ukrep veterinarskega inšpektorja - nevaren pes - ustna obravnava
V konkretnem upravnem postopku sta udeleženi dve stranki z nasprotujočimi si interesi, zato bi moral upravni organ razpisati glavno obravnavo na podlagi 1. odstavka 154. člena Zakona o splošnem upravnem postopku in na glavni obravnavi s tožnico in oškodovanko razčistiti dejansko stanje.
dohodnina - odmera dohodnine - dohodek rezidenta, dosežen z delom v Republiki Avstriji - izogibanje dvojnemu obdavčevanju
V skladu s Konvencijo med Republiko Slovenijo in Republiko Avstrijo o izogibanju dvojnega obdavčevanja v zvezi z davki na dohodek in premoženje je plačo, ki jo rezident Republike Slovenije prejme od avstrijskega delodajalca, mogoče obdavčiti v Sloveniji, pod določenimi pogoji pa jo lahko obdavči tudi Republika Avstrija.
pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - verjeten izgled za uspeh - zamenjava odvetnika
Prosilec mora za dodelitev brezplačne pravne pomoči izpolnjevati tako finančni kot objektivni pogoj, zato mu slabo finančno stanje, ki je v postopku sicer izkazano, samo po sebi še ne daje pravice do dodelitve brezplačne pravne pomoči.
Po določbi 1. alineje 1. odstavka 24. člena ZBPP se pri presoji dodelitve brezplačne pravne pomoči kot pogoji upoštevajo okoliščine in dejstva v zadevi, v zvezi s katero prosilec vlaga prošnjo za dodelitev brezplačne pravne pomoči, predvsem, da zadeva ni očitno nerazumna oziroma da ima prosilec v zadevi verjetne izglede za uspeh, tako da je razumno začeti postopek oziroma se ga udeleževati ali vlagati v postopku pravna sredstva oziroma nanje odgovarjati.
javni uslužbenci - generalni državni pravobranilec - načelo delitve oblasti - določitev osnovne plače - upravni spor - tožbene navedbe glede zakonske ureditve področja
Tožnik v tožbi argumentirano, z navedbo kakršnihkoli konkretnih (pravnih ali dejanskih) razlogov, ne izpodbija konkretnega prvostopnega upravnega akta, zoper katerega je sicer uperil predmetno tožbo, pač pa nasprotuje zakonski ureditvi, kot je veljala v času odločanja tožene stranke in prvostopenjskega organa pred njo, oziroma citiranemu določilu ZSPJS. Ob upoštevanju ustavnega načela delitve oblasti na zakonodajno, izvršilno in sodno mora zato sodišče v izvrševanju sodne funkcije oblasti, zaradi česar ni pristojno presojati tožbenih navedb, kolikor se nanašajo na primernost zakonskega in zakonodajno-tehničnega urejanja področja plač v javnem sektorju kot vsebine zakonodajne funkcije oblasti in na določanje politike na tem področju ter s tem povezanih aktivnosti tožene stranke kot nosilca izvršilne (veje) oblasti, tovrstne tožbene ugovore zavrniti.
ZKZ člen 20, 20/1, 20/3, 20/4, 21, 21/2, 22. ZUP člen 129, 129/1, 129/1-1, 134, 134/1, 135, 135/1.
odobritev pravnega posla - upravna zadeva - začetek upravnega postopka - zaključek postopka s ponudbo - zahteva za odobritev pravnega posla - aktivna legitimacija za umik zahteve za odobritev pravnega posla
Upravni postopek se pri prometu s kmetijskimi zemljišči, kmetijami ali gozdovi po ZKZ-UPB1 začne šele na podlagi vloge sprejemnika ponudbe za odobritev pravnega posla po določbi 22. člena ZKZ-UPB1, ne glede na to, da sicer v postopku odobritve pravnega posla organ preveri tudi predhodna ravnanja prodajalca oziroma opravo predhodnih dejanj organa v zvezi s ponudbo, saj je objava ponudbe na zgoraj predpisan način le materialno dejanje, ki ga mora opraviti organ. V določbah zakona predpisan postopek v zvezi s ponudbo se ne zaključi z izdajo kakšnega upravnega akta, temveč z obvestilom organa o vseh sprejemnikih ponudbe, kar pa pomeni, da organ s tem ne odloči o kakšni pravici, pravni koristi ali obveznosti fizične ali pravne osebe, ki bi bila določena na upravnopravnem področju.
Vlogo za odobritev pravnega posla je vložil sprejemnik ponudbe A.A., kar pomeni, da se je postopek za odobritev pravnega posla začel na njegovo zahtevo. In ker se je navedeni postopek začel na njegovo zahtevo, jo lahko samo on umakne (tako tudi določba 1. odstavka 134. člena ZUP oziroma določba 1. odstavka 135. člena ZUP).
ZVO-1 člen 187/, 187/2, 187/7, 188. ZUP člen 221. Uredba o predmetu, načinu in pogojih izvajanja obvezne državne gospodarske javne službe izvajanja meritev, pregledovanja in čiščenja kurilnih naprav, dimnih vodov in zračnikov zaradi varstva okolja in učinkovite rabe energije, varstva človekovega zdravja in varstva pred požarom 10, 17, 18, 20, 20/1, 20/1-1, 41.
V konkretnem primeru ne obstajajo nobene okoliščine, ki bi terjale izdajo začasne odločbe, saj je postopek za podelitev prve koncesije v teku. V času teka postopka pa je morala oseba, ki ima z občino sklenjeno veljavno koncesijsko pogodbo ali drugo veljavno pogodbo za izvajanje gospodarske javne službe v skladu z določbo sedmega odstavka 187. člena in sedmim odstavkom 188.člena ZVO-1 izvajati to javno službo do sklenitve nove koncesijske pogodbe na način in v obsegu, kot je določen v predpisu občine in v veljavni koncesijski pogodbi.
Pravna podlaga za naložitev plačila trošarine je v 17. členu ZTro. Navedene določbe zavezujejo prav vsakogar, ki ima kakorkoli povezavo s trošarinskimi izdelki. Plačnik trošarine je tudi oseba, ki kupi trošarinske izdelke v smislu 16. člena ZTro. Solidarna odgovornost iz 4. odstavka 17. člena ZTro, po katerem je v primeru, če je v skladu s tem členom več oseb odgovornih za plačilo trošarine, odgovarjajo za plačilo trošarine solidarno.
javni uslužbenec - državni pravobranilec - akt o prevedbi - prevedba osnovne plače javnega uslužbenca in uvrstitev v plačni razred - upravni spor - ugotovitev nezakonitosti izpodbijanega upravnega akta
Sodišče je presodilo, da je odločba nezakonita, ker temelji na podzakonskem predpisu, ki ne upošteva zakonskih uvrstitvenih določb o varovanju doseženih napredovanj. Kršitev materialnega prava je po ZUS-1 sicer sankcionirana z odpravo izpodbijane odločbe (4. točka prvega odstavka 64. člena), ki pa v obravnavanem primeru ne bi bila ustrezna.
Pravna podlaga za naložitev plačila trošarine je v 17. členu ZTro. Navedene določbe zavezujejo prav vsakogar, ki ima kakršnokoli povezavo s trošarinskimi izdelki. Plačnik trošarine je tudi oseba, ki kupi trošarinske izdelke v smislu 16. člena ZTro. Solidarna odgovornost iz 4. odstavka 17. člena ZTro, po katerem je v primeru, če je v skladu s tem členom več oseb odgovornih za plačilo trošarine, odgovarjajo za plačilo trošarine solidarno.
Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2006 (2006) člen 33, 33/1. Uredba o predpisanih zahtevah ravnanja ter dobrih kmetijskih in okoljskih pogojih pri kmetovanju (2005) člen 6.
neposredna plačila v kmetijstvu - višja sila - izredne okoliščine
Tožnik tekom postopka niti ni zatrjeval, niti dokazoval, da je primere višje sile pravočasno sporočil agenciji. Samo s tem, da je dne 4.7.2006 svojo vlogo samovoljno dopolnil z uradnim zaznamkom, v katerem je navedel, da je pomladi njegova koruza zaradi obilnega deževja in poplav propadla in so zato posejali oves in nekaj zelenjave, ne da bi navedel razloge, zakaj tega dejstva ni mogel sporočiti prej oziroma navedel, zakaj je treba njegovo vlogo šteti za pravočasno in ne da bi o tem predložil ustrezne dokaze oz. navedel, zakaj jih ni predložil, tudi po presoji sodišča ni zadostil pogoju iz 1. odstavka 33. člena Uredbe, po katerem bi lahko obdržal pravico do pomoči zaradi višje sile.
ZEN člen 29, 36, 37, 38, 38/2. ZUP člen 106. ZUS-1 člen 2.
uvedba postopka evidentiranja urejene meje in parcelacije - nestrinjanje s potekom predlagane meje - vabilo na ustno obravnavo - neudeležba - zakonska domneva strinjanja s potekom meje - predlog za vrnitev v prejšnje stanje - pravni učinek drugostopne odločbe zaradi odprave prvostopne odločbe
Pristojni organ za odločanje o vrnitvi v prejšnje stanje bi bil torej prvostopni organ, pri katerem je bil obravnavani predlog (oziroma zahteva) tudi vložen (razvidno iz dohodne štampiljke na vlogi), in le-ta bi moral najprej s sklepom odločiti o predlogu za vrnitev v prejšnje stanje, šele nato pa, upoštevajoč rezultat odločitve o tem predlogu, bi ali poslal pritožbo v reševanje na drugostopni organ ali pa bi o njej odločil sam, če bi bili za to podani pogoji po ZUP.
davek na dodano vrednost (DDV) - razveljavitev obračuna DDV - vračilo DDV - obrazložitev odločbe
Predmet tega spora sta zahtevek tožnika za razveljavitev obračuna DDV za meseca oktober in december 2001 teh zahtevek za vračilo plačanega DDV od opravljenih storitev. Davčna organa sta razloge za zavrnitev zahtevkov opredelila zgolj na podlagi določil ZDDV, ne pa tudi na podlagi 95. člena ZDavP, čeprav je tožnik že v svojem zahtevku omenjeno pravno podlago navajal. Zato izpodbijana odločba ne vsebuje ustrezne obrazložitve in se ne da preizkusiti. Nezakonitost prvostopenjske odločbe pritožbeni organ, s tem, ko postopka v smislu člena 251 ZUP ni v zadostni meri dopolnil (navedel je zgolj, da ne gre za dvojno obdavčenje), ni odpravil.
ZKZ člen 27. Pravilnik o registru kmetijskih gospodarstev (2008) člen 37, 37/1, 37/2, 37/3, 37/4.
grafična enota rabe kmetijskega gospodarstva (GERK) - evidenca GERK - vpis GERK na zemljišču - zakupno razmerje - odobritev zakupne pogodbe - pravica do uporabe zemljišča
Prvostopni organ je veljavnost zakupne pogodbe pravilno presojal po določilih ZKZ, ki je v odnosu z OZ lex specialis, in po katerem se za veljavnost zakupne pogodbe zahteva odobritev zakupne pogodbe po določilih ZKZ.
Plačnik trošarine je po 6. točki 3. odstavka 17. člena ZTro tudi oseba (poleg trošarinskega zavezanca), ki nezakonito proizvede, uvozi, vnese iz druge države članice, prevaža, proda ali kupi trošarinske izdelke v smislu 16. člena tega zakona. Ker v zadevi ni sporno, da je tožnik kupil trošarinske izdelke, ki so bili predmet nezakonite sprostitve v porabo in nezakonitega vnosa, in tudi ne, da je dejansko tudi prejel navedene trošarinske izdelke, za katere pa trošarina ni bila plačana, je kot kupec trošarinskih izdelkov v smislu 16. člena ZTro plačnik trošarine, in sicer kot solidarni plačnik (4. odstavek 17. člena ZTro).
Pravna podlaga za naložitev plačila trošarine je v 17. členu ZTro. Navedene določbe zavezujejo prav vsakogar, ki ima kakorkoli povezavo s trošarinskimi izdelki. Plačnik trošarine je tudi oseba, ki kupi trošarinske izdelke v smislu 16. člena ZTro. Solidarna odgovornost iz 4. odstavka 17. člena ZTro, po katerem je v primeru, če je v skladu s tem členom več oseb odgovornih za plačilo trošarine, odgovarjajo za plačilo trošarine solidarno.
telekomunikacije - vzorčna ponudba - širokopasovni dostop - medoperaterski trg - definicija upoštevnega trga - določitev storitvenih geografskih trgov - enakost storitev - postopek nadzora - konkurenca - regulatorna odločba
Sodišče soglaša z razlogi tožene stranke, da ker ne gre z vidika uporabnika in ne z vidika operaterja, ki storitev naroča na veleprodajnem trgu za drugačno storitev, kot je ..., pojmovno ni mogoče opraviti testa zamenljivosti v obsegu kot se ga lahko v primeru različnosti storitev ali proizvodov. Namreč le v primeru, da so proizvodi in storitve med seboj zamenljivi na strani ponudbe kot povpraševanja, tako ugotovljeno dejstvo upravičuje določitev upoštevnega trga. V obravnavanem primeru pa je tudi ob upoštevanju tehnoloških specifik sistema ..., v primerjavi s storitvami, ki so po definiciji uvrščene na upoštevni trg „Širokopasovni dostop (medoperaterski trg)“ ugotoviti, da je sistem ... po osnovnih tehnoloških rešitvah primerljiv s storitvami s tega upoštevnega trga. Ker torej tudi po mnenju sodišča ne gre za posebno storitev, temveč za storitev dostopa z bitnim tokom, bi jo tožeča stranka morala uvrstiti v vzorčno ponudbo kot ostale storitve, ki jih na podlagi bitnega toka ponuja, saj tehnološke specifike sistema ... niso razlikovalne v taki meri, da bi upravičevale izvzetje iz trga „Širokopasovni dostop (medoperaterski trg)“.
Spisna dokumentacija upravnih spisov v zadevi ne daje podlage za pritrditev razlogovanju prvostopnega organa v izpodbijani odločbi, da je odškodnino za nepremičnine, podržavljene kot prejšnji lastnici A.A., ki jih zaradi ovir po ZDen ni mogoče vrniti v naravi, izračunal ob uporabi zemljiškokatastrskih podatkov za podržavljene nepremičnine (površina, vrste rabe, boniteta) po zemljiškokatastrskem stanju iz leta 1955, glede na to, da se katastrski podatki za stanje ob podržavljenju (za območje Prekmurja) niso ohranili. Med spisno dokumentacijo upravnih spisov v zadevi ni potrdila geodetskega organa z zemljiškokatastrskimi podatki o legi, površini in vrsti rabe podržavljenih zemljišč po stanju v letu 1955, zato odločbe prvostopnega organa v tem delu ni mogoče preizkusiti.
ZDDPO-1 člen 11, 11/3. Slovenski računovodski standardi (2001) standard 21.
davek od dohodka pravnih oseb - odhodki - Slovenski računovodski standardi (SRS) - verodostojna knjigovodska listina - davčni postopek - dokazna sredstva
Določba 3. odstavka 11. člena ZDDPO-1 pri izkazovanju odhodkov izrecno predpisuje uporabo SRS. Verodostojne knjigovodske listine so po določbah SRS (21.5., 21.9.) predpisano sredstvo dokazovanja nastanka, vsebine in obsega poslovnega dogodka. Čeprav ZDavP-2 vrste dokaznih sredstev ne omejuje, jih v določenem obsegu vendarle omejuje sama narava davčnega postopka oziroma določbe materialnih predpisov, ki posamezne poslovne dogodke priznavajo le, če temeljijo na pravilnih in verodostojnih knjigovodskih listinah.
dohodnina - osebni prejemki - drugi osebni prejemki - blagajniški prejemek - verodostojna knjigovodska listina - izogibanje plačilu davka
Med strankama je sporno, ali gre v danem primeru za vračilo kredita, ki naj bi ga tožnik vrnil družbi na podlagi kreditne pogodbe, ali pa gre za prikrito izplačilo finančnih sredstev tožniku - direktorju družbe z namenom, da bi se ta izognil plačilu dohodnine. Tudi po presoji sodišča davčni organ iz blagajniških prejemkov ni mogel razbrati vsebine poslovnega dogodka, saj ni bilo jasno, ali gre za pologe dnevnih izkupičkov ali za vračilo kredita ali pa za pologe (dajanje) kreditov, ki jih tožnik daje družbi kot kreditodajalec. Pri tem istočasno družba v bilanci stanja na dan 31. 12. 2000 ni izkazovala nobenih dolgoročnih in tudi ne kratkoročnih finančnih naložb. Glede na navedeno, je davčni organ pravilno ugotovil, da je direktor družbe (tožnik) prejel druge prejemke na podlagi 4. alineje 1. odstavka 15. člena ZDoh.
ZUN člen 39, 39/2, 40. Odlok o ugotovitvi, kateri prostorski izvedbeni akti so usklajeni z dolgoročnim in srednjeročnim planom Občine Šmarje pri Jelšah za Občino Rogaška Slatina člen 3, 19, 34.
gradbeno dovoljenje - legalizacija prizidka - upravni postopek - ugotovitveni postopek - kršitev določb upravnega postopka
Tožena stranka bi morala v postopek tožnika pritegniti in mu dati možnost, da se izjavi o vseh dejstvih in okoliščinah, ki so pomembne za odločbo (9. člen ZUP), ne glede na to, da je spremenila odločitev zgolj na podlagi predpisnih materialnih prostorskih določb.