ZLPLS člen 14, 14a, 14a/4. ZUP člen 9, 9/1, 9/3, 237, 237/2-7, 237/2-3. Pravilnik o merilih in pogojih za uporabo sredstev fundacije za financiranje invalidskih in humanitarnih organizacij v Republiki Sloveniji (1998) člen 8, 8/2, 8/2-2.
financiranje invalidskih in humanitarnih organizacij - dodelitev sredstev - obrazložitev upravnega akta - kršitev določb upravnega postopka - pravica do izjave v postopku
Iz zakonskega besedila 14. člena ZLPLS nedvoumno izhaja, da se v postopku odločanja o vlogah za razporeditev sredstev FIHO smiselno uporabljajo določbe ZUP. Posebej sicer ni določeno, kaj pomeni smiselna uporaba zakona, vendar pa sodišče meni, da smiselna uporaba zakona pomeni vsaj to, da so upoštevana temeljna načela splošnega upravnega postopka ter da mora biti izpodbijani akt do tolikšne mere obrazložen, da se ga da preizkusiti. V konkretnem primeru sodišče ocenjuje, da zapisnik Komisije za ocenjevanje in pripravo predloga za razporeditev sredstev humanitarnim organizacijam kot prvostopenjski akt, ni bil obrazložen do tolikšne mere, da bi se ga dalo preizkusiti, niti ni bilo upoštevano načelo zaslišanja stranke po 9. členu ZUP.
povrnitev vlaganj v javno telekomunikacijsko omrežje - upravni spor - dopustnost upravnega spora - upravni akt - zavrženje tožbe
Odločba, s katero je odločeno, da tožnik ni upravičen do povrnitve vlaganj v javno telekomunikacijsko omrežje, ni odločba izdana v izvrševanju upravne funkcije ali odločba, izdana v upravni zadevi, saj ne gre za odločanje o pravici stranke na področju upravnega prava, ampak gre med strankama tega upravnega spora za spor iz premoženjskega – civilnopravnega razmerja, saj tožeča stranka zahteva plačilo določenega zneska, tožena stranka pa zatrjuje, da tožeča stranka do tega zneska ni upravičena. Takšni spori pa se rešujejo pred rednim sodiščem in ne v upravnem sporu pred Upravnim sodiščem.
Odlok o nadomestilu za uporabo stavbnega zemljišča v občini Brda (2003) člen 10, 14.
nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča - odmera nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča - bencinski servis - načelo enakosti
Isti davčni urad je pri odmeri nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča za leto 2007, sicer na drugi lokaciji (bencinska servisa A. in B.) upošteval za bencinska servisa nižje število točk, kot je obremenitev za prodajo naftnih derivatov, in sicer je upošteval obremenitev 40 točk, kot jih imajo primerljive trgovinske dejavnosti. Iz te odločbe je razvidno, da sta bila oba bencinska servisa točkovana kot trgovina na drobno (ne pa tudi njune zunanje površine), ta namembnost pa je nižje točkovana. Ker gre po mnenju sodišča za podoben primer, saj gre prav tako za bencinski servis, je treba preveriti, ali gre pri bencinskem servisu, ki je predmet tega upravnega spora, prav tako za trgovino z drugimi artikli, kar bi posledično pomenilo nižjo obremenitev.
Trošarina se, če je v zvezi s prevozom trošarinskih izdelkov med državami članicami prišlo do nepravilnosti, zaradi katerih je treba v skladu s 1. odstavkom 16. člena ZTro obračunati trošarino, obračuna v skladu s tem zakonom. Če je nepravilnost storjena na ozemlju Republike Slovenije, so izpolnjeni zakonski pogoji, na podlagi katerih carinski urad zaveže družbenika in tožečo stranko k plačilu trošarine.
ZDIJZ člen 5, 5/1, 6, 6/1, 6/1-2, 6/1-8, 21, 22, 22/4. ZInfP člen 10, 10/3.
informacija javnega značaja - dostop do informacij javnega značaja - dokazno breme - zloraba pravice - navajanje novih dejstev - varstvo poslovnih skrivnosti - tožnik v upravnem sporu
Določba 3. odstavka 10. člena ZInfP je lex specialis glede na določbo 4. odstavka 17. člena ZUS-1 v tem smislu, da se določba 4. odstavka 17. člena ZUS-1 v zadevah dostopa do informacij javnega značaja ne uporablja.
Tožena stranka je v obrazložitvi izpodbijanega akta, ki se nanaša na 2. točko izreka izpodbijanega akta, pravilno izhajala iz argumentacije tožeče stranke, ki je uveljavljala izjemi po 8. in 9. točki 1. odstavka 6. člena ZDIJZ, in ni obravnavala tudi izjeme iz 2. točke 1. odstavka 6. člena ZDIJZ, saj tožeča stranka te izjeme v prvostopenjski odločbi niti ni omenjala. Zato tožeča stranka te izjeme ne more uveljavljati v upravnem sporu. Pri tem sodišče pripominja, da glede na upravno-sodno prakso v primerljivih zadevah zgolj sklicevanje na izjemo v smislu varstva poslovnih skrivnosti ni zadosti, saj mora tožeča stranka izpolniti dokazno breme in utemeljiti, zakaj, v katerih elementih in kako bi razkritje zahtevanih dokumentov nesorazmerno poseglo v varstvo poslovnih skrivnosti tožnika v razmerju do varstva javnih koristi. Tako obrazložena izjema mora biti vsebovana že v prvostopenjski odločbi v upravnem postopku, ker to zahteva določilo 2. odstavka 21. člena ZDIJZ, prav tako tudi določilo 4. odstavka 22. člena ZDIJZ, pa tudi določilo 26. člena ZDIJZ.
Izjeme je treba razlagati ozko, vendar pa ne tako, da bi bila razlaga preveč toga glede na namen zakonske določbe in zakonsko besedilo. Narava in namen besedila 8. točke 1. odstavka 6. člena ZDIJZ sta taka, da je treba pojem „zaradi“ razlagati fleksibilno, saj ni mogoče vedno objektivno in povsem zanesljivo ugotoviti, ali je bil določen podatek pridobljen ali sestavljen ravno (oziroma izključno) zaradi sodnega postopka.
ZUP člen 144, 144/1, 144/1-2, 144/3. Uredba o plačilih za ukrepe Programa razvoja podeželja za Republiko Slovenijo 2004-2006 za leto 2006 (2006) člen 13, 13/29, 14, 14/3, 14/4.
neposredna plačila v kmetijstvu - vračilo neupravičeno sprejetih sredstev - ukrep SKOP - izpolnjevanje pogojev - obveznost izobraževalnega programa
Sodelovanje v izobraževalnem programu je edini izmed pogojev pri ukrepih SKOP, Uredba pa posebej določa dokazila za izpolnjevanje pogojev za posamezni ukrep SKOP (14. člen Uredbe). Zato je potrebno ob upoštevanju 29. odstavka 13. člena Uredbe upoštevati tudi 3. in 4. odstavek 14. člena Uredbe, ki nalagata dolžnosti izvajalcem izobraževalnih programov.
Pravna podlaga za naložitev plačila trošarine je v 17. členu ZTro. Navedene določbe zavezujejo prav vsakogar, ki ima kakršnokoli povezavo s trošarinskimi izdelki. Plačnik trošarine je tudi oseba, ki kupi trošarinske izdelke v smislu 16. člena ZTro. Solidarna odgovornost iz 4. odstavka 17. člena ZTro, po katerem v primeru, če je v skladu s tem členom več oseb odgovornih za plačilo trošarine, odgovarjajo za plačilo trošarine solidarno.
ZGO-1 člen 157, 157/1. Uredba o kriterijih za izračunavanje višine nadomestila za degradacijo in uzurpacijo prostora in o načinu njegovega plačila (2003) člen 9, 12, 13, 14.
nadomestilo za uzurpacijo in degradacijo prostora - izračun nadomestila - kriteriji za izračun nadomestila
Kriteriji za izračun višine nadomestila za degradacijo in uzurpacijo prostora so določeni v Uredbi o kriterijih za izračunavanje višine nadomestila za degradacijo in uzurpacijo prostora in o načinu njegovega plačila ter so bili tudi po presoji sodišča pravilno uporabljeni.
davek na dodano vrednost (DDV) - davek od dobička pravnih oseb - odhodki - pravne storitve - storitve poslovnega svetovanja - potni nalog
Pomanjkljivosti in nepravilnosti v zvezi z izdajanjem potnih nalogov ne morejo biti odločilne v taki meri, da ostale okoliščine sploh ne bi bile pomembne za oceno, ali so bili z davčnega vidika stroški poslovno potrebni ali ne.
Računa, izdana po Pogodbi o poslovodnih storitvah, v delu, s katerim so bile zaračunane pravne storitve in storitve poslovnega svetovanja, niso davčno priznan strošek. Glede na 1. odstavek 40. člena, 1. točko 6. odstavka 40. člena in 5. točko 34. člena ZDDV, tako ni izpolnjen pogoj za odbitek vstopnega DDV.
ZKGZ člen 8, 9, 10. Sklep o stopnjah, načinih in rokih zbiranja zborničnega prispevka Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije za leto 2002 (2002) člen 3, 3/3, 8.
Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije - odmera zborničnega prispevka - zavezanec za plačilo prispevka - članstvo zavezanca v drugih zbornicah - kmetijska zemljišča - solastninska pravica na nepremičnini
Zbornični prispevek se odmeri vsakemu (so)lastniku kmetijskega zemljišča samostojno od njegovega katastrskega dohodka. Članstva v Odvetniški zbornici pri odmeri prispevka ni mogoče upoštevati.
ZDoh-1 člen 106, 106/4. ZPIZ-1 člen 397. ZDoh-2 člen 112, 112/4.
dohodnina - davčna olajšava - osebna olajšava - nadomestilo iz obveznega invalidskega zavarovanja - delo s skrajšanim delovnim časom - nadomestilo plače
Po določbi 4. odstavka 106. člena ZDoh-1 se rezidentu, ki prejema nadomestilo iz obveznega invalidskega zavarovanja kot delovni invalid po predpisih, ki urejajo obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje v Sloveniji, prizna zmanjšanje dohodnine v višini 14,5 % odmerjenega nadomestila. Sodišče se strinja s stališčem, da se navedena določba, ob njeni pravilni razlagi, nanaša le na prejemnike nadomestila po rednih določbah ZPIZ-1 in ne prejemnike, ki jim je bilo nadomestilo priznano na podlagi določb ZPIZ, pa čeprav z uporabo prehodnih določb ZPIZ-1. Da je temu tako, dodatno potrjuje tudi ureditev obravnavane olajšave v 4. odstavku 112. člena ZDoh-2, po katerem se za nadomestilo iz obveznega invalidskega zavarovanja ne šteje nadomestilo plače zaradi dela s skrajšanim delovnim časom, ki ga izplačuje delodajalec v skladu s 397. členom ZPIZ-1. Gre za jasnejšo določbo, s katero pa se ureditev olajšave iz prej veljavnega ZDoh-1 vsebinsko ne spreminja.
ZDavP-2 člen 87, 102. Pravilnik o izvajanju ZDavP člen 40, 41, 42, 43.
trošarina - davčna izvršba - odlog davčne izvršbe
Pogoji za odlog plačila davka so določeni v 102. členu ZDavP-2 v povezavi s 40. členom do 43. členom Pravilnika, pogoji za odlog izvršbe pa so določeni v 87. členu ZDavP-2. V konkretni zadevi ni bilo ugotovljeno, da bi bili izpolnjeni kriteriji za ugotavljanje hujše gospodarske škode, ki so v skladu s 102. členom ZDavP-2 kumulativno določeni v 40. členu Pravilnika. Prav tako v zadevi niso izpolnjeni pogoji za odlog davčne izvršbe po 87. členu ZDavP-2.
informacija javnega značaja - javno dostopne informacije - dostop do podatkov baz - on-line dostop
Ker so zahtevane informacije javno že dostopne preko spletnih strani, organ prosilcu podatkov v skladu s petim odstavkom 6. člena ZDIJZ ni dolžan posredovati.
On-line dostopa do podatkovnih baz organa po ZDIJZ ni mogoče zahtevati.
Razlogi, zaradi katerih tožnik potrebuje zahtevane informacije, za odločitev v zadevi niso pomembni.
zemljiški kataster - ureditev meje - mejna obravnava - urejanje in evidentiranje meje - neudeležba na ustni obravnavi - domneva o strinjanju s predlagano mejo
Ker se tožnik, ki se s prikazano mejo ni strinjal, neupravičeno ni udeležil ustne obravnave, se v skladu z 38. členom ZEN, šteje, da se strinja s potekom predlagane meje.
Gradnja brez predpisanega gradbenega dovoljenja se šteje kot nelegalna gradnja, sankcija za tako grajeni objekt je po določbi 152. člena ZGO-1 njegova odstranitev. Tudi sicer nedovoljene gradnje po poteku določenega časa ni mogoče šteti kot dovoljene, razen če zakon izrecno ne določa drugače, kar po ZGO-1 velja za objekte zgrajene pred letom 1967.
ZPNačrt člen 79. Odlok o programu opremljanja stavbnih zemljišč s kanalizacijsko infrastrukturo za počitniško naselje Nune v Občini Zreče člen 20, 20/8, 23, 23/3.
komunalni prispevki - odmera komunalnega prispevka - plačilo komunalnega prispevka - rok za plačilo
Tožnik je dolžan ravnati po določbi 8. odstavka 20. člena Odloka, ki določa, da je zavezanec dolžan plačati komunalni prispevek v roku 30. dni po pravnomočnosti odločbe, s katero mu je odmerjen komunalni prispevek, kar pomeni, da se je tožnik dolžan ravnati po navedeni predpisni določbi Odloka, ne glede na določen rok v izreku odločbe.
ZZelP člen 9, 9/1, 9/2, 9/4. ZGO-1 člen 211, 212, 213. Odlok o občinskih taksah v Občini Dravograd (2007) člen 1, 2, 2/2, 3. ZFO-1 člen 9.
občinska taksa - oglaševanje na javnih mestih - grajeno javno dobro
V konkretnem primeru je sporno, ali je podana podlaga za odmero občinske takse za oglasna sredstva. Na podlagi Odloka o občinskih taksah v občini Dravograd so takse predpisane tudi za oglaševanje na javnih mestih. Za plačilo tovrstne takse je pomembno dejstvo, da taksni predmet stoji na javnem mestu oziroma na javni površini.
Sodišče še dodaja, da iz določb 23. člena ZKZ izrecno ne izhaja, po katerem pravilu je treba reševati primere, ko si konkurirata na prvem mestu prednostnega vrstnega reda (1. točka 1. odstavka 23. člena) dva ali več solastnikov. To pa pomeni, da je prodajalec pri izbiri kupca v tem primeru prost (po analogiji z določbo 4. odstavka 23. člena, ki prodajalcu prepušča izbiro v primeru, ko si je več sprejemnikov ponudbe enakih v tem, da nihče ne uveljavlja predkupne pravice).
zemljiški kataster - mejna obravnava - urejanje in evidentiranje meje
Kot izhaja iz podatkov v upravnih spisih, je tožnica preklicala podpis, dan na mejni obravnavi, z utemeljitvijo, da ji je bil dokument predstavljen na način, ki ni omogočal vednosti o vseh relevantnih podatkih v zvezi z izmero predmetnega zemljišča, na ustni obravnavi pa je izjavila le, da se z mejo ne strinja. Tudi v tožbi tožnica ni podala konkretnih navedb, ki bi bile lahko relevantne za drugačno odločitev sodišča. V situaciji, ko v upravnem postopku urejanja meje po določbah ZENDMPE meja še vedno ostane sporna, je edina možna rešitev, da se sproži sodni postopek ureditve meje, upravni postopek ureditve meje po ZENDMPE pa se v tem primeru ustavi (6. odstavek 29. člena ZENDMPE).
ZKGZ člen 4, 4/6, 8, 8/1, 9, 9/1, 9/1-1, 23, 23/1, 23/1-1, 23/2. ZDoh-2 člen 73. ZUP člen 9, 144, 144/1, 144/1-2, 171, 214. Sklep o stopnjah, načinih in rokih zbiranja zborničnega prispevka Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije za leto 2008 (2008) člen 2, 2/2.
zbornični prispevek - zbornični prispevek fizičnih oseb - odmera zborničnega prispevka - članstvo v zbornici - osnova za odmero - preizkus izpodbijane odločbe - absolutna bistvena kršitev določb upravnega postopka
V obravnavanem primeru je sporna odmera zborničnega prispevka za leto 2008. Po določbi 2. odstavka 23. člena ZKGZ-UPB1 je osnova za zbornični prispevek A katastrski dohodek kmetijskih in gozdnih zemljišč, ugotovljen za preteklo leto po predpisih o ugotavljanju katastrskega dohodka, in za fizične osebe katastrski dohodek, zmanjšan zaradi naravnih nesreč, požara ali drugih izrednih dogodkov, ki jih ni bilo mogoče preprečiti, oziroma katastrski dohodek, zmanjšan za oprostitve v skladu z zakonom, ki ureja dohodnino. Stopnja za odmero zborničnega prispevka A znaša 4 % od osnove, vendar ne manj kot pavšalni znesek v višini 2.000,00 SIT. V odločbi organa prve stopnje ni mogoče preveriti osnove za odmero, zato odločbe ni mogoče preizkusiti, kar predstavlja absolutno bistveno kršitev pravil postopka.