ZDKG člen 2, 2/1, 3. 3/1, 4, 4/1, 4/8. ZUP člen 144, 144/1, 144/1-2.
zaščitena kmetija - ugotovitveni postopek
Glede na skrajšani ugotovitveni postopek organ prve stopnje ni ugotavljal, ali gre v obravnavanem primeru za gospodarsko celoto v smislu določb ZDKG. Šele ko bo pravilno in popolno ugotovljeno, ali nepremičnine v obeh katastrskih občinah predstavljajo takšno celoto, ki zahteva enotno obravnavanje v okviru zaščitene kmetije, bo mogoče glede spornih nepremičnin ugotoviti izpolnjevanje pogojev iz 2. čl. ZDKG.
sklep o zavrnitvi predloga za vrnitev v prejšnje stanje - upravni spor
Sklep, izdan v postopku pred izdajo odločbe, se lahko (samostojno) izpodbija le, kolikor je z njim postopek odločanja o izdaji upravnega akta obnovljen, ustavljen ali končan (2. odstavek 5. člena ZUS-1). Na navedenih pravnih podlagah je v zadevi, kot je obravnavana, dopusten upravni spor zoper sklep o zavrženju pritožbe, katerega presoja zakonitosti v upravnem sporu obsega tudi presojo zakonitosti aktov, izdanih v postopku njegove izdaje, torej tudi sklepa o zavrnitvi predloga za vrnitev v prejšnje stanje zaradi zamude roka za pritožbo.
ZIN člen 2. Odlok o občinskih cestah in drugih javnih površinah, Mestna občina Koper (1999) člen 77, 80.
inšpekcijski ukrep - odstranitev montažnega objekta na javni površini - pristojnost občinskega inšpektorja za ceste
Pristojnost občinskega inšpektorja za ceste ni v tem, da upravlja z občinskimi javnimi cestami in javnimi površinami ter v tem okviru ugotavlja, ali je postavitev oziroma odstranitev objektov na javni površini potrebna, temveč da izvajanje predpisov nadzira ter da (zgolj) v tem okviru tudi ukrepa v obsegu in na način, kot je predpisan v 80. členu Odloka o občinskih cestah in drugih javnih površinah.
davek od osebnih prejemkov - drugi prejemki iz delovnega razmerja - prodaja osebnih vozil zaposlenim
Razlika v ceni vozil ni enaka vrednosti bremen, ki so jih nosili kupci vozil po sklenjeni prodajni pogodbi. Zato so bili s prodajo vozil po ceni, nižji od nabavne, zaposlenim dejansko izplačani drugi prejemki iz delovnega razmerja.
Zmotno je tožnikovo stališče, da je z odjavo RTV sprejemnika v letu 1991, izpolnil tudi pogoj, ki je bil za vse odjemalce oziroma plačnike električne energije v javnem električnem omrežju določen za oprostitev plačevanja RTV prispevka v ZRTVS.
prostorski plan - zakonska domneva - molk organa - obrazložitev upravnega akta
Pomanjkanja razlogov v obrazložitvi upravnega akta ni mogoče sanirati z navedbami v sodnem postopku. S tem bi bila tožnici nenazadnje odvzeta tudi možnost, da s tožbo v upravnem sporu izpodbija stališče toženke glede tega vprašanja.
Izpodbojne so tiste pravne domneve, pri katerih pravo dopušča možnost izpodbijanja in dokazovanja nasprotnega.
ZDen člen 32, 44. Pravilnik za katastrsko klasifikacijo zemljišč (1979) člen 7. Odlok o načinu določanja vrednosti kmetijskih zemljišč, gozdov in zemljišč, uporabljenih za gradnjo, v postopku denacionalizacije (1992) člen 2.
odškodnina za podržavljeno zemljišče - klasifikacija kmetijskega zemljišča
Za zemljišče, ki je bilo po podatkih zemljiškega katastra v času podržavljenja opredeljeno kot vrt, je za ugotovitev njegove vrednosti potrebno ugotoviti, ali je navedeno zemljišče za takšno opredelitev katastrske kulture v času podržavljenja izpolnjevalo merila, ki jih določa Pravilnik za katastrsko klasifikacijo zemljišč, ter posledično, ali tako izpolnjuje pogoje za ugotovitev navedene vrednosti po katastrski kulturi vrt po določbah Odloka o načinu določanja vrednosti kmetijskih zemljišč, gozdov in zemljišč, uporabljenih za gradnjo, v postopku denacionalizacije.
odločba o določitvi funkcionalnega zemljišča - ničnost odločbe - predlog za izrek ničnosti odločbe - upravičeni predlagatelj - aktivna legitimacija za vložitev predloga
Predlog tožnice, da se odločba o določitvi funkcionalnega zemljišča izreče za nično, ni dovoljen, ker ga ni vložila upravičena oseba. Tožnica namreč v postopku, končanem z izdajo odločbe, katere ničnost uveljavlja, ni imela statusa stranke. Zato bi bilo treba njen predlog zavreči. Ministrstvo je predlog presojalo po vsebini in ga zavrnilo z odločbo, vendar ta nepravilnost ne vpliva na pravice tožnice, saj slednja tudi v primeru, če bi bil predlog zavržen s sklepom, ne bi bila v ugodnejšem položaju. Vprašanje, ali bi moral biti tožnici priznan položaj stranke v postopku izdaje odločbe o določitvi funkcionalnega zemljišča, pa ni predmet tega (ampak drugega) upravnega spora.
Postavljeno vprašanje v zahtevi za razpis referenduma se ne nanaša na splošni akt občine. Vprašanje se nanaša na posamičen akt, ki ureja konkretna razmerja.
Pri celostni presoji verjetnosti zmede v javnosti vsi vidiki primerjanih znakov nimajo vedno enake teže, še posebej se lahko spremeni celoten pogled na znamko, če je napačno ugotovljena intenzivnost razlikovalnega učinka določenega (dela) znaka. V končni fazi je namreč odločilna celostna zaznava znamk pri relevantnem povprečnem potrošniku, ki znamko zaznava kot celoto in praviloma ne preizkuša njenih posameznih podrobnosti.
obseg denacionalizacije - vrnitev v naravi - ovire za vrnitev v naravi - nepopolno ugotovljeno dejansko stanje
Tožena stranka ni raziskala in ugotovila dejstev in okoliščin, pomembnih za ugotovitev obsega denacionalizacije ter pogojev za uporabo izjem iz 19. člena ZDen v postopku denacionalizacije, zato je ostalo dejansko stanje v postopku nepopolno ugotovljeno.
ZSRT člen 19, 24, 50. ZLS člen 21, 67. ZUP člen 16, 233.
turistična taksa - odmera turistične takse - izvirna pristojnost - stvarna pristojnost za odločanje o pritožbi
Da gre za izvirno pristojnost lokalne skupnosti na tem področju, izhaja tudi iz določb ZSRT, po katerih je turistična taksa namenjena za izvajanje dejavnosti in storitev v javnem interesu, opredeljenih v 21. členu tega zakona. Gre za občinsko dajatev, ki jo v skladu s 147. členom Ustave RS občina uvede ob pogojih, ki jih določa ZSRT. Ob upoštevanju navedenega je v obravnavani zadevi odločanje o pritožbi na podlagi 67. člena ZLS, na katero se sklicuje tožena stranka, kot tudi na podlagi 1. odstavka 233. člena ZUP, na katerega se sklicujeta tožnika, v pristojnosti župana.
Odločba o uvedbi postopka razlastitve se lahko izvrši pred dokončnostjo izjemoma, če gre za nujne ukrepe v javnem interesu, s katerimi ni mogoče odlašati (če obstaja nevarnost za življenje in zdravje ljudi, za javni red in mir, za javno varnost ali za premoženje večje vrednosti – 4 točka 1. odstavka 144. člena ZUP). Odločba se izvrši z vpisom zaznambe začetka razlastitvenega postopka v zemljiški knjigi. Ne glede na navedeno pa se postopek razlastitve lahko začne po dokončnosti odločbe o uvedbi postopka razlastitve.
ZUreP člen 99, 102, 102/1, 104, 104/1, 104/2, 104/3, 105, 106. ZUP člen 145, 146.
razlastitev - nujni postopek - izvršitev odločbe - odškodnina
Glede na to, da je bil postopek voden kot nujni, bi organ moral strankama dati možnost sklenitve sporazuma o odškodnini (2. odstavek 104. člena ZureP-1). To določbo je po mnenju sodišča treba razlagati, da mora organ razlastitvenega zavezanca in razlastitvenega upravičenca k sklenitvi sporazuma izrecno pozvati in jima pustiti določen čas ter ju tudi napotiti k uporabi pri tem 105. in 106. člena ZUreP-1
televizijski program - televizijski program posebnega pomena - odvzem statusa lokalnega televizijskega programa posebnega pomena
Po ugotovitvi, da tožnik kriterija iz določbe 7. alineje 1. odstavka 78. člena ZMed ne izpolnjuje, bi toženka - glede na podano diskrecijsko pravico v določbi 4. odstavka 78. člena ZMed - morala presoditi, ali je odvzem statusa smotrn in v njenem interesu oziroma, zakaj je to najprimernejša odločitev glede na ostale materialno pravne pogoje iz te določbe, ki pa jih tožnik sicer izpolnjuje.
neposredna plačila v kmetijstvu - ničnost upravne odločbe
Upravna organa sta z izpodbijano odločitvijo ponovno odločala o materialnopravnem zahtevku tožnika (potem, ko je tožnik na upravni organ naslovil prošnjo za izvršitev odločbe – izplačilo sredstev), o katerem je bilo že odločeno, ter odločila drugače kot s prvotno odločbo. S tako odločitvijo sta upravna organa posegla v pravnomočno odločitev, v katero je mogoče posegati le z izrednimi pravnimi sredstvi (158. člen Ustave RS).
neposredna plačila v kmetijstvu - zavrženje zahteve
Ker gre pri predmetnem zahtevku za uveljavljanje (dodatnih) stroškov za isti izobraževanji, za kateri so bili stroški že uveljavljeni z dvema predhodnima ločenima zahtevkoma, o katerih je bilo v ločenih samostojnih postopkih tudi odločeno, je podan razlog za zavrženje zahtevka po 4. točki 1. odstavka 129. člena ZUP, v zvezi z 2. odstavkom tega člena.
stranka v postopku - odobritev pravnega posla - izjava o sprejemu ponudbe - obvestilo o postopku s ponudbo
V smislu določb ZKZ je izjava o sprejemu ponudbe pravilno podana in veljavna, če se v bistvenih elementih sklada s ponudbo. V postopku odobritve pravnega posla je sprejemnik ponudbe stranka le, če je podal tako (pravilno in veljavno) pisno izjavo o sprejemu ponudbe.
Obvestilo, izdano po zaključku postopka s ponudbo, ima pravno naravo potrdila v smislu 180. člena ZUP; vendar organ v postopku odobritve pravnega posla nanj ni vezan kot na dokaz, pač pa lahko relevantna dejstva ugotavlja znova, če strankam pred izdajo obvestila ni bila dana možnost izjaviti se o odločilnih dejstvih.
ZTro člen 54, 54/10. Pravilnik o načinu vračila trošarine za energente, ki se porabijo za pogon kmetijske in gozdarske mehanizacije člen 2, 2/3.
trošarina – vračilo trošarine
Do vračila trošarine niso upravičene vse kategorije zemljišč, ampak le tiste, ki jih taksativno našteva 2. člen Pravilnika. Iz šifranta in opisa vrst dejanske rabe kmetijskih in gozdnih zemljišč, ki je priloga Pravilnika, pa je razvidna vrsta dejanske rabe in opis dejanske rabe.