ZBPP člen 3, 3/2, 11, 11/3, 12, 12/1, 13, 13/25, 26. ZFPPIPP člen 233, 233/6.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - predujem za kritje začetnih stroškov stečajnega postopka - oprostitev plačila predujma - finančni pogoj
Okoliščine, ki so podlaga za začetek stečajnega postopka, same po sebi ne zadoščajo za izkazovanje izpolnjevanja pogoja finančne nezmožnosti plačila predujma. Zato je organ za BPP pravilno upošteval določbe ZBPP, ki se sicer nanašajo na finančno stanje prosilca kot pogoja za upravičenost do dodelitve BPP.
davčna izvršba - davčna izvršba na dolžnikova denarna sredstva - denarna sredstva pri bankah oziroma hranilnicah - odgovornost za opuščeno odtegnitev in izplačilo - prednost dospele davčne obveznosti - v ustrezen register vpisana zastavna pravica
Evidenca o zagotavljanju prednostnega vrstnega reda po ZIZ, ki jo interno sestavlja banka sama, ne ustreza pojmu ustreznega registra iz drugega odstavka 94. člena ZDavP-2.
razveljavitev odločbe po nadzorstveni pravici - pogoji za razveljavitev po nadzorstveni pravici - okoljevarstveno dovoljenje - razlaga dejanskega stanja
Razveljavitev odločbe po nadzorstveni pravici je mogoča v primeru, če je bil z njo očitno prekršen materialni predpis. Takšno nepravilno ravnanje upravnega organa je mogoče ugotoviti že na prvi pogled le, ko je uporaba predpisa povsem jasna in nedvoumna ter sama po sebi ne omogoča različnih razlag niti v povezavi z drugimi predpisi. V nasprotnem primeru presoja očitne kršitve materialnega prava dejansko postaja presoja o nepravilni uporabi materialnega prava, kar sodi v pristojnost odločanja v okviru rednega pravnega sredstva, to je pritožbe.
ZVet-1 člen 66. Uredba o mreži javne veterinarske službe in izvajalcev nalog odobrenih veterinarjev člen 3. Javni razpis za podelitev koncesije glede zagotavljanja najmanjšega obsega zdravstvenega varstva živali na območju Republike Slovenije točka II.
davčna izvršba - odpis davčnega dolga - vloga za odpis davčnega dolga
Po določbah ZDavP-2 vloga za odpis davčnega dolga ni ovira za začetek in vodenje davčne izvršbe. Oviro predstavlja le odločitev davčnega organa, da dolg odpiše.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - objektivni pogoj - predlog za dopustitev revizije - ustavna pritožba
Rok za vložitev predloga za dopustitev revizije je procesni in prekluzivni rok, zamuda tega roka pa narekuje zavrženje predloga. Izčrpanost pravnih sredstev po prvem odstavku 51. člena ZUstS za vložitev ustavne pritožbe pa pomeni, da mora biti revizija izčrpana ne le formalno, temveč tudi po vsebini, torej si oseba ne bi mogla varovati roka za vložitev ustavne pritožbe, če bi Vrhovno sodišče RS revizijo zavrglo kot prepozno ali nepopolno, temveč le v primeru, če Vrhovno sodišče revizije ne bi dopustilo.
nujna brezplačna pravna pomoč - dodelitev nujne brezplačne pravne pomoči - stečajni postopek - ugotovitev obstoja prerekane terjatve
V postopku dodelitve BPP je treba ugotoviti resnično dejansko stanje in v ta namen ugotoviti vsa dejstva, ki so pomembna za zakonito in pravilno odločbo. Tudi specialna določba prvega odstavka 37. člena ZBPP, po kateri mora pristojni organ za BPP pri odločanju o prošnji upoštevati načelo hitrosti in ekonomičnosti postopka, organu za BPP ne dopušča odločanja v nasprotju z določbo 8. člena ZUP.
dohodnina - prispevki za socialno varnost - dohodek iz delovnega razmerja - boniteta - uporaba osebnega motornega vozila za privatne namene
Glede na določbo 2. odstavka 43. člena ZDoh-2 davčni zavezanec ni dolžan obračunavati dajatev od osebnih prejemkov iz naslova bonitete za uporabo službenega osebnega motornega vozila (tudi) za privatne namene le v primeru, če izkaže, da se je to osebno vozilo uporabljalo izključno za službene namene.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - verjetni izgled za uspeh - prisilna izselitev iz stanovanja
Namen zagotovitve brezplačne pravne pomoči po ZBPP je omogočiti posameznikom, ki nimajo sredstev, da lahko varujejo in uveljavljajo svoje pravice v sodnih postopkih. To pa predpostavlja, da gre za zadeve, pri katerih je na podlagi ugotovljenih dejanskih in pravnih okoliščin vsaj z določeno stopnjo verjetnosti mogoče pričakovati pozitiven izid za prosilca.
brezplačna pravna pomoč - prošnja za dodelitev brezplačne pravne pomoč - vsebina prošnje - nepopolna prošnja
Da bi se o prošnji prosilca za brezplačno pravno pomoč lahko odločalo, mora takšna prošnja vsebovati rubrike s podatki, potrebnimi za presojo, kot jih določa tretji odstavek 32. člena ZBPP.
nepopolna vloga - brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - datum vložitve vloge - po dnevu vložitve vloge nastali stroški
Ker so stroški sodnega postopka nastali preden je postala vloga tožeče stranke za dodelitev brezplačne pravne pomoči po ZUP popolna, tožnica do brezplačne pravne pomoči ni upravičena.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - prošnja za dodelitev brezplačne pravne pomoči - navajanje neresničnih podatkov o premoženjskem stanju - zamolčanje podatkov - razlog zamolčanja podatkov
Kot navajanje neresničnih podatkov o premoženjskem stanju prosilca in članov njegove družine se po ustaljeni upravnosodni praksi šteje tudi zamolčanje relevantnih podatkov, pri tem pa ni pomemben razlog, zaradi katerega je prosilec zamolčal podatke o svojem premoženju.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - finančni pogoj - stroški in odtegljaji
Za ugotavljanje izpolnjevanja finančnega pogoja so relevantni le zneski dohodka, ki jih upravičenci prejmejo, brez upoštevanja morebitnih stroškov in odtegljajev.
ZKme-1 člen 43. Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike člen 23, 24. Uredba Komisije (ES) št. 796/2004 z dne 21. aprila 2004o podrobnih pravilih za izvajanje navzkrižne skladnosti, modulacije in integriranega administrativnega in kontrolnega sistema, predvidenih z Uredbo Sveta (ES) št. 1782/2003 o skupnih pravilih za sheme neposrednih podpor v okviru skupne kmetijske politike ter o uvedbi nekaterih shem podpor za kmete člen 73, 73/1.
neposredna plačila v kmetijstvu - kmetijsko okoljska plačila - prijavljena površina - kontrolni pregled na kraju samem
V Uredbi o izvedbi ukrepov kmetijske politike so predpisane kontrole, ki se izvajajo na tam predpisan način, pri čemer se upošteva (med drugim) tudi Uredba 796/2004/ES. Med metodami, ki jih organ uporablja pri izvajanju kontrol, se pri kontroli na kraju samem, kjer kontrolor pregleda kmetijske parcele ter vse poljine na posameznem GERK-u, lahko kot pomoč uporabljajo ortofoto posnetki, podatki iz evidence dejanske rabe kmetijskih in gozdnih zemljišč in satelitski posnetki. Organ prve stopnje je tako pri svoji odločitvi upošteval poleg mapne kopije še druga dopustna sredstva, v potrditev pravilnosti odločitve pa je organ druge stopnje pribavil še barvni print ortofoto posnetka za leto 2006 in ga primerjal s printom za leto 2009.
ukrep gradbenega inšpektorja - sklep o ustavitvi postopka - upravni spor - pravni interes za tožbo - zavrženje tožbe
Tožnica je bila v inšpekcijskem postopku inšpekcijska zavezanka. Ker je bil s sklepom postopek proti njej ustavljen, tožnica s tožbo ne more uveljavljati kakšne svoje pravice ali pravne koristi, ki bi ji bila z ustavitvijo postopka kršena oziroma ji ne bi bila priznana, oziroma se z izpodbijanim upravnim aktom ne posega v pravni položaj tožnice. Ker se v tem primeru obravnava zgolj zakonitost izpodbijanega prvostopenjskega upravnega akta, sodišče ne more upoštevati tožbenih navedb, ki se nanašajo na uporabo objekta, in na nemožnost legaliziranja uporabe nepremičnine.
V obravnavanem primeru gre za nepriznavanje odbitka vstopnega DDV na podlagi računov, za katere prvostopenjski organ ugotavlja, da jih je izdal neplačujoči gospodarski subjekti oz. „mising traderji“, tožniku pa predvsem očita, da nima verodostojne poslovne dokumentacije, iz katere bi bilo razvidno, da so bile zaračunane storitve resnično opravljene s strani izdajateljev računov ter iz objektivnih okoliščin zaključuje, da je tožnik vedel oz. bi moral vedeti, da sodeluje pri goljufivih transakcijah, katerih namen je pridobitev davčnih ugodnosti ter mu odbitek vstopnega DDV iz tega naslova ne gre.
Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2008 člen 23, 24.
neposredna plačila v kmetijstvu - ukrep Programa razvoja podeželja - neskladje med prijavljeno in ugotovljeno površino - dejanska raba - nekmetijska raba - avtocesta v gradnji
Razlog nastanka nekmetijske rabe površin (v obravnavanem primeru gradnja avtoceste) na same ugotovitve kontrole ne vpliva in tudi ni pravno pomemben. Nesporno namreč je, da je bila dejanska površina v kmetijski rabi na dan 13. 8. 2008 manjša od prijavljene površine na obrazcu D, česar ne more spremeniti niti ugotovitev kontrolnega pregleda z dne 30. 8. 2008 o ugotovljeni manjši površini zemljišč v nekmetijski rabi. Tožnik bi lahko po tem, ko je ugotovil, da je dejanska površina zemljišč v kmetijski rabi manjša od prijavljene površine, pri prvostopenjskem organu tudi umaknil svoj zahtevek za plačilo za ukrep OMD v tem obsegu, česar po podatkih spisa ni storil. Iz materialnopravnih predpisov, ki veljajo za obravnavani primer, pa ne izhaja, da bi upravni organ v primeru oprave večih kontrol z različnimi ugotovitvami pri svojem odločanju moral uporabiti ugotovitve tiste kontrole, ki so za vlagatelja zahtevka za plačilo za ukrep OMD ugodnejše.
vojni veteran - status vojnega veterana - ista upravna zadeva - ista pravna in dejanska podlaga - zavrženje zahteve
Iz zahteve z dne 12. 7. 2006, ki je bila podlaga za odločitev v pravnomočni zadevi, in nove zahteve z dne 7. 1. 2009 izhaja, da temeljita na istem dejanskem in pravnem stanju zadeve. Na podlagi teh ugotovitev je upravni organ pravilno uporabil procesno določbo 4. točke 1. odstavka 129. člena ZUP.
koncesije - javni razpis - podelitev koncesije za izvajanje veterinarske dejavnosti - kriteriji za izbiro koncesionarja - izpodbijanje razpisnih pogojev
Morebitno nezakonitost razpisnih pogojev je možno uveljavljati v okviru pravnih sredstev zoper odločbo o izbiri koncesionarja. Razpis je eno od procesnih dejanj oz. akt, izdan v postopku izdaje dokončne odločbe o izbiri koncesionarja. Sodišče v okviru preizkusa izpodbijane odločbe hkrati preizkusi pravilnost in zakonitost celotnega postopka, vključno z javnim razpisom in njegovimi pogoji.