• Najdi
  • <<
  • <
  • 5
  • od 6
  • >
  • >>
  • 81.
    Sodba I Up 1064/2004
    29.11.2007
    LOKALNA SAMOUPRAVA
    VS19362
    ZUP člen 4, 210.ZLS člen 33a, 37a.
    razrešitev podžupana
    Z ugotovitvijo izida glasovanja o razrešitvi s funkcije so tudi nastopile pravne posledice izida glasovanja in ne šele z izdajo pisnega akta o razrešitvi, kot to zmotno meni prvostopno sodišče. Ker za imenovanje in razrešitev podžupana ne obstajajo predpisana objektivna merila in pogoji, temveč zgolj politična merila in gre tako pri razrešitvi podžupana za politično odločanje o notranji razdelitvi funkcij med člane političnega organa, ne pride v konkretnem primeru v poštev uporaba 4. člena ZUP v povezavi z določbo 210. člena ZUP. Uporaba določil o obliki in sestavnih delih odločbe je namreč v primeru čistega političnega odločanja nemogoča in nesmotrna.
  • 82.
    Sklep I Up 499/2007
    19.7.2007
    LOKALNA SAMOUPRAVA - UPRAVNI SPOR
    VS1012228
    URS člen 157. ZUS-1 člen 2, 4, 23, 30, 30/3, 33, 33/2, 34, 34/1-4.
    sklep občinskega sveta – razrešitev delovnih teles – akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu – tožba zaradi posega v človekove pravice in temeljne svoboščine
    Sklep, s katerim so razpuščena delovna telesa občinskega sveta, ni uperjen zoper posameznika, temveč zoper sestavo delovnega telesa in razpušča delovno telo kot celoto. Tak sklep ni posamičen akt in zato tudi ni akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu.
  • 83.
    Sklep I Up 961/2006
    22.6.2006
    LOKALNA SAMOUPRAVA
    VS18136
    ZUS člen 1, 1/1, 1/2, 1/3, 2, 2/3, 3, 3/2, 23, 23/1, 28, 28/3, 73.ZUP člen 2.URS člen 121, 157.ZPP člen 154, 154/1.
    razrešitev predsednice sveta krajevne skupnosti - dopustnost upravnega spora - stvarna pristojnost
    Akt o razrešitvi predsednice sveta krajevne skupnosti ni upravni akt in ne akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu.
  • 84.
    Sodba I Up 1158/2005
    24.5.2006
    LOKALNA SAMOUPRAVA
    VS18170
    ZLS člen 46, 47, 48.
    ljudska iniciativa
    Z zahtevo za izdajo ali razveljavitev splošnega akta ali druge odločitve, občinskega sveta ali drugega organa, imenovane tudi ljudska iniciativa, lahko občani najširše predlagajo ureditev nekega vprašanja ali pa ponovno odločanje o sprejeti odločitvi, ki je lahko v obliki splošnega ali posamičnega akta. Občinski organ, na katerega je zahteva oz. ljudska iniciativa (oblikovana skladno s 47. členom ZLS) naslovljena mora dati zahtevo na dnevni red najkasneje v 3. mesecih in o pobudi odločiti.
  • 85.
    Sklep I Up 904/2005
    13.4.2006
    LOKALNA SAMOUPRAVA - UPRAVNI SPOR
    VS18686
    ZLS člen 47, 47/4. ZUS člen 1, 1/4.
    odredba o določitvi obrazca podpore volivca - narava akta - posamičen ali splošni akt - odločba ustavnega sodišča
    Odredba o določitvi obrazca podpore volivca in roke za zbiranje podpisov za razpis naknadnega referenduma, ki se nanaša na Odlok o ureditvenem načrtu je, ker se nanaša na konkretni naknadni referendum, po svoji vsebini posamičen akt in ne splošni predpis, čeprav je izdan v obliki predpisa.
  • 86.
    Sklep I Up 377/2006
    12.4.2006
    LOKALNA SAMOUPRAVA - UPRAVNI SPOR
    VS18683
    ZLS člen 47, 47/2, 48, 48/3. ZUS člen 34, 34/1-4, 75, 75/1.
    ljudska iniciativa - pravni interes za tožbo
    Če o pobudi za ljudsko iniciativo za razveljavitev občinskega sveta odloči občinski svet, vlagatelj nima več pravnega interesa za izpodbijanje akta župana, izdanega v predhodnem postopku v zvezi s to pobudo pred odločitvijo občinskega sveta.
  • 87.
    Sklep I Up 273/2006
    15.3.2006
    LOKALNA SAMOUPRAVA - UPRAVNI SPOR
    VS18263
    ZUS člen 69, 69/2.ZJU člen 60, 61, 62, 63.
    razrešitev direktorja občinske uprave - javni natečaj za isto mesto - začasna odredba
    Ker je sodišče prve stopnje odpravilo odločbo župana o razrešitvi direktorja občinske uprave, ta pa je namesto ponovnega odločanja o morebitni ponovni razrešitvi direktorja objavil javni natečaj za zasedbo mesto direktorja, so podani pogoji za izdajo začasne odredbe, s katero se je zadržalo izbiro kandidata po javnem natečaju.
  • 88.
    Sodba I Up 1477/2005
    15.3.2006
    LOKALNA SAMOUPRAVA - RAZREŠITVE IN IMENOVANJA
    VS17890
    ZUstS člen 43, 44, 48.URS člen 125.ZS člen 3. ZJU-A člen 1, 1/1. ZJU člen33, 33/1, 83, 83/5.
    razrešitev direktorja občinske uprave - uporaba ugotovitvene odločbe Ustavnega sodišč
    Ugotovitvene odločbe Ustavnega sodišča je treba upoštevati kot obvezujoči splošni akt pri odločanju o posamičnih razmerjih, o katerih v času odločanja Ustavnega sodišča še ni bilo pravnomočno odločeno. Ker je Ustavno sodišče RS ugotovilo neustavnost določbe 1. odstavka 1. člena ZJU-A, po kateri so bili najvišji uradniki zamenljivi ves čas mandata, je moralo sodišče prve stopnje upoštevati odločbo Ustavnega sodišča in odpraviti odločbo župana o razrešitvi direktorja občinske uprave.
  • 89.
    Sklep I Up 753/2005
    12.1.2006
    LOKALNA SAMOUPRAVA - UPRAVNI SPOR
    VS17772
    ZUS člen 22, 22/1, 68, 73.ZPP člen 141, 342.
    komunalni prispevek - predlog za vrnitev v prejšnje stanje - opravičen razlog za zamudo - neizkazanost razloga
    Svojo zamudo za pritožbo tožnika opravičujeta le s tem, da izpodbijanega sklepa nista prejela. S tem pa tožnika, ob izkazani vročitvi istega sklepa v predloženih spisih, nista izkazala opravičenega vzroka zamude roka za vložitev pritožbe zoper navedeni sklep, kar pa je pogoj po 1. odstavku 22. člena ZUS, da lahko stranka predlaga vrnitev v prejšnje stanje.
  • 90.
    Sodba I Up 289/2005
    12.1.2006
    LOKALNA SAMOUPRAVA
    VS17769
    ZUP člen 324.ZSZ člen 42. ZUS člen 23, 73.
    obračun komunalnega prispevka - presoja zakonitosti odločbe - pravno in dejansko stanje v času izdaje odločbe
    Za presojo zakonitosti odločbe je pomembno pravno in dejansko stanje v času njene izdaje.
  • 91.
    Sklep I Up 312/2003
    24.2.2005
    LOKALNA SAMOUPRAVA
    VS16660
    ZLS člen 47a. ZUS člen 1, 1/4,72, 72/3, 75, 75/1.
    naknadni referendum - sklep o razpisu naknadnega referenduma - presoja skladnosti z Ustavo RS - pristojnost ustavnega sodišča
    Sklep o razpisu naknadnega referenduma je splošni akt, s katerim se pozove upravičence, naj določen dan izjavijo svojo voljo o tem, kar je vsebina referendumskega vprašanja, zato se z njim ne ureja posamičnih razmerij. Za presojo njegove skladnosti z Ustavo oz.

    zakoni je pristojno Ustavno sodišče.
  • 92.
    Sklep I Up 342/2003
    17.2.2005
    LOKALNA SAMOUPRAVA - UPRAVNI SPOR
    VS16516
    ZUS člen 60, 60/2, 61, 61/2, 61/3.
    naknadni referendum - pravni interes za tožbo - razpis referenduma pred odločitvijo o tožbi
    Župan občine je (sicer po izteku roka iz 2. odstavka 60. člena ZUS) občinskemu svetu predlagal razpis referenduma, zato tožnik ne izkazuje pravnega interesa za tožbo po 2. in 3. odstavku 61. člena ZUS.
  • 93.
    Sodba I Up 1192/2004
    27.10.2004
    LOKALNA SAMOUPRAVA
    VS16122
    ZLS člen 46, 47. ZUS člen 73.ZUreP-1 člen 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 45, 46.
    naknadni referendum - možnost postavitve vprašanja, ki je vsebina splošnih aktov občine
    Naknadni referendum je mogoč le o vprašanjih, ki so vsebina splošnih aktov občine. Sklep občinskega sveta "o sprejetju spremembe osnutka državnega lokacijskega načrta za avtocesto in soglasju h korigiranemu predlogu državnega lokacijskega načrta" pa ni splošni akt, zato glede njega referendum ni možen.
  • 94.
    Sklep I Up 908/2004
    2.9.2004
    LOKALNA SAMOUPRAVA
    VS16056
    ZLS člen 46, 46a, 46b, 47. ZUS člen 1, 2, 3, 34, 34/1-3, 75.
    svetovalni referendum v lokalni skupnosti - predlagatelj - pobuda volivcem
    Svetovalni referendum lahko razpiše občinski svet zato, da ugotovi voljo občanov glede določenega vprašanja, o katerem še ni odločil. Zato za ta referendum ni mogoče vložiti zahteve ter tudi za njegov razpis ni mogoče dati pobude volivcem, kot je to predvideno za naknadni referendum.
  • 95.
    Sodba I Up 62/2004
    19.5.2004
    LOKALNA SAMOUPRAVA
    VS15961
    ZLS člen 47, 47/2.
    referendum - pooblastilo županu, da preveri skladnost pobude z zakonom in statutom občine
    Pooblastilo županu, da preveri skladnost pobude volilcem za vložitev zahteve za razpis referenduma z zakonom in statutom občine (2. odst. 47. člena ZLS) ni dano v tem smislu, da je župan tudi pristojen za odločanje o utemeljenosti pobude po vsebini.
  • 96.
    Sklep I Up 1459/2003
    17.12.2003
    LOKALNA SAMOUPRAVA - UPRAVNI SPOR
    VS15722
    ZPP člen 343, 343/3, 352.
    zakonitost sklepa občinskega sveta - nedovoljena pritožba - vložitev pritožbe po osebi, ki nima te pravice
    Če je v upravnem sporu pritožbo vložila svetnica občinskega sveta kot fizična oseba, taka pritožba ni dovoljena, saj je stranka spora občinski svet. Zato je moralo pritožbeno sodišče tako pritožbo zavreči (352. člen ZPP v zvezi s 16. čl. ZUS).
  • 97.
    Sodba I Up 672/99
    15.10.2003
    LOKALNA SAMOUPRAVA
    VS15680
    ZOFVI člen 16, 41. ZLS-J člen 24, 26, 28. ZUS člen 73.
    naknadni referendum - presoja pobude z vidika usklajenosti z določbami zakona
    Vsako pobudo za vložitev zahteve za razpis referenduma o kakšnem splošnem aktu občine je treba presoditi tudi z vidika njene usklajenosti z določbami zakona, v skladu, s katerim občina takšen akt sprejema.
  • 98.
    Sodba in sklep II Ips 533/2002 in II Ips 534/2002
    19.2.2003
    CIVILNO PROCESNO PRAVO - OBLIGACIJSKO PRAVO - LOKALNA SAMOUPRAVA
    VS07278
    ZOR člen 53, 53/2, 53/3, 103, 103/1.ZLS člen 18, 19a, 19b, 19c, 19č, 51, 51/3. ZLS-H člen 3, 5.ZUODNO člen 4, 4/1, 4/2.ZPP člen 377, 378, 384, 384/1, 384/4.URS člen 25.
    dovoljenost revizije - darilna pogodba - zavrženje revizije - sklep o dopustitvi stranske intervencije - pritožba - nedopusten nagib - lokalna samouprava - ničnost darilne pogodbe - prisilni predpisi - pravna subjektiviteta krajevnih skupnosti (KS) - neusklajenost krajevne skupnosti s sistemom lokalne samouprave - ukinitev krajevnih skupnosti - prehod premoženja na podlagi zakona - neodplačno razpolaganje krajevne skupnosti s premoženjem pravica do pravnega sredstva
    Ker je za novoustanovljene občine veljala prepoved neodplačnega razpolaganja s svojim premoženjem, je ista prepoved veljala tudi za krajevne skupnosti, ki so kot sestavni deli občine opravljale lokalne zadeve javnega pomena. Zato je darilna pogodba z dne 14.5.1998, s katero je Krajevna skupnost G. podarila tožencu sporne nepremičnine, po prvem odstavku 103. člena ZOR nična, saj je sklenjena v nasprotju s prisilnim predpisom iz tretjega odstavka 51. člena ZLS.

    Nedopusten je bil nagib tožene krajevne skupnosti pri sklepanju darilne pogodbe, da se tako tudi onemogoči z zakonom določen prehod premoženja na občino.

    Sklep sodišča druge stopnje o zavrnitvi pritožbe proti sklepu sodišča prve stopnje o stranski intervenciji ni sklep, s katerim se pravdni postopek konča.
  • 99.
    Sodba II Ips 623/2001
    4.12.2002
    ODŠKODNINSKO PRAVO - LOKALNA SAMOUPRAVA
    VS06956
    ZSSuk člen 1, 2.URS člen 140. ZLS. ZObr.
    odgovornost za škodo povzročeno s vojaškim vozilom - pasivna legitimacija Sklada RS za sukcesijo - pasivna legitimacija občine - pravno nasledstvo občin
    V Zakonu o Skladu RS za sukcesijo ali v kakem drugem pozitivnem pravnem viru ni podlage za pasivno legitimacijo sklada v odškodninskem sporu zaradi škode, ki jo je oškodovancu povzročil mobilizirani vojak, ki je z vojaškim tovornjakom peljal na zbirno mesto za orožne vaje.

    Sedanja MO ..., ki jo je po ustavni ureditvi samoupravna lokalna skupnost, glede delovanja prejšnjega občinskega organa za ljudsko obrambo ni pravna naslednica prejšnje Občine ..., ki je bila družbenopolitična skupnost.
  • 100.
    Sodba in sklep II Ips 393/2001
    3.10.2002
    POGODBENO PRAVO - OBLIGACIJSKO PRAVO - LOKALNA SAMOUPRAVA
    VS06828
    ZOR člen 210, 210/2, 211, 1004, 1004/1.ZLS člen 19, 19c/4.
    krajevna skupnost kot upnik - subsidiarno poroštvo - občina kot zakoniti porok za obveznosti krajevne skupnosti
    Pravno pravilo, da se od subsidiarnega poroka sme zahtevati izpolnitev obveznosti šele potem, ko je glavni dolžnik ne izpolni v roku, ki je določen v pismeni zahtevi (prvi odstavek 1004. člena ZOR), ne narekuje razlage, da upnik lahko vloži tožbo proti poroku šele potem, ko je bila obveznost glavnemu dolžniku že naložena s sodbo, pa je kljub temu ni izpolnil. Od trenutka, ko je nastopila subsidiarna obveznost subsidiarnega poroka, ima upnik izbiro: tožiti samo glavnega dolžnika ali samo poroka ali oba - v tem zadnjem primeru seveda kot solidarna dolžnika. Tudi v primeru, ko je treba prvi odstavek 1004. člena ZOR uporabiti za občino kot zakonitega subsidiarnega poroka za obveznosti krajevne skupnosti, ki je pravna oseba (četrti odstavek 19.c člena ZLS), ni razlogov za drugačen odgovor na vprašanje, kdaj pridobi upnik krajevne skupnosti tožbeno pravico proti občini.
  • <<
  • <
  • 5
  • od 6
  • >
  • >>