• Najdi
  • <<
  • <
  • 5
  • od 6
  • >
  • >>
  • 81.
    Sodba I Up 140/2009, enako tudi I Up 158/2009
    14.5.2009
    LOKALNA SAMOUPRAVA – ČLOVEKOVE PRAVICE
    VS1011469
    URS člen 44. ZLS člen 37a. ZUS-1 člen 66, 66/1, 80, 80/3-3, 82, 82/2.
    prenehanje mandata občinskemu svetniku zaradi odstopa s funkcije – poseg v ustavne pravice
    V 44. členu URS je določeno, da ima vsak državljan pravico, da v skladu z zakonom neposredno ali po izvoljenih predstavnikih sodeluje pri upravljanju javnih zadev. Po presoji pritožbenega sodišča ta pravica vključuje tudi pravico take osebe, da odstopi od opravljanja svoje funkcije sodelovanja pri upravljanju javnih zadev. Ker je tožnik tak odstop dal dne 12. 6. 2008, bi moral občinski svet tožene stranke na prvi naslednji seji v zvezi s tem (brez glasovanja) ugotoviti, da je tožniku zaradi odstopa s funkcije člana občinskega sveta prenehal mandat z dnem ugotovitve občinskega sveta. Ker tega občinski svet ni storil, pač pa je na podlagi glasovanja z večino glasov zavrnil predlagani odstop, je po mnenju Vrhovnega sodišča, prekršil ustavno pravico iz 44. člena URS.
  • 82.
    Sklep I Up 468/2008
    20.11.2008
    ZEMLJIŠKI KATASTER - LOKALNA SAMOUPRAVA
    VS1010625
    ZDOIONUS člen 7, 7/1, 7/2, 7/3.ZEN člen 112, 112/1, 112/5. ZENDMPE člen 75, 75/1, 75/5.
    ureditev meje med občinama - določitev meje med občinama - sodna pristojnost - sprememba območja občine - potek mejne linije - spor o meji
    V skladu s 7. členom ZDOIONUS ni podana sodna pristojnost v primeru spora o spremembi območja mejnega naselja (tako, da se predlaga, da se del naselja, ki leži v eni občini, izloči in priključi ozemlju druge občine). Upravno sodišče je v skladu s 112. členom ZEN pristojno v sporu ureditve meje takrat, kadar gre za vprašanje poteka mejne linije med sicer že določenima območjema dveh naselij, ki pripada dvema različnima občinama.
  • 83.
    Sklep I Up 344/2008
    23.10.2008
    LOKALNA SAMOUPRAVA - USTAVNO PRAVO - UPRAVNI SPOR
    VS1010575
    URS člen 138, 139.ZUS-1 člen 4, 4/1, 36, 36/1-1.
    ustavne pravice do lokalne samouprave - seja občinskega sveta - onemogočen sklic - sodna pristojnost - upravni spor
    Županovega neupoštevanja določbe 20. člena Poslovnika, po kateri mora župan sklicati sejo občinskega sveta, če to zahteva četrtina svetnikov, in dejstva, da je bila sejna dvorana občinskega sveta potem, ko so tožniki na podlagi določbe 5. odstavka 20. člena Poslovnika sami sklicali sejo občinskega sveta, dne 24.4.2008 ob 16. uri zaklenjena ter na sejo niso prišli delavci občinske uprave, ki na podlagi ZLS in Statuta skrbijo za administrativno delo za potrebe občinskega sveta, ni mogoče uvrstiti v okvir ustavnih pravic, katerih sodno varstvo je mogoče (izjemoma) uveljavljati v upravnem sporu na podlagi 2. odstavka 157. člena URS oziroma 1. odstavka 4. člena ZUS-1. Gre namreč za izključno procesna dejanja in razmerja znotraj občinskega sveta, ki jih določajo ZLS, Poslovnik in Statut. Če pri teh internih procesnih razmerjih, urejenih v navedenih predpisih, pride do kršitev, se te kršitve obravnavajo in urejajo le znotraj občinskega sveta kot organa oblasti občine in ta razmerja niso podvržena sodni kontroli v okviru upravnega spora po ZUS-1, in tudi ne v kakšnem drugem postopku pred sodišči.
  • 84.
    Sodba I Up 1540/2005
    16.4.2008
    LOKALNA SAMOUPRAVA
    VS19830
    ZLS člen 37a, 37a/1, 37a/2.
    prenehanje mandata županu
    Glede na podano odstopno izjavo je bilo pravilno ugotovljeno, da so nastali razlogi za prenehanje mandata županu na navedeni pravni podlagi. Tudi po presoji pritožbenega sodišča je odstop s funkcije enostranska izjava volje funkcionarja, da funkcije ne bo več opravljal, temeljni učinek odstopa s funkcije pa je, da osebi, ki je odstopila, preneha mandat.
  • 85.
    Sklep I Up 44/2008
    14.2.2008
    LOKALNA SAMOUPRAVA - UPRAVNI SPOR
    VS19539
    ZLS člen 33, 35.ZUS-1 člen 2, 3, 32, 36, 72, 76, 82.
    sklepi in odloki občinskega sveta - stvarna pristojnost
    Sklepi in odloki, sprejeti na 10. seji tožene stranke niso upravni akti oziroma akti, ki se lahko izpodbijajo v upravnem sporu, pač pa so to po citirani določbi 3. člena ZUS-1 odločitve, ki jih je Občinski svet kot nosilec lokalne zakonodajne veje oblasti sprejel za izvrševanje svojih ustavnih pristojnosti na navedeni seji. Za te akte pa po citirani določbi, ki niso upravni akti, upravni spor pred sodiščem prve stopnje ni predviden po ZUS-1. Prav tako pritožbeno sodišče meni, da ni mogoče sprožiti upravnega spora zoper 3. točko dnevnega reda navedene seje tožene stranke, to je zoper " Sklep o letnem načrtu ravnanja s stvarnim in finančnim premoženjem Mestne občine za leto 2008". Nekateri sklepi in odloki, vključno s slednjim sklepom, so namreč tudi splošni akti, sprejeti v okviru Občinskega sveta in kot taki po Ustavi Republike Slovenije podvrženi ustavni presoji v pristojnosti Ustavnega sodišča Republike Slovenije (glej 4. alineo 1. odstavka 160. člena Ustave RS).
  • 86.
    Sodba I Up 1064/2004
    29.11.2007
    LOKALNA SAMOUPRAVA
    VS19362
    ZUP člen 4, 210.ZLS člen 33a, 37a.
    razrešitev podžupana
    Z ugotovitvijo izida glasovanja o razrešitvi s funkcije so tudi nastopile pravne posledice izida glasovanja in ne šele z izdajo pisnega akta o razrešitvi, kot to zmotno meni prvostopno sodišče. Ker za imenovanje in razrešitev podžupana ne obstajajo predpisana objektivna merila in pogoji, temveč zgolj politična merila in gre tako pri razrešitvi podžupana za politično odločanje o notranji razdelitvi funkcij med člane političnega organa, ne pride v konkretnem primeru v poštev uporaba 4. člena ZUP v povezavi z določbo 210. člena ZUP. Uporaba določil o obliki in sestavnih delih odločbe je namreč v primeru čistega političnega odločanja nemogoča in nesmotrna.
  • 87.
    Sklep I Up 499/2007
    19.7.2007
    LOKALNA SAMOUPRAVA - UPRAVNI SPOR
    VS1012228
    URS člen 157. ZUS-1 člen 2, 4, 23, 30, 30/3, 33, 33/2, 34, 34/1-4.
    sklep občinskega sveta – razrešitev delovnih teles – akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu – tožba zaradi posega v človekove pravice in temeljne svoboščine
    Sklep, s katerim so razpuščena delovna telesa občinskega sveta, ni uperjen zoper posameznika, temveč zoper sestavo delovnega telesa in razpušča delovno telo kot celoto. Tak sklep ni posamičen akt in zato tudi ni akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu.
  • 88.
    Sklep I Up 961/2006
    22.6.2006
    LOKALNA SAMOUPRAVA
    VS18136
    ZUS člen 1, 1/1, 1/2, 1/3, 2, 2/3, 3, 3/2, 23, 23/1, 28, 28/3, 73.ZUP člen 2.URS člen 121, 157.ZPP člen 154, 154/1.
    razrešitev predsednice sveta krajevne skupnosti - dopustnost upravnega spora - stvarna pristojnost
    Akt o razrešitvi predsednice sveta krajevne skupnosti ni upravni akt in ne akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu.
  • 89.
    Sodba I Up 1158/2005
    24.5.2006
    LOKALNA SAMOUPRAVA
    VS18170
    ZLS člen 46, 47, 48.
    ljudska iniciativa
    Z zahtevo za izdajo ali razveljavitev splošnega akta ali druge odločitve, občinskega sveta ali drugega organa, imenovane tudi ljudska iniciativa, lahko občani najširše predlagajo ureditev nekega vprašanja ali pa ponovno odločanje o sprejeti odločitvi, ki je lahko v obliki splošnega ali posamičnega akta. Občinski organ, na katerega je zahteva oz. ljudska iniciativa (oblikovana skladno s 47. členom ZLS) naslovljena mora dati zahtevo na dnevni red najkasneje v 3. mesecih in o pobudi odločiti.
  • 90.
    Sklep I Up 904/2005
    13.4.2006
    LOKALNA SAMOUPRAVA - UPRAVNI SPOR
    VS18686
    ZLS člen 47, 47/4. ZUS člen 1, 1/4.
    odredba o določitvi obrazca podpore volivca - narava akta - posamičen ali splošni akt - odločba ustavnega sodišča
    Odredba o določitvi obrazca podpore volivca in roke za zbiranje podpisov za razpis naknadnega referenduma, ki se nanaša na Odlok o ureditvenem načrtu je, ker se nanaša na konkretni naknadni referendum, po svoji vsebini posamičen akt in ne splošni predpis, čeprav je izdan v obliki predpisa.
  • 91.
    Sklep I Up 377/2006
    12.4.2006
    LOKALNA SAMOUPRAVA - UPRAVNI SPOR
    VS18683
    ZLS člen 47, 47/2, 48, 48/3. ZUS člen 34, 34/1-4, 75, 75/1.
    ljudska iniciativa - pravni interes za tožbo
    Če o pobudi za ljudsko iniciativo za razveljavitev občinskega sveta odloči občinski svet, vlagatelj nima več pravnega interesa za izpodbijanje akta župana, izdanega v predhodnem postopku v zvezi s to pobudo pred odločitvijo občinskega sveta.
  • 92.
    Sklep I Up 273/2006
    15.3.2006
    LOKALNA SAMOUPRAVA - UPRAVNI SPOR
    VS18263
    ZUS člen 69, 69/2.ZJU člen 60, 61, 62, 63.
    razrešitev direktorja občinske uprave - javni natečaj za isto mesto - začasna odredba
    Ker je sodišče prve stopnje odpravilo odločbo župana o razrešitvi direktorja občinske uprave, ta pa je namesto ponovnega odločanja o morebitni ponovni razrešitvi direktorja objavil javni natečaj za zasedbo mesto direktorja, so podani pogoji za izdajo začasne odredbe, s katero se je zadržalo izbiro kandidata po javnem natečaju.
  • 93.
    Sodba I Up 1477/2005
    15.3.2006
    LOKALNA SAMOUPRAVA - RAZREŠITVE IN IMENOVANJA
    VS17890
    ZUstS člen 43, 44, 48.URS člen 125.ZS člen 3. ZJU-A člen 1, 1/1. ZJU člen33, 33/1, 83, 83/5.
    razrešitev direktorja občinske uprave - uporaba ugotovitvene odločbe Ustavnega sodišč
    Ugotovitvene odločbe Ustavnega sodišča je treba upoštevati kot obvezujoči splošni akt pri odločanju o posamičnih razmerjih, o katerih v času odločanja Ustavnega sodišča še ni bilo pravnomočno odločeno. Ker je Ustavno sodišče RS ugotovilo neustavnost določbe 1. odstavka 1. člena ZJU-A, po kateri so bili najvišji uradniki zamenljivi ves čas mandata, je moralo sodišče prve stopnje upoštevati odločbo Ustavnega sodišča in odpraviti odločbo župana o razrešitvi direktorja občinske uprave.
  • 94.
    Sklep I Up 753/2005
    12.1.2006
    LOKALNA SAMOUPRAVA - UPRAVNI SPOR
    VS17772
    ZUS člen 22, 22/1, 68, 73.ZPP člen 141, 342.
    komunalni prispevek - predlog za vrnitev v prejšnje stanje - opravičen razlog za zamudo - neizkazanost razloga
    Svojo zamudo za pritožbo tožnika opravičujeta le s tem, da izpodbijanega sklepa nista prejela. S tem pa tožnika, ob izkazani vročitvi istega sklepa v predloženih spisih, nista izkazala opravičenega vzroka zamude roka za vložitev pritožbe zoper navedeni sklep, kar pa je pogoj po 1. odstavku 22. člena ZUS, da lahko stranka predlaga vrnitev v prejšnje stanje.
  • 95.
    Sodba I Up 289/2005
    12.1.2006
    LOKALNA SAMOUPRAVA
    VS17769
    ZUP člen 324.ZSZ člen 42. ZUS člen 23, 73.
    obračun komunalnega prispevka - presoja zakonitosti odločbe - pravno in dejansko stanje v času izdaje odločbe
    Za presojo zakonitosti odločbe je pomembno pravno in dejansko stanje v času njene izdaje.
  • 96.
    Sklep I Up 312/2003
    24.2.2005
    LOKALNA SAMOUPRAVA
    VS16660
    ZLS člen 47a. ZUS člen 1, 1/4,72, 72/3, 75, 75/1.
    naknadni referendum - sklep o razpisu naknadnega referenduma - presoja skladnosti z Ustavo RS - pristojnost ustavnega sodišča
    Sklep o razpisu naknadnega referenduma je splošni akt, s katerim se pozove upravičence, naj določen dan izjavijo svojo voljo o tem, kar je vsebina referendumskega vprašanja, zato se z njim ne ureja posamičnih razmerij. Za presojo njegove skladnosti z Ustavo oz.

    zakoni je pristojno Ustavno sodišče.
  • 97.
    Sklep I Up 342/2003
    17.2.2005
    LOKALNA SAMOUPRAVA - UPRAVNI SPOR
    VS16516
    ZUS člen 60, 60/2, 61, 61/2, 61/3.
    naknadni referendum - pravni interes za tožbo - razpis referenduma pred odločitvijo o tožbi
    Župan občine je (sicer po izteku roka iz 2. odstavka 60. člena ZUS) občinskemu svetu predlagal razpis referenduma, zato tožnik ne izkazuje pravnega interesa za tožbo po 2. in 3. odstavku 61. člena ZUS.
  • 98.
    Sodba I Up 1192/2004
    27.10.2004
    LOKALNA SAMOUPRAVA
    VS16122
    ZLS člen 46, 47. ZUS člen 73.ZUreP-1 člen 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 45, 46.
    naknadni referendum - možnost postavitve vprašanja, ki je vsebina splošnih aktov občine
    Naknadni referendum je mogoč le o vprašanjih, ki so vsebina splošnih aktov občine. Sklep občinskega sveta "o sprejetju spremembe osnutka državnega lokacijskega načrta za avtocesto in soglasju h korigiranemu predlogu državnega lokacijskega načrta" pa ni splošni akt, zato glede njega referendum ni možen.
  • 99.
    Sklep I Up 908/2004
    2.9.2004
    LOKALNA SAMOUPRAVA
    VS16056
    ZLS člen 46, 46a, 46b, 47. ZUS člen 1, 2, 3, 34, 34/1-3, 75.
    svetovalni referendum v lokalni skupnosti - predlagatelj - pobuda volivcem
    Svetovalni referendum lahko razpiše občinski svet zato, da ugotovi voljo občanov glede določenega vprašanja, o katerem še ni odločil. Zato za ta referendum ni mogoče vložiti zahteve ter tudi za njegov razpis ni mogoče dati pobude volivcem, kot je to predvideno za naknadni referendum.
  • 100.
    Sodba I Up 62/2004
    19.5.2004
    LOKALNA SAMOUPRAVA
    VS15961
    ZLS člen 47, 47/2.
    referendum - pooblastilo županu, da preveri skladnost pobude z zakonom in statutom občine
    Pooblastilo županu, da preveri skladnost pobude volilcem za vložitev zahteve za razpis referenduma z zakonom in statutom občine (2. odst. 47. člena ZLS) ni dano v tem smislu, da je župan tudi pristojen za odločanje o utemeljenosti pobude po vsebini.
  • <<
  • <
  • 5
  • od 6
  • >
  • >>