zadeve, v zvezi s katero je tožnik vložil prošnjo za brezplačno pravno pomoč. Pri tem je presojala zgolj, ali je izkazana verjetnost uspeha v tem postopku, in se ni spuščala v meritorno sodno odločanje.
ZGO-1 člen 157, 157/1. Uredba o kriterijih za izračunavanje višine nadomestila za degradacijo in uzurpacijo prostora in o načinu njegovega plačila (2003) člen 9, 12, 13, 14.
nadomestilo za uzurpacijo in degradacijo prostora - izračun nadomestila - kriteriji za izračun nadomestila
Kriteriji za izračun višine nadomestila za degradacijo in uzurpacijo prostora so določeni v Uredbi o kriterijih za izračunavanje višine nadomestila za degradacijo in uzurpacijo prostora in o načinu njegovega plačila ter so bili tudi po presoji sodišča pravilno uporabljeni.
ZUS-1 člen 17, 17/4. ZUP člen 43, 43/1, 44. ZDIJZ člen 6, 6/1, 6/1-11.
dostop do informacij javnega značaja - delni dostop do podatkov - udeležba prizadetih strank - upravni spor - aktivna legitimacija - informacijski pooblaščenec
Določilo 4. odstavka 17. člena ZUS-1 velja v primerih, ko je organ prve stopnje znotraj hierarhičnega sistema rednega upravnega postopka in kot tožnik nasprotuje odločbi instančnega organa. Informacijski pooblaščenec je samostojen in neodvisni organ in v odnosu do tožnika ne gre za hierarhičen sistem rednega upravnega postopka.
Tožena stranka je določila delni dostop do Pravilnika, ker je upoštevala, da bi razkritje podatkov pomenilo varnostno tveganje in bi lahko povzročilo tudi motnje pri dejavnosti tožnika. Pri pregledu Pravilnika s prekritimi deli pa sodišče lahko sledi stališču tožene stranke, da s prekritimi deli Pravilnik ne more resno ogroziti procesa odločanja tožnika.
ZKGZ člen 8, 9, 10. Sklep o stopnjah, načinih in rokih zbiranja zborničnega prispevka Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije za leto 2002 (2002) člen 3, 3/3, 8.
Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije - odmera zborničnega prispevka - zavezanec za plačilo prispevka - članstvo zavezanca v drugih zbornicah - kmetijska zemljišča - solastninska pravica na nepremičnini
Zbornični prispevek se odmeri vsakemu (so)lastniku kmetijskega zemljišča samostojno od njegovega katastrskega dohodka. Članstva v Odvetniški zbornici pri odmeri prispevka ni mogoče upoštevati.
ZDavP-2 člen 87, 102. Pravilnik o izvajanju ZDavP člen 40, 41, 42, 43.
trošarina - davčna izvršba - odlog davčne izvršbe
Pogoji za odlog plačila davka so določeni v 102. členu ZDavP-2 v povezavi s 40. členom do 43. členom Pravilnika, pogoji za odlog izvršbe pa so določeni v 87. členu ZDavP-2. V konkretni zadevi ni bilo ugotovljeno, da bi bili izpolnjeni kriteriji za ugotavljanje hujše gospodarske škode, ki so v skladu s 102. členom ZDavP-2 kumulativno določeni v 40. členu Pravilnika. Prav tako v zadevi niso izpolnjeni pogoji za odlog davčne izvršbe po 87. členu ZDavP-2.
ZDIJZ člen 5, 5/1, 6, 6/1, 6/1-2, 6/1-8, 21, 22, 22/4. ZInfP člen 10, 10/3.
informacija javnega značaja - dostop do informacij javnega značaja - dokazno breme - zloraba pravice - navajanje novih dejstev - varstvo poslovnih skrivnosti - tožnik v upravnem sporu
Določba 3. odstavka 10. člena ZInfP je lex specialis glede na določbo 4. odstavka 17. člena ZUS-1 v tem smislu, da se določba 4. odstavka 17. člena ZUS-1 v zadevah dostopa do informacij javnega značaja ne uporablja.
Tožena stranka je v obrazložitvi izpodbijanega akta, ki se nanaša na 2. točko izreka izpodbijanega akta, pravilno izhajala iz argumentacije tožeče stranke, ki je uveljavljala izjemi po 8. in 9. točki 1. odstavka 6. člena ZDIJZ, in ni obravnavala tudi izjeme iz 2. točke 1. odstavka 6. člena ZDIJZ, saj tožeča stranka te izjeme v prvostopenjski odločbi niti ni omenjala. Zato tožeča stranka te izjeme ne more uveljavljati v upravnem sporu. Pri tem sodišče pripominja, da glede na upravno-sodno prakso v primerljivih zadevah zgolj sklicevanje na izjemo v smislu varstva poslovnih skrivnosti ni zadosti, saj mora tožeča stranka izpolniti dokazno breme in utemeljiti, zakaj, v katerih elementih in kako bi razkritje zahtevanih dokumentov nesorazmerno poseglo v varstvo poslovnih skrivnosti tožnika v razmerju do varstva javnih koristi. Tako obrazložena izjema mora biti vsebovana že v prvostopenjski odločbi v upravnem postopku, ker to zahteva določilo 2. odstavka 21. člena ZDIJZ, prav tako tudi določilo 4. odstavka 22. člena ZDIJZ, pa tudi določilo 26. člena ZDIJZ.
Izjeme je treba razlagati ozko, vendar pa ne tako, da bi bila razlaga preveč toga glede na namen zakonske določbe in zakonsko besedilo. Narava in namen besedila 8. točke 1. odstavka 6. člena ZDIJZ sta taka, da je treba pojem „zaradi“ razlagati fleksibilno, saj ni mogoče vedno objektivno in povsem zanesljivo ugotoviti, ali je bil določen podatek pridobljen ali sestavljen ravno (oziroma izključno) zaradi sodnega postopka.
ZDoh- člen 41, 41/2. ZDDPO- člen 11. Slovenski računovodski standard 39 (2003) (2003) standard 39.18.
davek od dohodkov iz dejavnosti - davčno priznani odhodki - potni nalog o službenem potovanju - kilometrina - obračun potnih stroškov - verodostojna knjigovodska listina
Tožnica ima sicer prav, ko navaja, da v nobenem predpisu ni določeno, kakšna mora biti vsebina potnega naloga. Je pa v SRS 39, ki vsebuje računovodske rešitve za male samostojne podjetnike, določeno, da morajo knjižbe v poslovnih knjigah temeljiti na verodostojnih listinah (SRS 39.18). Vsebinsko enako določbo vsebujeta tudi SRS 21 in SRS 22. Knjigovodska listina je verodostojna, če se pri njenem kontroliranju pokaže, da lahko strokovna oseba, ki ni sodelovala v poslovnem dogodku, na njeni podlagi popolnoma jasno in brez dvomov spozna naravo in obseg poslovnega dogodka. Te določbe v celoti veljajo tudi za potni nalog in obračun potnih stroškov v zvezi z upoštevanjem izplačil kilometrine delavcem kot davčno priznanih odhodkov zavezanca.
vojni veteran - status vojnega veterana - pogoji za priznanje statusa
Za priznanje statusa vojnega veterana po določbi (d) točke 7. alineje drugega odstavka 2. člena ZVV je pravno varstvo zagotovljeno le osebam, ki so bile vključene v varovanje barikad in drugih ovir (po nalogu policije) in ki so opravljale te naloge na območju, kjer se je oboroženi spopad dejansko odvijal.
ZPNačrt člen 79. Odlok o programu opremljanja stavbnih zemljišč s kanalizacijsko infrastrukturo za počitniško naselje Nune v Občini Zreče člen 20, 20/8, 23, 23/3.
komunalni prispevki - odmera komunalnega prispevka - plačilo komunalnega prispevka - rok za plačilo
Tožnik je dolžan ravnati po določbi 8. odstavka 20. člena Odloka, ki določa, da je zavezanec dolžan plačati komunalni prispevek v roku 30. dni po pravnomočnosti odločbe, s katero mu je odmerjen komunalni prispevek, kar pomeni, da se je tožnik dolžan ravnati po navedeni predpisni določbi Odloka, ne glede na določen rok v izreku odločbe.
Gradnja brez predpisanega gradbenega dovoljenja se šteje kot nelegalna gradnja, sankcija za tako grajeni objekt je po določbi 152. člena ZGO-1 njegova odstranitev. Tudi sicer nedovoljene gradnje po poteku določenega časa ni mogoče šteti kot dovoljene, razen če zakon izrecno ne določa drugače, kar po ZGO-1 velja za objekte zgrajene pred letom 1967.
ZGD-1 člen 3, 3/6, 7, 7/1. Uredba o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007-2013 (2007) člen 3, 3-1, 3-2, 3-3, 27. 27-1, 28. 28/1, 28/1-1, 28/1-11, 28/1-12, 28/5. Uredba Komisije (ES) št. 1474/2006 z dne 5. oktobra 2006 o spremembi uredb (ES) št. 2771/1999 in (ES) št. 1898/2005 glede uskladiščenja intervencijskega masla za prodajo člen 18, 18-13. Uredba Sveta (ES) št. 1698/2005 z dne 20. septembra 2005 o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP) člen 27.
javni razpis - neposredna plačila v kmetijstvu - dodelitev nepovratnih sredstev - vlagatelj kot samostojni podjetnik - izpolnjevanje razpisnih pogojev
V primeru fizične osebe in samostojnega podjetnika gre namreč za enotno in nerazdružljivo subjektiviteto. Podjetnik je fizična oseba, ki na trgu samostojno opravlja pridobitno dejavnost v okviru organiziranega podjetja in za enotnost osebnega in podjetniškega premoženja in je odgovoren za svoje obveznosti z vsem svojim premoženjem. Predračun za načrtovano naložbo, ki se glasi na vlagatelja kot samostojnega podjetnika, se mora šteti za dokazilo vlagatelja kot fizične osebe v postopku javnega razpisa za dodelitev sredstev.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - objektivni pogoj - vsebinski kriterij - verjetni izgled za uspeh - razveza zakonske zveze - dodelitev mladoletnih otrok - določitev preživnine
Zakonska določba 24. člena ZBPP zavezuje sodišče, da v vsakem primeru ugotovi okoliščine primera, po katerih bi bilo mogoče zaključiti, da zadeva ni očitno nerazumna, oziroma da ima prosilec v zadevi verjetne izglede za uspeh, ter da je zadeva pomembna za njegov osebni in socialno-ekonomski položaj, oziroma je pričakovani izid zadeve za prosilca ali njegovo družino življenjskega pomena.
Tožnik glede na zakonsko določbo 65. člena ZZZDR o razvezi zakonske zveze nima verjetnega izgleda za uspeh, ker bo zakonska zveza razvezana kljub tožnikovemu morebitnemu nasprotovanju, glede same vzgoje, dodelitve in stikov z otroki pa mora sodišče poskrbeti za koristi otroka in to po uradni dolžnosti.
zemljiški kataster - ureditev meje - mejna obravnava - urejanje in evidentiranje meje - neudeležba na ustni obravnavi - domneva o strinjanju s predlagano mejo
Ker se tožnik, ki se s prikazano mejo ni strinjal, neupravičeno ni udeležil ustne obravnave, se v skladu z 38. členom ZEN, šteje, da se strinja s potekom predlagane meje.
ZKGZ člen 4, 4/6, 8, 8/1, 9, 9/1, 9/1-1, 23, 23/1, 23/1-1, 23/2. ZDoh-2 člen 73. ZUP člen 9, 144, 144/1, 144/1-2, 171, 214. Sklep o stopnjah, načinih in rokih zbiranja zborničnega prispevka Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije za leto 2008 (2008) člen 2, 2/2.
zbornični prispevek - zbornični prispevek fizičnih oseb - odmera zborničnega prispevka - članstvo v zbornici - osnova za odmero - preizkus izpodbijane odločbe - absolutna bistvena kršitev določb upravnega postopka
V obravnavanem primeru je sporna odmera zborničnega prispevka za leto 2008. Po določbi 2. odstavka 23. člena ZKGZ-UPB1 je osnova za zbornični prispevek A katastrski dohodek kmetijskih in gozdnih zemljišč, ugotovljen za preteklo leto po predpisih o ugotavljanju katastrskega dohodka, in za fizične osebe katastrski dohodek, zmanjšan zaradi naravnih nesreč, požara ali drugih izrednih dogodkov, ki jih ni bilo mogoče preprečiti, oziroma katastrski dohodek, zmanjšan za oprostitve v skladu z zakonom, ki ureja dohodnino. Stopnja za odmero zborničnega prispevka A znaša 4 % od osnove, vendar ne manj kot pavšalni znesek v višini 2.000,00 SIT. V odločbi organa prve stopnje ni mogoče preveriti osnove za odmero, zato odločbe ni mogoče preizkusiti, kar predstavlja absolutno bistveno kršitev pravil postopka.
ZZelP člen 9, 9/1, 9/2, 9/4. ZGO-1 člen 211, 212, 213. Odlok o občinskih taksah v Občini Dravograd (2007) člen 1, 2, 2/2, 3. ZFO-1 člen 9.
občinska taksa - oglaševanje na javnih mestih - grajeno javno dobro
V konkretnem primeru je sporno, ali je podana podlaga za odmero občinske takse za oglasna sredstva. Na podlagi Odloka o občinskih taksah v občini Dravograd so takse predpisane tudi za oglaševanje na javnih mestih. Za plačilo tovrstne takse je pomembno dejstvo, da taksni predmet stoji na javnem mestu oziroma na javni površini.