• Najdi
  • <<
  • <
  • 17
  • od 18
  • >
  • >>
  • 321.
    sodba U 1881/2006
    1.10.2008
    UL0003200
    ZVV člen 8, 9. ZVojI člen 46, 47. ZUP člen 214, 214/1.
    vojni veteran - veteranski dodatek - redni prejemki - plačilo za delo preko študentskega servisa - obrazložitev upravne odločbe
    V 47. členu ZVojI je določeno, da se upoštevajo tisti dohodki in prejemki, ki jih oseba redno prejema. Delo preko študentskega servisa lahko načeloma traja daljše časovno obdobje, vendar je takšno delo še vedno občasno delo z občasnimi prejemki. Tožena stranka bi morala v obrazložitvi izpodbijane odločbe navesti zakonsko podlago, ki določa, da se plačilo za delo preko študentskega servisa šteje za redni prejemek.
  • 322.
    sodba U 371/2007
    17.6.2008
    UM0010191
    ZVV-UPB2 člen 2, 2-7.
    status vojnega veterana - vojni veteran - pogoji za pridobitev statusa vojnega veterana
    Razlaga upravnega organa, da pomeni območje oboroženih spopadov le tisto ožje območje, na katerem se je oboroženi spopad dejansko odvijal, čas oboroženih spopadov pa pomeni le čas konkretnega oboroženega spopada, je po presoji sodišča zakonita in upošteva tako samo besedilo zakonske določbe kot njen namen.
  • 323.
    sodba U 1647/2007
    20.5.2008
    UL0002445
    ZVV člen 2-7-j, 2, 2-6, 2-7, 2-7-j, 2, 2-6, 2-7.
    status vojnega veterana - vojni veteran
    Neposredna podlaga za priznanje statusa vojnega veterana niso določbe 1. člena ZVV, temveč so to nadaljnje zakonske določbe (od 2. do 4. člena ZVV). Glede položaja vojnega veterana po 6. alinei 2. člena ZVV se dokazovanje položaja pripadnika omenjene strukture ne omejuje samo na potrdilo, temveč je mogoče dokazovati omenjene zakonske pogoje tudi z drugimi dokazili, zlasti v primerih, ko se uradne evidence niso vodile ali ohranile, ali pa so bile nepopolne.

     
  • 324.
    sodba U 699/2006
    20.5.2008
    UM0010182
    ZVV člen 1, 2, 1, 2.
    bolniški stalež - priznanje statusa vojnega veterana
    Iz dejstev, ki jih navaja tožnik, ne izhaja, da bi bilo tožniku mogoče priznati status vojnega veterana na podlagi določil ZVV. Da je bil v bolniškem staležu ni bilo sporno, iz tožnikovih navedb pa ne izhaja, da bi tožnik opravljal dolžnosti pri obrambi Republike Slovenije v času od 26. 6. 1991 do 18. 7. 1991 v smislu šeste alinee prvega odstavka 2. člena ZVV.

     
  • 325.
    sodba U 395/2007
    20.5.2008
    UL0002447
    ZVV člen 2, 2/1-7, 2/1-k, 2, 2/1-7, 2/1-k.
    status vojnega veterana - vojni veteran
    Potrdilo, ki ni javna listina, ne more biti neposredna podlaga za priznanje statusa vojnega veterana. Je pa lahko eden od dokazov in s tem listina, s katero se dokazuje zakonski status.

     
  • 326.
    sodba U 1777/2007
    6.5.2008
    UL0002474
    ZVV člen 2, 2/1-7, 2/1-7-h, 2, 2/1-7, 2/1-7-h.
    status vojnega veterana - vojni veteran
    Termina "v času oboroženih spopadov" ni mogoče enačiti s terminom "neposredno med oboroženimi spopadi", saj zadnji dejansko pomeni prisotnost osebe v oboroženih spopadih, prvi termin pa tega ne določa.

     
  • 327.
    sodba U 2304/2007
    14.4.2008
    UL0002305
    ZVV člen 2, 2/2, 2/2-7, 2, 2/2, 2/2-7.
    priznanje statusa vojnega veterana - delovni obveznik - cestno podjetje - vojni veteran
    Pojem "cestno podjetje" v ZVV ni omejen na tista cestna podjetja, ki so navedena v sklepu Izvršnega sveta Skupščine Republike Slovenije.

     
  • 328.
    sodba U 456/2007
    8.4.2008
    UL0002306
    ZVV člen 2, 2/2, 2/2-7, 2, 2/2, 2/2-7.
    priznanje statusa vojnega veterana - vojni veteran
    Če je nedvomno ugotovljeno, da je bil tožnik spornega dne pri opravljanju svoje delovne poklicne dolžnosti (zdravstveni tehnik v rešilnem vozilu nujne zdravstvene pomoči) poslan na območje oboroženega spopada, z namenom, da rešuje, mu ne gre očitati, da se mu statusa vojnega veterana ne more priznati, ker so ranjence že pred njim oskrbeli drugi.

     
  • 329.
    sodba U 2636/2005
    12.3.2008
    UL0002619
    ZSV člen 18a, 18f, 18h. ZUP člen 214, 3, 9, 138, 214, 3, 9, 138. Pravilnik o pogojih in postopku za uveljavljanje pravice do izbire družinskega pomočnika člen 21, 21.
    pravica do družinskega pomočnika - mnenje strokovne komisije - zaslišanje
    O pravici do družinskega pomočnika odloča pristojni center za socialno delo in ne strokovna komisija. To pomeni, da mora pristojni organ mnenje strokovne komisije oceniti z vidika potreb dokaznega prava po ZUP; če je mnenje komisije druge stopnje pomanjkljivo, ga mora poslati komisiji v dopolnitev oziroma popravo. Za ugotovitev, da oseba v konkretnem primeru potrebuje pomoč za opravljanje vseh osnovnih življenjskih potreb, je nujno potrebno zaslišanje staršev.

     
  • 330.
    sodba U 401/2007
    11.3.2008
    UL0002379
    ZVV člen 2, 2/1-7, 26.
    priznanje statusa vojnega veterana - vojni veteran
    Pred izdajo odločbe je treba ugotoviti vsa dejstva in okoliščine, ki so za odločitev pomembne in strankam omogočiti, da uveljavijo in zavarujejo svoje pravice in pravne koristi. Odločitev prvostopnega organa sloni na odločitvi, da tožnik ni dokazal, da je izpolnil pogojev za vpis v evidenco vojnih veteranov. Iz obrazložitve odločbe prvostopnega organa pa ni razvidno, katere konkretne naloge je tožnik dejansko opravljal, saj se vsi razlogi nanašajo zgolj na splošne opredelitve nalog, ki naj bi jo opravljala gasilska enota, kamor je bil tožnik razporejen.

     
  • 331.
    sodba U 159/2007
    26.2.2008
    UL0002319
    ZVV člen 2, 2.
    priznanje statusa vojnega veterana - vojni veteran
    Tožniku ni uspelo dokazati, da je v času agresije na Republiko Slovenijo sodeloval kot oborožen pripadnik narodne zaščite, in mu zato status vojnega veterana utemeljeno ni bil podeljen.

     
  • 332.
    sodba U 1/2006
    27.9.2007
    UN0020190
    ZVV člen 2, 26, 26/1, 2, 26, 26/1.
    status vojnega veterana
    Ker je tožnica svojo udeležbo v NOV Slovenije dokazovala le z izpovedbami prič in ne z dokazi, ki jih za dokazovanje okoliščin za priznanje statusa vojnega veterana predvideva 1. odstavek 26. člena ZVV, tudi po presoji sodišča svoje udeležbe v NOV Slovenije ni izkazala na predpisan način. Zaradi navedenega je bilo ugotavljanje dejanskega stanja upravnih organov po kriteriju iz 141. člena TZPIZ nepotrebno.

     
  • 333.
    sodba U 955/2007
    26.9.2007
    UL0002425
    URS člen 14, 14. SZ-1 člen 87.
    načelo enakosti pred zakonom - test arbitrarnosti - dodelitev neprofitnega stanovanja v najem - prepoved diskriminacije
    Šele ko državljan tretje države pridobi status rezidenta za daljši čas, pride v poštev prepoved diskriminacije na podlagi državljanstva, pa še takrat pod nadaljnjim pogojem, da gre za vprašanje pogojev prebivanja za državljana tretje države, ki uživa status rezidenta za daljši čas v drugih državah članicah, kot je tista, ki jim je dodelila ta status. Določilo 2. odstavka 14. člena Ustave je splošno pravno načelo, ki ga sodišče uporablja takrat, ko stranka uveljavlja diskriminacijo v zvezi s pravnim upravičenjem, ki ni temeljna človekova pravica v smislu 1. odstavka 14. člena Ustave. Po testu arbitrarnosti je tožnik upravičeno diskriminiran, če za to obstoji objektivna in upravičena podlaga, to pomeni, da mora (zakonodajalec in) tožena stranka bistveno enake primere obravnavati enako, bistveno neenake pa različno. Med državljani ne sme biti nedopustne diskriminacije v zvezi z možnostjo pridobitve neprofitnega stanovanja v najem, ni pa nedopustno razlikovanje glede pravice socialnega varstva med državljani Slovenije in državljani držav, ki niso članice Evropske unije. Splošno ustavno načelo, da je Slovenija socialna država, ki se ne omejuje na državljane Republike Slovenije, ne more vplivati na drugačno sodno presojo v tem upravnem sporu, ker je ta določba tako splošna in pušča tolikšno polje proste presoje zakonodajalcu, da sodišče ni našlo razlogov, da bi postopek prekinilo po določilu 156. člena Ustave. Pravice iz Evropske socialne listine niso iztožljive pravice

     
  • 334.
    sklep U 1100/2006
    24.9.2007
    UL0002488
    ZDSS-1 člen 7, 7, 7, 7.
    denarna socialna pomoč - stvarna pristojnost
    Za odločanje v sporu glede upravičenosti do dodelitve izredne denarne socialne pomoči po ZSV je stvarno pristojno socialno sodišče.

     
  • 335.
    sklep U 745/2006
    24.9.2007
    UL0002448
    ZPP člen 19, 23, 19, 23. ZDSS-1 člen 7, 7/1, 7, 7/1, 7, 7/1, 7, 7/1. ZUS-1 člen 16, 16.
    denarna socialna pomoč - stvarna pristojnost
    Tožnica uveljavlja pravico do izredne denarne socialne pomoči in do denarne socialne pomoči po Zakonu o socialnem varstvu, ki za uveljavitev oziroma pridobitev te pravice predpisuje tudi premoženjski cenzus, zato je za odločanje o tej zadevi stvarno pristojno Delovno in socialno sodišče.

     
  • 336.
    sodba U 2618/2005
    27.3.2007
    UL0002453
    ZSV člen 85, 85, 85. ZUP člen 38, 38/5, 38, 38/5.
    predodelitev otroka - prenos krajevne pristojnosti
    Za prenos pristojnosti po 85. členu ZSV ne zadoščata dejstvi, da otrokova zaupna oseba živi na območju drugega CSD kot otrok in njegova starša ter tožnikovo nestrinjanje z ravnanji delavcev CSD.

     
  • 337.
    sodba U 2302/2006
    6.2.2007
    UL0002120
    ZVV člen 1, 2, 2, 1, 2, 2. ZUP člen 238, 238/3, 238, 238/3.
    vojni veteran - priznanje statusa vojnega veterana - pritožbene novote
    Tožena stranka v pritožbenem postopku presoja pravilnost in zakonitost odločbe prve stopnje. To pomeni, da odločbo preizkusi ob upoštevanju pravnega in dejanskega stanja stvari v času upravnega odločanja na prvi stopnji. Tudi sodišče zakonitost izpodbijanega akta presoja ob upoštevanju zakona, ki je bil podlaga za odločitev v postopku izdaje upravnega akta. Spremenjene določbe zakona, kolikor širijo krog upravičencev, pa so lahko podlaga za vložitev zahteve za priznanje statusa na novi pravni podlagi.

     
  • 338.
    sodba in sklep U 257/2006
    8.12.2006
    UN0020171
    ZVis člen 70. Pravilnik o subvencioniranju bivanja študentov člen 12.
    študent - podaljšanje bivanja v študentskem domu
    Sodišče meni, da je tožena stranka pravilno ugotovila, da tožnica v času odločanja prvostopnega organa ni imela statusa študenta, da pa bi ga v skladu z 12. členom v zvezi z 22. členom Pravilnika o subvencioniranju morala imeti, da bi izpolnjevala pogoje za podaljšanje bivanja v študentskem domu za leto 2005/2006.

     
  • 339.
    sodba U 433/2005
    14.4.2006
    UN0020138
    ZSV člen 66, 41b, 41b/3, 60, 66, 41b, 41b/3, 60.
    dovoljenje
    V obrazložitvi izpodbijane odločbe ni navedena ne dejanska ne pravna podlaga glede tega, katerega predpisanega pogoja tožeča stranka ne izpolnjuje oziroma glede tega, kateri so pogoji za vpis v register pravnih in fizičnih oseb (izvajalcev), torej ni razlogov in pravne podlage za odločitev v izpodbijanem delu 3. točke izreka odločbe tožene stranke.

     
  • 340.
    sodba U 1973/2005
    13.3.2006
    UL0002178
    ZVV člen 1, 1/1, 2-6, 2.a, 26. ZOZ člen 2.
    status vojnega veterana - dokazovanje
    Tudi po presoji sodišča tožnik ne sodi v nobeno v zakonu navedenih skupin, ki jim je status vojnega

    veterana mogoče priznati, četudi je na delovnem mestu kot voznik prevažal sanitetni material v

    okviru svoje službe kot organizacije oz. podjetja posebnega pomena za obrambo. Glede na določbe

    ZZV-UPB1 statusa vojnega veterana namreč ni mogoče priznati vsakomur, ki je na kakršenkoli

    način sodeloval pri osamosvojitvi Republike Slovenije, temveč le tistemu, ki v konkretnem

    postopku dokaže, da je bila njegova udeležba takšna, kot jo določa ZZV-UPB1.
  • <<
  • <
  • 17
  • od 18
  • >
  • >>