Pravilnik o plačilih stroškov za program vrtca člen 9, 9/2, 24, 24/2.
vrtec - plačilo vrtca - znižano plačilo vrtca - premoženjsko stanje družine - neresnični podatki v vlogi - zamolčanje podatkov - obnova postopka
Pristojni organ lahko v primeru, ko ugotovi neresničnost v vlogi oziroma izjavi staršev navedenih podatkov, začne z obnovo postopka določitve plačila za vrtec in po uradni dolžnosti izda novo odločbo, s katero določi polno plačilo vrtca za celotno obdobje od določitve plačila. Za neresničnost podatkov gre tudi v primeru njihovega zamolčanja, ko torej vlagatelj določenih obveznih podatkov ne navede.
brezplačni šolski prevoz - pravica otroka do brezplačnega prevoza
Določba 1. odstavka 56. člena ZOsn ne daje podlage za razlago, da je učenec oziroma prosilec upravičen do dvojnih stroškov prevoza, če je njegovo prebivališče oddaljeno več kot 4 km od osnovne šole, niti ne omogoča dodatnega plačila stroškov povratka staršev oziroma njihovega ponovnega prihoda po učenca v istem dnevu.
subvencioniranje bivanja študentov - sprejem v študentski dom - podaljšanje bivanja v študentskem domu - javni razpis - rok za oddajo prošnje - predlog za vrnitev v prejšnje stanje - materialni rok
Učinkov zamude materialnega roka ni mogoče odpraviti s predlogom za vrnitev v prejšnje stanje. Med materialne roke pa sodna praksa Vrhovnega sodišča šteje roke, ki so določeni z zakonom za vložitev zahteve zaradi priznanja določene pravice. Sodišče ni sprejelo stališča, da v predmetni zadevi ne gre za „materialni rok“, ker javni razpis ni predpis. Subvencioniranje bivanja študentov je zakonska pravica, ki jo lahko uresničujejo v okviru omejitev in kriterijev, ki so postavljeni v drugem odstavku 73.b. člena Zvis.
vrtec - vključitev otroka v vrtec - pogoji za vpis - starost otroka
Upoštevaje ugotovitev, da v pravnem redu Slovenije ni ustavne pravice do sprejema prijavljenega otroka v vrtec ne glede na zmogljivosti v vrtcu in da v 20. členu ZVrt določen starostni pogoj 11 mesecev za sprejem v vrtec ne pomeni kršitve temeljne (ustavne) človekove pravice do prepovedi diskriminacije na podlagi starosti v smislu prvega odstavka 14. člena Ustave RS, sodišče kot neutemeljene zavrača tožbene ugovore, da tožena stranka svoje odločitve ne bi smela opreti zgolj na izpolnjevanje starostnega pogoja, pač pa bi morala upoštevati tudi kriterije iz 20.a člena ZVrt.
Pravilnik o subvencioniranju bivanja študentov člen 23, 23/1,23/3. Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o subvencioniranju bivanja študentov člen 9.
študent - podaljšanje bivanje v študentskem domu - maksimalno trajanje subvencioniranega bivanja v študentskem domu
Skladno z določbami 23. člena Pravilnika o subvencioniranju bivanja študentov je imela tožnica pravico do dvoletnega subvencioniranega bivanja v študentskem domu ter še 12 mesecev po koncu zadnjega semestra ter še 12 mesecev po koncu zadnjega semestra, ki pa v konkretnem primeru pomeni bivanje v študijskem letu 2007/2008. V študijskem letu 2010/2011 pa bi ji pripadalo še eno leto subvencioniranega bivanja le v okviru izjemnega podaljšanja le tega, če bi izkazala težak zdravstveni ali socialni položaj.
ZUJIK člen 120. Javni razpis za financiranje štipendij in šolnin s pričetkom v šolskem letu 2011/2012 za dodiplomske študije v tujini za ustvarjalce in poustvarjalce na področju umetnosti točka 4, 5.
štipendija - šolnina - financiranje štipendij in šolnin na področju umetnosti - razpisni pogoji - merila za ocenjevanje vlog
Ker javni razpis socialnih kriterijev ne vsebuje, so neutemeljene tožbene navedbe, da bi moral organ pri oceni vloge tožnice upoštevati slabo socialno stanje njene družine.
ZUS-1 člen 36, 36/1, 36/1-4. ZMat člen 50. ZUP člen 2, 4.
upravni spor - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - matura - ugovor zoper oceno - upravna stvar - zavrženje tožbe
Niti ZMat niti Pravilnik o splošni maturi ne določata, da bi bila maturitetna ocena upravna stvar, ali da bi se o njej oziroma o ugovoru zoper njo odločalo z upravno odločbo ali da bi tožena stranka o ugovorih zoper maturitetno oceno odločala v upravnem postopku. Opredelitev pojma, kaj je upravna stvar, določa ZUP v prvem odstavku 2. člena. Odločitev v zvezi z oceno posameznega predmeta pri maturi nima značaja odločanja o upravni stvari, ker ocenjevanje oziroma preveritev ocenjevanja vsebinsko ne pomeni odločanja o posameznikovi pravici ali obveznosti, prav tako pa se z njim ne ugotavlja, ali ustvarja pravno razmerje med dijakom, ki opravlja maturo in toženo stranko, pač pa gre za opravilo strokovne narave.
ZVis člen 56, 56/1. Pravilnik o postopku izvolitev v naziv visokošolskih učiteljev, znanstvenih delavcev in visokošolskih sodelavcev člen 12.
visokošolski učitelj - izvolitev v naziv docenta - zavrnitev ponovne izvolitve - mnenje študentov
Prvostopenjski organ je pravilno ugotovil, da so člani senata prišli do zaključka, da je v negativnem mnenju študentov navedenih več primerov neustreznega odnosa tožnice do študentov pri izvedbi predavanj in vaj, da so ocene v študentskih anketah v primerjavi z ocenami drugih predavateljev pomembno nižje, da je poskus poravnave pokazal nepripravljenost tožnice za pogovor s študenti. Senat je pravilno ugotovil, da je mnenje študentov dobro utemeljeno in argumentirano tudi zaradi časovne distance in neobremenjenosti.
upravni spor - napredovanje v pedagoški naziv - napredovanje po vložitvi tožbe - pravni interes - naziv kot pravni interes - zavrženje tožbe
Tekom postopka je bilo sodišče seznanjeno, da je tožnica napredovala v pedagoški naziv redni profesor za področje biofizike. Ta naziv, redni profesor za področje biofizike, pa je bila korist oziroma interes, ki ga je tožnica zasledovala z vložitvijo tožbe. Zato izpodbijani upravni akt ne posega več v njeno pravico ali njeno neposredno na zakon oprto osebno korist. V nadaljnjih vlogah tožnica sicer utemeljuje pravni interes za vloženo tožbo, vendar z navedbami ni v zadostni meri pojasnila, zakaj meni, da tudi po pridobitvi pedagoškega naziva „redni profesor za področje biofizika“ še vedno zasleduje pravni interes, da se odpravi izpodbijanji prvostopni akt. Tožbenega zahtevka pa tudi ni modificirala.
ZVrt člen 20b, 20b/8. Odlok o sprejemu otrok v vrtec člen 17, 27, 27/2, 27/2-2.
vrtec - sprejem otroka v vrtec - ugovor zoper odločitev komisije - odločba sveta vrtca - obrazložitev odločbe - upravni spor - kriteriji za sprejem otroka v vrtec - enostarševska družina - postopek pred pristojnim sodiščem za odločitev o varstvu in vzgoji otrok
Po osmem odstavku 20.b člena ZVrt lahko starši sprožijo upravni spor zoper odločitev sveta vrtca. Sodno varstvo v upravnem sporu in akt, ki se lahko izpodbija s tožbo, torej izrecno določa posebni zakon (ZVrt). Zato toženka ne more uspešno ugovarjati, da tožba ni vložena pravilno, oziroma da akt, ki se izpodbija, ni predmet upravnega spora po ZUS-1.
Po določbah ZVrt šele svet zavoda odloči z odločbo in je torej postopek pred tem, vključno z odločanjem komisije in vročanjem obvestil, šteti za (enoten) ugotovitveni postopek, ki šele pripelje do odločitve v stvari in s tem do izdaje odločbe. Ugovor zoper odločitev komisije torej nima narave pritožbe, zato tudi ni zakonske ovire za to, da se v ugovoru navajajo nova dejstva in dokazi, in s tem za dopolnjevanje oziroma spreminjanje v vlogi navedenih podatkov. Po določbah ZUP je namreč za odločitev relevantno pravno in dejansko stanje, kakršno obstaja ob izdaji odločbe. Pravilno in skladno z vrsto oziroma naravo postopka (javni poziv oziroma javni razpis) je tudi stališče, po katerem se lahko v ugovoru uveljavljajo le tista (nova) dejstva, ki so nastala do poteka roka za vpis otroka v vrtec, saj je le na ta način vsem udeležencem poziva zagotovljen enak položaj v postopku. Glede na povedano je torej tožnica lahko uveljavljala enostarševsko družino šele v ugovoru zoper obvestilo. Toženka pa jo je utemeljeno pozvala, da ta ugovor dopolni z dokazilom o tem, da je bil pred potekom roka za vpis otrok v vrtec začet oziroma da je še pred tem datumom pred pristojnim sodiščem tekel postopek za odločitev o varstvu in vzgoji otroka.
priznavanje izobraževanja - priznavanje izobraževanja za namen zaposlovanja - mnenje visokošolskega zavoda - primerljivost programov - primerjanje neustreznih programov
Tožena stranka je po vložitvi tožbe v upravnem sporu ugotovila, da iz pridobljenega mnenja o enakovrednosti tožničinega v tujini pridobljenega naslova s slovenskim strokovnim naslovom univerzitetna diplomirana arhitekta, podanega s strani Univerze v Ljubljani, Fakultete za arhitekturo, izhaja, da sta bila v postopku enakovrednosti obravnavana in primerjana neustrezna programa, zato se tožbi ne upira oziroma ji ne nasprotuje ter šteje tak tožbeni zahtevek za utemeljen.
doktor dentalne medicine - priznanje poklicne kvalifikacije - sklep o določitvi dopolnilnih pogojev - obrazložitev odločitve
Upravni organ je svojo odločitev nepravilno oprl zgolj na eno samo merilo (predmetnik študija po urah), ne da bi smiselno upošteval še druga merila oziroma kriterije za priznavanje študijskih programov (npr. sistem študija, trajanje študija, vsebina predmetov), ob upoštevanju katerih bi bilo mogoče ugotoviti, zakaj tožnica po vsebini ne izpolnjuje študijskega programa v Republiki Sloveniji.
Statut Univerze v Ljubljani člen 71, 164, 177, 178. ZUS-1 člen 2, 2/1, 2/2, 2/3, 5, 5/2, 36, 36/1, 36/1-4.
visoko šolstvo - odvzem znanstvenega naziva - magister znanosti - uvedba postopka odvzema naziva - zavrženje tožbe
Tožnik izpodbija sklep senata fakultete, s katerim je bilo na podlagi mnenja o utemeljenosti predloga za preverjanje magistrskega dela tožnika ugotovljeno, da je dovolj razlogov za uvedbo postopka za odvzem magistrskega naslova, imenovana je bila (tudi) komisija in določene njene naloge. Izpodbijani akt ni akt, ki bi zadostil določbam drugega odstavka 2. člena ZUS-1. Gre torej za procesno odločitev pristojnega organa, s katerim se začne postopek odvzema strokovnega ali znanstvenega naslova. Procesne odločitve pa so lahko predmet presoje v upravnem sporu le, če tako določa zakon.
Sklep tožene stranke, s katerim je vršilec dolžnosti dekana razveljavil vsa volilna opravila in ustavil postopek imenovanja dekana, kjer je bilo odločeno tudi, da se postopek imenovanja dekana začne 5. 10. 2012 je v obravnavani zadevi upravni akt v smislu 2. člena ZUS-1, po katerem v upravnem sporu odloča sodišče o zakonitosti dokončnih upravnih aktov, s katerimi se posega v pravni položaj tožnice oziroma tožnika.
ZOFVI člen 96, 148. Pravilnik o strokovnem izpitu strokovnih delavcev na področju vzgoje in izobraževanja člen 7.
strokovni izpit - pristop k strokovnemu izpitu - pogoji za pristop - zahtevna izobrazba
Tožnica je ob uveljavitvi ZOFVI opravljala delo svetovalne delavke in ima pridobljeno višješolsko izobrazbo v svoji stroki. Glede na navedeno in glede na določbo 148. člena ZOFVI tožnica zatrjuje, da izpolnjuje zahtevani izobrazbeni pogoj za pristop k strokovnemu izpitu. Do tega vprašanja, čeprav so ji bili ti podatki v času izdaje izpodbijane odločbe znani, se tožena stranka ni opredelila, niti jih ni upoštevala pri izdaji izpodbijanega akta. To nedoslednost je sicer nadomestila v odgovoru na tožbo, česar pa sodišče v preizkusu zakonitosti izpodbijane odločbe ne more upoštevati.
ZLS člen 33, 33/6. Statut Občine Dobje člen 12, 12/3, 14, 15.
razrešitev člana sveta zavoda - imenovanje nadomestnega člana - postopek razrešitve
Sporna odločitev o razrešitvi člana sveta zavoda je bila sprejeta po postopku in na način, ki ga prepisujeta Statut občine in Poslovnik Občinskega sveta, zato ob upoštevanju vseh v upravnem sporu znanih okoliščin in narave funkcije, na katero se nanaša sporna razrešitev, sodišče ne vidi podlage za v tožbi zatrjevano nezakonitost razrešitve člana sveta zavoda, pri čemer razlogov, zaradi katerih je bila razrešitev predlagana, sodišče ne more presojati.
ZPVI člen 11, 11/5, 11/6, 11/7. ZVis člen 33. ZUP člen 9.
priznanje izobraževanja za namen zaposlovanja - ugotavljanje enakovrednosti v tujini pridobljenega naslova s slovenskim strokovnim oziroma znanstvenim naslovom magister - načelo zaslišanja stranke
Načelo zaslišanja stranke pomeni, da mora imeti stranka v upravnem postopku možnost, da se izjavi o bistvenih elementih zadeve pred izdajo odločbe. Pri tem sodišče poudarja, da navedena pravica ni namenjena sama sebi, temveč pomeni, da mora tožena stranka dejansko upoštevati in vzeti v presojo tudi dejstva, ki jih v postopku navede stranka. ZPVI namreč določa, da lahko poda stranka zahtevek za priznanje znanstvenega naslova le, če se študijski program še izvaja v smislu možnosti vpisa na tak študijski program ali v smislu izvajanja predavanj.
ZOFVI člen 92, 94, 105, 105/2, 146. Pravilnik o napredovanju zaposlenih v vzgoji in izobraževanju v nazive člen 2.
šolstvo - učitelj - napredovanje v naziv - pogoji za napredovanje - zahtevana izobrazba - razlaga prehodne določbe 146. člena ZOFVI
Za tožnico, ki ob uveljavitvi ZOFVI ni bila v delovnem razmerju v izobraževalni dejavnosti, čeprav je tedaj kot brezposelna oseba opravljala dela na tem področju in se je kasneje kot učiteljica zaposlila na drugi osnovni šoli za opravljanje drugega dela, zaščita po 146. členu ZOFVI ne velja.
vrtec - plačilo za program vrtca - znižano plačila vrtca - pravočasnost pritožbe - obseg presoje v upravnem sporu
Tožnica s tožbo izpodbija procesno odločitev, zaradi česar je tudi sodišče v upravnem sporu dolžno preveriti le utemeljenost oz. pravilnost procesnih razlogov (vložitev pritožbe po preteku pritožbenega roka), medtem ko tožbeni ugovori, ki se nanašajo na odločitev ob znižanju plačila vrtca niso in ne morejo biti predmet sodne presoje in so zato neutemeljeni.