• Najdi
  • <<
  • <
  • 8
  • od 10
  • >
  • >>
  • 141.
    sodba U 1928/2008
    7.4.2011
    UL0004861
    URS člen 120, 120/2, 125, 153, 153/3. ZVO-1 člen 19, 19/1, 19/2. Uredba o pospeševanju porabe biogoriv in drugih obnovljivih goriv za pogon motornih vozil člen 2, 2/7, 5, 5/1, 5/3, 7.
    varstvo okolja - obveznost dajanja biogoriv na trg - pravna podlaga - exceptio illegalis
    Formalna zakonska podlaga za sprejem Uredbe je 2. odstavek 19. člena ZVO-1. Po njem vlada določi (med drugim) omejitve in druga pravila ravnanja pri opravljanju dejavnosti, ki se nanašajo (med drugim) na dajanje storitev ali izdelkov na trg, nadomeščanje snovi in energentov z okolju primernejšimi in druga ravnanja, potrebna za preprečevanje in zmanjševanje obremenjevanja okolja. Ta zakonska določba že na prvi pogled izrecno ne določa nobene dolžnosti tožeče stranke, po presoji sodišča pa taka dolžnost na podlagi tega besedila tudi ni določljiva.
  • 142.
    sklep I U 452/2011
    7.4.2011
    UL0004902
    ZUS-1 člen 2, 2/1, 2/2, 36, 36/1, 36/1-3. ZZ člen 36, 36/2, 39, 39/2, 59, 59/6.
    razrešitev ravnatelja - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - aktivna legitimacija - stvarna pristojnost
    Z izpodbijanim sklepom sveta šole o razrešitvi ravnateljice šole ni bilo odločeno o pravici, obveznosti ali pravni koristi tožeče stranke, ki je ustanoviteljica šole.

    Po določbah ZZ je zoper odločitev pristojnega organa o razrešitvi poslovodnega organa zavoda sodno varstvo zagotovljeno le prizadetemu. Obravnavane tožbe ni vložila oseba, neposredno prizadeta z izpodbijanim sklepom (razrešena ravnateljica), zato sodišče ni štelo, da bi bila podana stvarna pristojnost delovnega sodišča za odločanje v tem sporu.
  • 143.
    sodba II U 83/2010
    7.4.2011
    UM0010647
    ZGO-1 člen 6, 152, 158. ZEKom člen 7, 7/5, 7/6.
    inšpekcijski ukrep - ukrep gradbenega inšpektorja - nelegalna gradnja - izgradnja podzemnega kabelskega sistema - vzdrževalna dela v javno korist
    Izgradnja podzemnega kabelskega sistema namesto obstoječega nadzemnega ne spada med vzdrževalna dela po določbi 7. člena ZEKom, pa čeprav gre za dela v javno korist.
  • 144.
    sodba I U 873/2010
    7.4.2011
    UL0004852
    ZUP člen 114, 114/1, 114/2, 118, 118/2, 241, 241/1.
    stroški upravnega postopka - stroški pritožbe - stranke z nasprotujočimi si interesi - stroški odgovora na pritožbo
    Investitor, ki mu je upravni organ prve stopnje izdal odločbo, zoper katero je tožnik vložil pritožbo, je imel na podlagi prvega odstavka 241. člena ZUP pravico podati obrazložen odgovor na pritožbo in v posledici tega tudi pravico do povrnitve stroškov, ki so mu zaradi tega nastali.

    V kakšni višini je stranka z nasprotnim interesom upravičena do povrnitve stroškov postopka, je odvisno od okoliščin vsakega primera posebej. Upravni organ mora ugotoviti, ali je odgovor na pritožbo zgolj pavšalen (če je npr. predlagana zgolj zavrnitev pritožbe), ali pa odgovor na pritožbo zadosti kriteriju obrazložene vloge po Odvetniški tarifi, ki velja za upravni postopek, in ki dejansko pripomore k rešitvi upravne zadeve.
  • 145.
    sodba I U 920/2010
    7.4.2011
    UL0004854
    ZPNačrt člen 25, 38, 46.
    inšpekcijski postopek - ukrep občinskega inšpektorja - oglaševanje - odstranitev nosilca oglaševanja - urejanje prostora - soglasje občine - exceptio illegalis
    Odlok je v tem, ko za postavitev nosilcev oglaševanja na zemljiščih, ki niso v lasti Mestne občine, predpisuje soglasje pristojnega oddelka Mestne občine, nezakonit in ga zato ni mogoče uporabiti pri odločanju.

    Izdajanje soglasja brez vnaprej določenih pogojev in mimo določb prostorskega akta po svoji vsebini pomeni dopolnjevanje oziroma spreminjanje prostorskega akta, ki ga ne opravi pristojni organ in do katerega ne pride po predpisanem postopku, tako da je Odlok tudi iz tega razloga nezakonit.
  • 146.
    sodba II U 132/2011
    7.4.2011
    UM0010648
    ZBPP člen 46, 48.
    brezplačna pravna pomoč - uspeh v postopku - pridobitev premoženja - vračilo stroškov prejete brezplačne pravne pomoči
    Izplačana sredstva brezplačne pravne pomoči se državi povrnejo, če upravičenec v postopku, v zvezi s katerim mu je bila odobrena brezplačna pravna pomoč, uspe in pridobi premoženje.
  • 147.
    sklep I U 32/2011
    7.4.2011
    UL0004540
    ZUS-1 člen 39.
    upravni spor - izdaja novega upravnega akta - ustavitev postopka
    Ker je med sodnim postopkom tožena stranka izdala nov upravni akt, jo je sodišče pozvalo, da sporoči ali tožbo razširja tudi na nov upravni akt. Ker v roku, ki ga je določilo sodišče ni odgovorila, je sodišče postopek ustavilo.
  • 148.
    sodba II U 84/2011
    7.4.2011
    UM0010631
    ZBPP člen 20, 20/5.
    brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - pisna izjava - zamolčanje podatkov
    Od prosilca za brezplačno pravno pomoč se pričakuje, da v postopku tudi sam prispeva k temu, da se v času, za katerega mu je brezplačna pravna pomoč odobrena, vse do dneva dokončnega obračuna stroškov, pravilno ugotovijo vse okoliščine, ki so pomembne za odobritev brezplačne pravne pomoči.
  • 149.
    sodba I U 229/2010
    7.4.2011
    UL0004640
    ZVO-1 člen 20, 82-85. ZG člen 21.
    okoljevarstveno dovoljenje - okoljevarstveno dovoljenje za predelavo odpadkov - pogoji za izdajo okoljevarstvenega dovoljenja - poseg v gozd oziroma gozdni prostor - soglasje zavoda za gozdove slovenije
    Ko gre za okoljevarstveno dovoljenje za predelavo odpadkov na način vnosa zemeljskega izkopa, v predpisih nikjer ni določeno, da je pogoj za izdajo okoljevarstvenega dovoljenja za predelavo odpadkov v gozdu oziroma gozdnem prostoru soglasje Zavoda za gozdove Slovenije.

    Izdaja predmetnega dovoljenja še ne pomeni, da je mogoče samo na njegovi podlagi posegati v gozd ali gozdni prostor. Ne glede na to, ali je za predmetni poseg treba pridobiti gradbeno dovoljenje ali ne, mora investitor pred posegom v gozd ali gozdni prostor pridobiti soglasje Zavoda za gozdove Slovenije, in sicer kot predhodno soglasje v postopku izdaje gradbenega dovoljenja ali kot samostojen akt, če dovoljenje ni potrebno.
  • 150.
    sodba I U 909/2010
    7.4.2011
    UL0004853
    ZVKD-1 člen 29, 29/2, 30. Odlok o prostorsko ureditvenih pogojih za Triglavski narodni park člen 7, 27, 27/3, 28, 28/1, 29, 29/1, 48, 90, 90/1, 90/2, 118.
    kulturnovarstveno soglasje - kulturnovarstveni pogoji - kulturna krajina - gradnja kozolca
    Projektna rešitev mora biti v skladu z vsemi kulturnovarstvenimi pogoji, kar pomeni, da če ni v skladu z enim izmed pravilno in zakonito določenim pogojem, kulturnovarstvenega soglasja ni mogoče izdati.

    Drugi odstavek 90. člena PUP TNP se nanaša na posamezne vrste pomožnih objektov za kmetijstvo. Tako v prvi alineji določa, da je kozolec pomožni objekt za kmetijstvo in se uporablja za spravilo sena in drugih kmetijskih pridelkov. Pri obnovi in nadomestitvi je treba uporabljati les, dopustni so betonski temelji in betonski stebri. Glede oblikovanja je treba upoštevati tradicionalne oblike in razmerja. Z betonskimi temelji, ki jih dovoljuje tudi pri obnovi in nadomestitvi kozolca, so seveda mišljeni le točkovni temelji, kot je to določeno že s prvim odstavkom, ki se nanaša na vse pomožne objekte. Če bi normodajalec želel za kozolce predpisati drugače, bi to moral storiti izrecno.
  • 151.
    sodba II U 99/2011
    7.4.2011
    UM0010623
    ZBPP člen 24, 24/1, 24/1-1, 24/3.
    brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - verjeten izgled za uspeh zadeve - očitno nerazumna zadeva - zastaranje terjatve
    Zaradi zastaranja terjatve, v zvezi s katero prosilec prosi za brezplačno pravno pomoč, zadeva nima verjetnega izgleda za uspeh.
  • 152.
    sodba I U 768/2010
    7.4.2011
    UL0004871
    ZGO-1 člen 3, 3/3, 3a, 152. ZureP-1 člen 80, 80/5. Pravilnik o vrstah zahtevnih, manj zahtevnih in enostavnih objektov, o pogojih za gradnjo enostavnih objektov brez gradbenega dovoljenja in o vrstah del, ki so v zvezi z objekti in pripadajočimi zemljišči člen 19, 33, 33/1, 33/3.
    inšpekcijski postopek - ukrep gradbenega inšpektorja - nelegalna gradnja - enostavni objekt - reklamni pano - lokacijska informacija
    Lokacijska informacija nima značaja odločbe in ni zadostna podlaga za poseg v prostor.

    Glede na določbo 3. odstavka 33. člena Pravilnika se šteje, da izpolnjuje pogoje (glede največje velikosti, načina gradnje in rabe ter pogoje glede odmikov objekta od sosednjih zemljišč) po določbah tega Pravilnika enostavni objekt, ki je bil zgrajen pred uveljavitvijo tega Pravilnika.
  • 153.
    sodba II U 472/2009
    7.4.2011
    UM0010664
    Pravilnik o kakovosti in načinu izvajanja univerzalnih poštnih storitev člen 2, 2/1. Javni razpis izvajanja ukrepa omejene vrednosti za izvajanje razvojno investicijskih projektov ter spodbujanje prezaposlitev in samozaposlovanja v letih 2009 in 2010 točka 4-4, 7.
    javni razpis - spodbujanje prezaposlitev in samozaposlovanja - pogoji za sofinanciranje - pravočasnost vloge - zaporedje prispelih vlog - način oddaje vlog - pogodbena pošta - čas oddaje pošiljk
    Okoliščina, da so bile nekatere vloge oddane na bencinskem servisu kot pogodbeni pošti, nima na odločitev nobenega vpliva. Kontaktna točka za izvajanje poštnih storitev je namreč namenjena neposrednemu delu z uporabniki poštnih storitev in je lahko organizirana kot pošta, pogodbena pošta ali posebna organizacijska oblika kontaktne točke, ki jo določi izvajalec univerzalnih storitev.

    Tudi v primeru, ko iz pošiljke nista razvidna ne ura ne minuta njene oddaje, predvidevajo razpisni pogoji rešitev, saj se v takšnem primeru šteje, da je bila pošiljka oddana ob 23.59 uri.
  • 154.
    sodba II U 109/2011
    7.4.2011
    UM0010626
    ZBPP člen 24.
    brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - objektivni pogoj - verjeten izgled za uspeh zadeve
    Ker ni verjetnega izgleda za to, da bo tožnikovi zahtevi za varstvo zakonitosti ugodeno, je organ za brezplačno pravno pomoč ravnal pravilno, ko je predlog tožnika za dodelitev brezplačne pravne pomoči za vložitev navedene zahteve zavrnil.
  • 155.
    sodba I U 1097/2010
    7.4.2011
    UL0004857
    ZGO-1 člen 66, 66/1, 66/1-1, 66/1-3. ZON člen 105a, 105a/1, 105a/2, 105a/6. Pravilnik o presoji sprejemljivosti vplivov izvedbe planov in posegov v naravo na varovana območja člen 3, 3/2, 25, 25/3, 25/4, 42, 42/5.
    gradbeno dovoljenje - pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja - naravovarstveno soglasje - naravovarstveni pogoji - varstveni režim - presoja sprejemljivosti posega v naravo - ocena škodljivih vplivov - previdnostno načelo
    Naravovarstveni pogoji in soglasje morajo imeti utemeljitev v veljavnih predpisih s področja ohranjanja narave, medtem ko PUP vsebuje podatke o namenski rabi prostora, lokacijske in druge pogoje ter podatke o prostorskih ukrepih, ne pa (nujno) tudi omejitve, ki jih za določeno parcelo predpisujejo predpisi s področja varstva okolja in ohranjanja narave. Pri konkretni umestitvi posega v prostor je zato treba upoštevati varstvene usmeritve varovanega območja.

    Organ v primeru, če iz celotnega mnenja organizacije, pristojne za ohranjanje narave, ne izhajajo okoliščine, ki bi vzbujale dvom vanj, ni dolžan posebej razlagati, zakaj sledi temu mnenju.

    V skladu z 2. odstavkom 3. člena Pravilnika o presoji sprejemljivosti se v postopku presoje sprejemljivosti vplivov posega v naravo uporablja previdnostno načelo, tako da v primeru dvoma prevlada javna korist ohranjanja narave nad razvojnimi interesi in drugimi javnimi koristmi.
  • 156.
    sodba I U 474/2010
    7.4.2011
    UL0004862
    ZUP člen 42, 43, 260, 260/9, 261.
    inšpekcijski postopek - obnova inšpekcijskega postopka - predlagatelj obnove postopka - stranski udeleženec
    Po določbah 261. člena ZUP lahko obnovo postopka predlaga stranka, to je oseba, ki je v prejšnjem postopku sodelovala kot stranka, glede na določbo tretjega odstavka 43. člena ZUP (po kateri ima stranski udeleženec postopka v postopku enake pravice in dolžnosti kot stranka, če zakon ne določa drugače) pa lahko predlog za obnovo postopka vloži tudi stranski udeleženec (to je oseba, ki se je zaradi izkazanega pravnega interesa udeleževala postopka, v tem primeru prejšnjega postopka).
  • 157.
    sodba II U 206/2010
    7.4.2011
    UM0010672
    ZUP člen 9, 44, 237, 237/2, 237/2-2, 237/2-3.
    dostop do informacij javnega značaja - stranka v postopku - bistvena kršitev pravil postopka
    V postopek bi bilo treba pritegniti tudi osebe, ki so sestavljale listine in dopise, z vsebino katerih se želi seznaniti prosilec za dostop do informacij javnega značaja. Upravni organ, ki tem osebam, v pravice katerih posega izpodbijana odločba, ni dal možnosti, da se o zahtevi izjavijo, je zagrešil absolutno bistveno kršitev pravil postopka.
  • 158.
    sodba II U 434/2009
    7.4.2011
    UM0010658
    ZDavP-2 člen 173, 174.
    davčna izvršba - rubež terjatev - ugovori dolžnikovega dolžnika - nesporne terjatve - nameravan pobot terjatev
    Davčni organ je po zakonu upravičen zarubiti tiste terjatve davčnega dolžnika, ki so v času izdaje sklepa o davčni izvršbi na denarno terjatev dolžnika nesporni, kar izhaja iz poslovnih knjig in listin. V obravnavanem primeru tožnik glede terjatev davčnega dolžnika do njega ni izkazal, da bi te terjatve v času pred izdajo izpodbijanega sklepa prerekal ali poravnal. Morebitno tožnikovo pričakovanje nadaljnjih kompenzacij oz. pobotov pa na zakonitost izpodbijanega sklepa ne more vplivati.
  • 159.
    sodba II U 460/2009
    7.4.2011
    UM0010639
    Odlok o občinskih cestah člen 33, 46, 46-1.
    ukrep občinskega inšpektorja - občinske ceste - odvajanje meteornih in drugih odpadnih voda - izvedba del na cesti - soglasje občinskega upravnega organa
    Ker tožnik za položitev odtočnih cevi, napeljanih pod občinsko cesto, ni imel soglasja občinskega upravnega organa, mu je inšpektor utemeljeno naložil odstranitev teh cevi ter vzpostavitev prejšnjega stanja.
  • 160.
    UPRS sodba in sklep I U 232/2011
    6.4.2011
    UL0012506
    ZTuj-1 člen 51, 52. ZMZ člen 2, 21, 22, 22/3, 32, 32/2, 76, 76/1. ZUP člen 237, 237/2, 237/2-3.
    mednarodna zaščita - status begunca - subsidiarna oblika zaščite - rok za prostovoljno zapustitev države - verodostojnost prosilca - Rom - prosilec iz BIH
    Sodna presoja zakonitosti izpodbijane odločbe, ki se nanaša na prošnjo za status begunca in subsidiarno zaščito zaradi vsebinskega ujemanja z določbo 51. člena ZTuj-1 („prepoved prisilne odstranitve tujca“), hkrati pomeni tudi presojo načela non-refoulement v smislu ZTuj-1 s tem, da je načelo non-refoulement iz 51. člena Tuj-1 zgolj dodatno varovalo tega načela ius cogens za primer, ko bi prišlo do spremenjenih razmer v izvorni državi tujca po izvršljivosti odločbe o mednarodni zaščiti in v takem primeru ima stranka možnost na pristojni organ vložiti predlog za dovolitev zadrževanja po 52. členu ZTuj-1. Prva kršitev (2. odstavka 32. člena in 1. odstavka 76. člena ZMZ) v izpodbijani odločbi je torej podana, ker izrek, s katerim sta bili zavrnjeni prošnji za mednarodno zaščito, ne vsebuje paricijskega roka, v katerem bi lahko tožnici prostovoljno zapustili Slovenijo.

    Druga procesna nezakonitost v izpodbijani odločbi je podana zaradi tega, ker tožena stranka ni zaslišala drugo-tožeče stranke in ker ni ugotavljala vseh pravno-relevantnih dejstev v zvezi z drugo-tožečo stranko in bolezenskim stanjem dihal in ledvic prvo-tožeče stranke v kontekstu subsidiarne zaščite za obe tožnici.

    V izpodbijanem aktu tožena stranka ni uporabila informacij o stanju Romov v BiH niti z vidika ugotavljanja pogojev za status begunca zaradi morebitnega preganjanja Romov niti z vidika ugotavljanja pogojev za subsidiarno zaščito glede vračanja zavrnjenih prosilk za azil, ki sta pripadnici romske narodnosti o tem, kam se te osebe vračajo in kakšne so tam socialne, higijenske, zdravstvene, varnostne, humanitarne razmere. Zato je tožena stranka kršila določilo 3. odstavka 22. člena ZMZ.
  • <<
  • <
  • 8
  • od 10
  • >
  • >>