ukrep gradbenega inšpektorja - ustavitev gradnje kot posledica gradnje v nasprotju z gradbenim dovoljenjem
Ker je tožeča stranka gradnjo izvajala v nasprotju z gradbenim dovoljenjem, je bila pravilna odločitev tožene stranke, da je treba gradnjo ustaviti do izdaje novega ustreznega gradbenega dovoljenja.
ukrep tržnega inšpektorja - pravna podlaga - oblikovanje maloprodajne cene na določen dan
Zakon o sistemu državne uprave in o Izvršnem svetu Skupščine SR Slovenije ter o republiških upravnih organih (Uradni list SRS, št. 24/79 - 18/88) in zakon o cenah (Uradni list RS, št. 1/91-I) tržnega inšpektorja ne pooblaščata, da stranki naloži vrnitev cen na določeno raven, če pri izvajanju nadzora ugotovi, da so cene oblikovane v nasprotju s predpisi o cenah.
ukrep urbanističnega inšpektorja - odstranitev objekta kot posledica nadaljevanja del
Ker je tožeča stranka še po prejemu odločbe o ustavitvi gradnje z deli nadaljevala, je zakonita odločba tožene stranke o odstranitvi objekta. Obseg nadaljevanih del za tako odločitev ni bistven.
ZBP člen 5, 62.ObrZ člen 13. ZTI člen 9, 9/3-2, 10, 10/2.ZPod člen 147.ZUP člen 263, 263/1-1, 280, 287.
ukrep tržnega inšpektorja - prepoved opravljanja trgovske dejavnosti - sklep o dovolitvi izvršbe - odprava potrdila prvostopnega organa (odločbe) po nadzorstveni pravici - stvarna pristojnost za izdajo potrdila
Pristojnost tržne inšpekcije pri komisijskem ogledu poslovnih prostorov je le, da ugotovi, ali ti prostori, oprema in naprave, s katerimi se opravljajo blagovni promet in storitve v blagovnem prometu, izpolnjujejo ali ne izpolnjujejo minimalne tehnične pogoje, predpisane za opravljanje dejavnosti. Izdaja konkretnega upravnega akta po prejemu komisijskega zapisnika pa sodi v pristojnost pristojnega občinskega upravnega organa za gospodarstvo.
ukrep tržnega inšpektorja - prepoved opravljanja gostinske dejavnosti - pravna podlaga za ukrep
Če se društvo ukvarja tudi z gospodarsko dejavnostjo, se za ta del dejavnosti uporabljajo predpisi, ki veljajo za opravljanje gospodarske dejavnosti. Gospodarska dejavnost pa se sme opravljati, če so izpolnjeni pogoji za njeno opravljanje.
ukrep urbanističnega inšpektorja - odstranitev objekta - razlogi (investitor ni zaprosil za lokacijsko dovoljenje)
V postopku pred izdajo odločbe o odstranitvi objekta po 3. odstavku 74. člena ZUN, ki je bil zgrajen brez lokacijskega dovoljenja, je bilo ugotovljeno, da investitor v postavljenem roku ni zaprosil za izdajo lokacijskega dovoljenja oz. da ni zaprosil za izdajo dovoljenja do izdaje te odločbe, zato je bil ukrep po navedeni določbi utemeljen.
začasna prepoved uporabe lokala - pomanjkanje sanitarnih prostorov - stvarno pristojen organ - ukrep tržnega inšpektorja
Za izrek ukrepa prepovedi uporabe gostinskega lokala za toliko časa, dokler si lastnik lokala ne uredi v njem sanitarnih prostorov za goste, ni pristojna sanitarna, ampak tržna inšpekcija.
izvršba v zadevi ukrepa tržnega inšpektorja - sklep o dovolitvi izvršbe - denarna kazen - pečatenje poslovnih prostorov
Po 287. členu ZUP se izvršba lahko opravi z neposredno prisilitvijo, če je ni bilo mogoče opraviti s sredstvi, ki so določena v 285. in 286. členu ZUP. Ker izvršba po 286. členu ZUP ni bila uspešna, je upravni organ na podlagi 287. člena ZUP in 10. člena zakona o tržni inšpekciji pravilno odločil o pečatenju poslovnih prostorov.
ZTI člen 2, 4.ZPod člen 147, 149. ZT-90 člen 4.ZUP člen 267. ZT člen 6.
ukrep tržnega inšpektorja - pojem trgovine na debelo - prepoved opravljanja dejavnosti do razširitve predmeta poslovanja na trgovino na debelo in pridobitve dovoljenja o ustreznosti prostorov
Za trgovino na debelo se šteje nakup blaga zaradi nadaljnje prodaje oz. predelave. Dokler ni ugotovljeno, katere izdelke tožena stranka kupuje zaradi nadaljnje prodaje, ni mogoče ugotoviti ali gre za trgovino na debelo in če to dejavnost opravlja v okviru registrirane dejavnosti.
Ni mogoče trditi, da se opravlja gospodarska dejavnost brez odločbe po 147. členu zakona o podjetjih, dokler obstoja odločba, izdana na tej podlagi, čeprav jo je izdal stvarno nepristojni organ, ker ne gre za stvar iz sodne pristojnosti (1.točka 267. člena ZUP).
ukrep urbanističnega inšpektorja - nedopustnost gradnje na ruševinah prvega območja kmetijskih zemljišč
Ker v prvem območju kmetijskih zemljišč tudi nadomestna gradnja na ruševinah ni dovoljena, razen v območju strnjenih zaselkov, v obravnavani zadevi pa ne gre za strnjen zaselek, za sporni objekt ni mogoče izdati lokacijskega dovoljenja.
obnova postopka v postopku ukrepa urbanističnega inšpektorja - obnovitveni razlog
Če uveljavljeno novo dejstvo ni okoliščina, ki bi mogla pripeljati do drugačne odločitve, potem obnovitveni razlog ni verjetno izkazan (254. člen ZUP) in se predlog za obnovo postopka zavrže (2. odstavek 256. člena ZUP).
ukrep urbanističnega inšpektorja - odstranitev objekta - neupoštevanje sklepa o zavrženju vloge za izdajo lokacijskega dovoljenja
Zaradi pravnomočnega sklepa o zavrženju vloge investitorja za izdajo lokacijskega dovoljenja se šteje, da v roku 1 meseca ni zaprosil za izdajo lokacijskega dovoljenja in je uporaba ukrepa o odstranitvi objekta po 3. odstavku 74. člena ZUN utemeljena.
ukrep urbanističnega inšpektorja - ukrep za že zgrajen objekt
Investitorju, ki za objekt nima lokacijskega dovoljenja, urbanistični inšpektor utemeljeno izreče inšpekcijski ukrep po določbi 1. odstavka 74. člena zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor tudi v primeru, da je objekt že zgrajen.
ukrep tržnega inšpektorja - vrnitev cen na raven cen določenega dne
Noben veljavni predpis ne daje tržnemu inšpektorju pooblastila, da lahko naloži podjetju vrnitev cen na raven cen, ki so veljale in se uporabljale določenega dne.
ukrep urbanističnega inšpektorja - odstranitev objekta in vzpostavitev prejšnjega stanja - nezaprošeno lokacijsko dovoljenje
Pristojni inšpektor lahko odloči, da mora investitor odstraniti objekt in vzpostaviti prejšnje stanje, če nadaljuje z delom, ali če pristojni upravni organ zavrne izdajo lokacijskega dovoljenja, ali če investitor v določenem roku ne zaprosi za lokacijsko dovoljenje. Oddelek za upravne zadeve občine je v dopisu sporočil urbanistični inšpekciji skupnosti obalnih občin, da tožnika v roku, ki je bil določen v odločbi, nista zaprosila za izdajo lokacijskega dovoljenja. Glede na navedeno določbo 3. odstavka 74. člena zakona o urejanju naselij in drugih posegov v prostor to pomeni, da tožnika nista izpolnila pogoja, ki je bil določen v odločbi, zaradi česar je prvostopni upravni organ utemeljeno izdal odločbo o odstranitvi objekta in vzpostavitvi prejšnjega stanja, tožena stranka pa pravilno njuno pritožbo zavrnila.
Objekt je zgrajen brez lokacijskega dovoljenja in so podani vsi zakonski pogoji za izrek inšpekcijskega ukrepa - odstranitev objekta. Tožbeni ugovor, da je izrečen ukrep preuranjen in nezakonit, ni utemeljen.
Investitor ni izpolnil z odločbo naložene obveznosti o odstranitvi nelegalno zgrajenega objekta. Zato so podani pogoji za dovolitev upravne izvršbe po drugi osebi.