zadržanje izvajanja odločitve občinskega sveta po županu
Kadar župan zadrži izvajanje odločitve občinskega sveta, mora v smislu 6. odstavka 33. člena ZLS predlagati temu svetu, da ponovno odloči o tej odločitvi.
ZLS člen 18.ZUODNO člen 4.ZFO člen 46. ZUS člen 34, 34/1-3, 34/1-4.
status krajevne skupnosti
Iz določb 18. člena ZLS, 4. člena ZUODNO in 46. člena ZFO izhaja, da je ureditev pravnega nasledstva in pravne subjektivitete krajevnih skupnosti prepuščeno občinskim svetom oziroma statutom občin.
ZLS člen 47. Statut Mestne občine Ljubljana člen 69a.
naknadni referendum - formalno pomanjkljiva pobuda volilcem
Formalna pomanjkljivost pobude volilcem za razpis naknadnega referenduma, ker ni vsebovala osebnih podatkov podpornikov, ni bila odpravljena s seznamom drugih 123 volilcev in njihovimi podatki.
Vloga ni bila dopolnjena v skladu s pozivom tožene stranke in 69.a členom Statuta MOL. Volilci, navedeni v kasnejši vlogi, so izrazili podporo pobudi za razpis referenduma po preteku 15-dnevnega roka iz 68. člena Statuta MOL.
prenos pristojnosti za odločanje - izbira koncesionarja
Določbe 2. alinee 33. člena ZGJS ni mogoče razumeti kot izvedbe pooblastila iz 67. člena ZLS, ki določa, da o posameznih stvareh iz občinske pristojnosti odloča tudi kdo drug kot občinska uprava. Kadar že iz samega zakona izhaja, da mora o upravni stvari odločiti o zadevi občinska uprava, s splošnim občinskim aktom ni mogoče prenesti pristojnosti za odločanje na drug organ.
odločanje o vsebini določb o šolskih okoliših - referendum
Določbe o šolskih okoliših v aktu o ustanovitvi javnega zavoda imajo naravo splošnih določb, zato o vprašanjih, ki so vsebina teh določb, lahko občani odločajo na referendumu.
začasna odredba - pogoji - hujše škodljive posledice - referendum - pobuda za vložitev zahteve za razpis referenduma
Ker tožnica niti v pritožbi ne navaja, v čem konkretno naj bi ji z uveljavitvijo odloka Mestne občine L. nastale hujše škodljive posledice, ni pogojev za izdajo začasne odredbe. Tožnica v predmetni zadevi ne more zastopati javnega interesa, saj je zastopnik le-tega državno pravobranilstvo.
ODŠKODNINSKO PRAVO - LOKALNA SAMOUPRAVA - USTAVNO PRAVO
VS05716
URS člen 26, 138, 140.UZIU člen 5. ZUpr člen 101.ZPDF člen 3, 3/6.ZOR člen 172.
pravica do povračila škode - razmerje med državo in občino kot lokalno skupnostjo - odgovornost države - pasivna legitimacija - odgovornost pravne osebe za škodo, ki jo povzroči njen organ - uresničevanje lokalne samouprave - delovno področje samoupravnih lokalnih skupnosti - pristojnost za izvajanje upravnih nalog
Za pravilno izvajanje upravnih nalog je v prvi vrsti odgovorna država. Kadar pooblasti za izvajanje svojih nalog organe lokalnih skupnosti, s tem nanje prenese le izvajalsko delo, ne pa tudi svoje (odškodninske) odgovornosti za pravilno opravljeno delo.
ZUS člen 35, 35/2, 74. ZUP (1986) člen 267, 267-1, 267-3.ZLS člen 45, 49.
ničnost - razlogi - razrešitev tajnika
Ne obstoja ničnostni razlog iz 1. točke 267. člena ZUP, če je akt, izpodbijan v upravnem sporu, izdal organ, ki je po določbi 49. člena ZLS pristojen za razrešitev tajnika.
ZLS člen 7, 51, 51/1, 100, 100/2. ZPP (1977) člen 201. Zakona o sanaciji in prenehanju organizacij združenega dela člen 189, 211, 211/3.ZOR člen 210. ZPPSL (1989) člen 148, 148/1, 159.
lokalna samouprava - premoženjska razmerja med občinami - enotno sosporništvo - skupno premoženje občin
Z oblikovanjem novih občin je premoženje prvotne občine postalo skupno premoženje vseh na njenem območju oblikovanih novih občin.
V sporih nanašajočih se na premoženje prvotne občine, ki še ni razdeljeno med novo nastale občine, so ti enotni sosporniki. Zato mora pritožbeno sodišče pritožbo, ki jo je vložila ena občina obravnavati tako, kot da so jo vložile vse v sporu udeležene občine. Zato imajo tudi te pravico vložiti revizijo.
ZUS člen 1, 1/4, 2, 2/3, 3, 3/1, 34, 34/1-1, 73.ZLS člen 100, 100/5.ZUstS člen 21. URS 160.
razveljavitev odloka o proračunu
Proračun Mesta Ljubljane ni posamični akt, s katerim bi bilo odločeno o konkretni pravici ali obveznosti. Tudi ne gre za predpis, ki bi urejal posamična razmerja, ampak za predpis lokalne skupnosti. Spora tudi ni možno opredeliti kot spor med občinami, saj Zakon o lokalni samoupravi upravni spor dopušča le, če arbitraže ni bilo možno oblikovati, ali če spora ni bilo možno rešiti v arbitražnem postopku.
ZDen člen 88.ZUODNO člen 3, 3/4.ZLS člen 100. ZPP (1977) člen 201.
razpolaganje z nepremičnino, za katero obstaja dolžnost vrnitve - ničnost prodajne pogodbe - pasivna legitimacija - mestna občina kot pravdna stranka - pravni nasledniki bivših občin - nujno sosporništvo
Mestna občina je bila ustanovljena na podlagi ZUODNO in ne na podlagi ZLS.
Revizija, ki meni, da bi morale biti tožene še vse druge naslednice nekdanjih ljubljanskih občin, s čimer očitno meri na nujno sosporništvo (201. člen ZPP), dasiravno tega naravnost ne pove, torej nima prav.
vrnitev zaplenjenega premoženja - pravno nasledstvo občin - solidarna odgovornost novonastalih občin
Pravno nasledstvo vseh novih občin je določeno s 100. čl. zakona o lokalni samoupravi, ki nalaga občinskim svetom ureditev medsebojnih premoženjsko - pravnih razmerij. Vendar upniki in dolžniki prejšnjih občin niso dolžni čakati na končanje postopka po 100. čl. zakona o lokalni samoupravi. Nasproti njim je vsaka od novoustanovljenih občin, pravnih naslednic prejšnje občine, solidarno odgovorna za obveznosti prejšnje občine.