koncesija - podelitev koncesije - dom za starejše - opravljanje storitve institucionalnega varstva v domovih za starejše - dnevno varstvo starejših - opravljanje storitve dnevnega varstva starejših
Zahteva iz javnega razpisa, da bo moral koncesionar zagotoviti opravljanje koncesije najmanj v obsegu 50 % standardne storitve, se nanaša na obe vrsti koncesije (pod A - za opravljanje storitve institucionalnega varstva v domovih za starejše za 103 mesta in pod B - za opravljanje storitve dnevnega varstva starejših - za 10 mest), zato je pravilna ugotovitev, da ponudba tožnika ni skladna z določbami javnega razpisa. Sodišče pritrjuje tudi navedbi tožene stranke, da bi bila pri namestitvi v nadstandarden zavod odločilna finančna sposobnost posameznika, ne glede na njegove potrebe in zdravstveno stanje, kar ni skladno z izvajanjem javne službe, katere mrežo zagotavlja država, in s tem z določbami ZSV (2. člen).
pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - objektivni pogoj - verjetni izgled za uspeh - tožba v socialnem sporu - telesna okvara
Po Seznamu telesnih okvar takšna bolezenska okvara (Chronova bolezen s fistulami), kot jo ima zdravniško izkazano tožnik, ne predstavlja telesne okvare. Zato tožnik s tožbo v socialnem sporu zaradi priznanja invalidnine nima verjetnega izgleda za uspeh in zadeve ni smiselno začeti.
Iz Uredbe o merilih za določanje oprostitev pri plačilih socialno varstvenih storitev ne izhaja, da bi se pri ugotavljanju plačilne sposobnosti za plačilo storitev institucionalnega varstva upoštevali tudi prihranki, to ne izhaja niti iz poglavja VI navedene Uredbe, ki opredeljuje spremembe, ki vplivajo na višino oprostitve.
vojni veterani - zahteva za priznanje statusa vojnega veterana - predhodni preizkus zahteve - procesne predpostavke - pravnomočno odločena stvar
O zahtevi tožnika za priznanje statusa vojnega veterana je že bila izdana zavrnilna odločba, dejansko in pravno stanje, na katero se opira zahtevek, pa se ni spremenilo. Zato je odločitev upravnega organa, da se ponovna tožnikova zahteva za priznanje statusa vojnega veterana zavrže, pravilna.
žrtev vojnega nasilja - pravice žrtve vojnega nasilja - doživljenjska mesečna renta - pridobitev pravice do rente - enakost pred zakonom
Člen 14 Ustave RS zagotavlja vsakomur enakost pred zakonom, z izpodbijano odločbo pa v to pravico ni bilo poseženo, saj določilo, da se priznanje pravice do mesečne rente veže na datum vložitve vloge, ne pomeni, da so zato upravičenci v neenakopravnem položaju.
sprejem otroka v vrtec - uvrstitev na čakalni seznam - obvestilo o uvrstitvi na čakalni seznam - obveznost sklenitve pogodbe - izvršilni naslov
Obvestilo o uvrstitvi otroka na mesto v čakalni listi vrtca in navedba, da se bodo po sprostitvi prostih mest sprejemali otroci s čakalne liste, ne nalagata toženki sama po sebi nobene obveznosti, sploh pa ne obveznosti skleniti pogodbo s tožnico, na kar se predmetni predlog za izvršbo nanaša. Navedena točka izreka zato ne more biti prisilno izvršena.
Če je tožnica menila, da so glede na mesto v čakalni listi izpolnjeni pogoji za sprejem njenega sina v vrtec, bi morala od toženke zahtevati, da jo skladno z 20c. členom ZVrt pozove k sklenitvi pogodbe. O tej zahtevi bi morala toženka odločiti z odločbo, če pa tožnica z njo ne bi uspela, pa bi imela zoper takšno odločitev možnost vložiti pravna sredstva.
ZSV člen 4, 11. Pravilnik o standardnih in normativih socialnovarstvenih storitev člen 7. Pravilnik o postopkih pri uveljavljanju pravice do institucionalnega varstva člen 16, 19, 19/2, 36.
institucionalno varstvo - odrasla oseba s poškodbo glave plačilo storitve institucionalnega varstva - pogoji za oprostitev plačila storitve - ugovori plačnika storitve
Iz pravice do institucionalnega varstva izhaja tudi pravica do oprostitve plačila storitev institucionalnega varstva, ki je odvisna tudi od ugotovitve, ali so izpolnjeni predpisani pogoji za konkretno obliko storitve. Zaradi navedenega lahko plačnik storitve, ki je stranka v postopku odločanja o oprostitvi, v tem postopku ugovarja tudi zakonitosti oziroma izpolnjevanju pogojev in normativov za sprejem upravičenca v konkretni socialnovarstveni zavod.
Na podlagi 196. člena ZZZDR tožnik ni upravičen do povrnitve zahtevanih stroškov in bi povračilo teh stroškov, ki predstavljajo stroške varovanke, lahko kvečjemu uveljavljal v drugih postopkih.
vojni veteran - status vojnega veterana - priznanje statusa vojnega veterana - obnova postopka - subjektivni rok
Iz določbe prvega odstavka 263. člena ZUP izhaja, da stranka lahko predlaga obnovo postopka samo v enem mesecu od dneva, ko je mogla navesti nova dejstva oziroma uporabiti nove dokaze. V predmetni zadevi tožnik predloga za obnovo postopka ni vložil v navedenem subjektivnem roku enega meseca. Tožnikove ugovore, da je tožnik življenjepis, na katerega se sklicuje, začel pisati 6. 9. 2006 ter da je bil zaključen 12. 10. 2006 pa sodišče zavrača kot neutemeljene. Na navedenem življenjepisu je datum 6. 9. 2006, tožnik pa ni z ničemer dokazal, da naj bi ta življenjepis v resnici nastal kasneje.
vojni veteran - status vojnega veterana - ista upravna zadeva - ista pravna in dejanska podlaga - zavrženje zahteve
Iz zahteve z dne 12. 7. 2006, ki je bila podlaga za odločitev v pravnomočni zadevi, in nove zahteve z dne 7. 1. 2009 izhaja, da temeljita na istem dejanskem in pravnem stanju zadeve. Na podlagi teh ugotovitev je upravni organ pravilno uporabil procesno določbo 4. točke 1. odstavka 129. člena ZUP.
vojni veterani - priznanje statusa vojnega veterana - kurirji - dostava pošte pripadnikom teritorialne obrambe in narodne zaščite
Osebe, ki so bile po takratni organizaciji vpoklica določene, da raznašajo pozive za vpoklic pripadnikov teritorialne obrambe in narodne zaščite, niso imele statusa pripadnikov teh enot ali kake druge relevantne strukture, kateri bi pripadal status vojnega veterana po določbah ZVV.
neupravičeno prejeta denarna socialna pomoč - odpis dolga - pogoji za odpis dolga
Glede na določbo 3. odstavka 77. člena ZJF bi morala tožena stranka presoditi, ali bi bili nesorazmerni stroški izterjave glede na višino terjatve 181,61 EUR z zakonskimi zamudnimi obrestmi, predvsem pa, ali je dolg glede na premoženje tožnika mogoče izterjati. Povedano drugače, ugotoviti bi morala, kaj obsega premoženje tožnika in presoditi, ali je premoženje tožnika mogoče unovčiti do te mere, da bi bilo sporni dolg mogoče izterjati.
vojni veteran - status vojnega veterana - ista upravna zadeva - sprememba pravne podlage
Spremembo pravne podlage bi predstavljala le morebitna sprememba predpisa, ki ureja obravnavano upravno stvar, ne pa sodna praksa, izdana v podobnih ali istovrstnih zadevah.
plačilo storitve institucionalnega varstva - zavezanec za plačilo - preživninska obveznost - dedni dogovor - pogodba o preužitku
Če iz dednega dogovora, ki sta ga sklenila C.C. in A.A., izhaja preživninska obveznost, potem je ta obveznost po smrti C.C. prešla tudi na dediče po njem. Iz pravice do brezplačnega, ogrevanega stanovanja v točno določeni stanovanjski hiši ne izhaja drugačna obveznost od te, ki je dogovorjena. To pomeni, da ji ni mogoče pripisati pomena obveznosti preživljanja. Tudi iz pravice užitka njive ne izhaja preživninska obveznost. Denarna obveznost je dogovorjena za določen čas in ne do smrti upravičenca. Samo dejstvo, da gre za obveznosti, ki imajo premoženjsko vrednost, pa še ne pomeni, da gre za preživninsko obveznost. Če za preživninsko obveznost ni šlo ob sklenitvi dednega dogovora, mu take pravne narave ni mogoče pripisati zaradi kasnejše uveljavitve Uredbe oziroma zaradi odločitve upravičenca za storitve institucionalnega varstva.
občinska socialna pomoč - socialni spor - stvarna pristojnost
Za odločanje v sporu zaradi uveljavljanja pravice do občinske socialne pomoči je po določbi 5. točke 1. odstavka 7. člena ZDSS-1 pristojno socialno sodišče.
Uredba o merilih za določanje oprostitve pri plačilih socialno varstvenih storitev člen 33, 33/1, 34, 34/4.
nadomestna oblika bivanja - oprostitve pri plačilu nadomestne oblike bivanja - izpolnjevanje pogojev - spremenjene okoliščine
Na podlagi 34. člena Uredbe o merilih za določanje oprostitve pri plačilih socialno varstvenih storitev CSD lahko kadarkoli po uradni dolžnosti preveri ali upravičenci oz. zavezanci, ki jim je bila priznana oprostitev, še izpolnjujejo pogoje za oprostitev in za ta namen tudi pridobiva podatke iz uradnih evidenc. Tožniku je bila priznana oprostitev plačila nadomestne oblike bivanja in oskrbe že leta 2004 in tudi priznana invalidska pokojnina z odločbo ZPIZ od 29. 9. 2009. Slednje pomeni spremenjeno okoliščino, ki zahteva od tožnika določeno ravnanje in sicer da v določenem roku sporoči spremembo, ki lahko vpliva na višino oprostitve, tako kot je določeno v 2. odstavku 34. člena Uredbe.
Odločba ZPIZ o vračilu preveč izplačane invalidske pokojnine ni upravni akt v smislu določb ZUS-1, saj je bil izdan v zadevi s področja socialnega varstva.
odpust s prestajanja zaporne kazni - dodelitev denarne pomoči ob odpustu - pogoji za dodelitev denarne pomoči
ZIKS kot pogoj za pridobitev denarnih sredstev oziroma potrebnih oblačil in obutve določa okoliščino, da obsojenec brez svoje lastne krivde ni bil zmožen pridobiti sredstev za osebne potrebe. Iz listin upravnega spisa je razvidno, da so bila tožniku nudena med prestajanjem zaporne kazni njegovi izobrazbi in osebnim sposobnostim primerna dela, ki pa jih kljub zdravniško ugotovljenim sposobnostim za delo, ni želel opravljati.
ZSV člen 44, 44/4, 48. Pravilnik o koncesijah na področju socialnega varstva člen 15.
socialno varstvo - koncesija za storitev institucionalnega varstva v domovih za starejše - podaljšanje koncesije - obdobje podaljšanja koncesije
Predmetna koncesija je bila sklenjena za dobo 10 let in to med strankama ni sporno. Za koliko časa je možno v konkretnem primeru podaljšati koncesijsko pogodbo, koncesijska pogodba ne ureja, Pravilnik/2004 pa določa možnost podaljšanja enako kot 2. stavek 4. odstavka 44. člena ZSV, ki pravi, da se trajanje koncesije lahko podaljša največ še za čas, za katerega je bila sklenjena koncesijska pogodba, in sicer pod pogoji, določenimi v predpisu iz 48. člena tega zakona in v koncesijski pogodbi.