Z ugotovitvijo izida glasovanja o razrešitvi s funkcije so tudi nastopile pravne posledice izida glasovanja in ne šele z izdajo pisnega akta o razrešitvi, kot to zmotno meni prvostopno sodišče. Ker za imenovanje in razrešitev podžupana ne obstajajo predpisana objektivna merila in pogoji, temveč zgolj politična merila in gre tako pri razrešitvi podžupana za politično odločanje o notranji razdelitvi funkcij med člane političnega organa, ne pride v konkretnem primeru v poštev uporaba 4. člena ZUP v povezavi z določbo 210. člena ZUP. Uporaba določil o obliki in sestavnih delih odločbe je namreč v primeru čistega političnega odločanja nemogoča in nesmotrna.
URS člen 157. ZUS-1 člen 2, 4, 23, 30, 30/3, 33, 33/2, 34, 34/1-4.
sklep občinskega sveta – razrešitev delovnih teles – akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu – tožba zaradi posega v človekove pravice in temeljne svoboščine
Sklep, s katerim so razpuščena delovna telesa občinskega sveta, ni uperjen zoper posameznika, temveč zoper sestavo delovnega telesa in razpušča delovno telo kot celoto. Tak sklep ni posamičen akt in zato tudi ni akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu.
Z zahtevo za izdajo ali razveljavitev splošnega akta ali druge odločitve, občinskega sveta ali drugega organa, imenovane tudi ljudska iniciativa, lahko občani najširše predlagajo ureditev nekega vprašanja ali pa ponovno odločanje o sprejeti odločitvi, ki je lahko v obliki splošnega ali posamičnega akta. Občinski organ, na katerega je zahteva oz. ljudska iniciativa (oblikovana skladno s 47. členom ZLS) naslovljena mora dati zahtevo na dnevni red najkasneje v 3. mesecih in o pobudi odločiti.
odredba o določitvi obrazca podpore volivca - narava akta - posamičen ali splošni akt - odločba ustavnega sodišča
Odredba o določitvi obrazca podpore volivca in roke za zbiranje podpisov za razpis naknadnega referenduma, ki se nanaša na Odlok o ureditvenem načrtu je, ker se nanaša na konkretni naknadni referendum, po svoji vsebini posamičen akt in ne splošni predpis, čeprav je izdan v obliki predpisa.
ZLS člen 47, 47/2, 48, 48/3. ZUS člen 34, 34/1-4, 75, 75/1.
ljudska iniciativa - pravni interes za tožbo
Če o pobudi za ljudsko iniciativo za razveljavitev občinskega sveta odloči občinski svet, vlagatelj nima več pravnega interesa za izpodbijanje akta župana, izdanega v predhodnem postopku v zvezi s to pobudo pred odločitvijo občinskega sveta.
razrešitev direktorja občinske uprave - javni natečaj za isto mesto - začasna odredba
Ker je sodišče prve stopnje odpravilo odločbo župana o razrešitvi direktorja občinske uprave, ta pa je namesto ponovnega odločanja o morebitni ponovni razrešitvi direktorja objavil javni natečaj za zasedbo mesto direktorja, so podani pogoji za izdajo začasne odredbe, s katero se je zadržalo izbiro kandidata po javnem natečaju.
ZUstS člen 43, 44, 48.URS člen 125.ZS člen 3. ZJU-A člen 1, 1/1. ZJU člen33, 33/1, 83, 83/5.
razrešitev direktorja občinske uprave - uporaba ugotovitvene odločbe Ustavnega sodišč
Ugotovitvene odločbe Ustavnega sodišča je treba upoštevati kot obvezujoči splošni akt pri odločanju o posamičnih razmerjih, o katerih v času odločanja Ustavnega sodišča še ni bilo pravnomočno odločeno. Ker je Ustavno sodišče RS ugotovilo neustavnost določbe 1. odstavka 1. člena ZJU-A, po kateri so bili najvišji uradniki zamenljivi ves čas mandata, je moralo sodišče prve stopnje upoštevati odločbo Ustavnega sodišča in odpraviti odločbo župana o razrešitvi direktorja občinske uprave.
komunalni prispevek - predlog za vrnitev v prejšnje stanje - opravičen razlog za zamudo - neizkazanost razloga
Svojo zamudo za pritožbo tožnika opravičujeta le s tem, da izpodbijanega sklepa nista prejela. S tem pa tožnika, ob izkazani vročitvi istega sklepa v predloženih spisih, nista izkazala opravičenega vzroka zamude roka za vložitev pritožbe zoper navedeni sklep, kar pa je pogoj po 1. odstavku 22. člena ZUS, da lahko stranka predlaga vrnitev v prejšnje stanje.
naknadni referendum - sklep o razpisu naknadnega referenduma - presoja skladnosti z Ustavo RS - pristojnost ustavnega sodišča
Sklep o razpisu naknadnega referenduma je splošni akt, s katerim se pozove upravičence, naj določen dan izjavijo svojo voljo o tem, kar je vsebina referendumskega vprašanja, zato se z njim ne ureja posamičnih razmerij. Za presojo njegove skladnosti z Ustavo oz.
naknadni referendum - pravni interes za tožbo - razpis referenduma pred odločitvijo o tožbi
Župan občine je (sicer po izteku roka iz 2. odstavka 60. člena ZUS) občinskemu svetu predlagal razpis referenduma, zato tožnik ne izkazuje pravnega interesa za tožbo po 2. in 3. odstavku 61. člena ZUS.
ZLS člen 46, 47. ZUS člen 73.ZUreP-1 člen 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 45, 46.
naknadni referendum - možnost postavitve vprašanja, ki je vsebina splošnih aktov občine
Naknadni referendum je mogoč le o vprašanjih, ki so vsebina splošnih aktov občine. Sklep občinskega sveta "o sprejetju spremembe osnutka državnega lokacijskega načrta za avtocesto in soglasju h korigiranemu predlogu državnega lokacijskega načrta" pa ni splošni akt, zato glede njega referendum ni možen.
ZLS člen 46, 46a, 46b, 47. ZUS člen 1, 2, 3, 34, 34/1-3, 75.
svetovalni referendum v lokalni skupnosti - predlagatelj - pobuda volivcem
Svetovalni referendum lahko razpiše občinski svet zato, da ugotovi voljo občanov glede določenega vprašanja, o katerem še ni odločil. Zato za ta referendum ni mogoče vložiti zahteve ter tudi za njegov razpis ni mogoče dati pobude volivcem, kot je to predvideno za naknadni referendum.
referendum - pooblastilo županu, da preveri skladnost pobude z zakonom in statutom občine
Pooblastilo županu, da preveri skladnost pobude volilcem za vložitev zahteve za razpis referenduma z zakonom in statutom občine (2. odst. 47. člena ZLS) ni dano v tem smislu, da je župan tudi pristojen za odločanje o utemeljenosti pobude po vsebini.
zakonitost sklepa občinskega sveta - nedovoljena pritožba - vložitev pritožbe po osebi, ki nima te pravice
Če je v upravnem sporu pritožbo vložila svetnica občinskega sveta kot fizična oseba, taka pritožba ni dovoljena, saj je stranka spora občinski svet. Zato je moralo pritožbeno sodišče tako pritožbo zavreči (352. člen ZPP v zvezi s 16. čl. ZUS).
ZOFVI člen 16, 41. ZLS-J člen 24, 26, 28. ZUS člen 73.
naknadni referendum - presoja pobude z vidika usklajenosti z določbami zakona
Vsako pobudo za vložitev zahteve za razpis referenduma o kakšnem splošnem aktu občine je treba presoditi tudi z vidika njene usklajenosti z določbami zakona, v skladu, s katerim občina takšen akt sprejema.
CIVILNO PROCESNO PRAVO - OBLIGACIJSKO PRAVO - LOKALNA SAMOUPRAVA
VS07278
ZOR člen 53, 53/2, 53/3, 103, 103/1.ZLS člen 18, 19a, 19b, 19c, 19č, 51, 51/3. ZLS-H člen 3, 5.ZUODNO člen 4, 4/1, 4/2.ZPP člen 377, 378, 384, 384/1, 384/4.URS člen 25.
dovoljenost revizije - darilna pogodba - zavrženje revizije - sklep o dopustitvi stranske intervencije - pritožba - nedopusten nagib - lokalna samouprava - ničnost darilne pogodbe - prisilni predpisi - pravna subjektiviteta krajevnih skupnosti (KS) - neusklajenost krajevne skupnosti s sistemom lokalne samouprave - ukinitev krajevnih skupnosti - prehod premoženja na podlagi zakona - neodplačno razpolaganje krajevne skupnosti s premoženjem pravica do pravnega sredstva
Ker je za novoustanovljene občine veljala prepoved neodplačnega razpolaganja s svojim premoženjem, je ista prepoved veljala tudi za krajevne skupnosti, ki so kot sestavni deli občine opravljale lokalne zadeve javnega pomena. Zato je darilna pogodba z dne 14.5.1998, s katero je Krajevna skupnost G. podarila tožencu sporne nepremičnine, po prvem odstavku 103. člena ZOR nična, saj je sklenjena v nasprotju s prisilnim predpisom iz tretjega odstavka 51. člena ZLS.
Nedopusten je bil nagib tožene krajevne skupnosti pri sklepanju darilne pogodbe, da se tako tudi onemogoči z zakonom določen prehod premoženja na občino.
Sklep sodišča druge stopnje o zavrnitvi pritožbe proti sklepu sodišča prve stopnje o stranski intervenciji ni sklep, s katerim se pravdni postopek konča.
odgovornost za škodo povzročeno s vojaškim vozilom - pasivna legitimacija Sklada RS za sukcesijo - pasivna legitimacija občine - pravno nasledstvo občin
V Zakonu o Skladu RS za sukcesijo ali v kakem drugem pozitivnem pravnem viru ni podlage za pasivno legitimacijo sklada v odškodninskem sporu zaradi škode, ki jo je oškodovancu povzročil mobilizirani vojak, ki je z vojaškim tovornjakom peljal na zbirno mesto za orožne vaje.
Sedanja MO ..., ki jo je po ustavni ureditvi samoupravna lokalna skupnost, glede delovanja prejšnjega občinskega organa za ljudsko obrambo ni pravna naslednica prejšnje Občine ..., ki je bila družbenopolitična skupnost.
POGODBENO PRAVO - OBLIGACIJSKO PRAVO - LOKALNA SAMOUPRAVA
VS06828
ZOR člen 210, 210/2, 211, 1004, 1004/1.ZLS člen 19, 19c/4.
krajevna skupnost kot upnik - subsidiarno poroštvo - občina kot zakoniti porok za obveznosti krajevne skupnosti
Pravno pravilo, da se od subsidiarnega poroka sme zahtevati izpolnitev obveznosti šele potem, ko je glavni dolžnik ne izpolni v roku, ki je določen v pismeni zahtevi (prvi odstavek 1004. člena ZOR), ne narekuje razlage, da upnik lahko vloži tožbo proti poroku šele potem, ko je bila obveznost glavnemu dolžniku že naložena s sodbo, pa je kljub temu ni izpolnil. Od trenutka, ko je nastopila subsidiarna obveznost subsidiarnega poroka, ima upnik izbiro: tožiti samo glavnega dolžnika ali samo poroka ali oba - v tem zadnjem primeru seveda kot solidarna dolžnika. Tudi v primeru, ko je treba prvi odstavek 1004. člena ZOR uporabiti za občino kot zakonitega subsidiarnega poroka za obveznosti krajevne skupnosti, ki je pravna oseba (četrti odstavek 19.c člena ZLS), ni razlogov za drugačen odgovor na vprašanje, kdaj pridobi upnik krajevne skupnosti tožbeno pravico proti občini.