ZBPP člen 24, 24/5. Konvencija o varstvu človekovih pravic in temeljnih svoboščin (EKČP) člen 35, 35/1.
pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - verjeten izgled za uspeh - pogoji za začetek postopka pred mednarodnimi sodišči
Ker je Ustavno sodišče RS tožnikovo pritožbo zavrglo, ker niso bila izčrpana vsa notranja pravna sredstva, tudi po presoji sodiščna ni izpolnjen pogoj za vložitev pritožbe na Evropsko sodišče za človekove pravice.
ukrep inšpektorja za gozdarstvo - prepovedani posegi v gozdu
Po 75. členu ZG je v gozdovih prepovedano vsako dejanje, ki zmanjšuje rastnost sestoja ali rodovitnost rastišča, stabilnost ali trajnost gozda oziroma ogroža njegove funkcije, njegov obstoj ali namen. Niti projektna dokumentacija niti sklenjena pogodba z naročnikom zato tožniku ne dajeta podlage za obravnavani poseg v gozdna zemljišča.
ZBPP člen 13, 13/2. ZSV člen 27, 27/5. ZUS-1 člen 52.
brezplačna pravna pomoč - finančni položaj prosilca - poziv na dopolnitev prošnje - upravni spor - tožbena novota
Tožena stranka je tožnika pozvala na dopolnitev prošnje, ker je po uradni dolžnosti preverila podatke in ugotovila tožnikovo solastništvo določenih nepremičnin. Hkrati pa ga je tudi pozvala, da pojasni komu je preživnino izplačal in da predloži o tem dokazilo in ga opozorila, da bo o tožnikovi prošnji odločila na podlagi dokumentacije v spisu, v kolikor vloge ne bo dopolnil. Tožnik je svojo vlogo dopolnil, vendar v dopolnitvi ničesar ne navaja o preživninski obveznosti, zato se je tožena stranka pri odločanju oprla na podatke v spisu.
ZDSS-1 člen 5, 5/1, 5/1-b. ZPP člen 19, 19/1, 23, 23/1.
državni pravobranilec - plača državnega pravobranilca - znižanje plače državnega pravobranilca - delovni spor - stvarna pristojnost
Tožnica uveljavlja pravico do pravnega varstva v zvezi s pravico iz delovnega razmerja, zato je ta spor, glede na njegovo naravo, treba uvrstiti med individualne delovne spore.
dohodnina - osebni prejemki - drugi osebni prejemki - blagajniški prejemek - verodostojna knjigovodska listina - izogibanje plačilu davka
Med strankama je sporno, ali gre v danem primeru za vračilo kredita, ki naj bi ga tožnik vrnil družbi na podlagi kreditne pogodbe, ali pa gre za prikrito izplačilo finančnih sredstev tožniku - direktorju družbe z namenom, da bi se ta izognil plačilu dohodnine. Tudi po presoji sodišča davčni organ iz blagajniških prejemkov ni mogel razbrati vsebine poslovnega dogodka, saj ni bilo jasno, ali gre za pologe dnevnih izkupičkov ali za vračilo kredita ali pa za pologe (dajanje) kreditov, ki jih tožnik daje družbi kot kreditodajalec. Pri tem istočasno družba v bilanci stanja na dan 31. 12. 2000 ni izkazovala nobenih dolgoročnih in tudi ne kratkoročnih finančnih naložb. Glede na navedeno, je davčni organ pravilno ugotovil, da je direktor družbe (tožnik) prejel druge prejemke na podlagi 4. alineje 1. odstavka 15. člena ZDoh.
Pravna podlaga za naložitev plačila trošarine je v 17. členu ZTro. Navedene določbe zavezujejo prav vsakogar, ki ima kakršnokoli povezavo s trošarinskimi izdelki. Plačnik trošarine je tudi oseba, ki kupi trošarinske izdelke v smislu 16. člena ZTro. Solidarna odgovornost iz 4. odstavka 17. člena ZTro, po katerem je v primeru, če je v skladu s tem členom več oseb odgovornih za plačilo trošarine, odgovarjajo za plačilo trošarine solidarno.
ZUS-1 člen 40, 64, 64/4. ZTNP člen 6. ZDen člen 19, 19/1, 19/1-3, 25, 25/6, 32, 32/2. ZON člen 4, 64, 85, 171. Zakon o splošnem upravnem postopku (prečiščeno besedilo) (1986) člen 215. ZNKD člen 10, 51.
vezanost upravnega organa na pravno mnenje sodišča - vračilo zemljišč - ovire za vračanje v naravi - relevanten predpis - kulturni spomenik - naravna znamenitost
V obravnavanem primeru sodišče tako v skladu z določbo 4. odstavka 64. člena ZUS-1 presoja, ali je v izpodbijanem upravnem aktu prvostopni organ sledil pravnemu mnenju sodišča glede uporabe materialnega prava in njegovim stališčem, ki se tičejo postopka, presoja pa ga tudi v mejah tožbenega predloga (določba 40. člena ZUS-1) in v okviru uradnega preizkusa.
Sodišče se sicer strinja s prvotožnikom o ustavno varovanem posebnem pomenu dobrin, kot so kulturni spomeniki in naravne znamenitosti, kakor tudi, da se denacionalizacijskim upravičencem glede na prej veljavno določbo 51. člena ZNKD položaj ne poslabša (slednja določba je namreč onemogočila vračanje kulturnih spomenikov in naravnih znamenitosti ob uveljavitvi ZDen), vendar pa se glede na veljavno upravnosodno prakso odločitev o morebitnem obstoju ovir za vračilo v naravi sprejme glede na predpise, veljavne v času odločanja upravnega organa na prvi stopnji, le-ti pa so za tovrstne nepremičnine omogočili vračanje v naravi pod pogoji v ZVKD in ZON-UPB2. Ker so bili pogoji za vračilo posameznih nepremičnin podani, je prvostopni organ ravnal pravilno, ko je izdal delno odločbo po določbi 215. člena ZUP/86.
ZDDPO-1 člen 11, 11/3. Slovenski računovodski standardi (2001) standard 21.
davek od dohodka pravnih oseb - odhodki - Slovenski računovodski standardi (SRS) - verodostojna knjigovodska listina - davčni postopek - dokazna sredstva
Določba 3. odstavka 11. člena ZDDPO-1 pri izkazovanju odhodkov izrecno predpisuje uporabo SRS. Verodostojne knjigovodske listine so po določbah SRS (21.5., 21.9.) predpisano sredstvo dokazovanja nastanka, vsebine in obsega poslovnega dogodka. Čeprav ZDavP-2 vrste dokaznih sredstev ne omejuje, jih v določenem obsegu vendarle omejuje sama narava davčnega postopka oziroma določbe materialnih predpisov, ki posamezne poslovne dogodke priznavajo le, če temeljijo na pravilnih in verodostojnih knjigovodskih listinah.
ZUN člen 39, 39/2, 40. Odlok o ugotovitvi, kateri prostorski izvedbeni akti so usklajeni z dolgoročnim in srednjeročnim planom Občine Šmarje pri Jelšah za Občino Rogaška Slatina člen 3, 19, 34.
gradbeno dovoljenje - legalizacija prizidka - upravni postopek - ugotovitveni postopek - kršitev določb upravnega postopka
Tožena stranka bi morala v postopek tožnika pritegniti in mu dati možnost, da se izjavi o vseh dejstvih in okoliščinah, ki so pomembne za odločbo (9. člen ZUP), ne glede na to, da je spremenila odločitev zgolj na podlagi predpisnih materialnih prostorskih določb.
ZUreP člen 108/1, 144, 146, 146/2, 146/3, 179, 179/3. ZPNačrt člen 103. Uredba o vsebini programa opremljanja zemljišč za gradnjo (2004) člen 3, 3/4. Pravilnik o merilih za odmero komunalnega prispevka (2004) člen 2, 17.
Po uveljavitvi Pravilnika o merilih za odmero komunalnega prispevka se po določbi 2. odstavka 179. člena ZUreP-1 komunalni prispevek ne odmerja več po dotlej veljavnih predpisih. Določba 2. odstavka 17. člena ZUreP-1 ni zgolj določila prenehanja uporabe predhodnih (občinskih) podzakonskih aktov o merilih in načinu odmere komunalnega prispevka, temveč je tudi prenesla normodajno pristojnost za podrobnejše urejanje tega področja z občin na državo. Tega ZPNačrt ni spremenil, tako da tudi navedena določba 103. člena tega zakona, na podlagi katere se je prenehala uporabljati določba 2. odstavka 179. člena ZUreP-1, ni mogla enostavno „oživiti“ uporabe občinskih podzakonskih aktov, še posebej ne za nazaj. Način izračuna indeksacije in uporaba določenega indeksa pomeni uporabo materialnega prava, ugotovitev indeksa pa predstavlja ugotovitev dejanskega stanja, zato ta indeks ni predmet pravil o načinu in času objave, kot to velja za materialno pravo.
državni pravobranilec - določitev plače - akt o prevedbi - upravni spor - ugotovitev nezakonitosti izpodbijanega upravnega akta
Ker 4. odstavek 49.c člena ZSPJS določa, da se nominalni znesek osnove plače prevede z uvrstitvijo v po vrednosti najbližji plačni razred iz priloge 1 zakona, bi morala biti tožnica uvrščena v tisti plačni razred iz priloge 1, ki je po vrednosti najbližji nominalnemu znesku osnovne plače.
V obravnavanem primeru je sodišče izdalo sodbo, s katero je le ugotovilo nezakonitost izpodbijane odločbe.
dohodnina - osebna olajšava - pravica do tuje nege in pomoči - odločba o priznanju pravice do tuje nege in pomoči
Odločitev, da se davčni zavezanki osebna olajšava po 1. odstavku 106. člena ZDoh-1 ne prizna, je ob nesporni ugotovitvi, da ji pravica do tuje nege in pomoči z odločbo ni bila priznana, skladna z določbami ZDoh-1. Odločba o priznanju pravice do tuje nege in pomoči je namreč po določbi zakonski pogoj za zmanjšanje letne davčne osnove.
V trošarinskem inšpekcijskem postopku je bilo ugotovljeno, da sporna pošiljka ni bila označena, in da torej ni šlo za plinsko olje za gorivo za ogrevanje, ampak za plinsko olje za pogonski namen. Plinsko olje mora biti ob vnosu v Slovenijo označeno v skladu z določbami ZTro (1. odstavek 56. čl.) in Pravilnika (1. odstavek 50. čl.)
ZKZ člen 20, 20/1, 20/3, 20/4, 21, 21/2, 22. ZUP člen 129, 129/1, 129/1-1, 134, 134/1, 135, 135/1.
odobritev pravnega posla - upravna zadeva - začetek upravnega postopka - zaključek postopka s ponudbo - zahteva za odobritev pravnega posla - aktivna legitimacija za umik zahteve za odobritev pravnega posla
Upravni postopek se pri prometu s kmetijskimi zemljišči, kmetijami ali gozdovi po ZKZ-UPB1 začne šele na podlagi vloge sprejemnika ponudbe za odobritev pravnega posla po določbi 22. člena ZKZ-UPB1, ne glede na to, da sicer v postopku odobritve pravnega posla organ preveri tudi predhodna ravnanja prodajalca oziroma opravo predhodnih dejanj organa v zvezi s ponudbo, saj je objava ponudbe na zgoraj predpisan način le materialno dejanje, ki ga mora opraviti organ. V določbah zakona predpisan postopek v zvezi s ponudbo se ne zaključi z izdajo kakšnega upravnega akta, temveč z obvestilom organa o vseh sprejemnikih ponudbe, kar pa pomeni, da organ s tem ne odloči o kakšni pravici, pravni koristi ali obveznosti fizične ali pravne osebe, ki bi bila določena na upravnopravnem področju.
Vlogo za odobritev pravnega posla je vložil sprejemnik ponudbe A.A., kar pomeni, da se je postopek za odobritev pravnega posla začel na njegovo zahtevo. In ker se je navedeni postopek začel na njegovo zahtevo, jo lahko samo on umakne (tako tudi določba 1. odstavka 134. člena ZUP oziroma določba 1. odstavka 135. člena ZUP).
Pravna podlaga za naložitev plačila trošarine je v 17. členu ZTro. Navedene določbe zavezujejo prav vsakogar, ki ima kakorkoli povezavo s trošarinskimi izdelki. Plačnik trošarine je tudi oseba, ki kupi trošarinske izdelke v smislu 16. člena ZTro. Solidarna odgovornost iz 4. odstavka 17. člena ZTro, po katerem je v primeru, če je v skladu s tem členom več oseb odgovornih za plačilo trošarine, odgovarjajo za plačilo trošarine solidarno.
izvršljivost odločbe - predhoden preizkus tožbe - zahteva za izdajo potrdila o izvršljivosti odločbe - pravnomočna odločba
Ker je v obravnavani zadevi sodišče ugotovilo, da je bilo o tožbi tožnice zoper isto odločbo meritorno in pravnomočno odločeno pred naslovnim sodiščem že 20.4.2010 s sodbo I U 1158/2009-21, in sicer je bila tožničina tožba zavrnjena, obstajajo razlogi za postopanje sodišča po 8. točki 1. odstavka 36. člena ZUS-1.
davek na dodano vrednost (DDV) - razveljavitev obračuna DDV - vračilo DDV - obrazložitev odločbe
Predmet tega spora sta zahtevek tožnika za razveljavitev obračuna DDV za meseca oktober in december 2001 teh zahtevek za vračilo plačanega DDV od opravljenih storitev. Davčna organa sta razloge za zavrnitev zahtevkov opredelila zgolj na podlagi določil ZDDV, ne pa tudi na podlagi 95. člena ZDavP, čeprav je tožnik že v svojem zahtevku omenjeno pravno podlago navajal. Zato izpodbijana odločba ne vsebuje ustrezne obrazložitve in se ne da preizkusiti. Nezakonitost prvostopenjske odločbe pritožbeni organ, s tem, ko postopka v smislu člena 251 ZUP ni v zadostni meri dopolnil (navedel je zgolj, da ne gre za dvojno obdavčenje), ni odpravil.
Ker v zadevi ni sporno, da je tožnik kupil trošarinske izdelke, ki so bili predmet nezakonitega vnosa in da je dejansko tudi prejel navedene pošiljke trošarinskih izdelkov, za katere pa trošarina ni bila plačana, je kot kupec trošarinskih izdelkov v smislu 16. člena ZTro plačnik trošarine za obravnavane pošiljke, in sicer kot solidarni plačnik (4. odstavek 17. člen ZTro).
ZKZ člen 27. Pravilnik o registru kmetijskih gospodarstev (2008) člen 37, 37/1, 37/2, 37/3, 37/4.
grafična enota rabe kmetijskega gospodarstva (GERK) - evidenca GERK - vpis GERK na zemljišču - zakupno razmerje - odobritev zakupne pogodbe - pravica do uporabe zemljišča
Prvostopni organ je veljavnost zakupne pogodbe pravilno presojal po določilih ZKZ, ki je v odnosu z OZ lex specialis, in po katerem se za veljavnost zakupne pogodbe zahteva odobritev zakupne pogodbe po določilih ZKZ.
Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2006 (2006) člen 33, 33/1. Uredba o predpisanih zahtevah ravnanja ter dobrih kmetijskih in okoljskih pogojih pri kmetovanju (2005) člen 6.
neposredna plačila v kmetijstvu - višja sila - izredne okoliščine
Tožnik tekom postopka niti ni zatrjeval, niti dokazoval, da je primere višje sile pravočasno sporočil agenciji. Samo s tem, da je dne 4.7.2006 svojo vlogo samovoljno dopolnil z uradnim zaznamkom, v katerem je navedel, da je pomladi njegova koruza zaradi obilnega deževja in poplav propadla in so zato posejali oves in nekaj zelenjave, ne da bi navedel razloge, zakaj tega dejstva ni mogel sporočiti prej oziroma navedel, zakaj je treba njegovo vlogo šteti za pravočasno in ne da bi o tem predložil ustrezne dokaze oz. navedel, zakaj jih ni predložil, tudi po presoji sodišča ni zadostil pogoju iz 1. odstavka 33. člena Uredbe, po katerem bi lahko obdržal pravico do pomoči zaradi višje sile.