Tožnik ugovarja, da premoženjsko stanje drugega zavezanca za plačilo storitev za institucionalno varstvo, tj. njegovega brata, v dosedanjem postopku ni bilo pravilno ugotovljeno, saj slednji opravlja samostojno dejavnost mednarodnega prevoza, za katero so potrebna večja finančna sredstva, in bi tako moral biti njegov prispevek večji. Kot je pravilno pojasnil že upravni organ, gre za pavšalen ugovor, za katerega tožnik ni predložil nobenega dokaza, in tako na pravilnost ugotovljenega dejanskega stanja ne more imeti vpliva. V ponovljenem postopku je bilo tudi pravilno ugotovljeno, da dalj časa trajajoča življenjska skupnost tožnikovega brata, kot jo opredeljuje določba 12. člena ZZZDR, ni izkazana ter je bil tožnikov brat tako glede odmere prispevka pravilno opredeljen kot samska osebe.
Pravilnik o dodeljevanju neprofitnih stanovanj v najem (2004) člen 3, 3/1-2.
dodelitev neprofitnega stanovanja v najem - pogoji za dodelitev stanovanja - pogoj stalnega prebivališča prosilca
Prvostopni organ je ravnal pravilno, ko je pogojeval upravičenost do dodelitve neprofitnega stanovanja v najem s stalnim prebivališčem prosilca na območju, določenem v Pravilniku o dodeljevanju neprofitnih stanovanj v najem.
vojni veteran - pogoji za priznanje statusa - cestno podjetje - podjetje z registrirano dejavnostjo cestnega prometa
Tožeči stranki ni mogoče priznati statusa vojnega veterana, saj aktivnosti v zvezi z vložitvijo ter postavitvijo avtocisterne ni opravljala v okviru enega od gospodarskih subjektov, navedenih v točki j. 7. alinee 2. člena Zakona o vojnih veteranih, podana in zatrjevana pa ni kakšna od drugih okoliščin za priznanje statusa vojnega veterana po navedenem zakonu.
vojni veteran - priznanje statusa vojnega veterana - območje in čas oboroženih spopadov
Po presoji sodišča termina „v času oboroženih spopadov“ ni mogoče enačiti s terminom „neposredno med oboroženimi spopadi“, saj zadnji dejansko pomeni prisotnost oseb v oboroženih spopadih.
vojni veteran - status vojnega veterana - pogoji za priznanje statusa
Za priznanje statusa vojnega veterana po določbi (d) točke 7. alineje drugega odstavka 2. člena ZVV je pravno varstvo zagotovljeno le osebam, ki so bile vključene v varovanje barikad in drugih ovir (po nalogu policije) in ki so opravljale te naloge na območju, kjer se je oboroženi spopad dejansko odvijal.
SZ-1 člen 87. Pravilnik o dodeljevanju neprofitnih stanovanj v najem člen 18.
javni razpis - neprofitno stanovanje - oddaja neprofitnega stanovanja v najem
Tožnica na dan objave javnega razpisa za dodelitev neprofitnih stanovanj v najem ni imela začasnega bivališča v materinskem domu na območju E. in zato ne izpolnjuje pogojev za uvrstitev na prednostno listo.
vojni veteran - priznanje statusa vojnega veterana - pogoji za pridobitev statusa vojnega veterana - razporeditev na drugo delovno mesto - kumulativno določeni pogoji
Tožnik ob vojaški agresiji na Republiko Slovenijo ni bil delavec upravnega organa, pristojnega za obrambne zadeve, temveč je bil z odločbo o razporeditvi delavca razporejen na drugo drugo delovno mesto, ki ustreza njegovi strokovni izobrazbi, kar pomeni, da ne izpolnjuje pogoja zaposlitve pri pristojnem organu.
vojni veteran - status vojnega veterana - pogoji za pridobitev statusa vojnega veterana - oboroženi pripadnik narodne zaščite
Glede na določbo 67. člena Zakona o obrambi in zaščiti, po kateri je bila narodna zaščita lahko sklicana samo s soglasjem upravnega organa, pristojnega za obrambne zadeve, je po presoji sodišča že iz dejstva, da navedeni organi ne razpolagajo z nobeno listino v zvezi z aktiviranjem narodne zaščite v A., mogoče z zadostno mero prepričanosti ugotoviti, da v relevantnem obdobju narodna zaščita v A. ni bil aktivirana. Tožniku tako ni uspelo dokazati, da je v času agresije na RS sodeloval kot oboroženi pripadnik narodne zaščite, zato mu status vojnega veterana utemeljeno ni bil podeljen po 6. alineji 2. člena ZZV. Sodišče ob tem dodaja, da med strankama niso sporna dejstva o tožnikovem delovanju med osamosvojitveno vojno, vendar je v konkretnem primeru bistvenega pomena, da tožnik ni deloval kot pripadnik narodne zaščite.
vojni veteran - zahteva za priznanje pravic po ZVV - začetek uveljavljanja pravice - plačilo zdravstvenih storitev
Po presoji sodišča je bila odločitev prvostopnega organa o (delni) zavrnitvi tožnikove zahteve pravilna, saj zakon priznanje pravice, ki izhaja iz pridobljenega statusa vojnega veterana, časovno veže na uveljavitev takšne zahteve, torej na uveljavitev zahteve po priznanju v ZVV naštetih pravic, in ne od pridobitve statusa vojnega veterana.
vojni veteran - status vojnega veterana - oddajniki in zveze - novinar
Ker tožnik ni bil obveznik delovne dolžnosti v enoti Oddajniki in zveze, ne izpolnjuje enega izmed zakonsko določenih pogojev za priznanje statusa vojnega veterana po točki j) 7. alineje 2. člena ZVV. Zato je tožena stranka, ne glede na to, ali tožnik morebiti izpolnjuje druge pogoje iz navedene določbe, njegov predlog pravilno zavrnila, saj se status vojnega veterana po tej določbi lahko prizna samo, če so se delovne dolžnosti izvajale v podjetjih (oziroma enoti), ki jih ta določba taksativno navaja.
vojni veteran - status vojnega veterana - pogajanja s predstavniki JLA
Ta dejanski stan obsega določeno mero formalizacije, ki jo potrebuje oseba, ki naj bi se kvalificirano in z mandatom pogajala s predstavniki Zveznega sekretariata za ljudsko obrambo korpusov in garnizij JLA, zato je za priznanje statusa vojnega veterana po navedeni osnovi odločujoča okoliščina ali je bila oseba član državne, pokrajinske ali območne komisije za pogajanja.
ZVojI v 1. odstavku 97. člena določa, da upravna enota oz. ministrstvo ugotavlja odstotek invalidnosti na podlagi izvida in mnenja pristojne zdravniške komisije. To pomeni, da ga mora upravni organ obvezno pridobiti, kar pa po mnenju sodišča ne izključuje ugotavljanja relevantnih dejstev tudi z drugimi dokazi in torej postopanja po določbi 1. odstavka 164. člena ZUP, po kateri se dejstva, na podlagi katerih se izda odločba, ugotovijo z dokazi, pri čemer se kot dokaz uporabi vse, kar je primerno za ugotavljanje stanja stvari in kar ustreza posameznemu primeru, zlasti pa listine, priče, izjave strank, izvedence in oglede (2. odstavek istega člena).
V izvidu in mnenju mora biti zato navedeno najmanj, katero konkretno medicinsko dokumentacijo je komisija pregledala oz. obravnavala pri svojem delu, kaj je iz nje razvidno, katera dejstva je ugotovila in kakšen je njen sklep na podlagi tako ugotovljenih dejstev.
S tem, ko je zdravniška komisija v mnenju z dne 17. 2. 2009 zavrnila uporabo RTG slik kot dokazov, ki bi jih lahko uporabila pri pripravi svojega mnenja z navedbo, da so brez imena slikane osebe in datuma, na dveh slikah pa je nalepljen rokopisni zapis imena, datum pa ni viden, je zdravniška komisija kot izvedenec s področja medicinske stroke ocenjevala (ne)verodostojnost predloženih posnetkov z argumenti, ki nimajo podlage v pravilih te stroke in na ta način prevzela pooblastila, ki jih ima v upravnem postopku le upravni organ.
ZVrt člen 8, 10, 20, 20a, 20b. ZOFVI člen 1, 1/1, 1/1-1, 2, 2/1, 2/1-1, 2/1-9, 6, 6/1, 6/2, 11, 11/1, 11/2, ZUNEO. ZUP člen 214, 214/2.
dostop do vzgojnovarstvenih storitev - sprejem v vrtec - sprejem v javni vrtec - prepoved diskriminacije - exceptio illegalis - obrazložitev upravnega akta
Na podlagi ustavnih določil ni mogoče izpeljati iztožljive pravice, da država ali občina zagotovita sprejem vseh zainteresiranih otrok v javni vrtec, tako da javni vrtec vsakega zainteresiranega otroka tudi sprejme na podlagi posamičnega akta. Po določbi 1. odstavka 9. člena ZVrt imajo starši pravico izbrati programe predšolske vzgoje za svoje otroke v javnem in zasebnem vrtcu. Vendar to ne pomeni, da imajo starši, če izberejo določen javni vrtec, potem v vsakem primeru tudi pravico, da je njihov otrok v tak vrtec sprejet, ne glede na zmogljivosti tega vrtca. Starši imajo le pravico, da izberejo, v kateri vrtec želijo vpisati otroka, in jim te izbire javno-pravni subjekt ne more vsiliti. Opisana pravna narava zahtevka za vpis in sprejem v vrtec, ki nima statusa iztožljive ustavne pravice ali iztožljive zakonske pravice v materialnem smislu, pa ne pomeni, da lahko tožena stranka bolj ali manj arbitrarno odloča o vpisu in sprejemu otrok v vrtec.
vojni veteran - status vojnega veterana - cestno podjetje - delavec cestnega podjetja
Pri pojmu cestnega podjetja gre za pomensko odprt pojem. Pomembna je vključenost delavca v opravljanje nalog pri obrambi RS na način, kot pri delavcih podjetij, ki so bila formalno določena kot tista, ki opravljajo posebne naloge za obrambo in zaščito v RS.
Tožnik je opravljal naloge, za katere so bili sicer zadolženi organi za notranje zadeve, katerih delavci so lahko upravičenci do priznanja statusa vojnega veterana. Če je tako, tožniku po mnenju sodišča upravni organ ni mogel odreči statusa zgolj zato, ker nalog ni opravljal kot civilist.
vojni veteran - pogoji za priznanje statusa vojnega veterana - območje oboroženih spopadov
Na območju, kjer je sodeloval tožnik, oboroženih spopadov ni bilo, zato je tožnikova zahteva za priznanje statusa vojnega veterana in vpis v evidenco vojnih veteranov pravilno zavrnjena. Zakonodajalec v točki d) sedme alinee 2. člena ZVV sicer ni postavil pogoja udeležbe v navzkrižnem ognju, vendar pa je bila kot pogoj po tej točki vendarle pripisana udeležba, ki se je nanašala na postavljanje in varovanje barikad na območju in v času oboroženih spopadov. Gre torej za udeležbo pri postavljanju ali varovanju barikade, ki je bila tako krajevno kot časovno vsaj v neposredni bližini oboroženih spopadov.
vojni veteran - pogoji za priznanje statusa vojnega veterana - območje oboroženih spopadov
Upravni organ je imel tudi po oceni sodišča na podlagi izvedenega ugotovitvenega postopka dovolj podlage za zaključek, da na območju barikade, pri kateri je sodeloval tožnik, oboroženih spopadov ni bilo in je zato tožnikovo zahtevo za priznanje statusa vojnega veterana in vpis v evidenco vojnih veteranov zavrnil. Sodišče se sicer ne strinja s tistim delom obrazložitve drugostopnega organa v njegovi odločbi, kjer le-ta navaja, da je mogoče priznati status vojnega veterana po točki d) sedme alineje 2. člena ZVV le tistemu, ki je bil udeležen v „samem navzkrižnem ognju“. Vendar pa navedene določbe tudi ni mogoče razlagati tako, kot zatrjuje tožnik torej, da je bilo celotno območje Republike Slovenije območje oboroženih spopadov, ki so trajali v celotnem obdobju od 26. 6. do 18. 7. 1991.
vojni veteran - pogoji za pridobitev statusa vojnega veterana
Tudi če je tožnik v okviru svojih funkcij v krajevni skupnosti opravljal dolžnosti pri obrambi RS, s tem ko je izvajal (oziroma bi moral izvajati) mobilizacijo pripadnikov Teritorialne obrambe RS v krajevni skupnosti, to ne pomeni, da je opravljal dolžnosti pri obrambi RS v smislu 6. alineje 2. člena ZVV.
Status vojnega veterana se lahko prizna samo, če so se delovne dolžnosti izvajale v podjetjih, ki jih točka j) 7. alinee 2. odstavka 2. člena ZVV, taksativno določa.