Pravilnik o evidenci dejanske rabe kmetijskih in gozdnih zemljišč člen 1, 7, 7/2. Uredba o neposrednih plačilih v kmetijstvu člen 7.
neposredna plačila v kmetijstvu - dejanska raba kmetijskih zemljišč - neskladje med prijavljeno in ugotovljeno površino
Upravni organ je pri določitvi vrste dejanske rabe pravilno uporabil določbe Pravilnika o evidenci dejanske rabe kmetijskih in gozdnih zemljišč, ki je začel veljati 1. 1. 2009. Ta pa za uvrstitev v šifro 1300 oziroma 1800 ne razlikuje med tem, ali se površino kosi ali pase, zato tožnica v tej zadevi ne more uspeti z navedbami, ki se nanašajo na posebnosti gorskih pašnikov.
Uredba o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007-2013 v letih 2010-2013 člen 21, 21/2, 21/3.
nepovratna sredstva - pogoj za izplačilo nepovratnih sredstev - ukrep posodabljanja kmetijskih gospodarstev na področju živinoreje in medu - gradnja silosa - obdobje upravičenih stroškov naložbe
Glede na pogoje javnega razpisa so glede na vrsto naložbe do podpore upravičeni tisti stroški, ki so a) nastali od datuma zaprtja javnega razpisa do končanja naložbe oziroma najpozneje do 30. 6. 2015, oziroma b) nastali od datuma izdaje odločbe o pravici do sredstev do končanja naložbe oziroma najpozneje do 30. 6. 2015. Tožena stranka je stroške gradnje silosa uvrstila pod točko b), za kar pa ni imela opore v spisovnih listinah in je posledično nepravilno zavrnila tožnikov zahtevek za izplačilo nepovratnih sredstev.
Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2004 člen 59, 59/2. Program razvoja podeželja za Republiko Slovenijo 2004 - 2006. Uredba o plačilih za ukrepe Programa razvoja podeželja 2004 2006 za leto 2004 člen 17.
Tožnik je predčasno prekinil izvajanje prevzete obveznosti s tem, ko mu je bil zahtevek za ukrep IPS, uveljavljan z vlogo za neposredna plačila za leto 2006, z odločbo z dne 18. 12. 2009 (pravnomočno) zavrnjen, ker uveljavljane površine niso bile vključene v program intergrirane pridelave sadja v skladu s Pravilnikom IPS (saj je bil tožniku certifikat za integrirano pridelavo sadja za leto 2009 razveljavljen). Neizvajanje kmetijsko okoljskih ukrepov, za katere upravičenec pridobi plačila, skladno s predpisanimi pogoji, pa je sankcionirano z obveznostjo vračila izplačanih sredstev.
javni razpis - nepovratna sredstva - zahtevek za izplačilo sredstev - pogoji za izplačilo sredstev - sprememba projekta - sprememba lokacije naložbe - izguba pravice do porabe sredstev
Ker se sušilnica lesnih sekancev dejansko nahaja na drugi lokaciji od prvotno predvidene, tožeča stranka obveznosti po Uredbi o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoj podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007 do 20013 ter po določbi javnega razpisa ni izpolnila, kar pomeni, da je s tem pravico do porabe sredstev izgubila.
ZZK-1 člen 1, 13, 13/1, 13/1-1. Uredba o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja v Republiki Sloveniji za obdobje v letih 2007-2013 člen 13, 13/1, 13/1-3, 10, 83. Javni razpis za ukrep: Pomoč mladim prevzemnikom kmetij za leto 2010 točka IV.
javni razpis - dodelitev nepovratnih sredstev - program razvoja podeželja - pomoč mladim prevzemnikom kmetij - prevzem celotne kmetije - vpis v zemljiško knjigo
Podatki registra kmetijskih gospodarstev, na katerega se sklicujeta upravna organa obeh stopenj, ne izkazujejo vedno resničnega dejanskega stanja. Ker javni razpis kot pogoj za dodelitev nepovratnih sredstev določa prvi lastniški prevzem kmetije v celoti, mora upravni organ, če ugotovi neskladje med podatki po registru kmetijskih gospodarstev in po stanju v zemljiški knjigi, ugotoviti resnično dejansko stanje. To pomeni, da mora dati stranki možnost izjave ter upoštevati podatke o lastništvu nepremičnin, ki predstavljajo kmetijo in izhajajo iz zemljiške knjige, saj je le-ta, javna knjiga, ki izkazuje lastništvo nepremičnin. Če se ugotovi, da je prevzemnik lastniško prevzel vse nepremičnine, ki tvorijo kmetijo in so bile pred prevzemom na podlagi podatkov zemljiške knjige v lasti prenosnika kmetije, je tako ta pogoj javnega razpisa izpolnjen.
ZKGZ člen 8, 8/1, 9, 9/1, 9/1-1, 22, 22/2, 23, 23/1, 23/1-1. ZKZ člen 7. ZUKD člen 11. Uredba o podrobnejših merilih za presojo ali je obdelovalec ravnal kot dober gospodar člen 3. Sklep o stopnjah, načinih in rokih zbiranja zborničnega prispevka Kmetijsko gospodarske zbornice Slovenije za leto 2010 člen 3, 3/1, 3/1-1.
Organ prve stopnje je na podlagi pravilno ugotovljenega dejanskega stanja in ob pravilni uporabi materialnih predpisov določil tožniku zbornični prispevek za leto 2010 v znesku 22,36 EUR ter se je v svoji odločbi pravilno skliceval na zakonsko domnevo, da so obvezni člani zbornice in s tem zavezanci za plačilo zborničnega prispevka A osebe, ki opravljajo kmetijsko in gozdarsko dejavnost, po kateri za odmero zborničnega prispevka zadostuje lastništvo kmetijskih zemljišč in gozdov ter doseganje predpisanega katastrskega dohodka za svoj račun.
ZKme-1 člen 32, 47, 53, 53/1. ZUS-1 člen 65. Uredba Sveta (ES) št. 1698/2005 z dne 20. septembra 2005 o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP) člen 22, 22/1. Uredba Komisije (ES) št. 1974/2006 z dne 15. decembra 2006 o podobnih pravilih glede uporabe Uredbe Sveta (ES) št. 1698/2005 o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP) člen 13, 13/1, 13/4.
dodelitev nepovratnih sredstev - pomoč mladim prevzemnikom kmetij - pogoji za dodelitev nepovratnih sredstev - prevzem kmetije v roku 18 mesecev pred izdajo odločbe - spor polne jurisdikcije - zamudne obresti
Upravni organ o tožnikovi (pravočasni) vlogi ni odločil v predpisanem roku, zato ni imel pravne podlage za njeno zavrnitev zgolj iz razloga, ker tožnik ni izpolnjeval pogoja, da mora biti prvi lastniški prevzem kmetije izveden v roku največ 18 mesecev pred izdajo odločbe o pravici do sredstev.
Uredba Sveta (ES) št. 1698/2005 z dne 20. septembra 2005 o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP) člen 22, 22/1, 22/1-c. Javni razpis za ukrep 121: Posodabljanje kmetijskih gospodarstev, za naložbe mladih prevzemnikov kmetij za dodelitev nepovratnih sredstev za sofinanciranje poglavje 2, 2-3, 2-5. ZKme-1 člen 54.
javni razpis - sofinanciranje iz javnih sredstev - dodelitev nepovratnih sredstev - pomoč mladim prevzemnikom kmetij - posodabljanje kmetijskih gospodarstev - nakup kmetijske mehanizacije in strojne opreme - poslovni načrt
Med naložbami, ki jih je tožnik sicer konkretno navedel v poslovnem načrtu, nesporno ni ne balirke in ne ovijalke. Zato v konkretnem primeru za uveljavljanje nepovratnih sredstev niso bili izpolnjeni pogoji iz javnega razpisa. Iz slednjega namreč dovolj jasno sledi zahteva, da se nepovratna sredstva dodelijo zgolj za tiste naložbe, ki so bile opredeljene v poslovnem načrtu.
javni razpis - sofinanciranje iz javnih sredstev - ukrep povečanja gospodarske aktivnosti gozdov - subvencija za nabavo kmetijskih strojev - vračilo prejetih sredstev - pridobitev sredstev na podlagi lažnih podatkov
Tožnica je na podlagi lažnih podatkov neupravičeno prejela nepovratna sredstva za nabavo kmetijske opreme, saj je preko fiktivnih računov, izdanih preko povezanih družb, želela prikazati večjo vrednost nabavljenega traktorja in prikolice, kot je bila dejanska ter si na ta način navidezno zagotoviti sredstva za plačilo kupnine v celotnem obsegu.
ZUP člen 80. Uredba o plačilih za ukrepe osi dva iz Programa razvoja podeželja RS za obdobje 2007 do 2013 v letih 2009 do 2013 člen 24.
neposredna plačila v kmetijstvu - zahtevki KOP - pogoji za dodelitev sredstev - pregled na kraju samem - obtežba z živino - zapisnik o kontrolnem pregledu - vsebina zapisnika
Rezultatov kontrolnega pregleda za nazaj ni mogoče izpodbijati niti z dokumentacijo, na katero se sklicuje tožnica, niti s kakšnimi drugimi dokazi, ampak je bilo mogoče inšpektorjevim ugotovitvam (zapisniško) ugovarjati le v času sestave zapisnika oz. njegovega podpisa.
ZUP člen 80. Uredba o plačilih za ukrepe osi 2 iz Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007-2012 člen 24.
neposredna plačila v kmetijstvu - zahtevki KOP - pregled na kraju samem - upravičena površina - velikost prijavljene površine - neskladje med prijavljeno in ugotovljeno površino - zapisnik o kontrolnem pregledu - vsebina zapisnika
Tožnica na ugotovitve kontrolorja pri ogledu na kraju samem ni podala pripomb ter je zapisnik tudi podpisala, čeprav iz njega izhajajo ugotovljene nepravilnosti. Navedeno pomeni, da se je tožnica z vsebino zapisnika strinjala.
ZKme-1 člen 56, 56/4. Uredba Komisije (ES) št. 1975/2006 z dne 7. decembra 2006 o določitvi podrobnih pravil za izvajanje Uredbe Sveta (ES) št. 1698/2005 glede izvajanja kontrolnih postopkov in navzkrižne skladnosti v zvezi z ukrepi podpore za razvoj podeželja člen 5, 31, 31/2.
neposredna plačila v kmetijstvu - zahteva za izplačilo dodeljenih nepovratnih sredstev - ukrep povečanja gospodarske vrednosti gozdov - neverodostojnost poslovnih listin - izdaja fiktivnih računov
Tožnik si v postopku ni pridobil primerljivih predračunov za isto nadgradnjo oz. isto delo s strani drugih potencialih izvajalcev, tudi sam tok denarja in materiala kaže na to, da gre v bistvu za fiktivne račune, saj se je denar nakazoval med obema pogodbenikoma, poslovna dokumentacija o nabavljenih materialih v relevantnem času ne izkazuje nabave za zatrjevano nadgradnjo strojev potrebnih materialov, tožnik pa v inšpekcijskem postopku ni uspel predložiti relevantnih in pravočasnih predračunov. Navedeno kaže na to, da je tožnik ustvaril lažne pogoje, potrebne za izplačilo podpore, zaradi česar je bilo treba njegov zahtevek za izplačilo podpore zavrniti.
Uredba o plačilih za ukrepe osi 2 iz Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007-2013 v letih 2012-2013 člen 23.
kmetijska okoljska plačila - zahtevek KOP - izplačilo ukrepa KOP - ekološko kmetovanje
Tožnikov zahtevek za izplačilo ukrepa KOP – sonaravna reja domačih živali, ki ga je uveljavljal z zbirno vlogo za leto 2008, je bil zavrnjen, ker je bilo med postopkom pri pregledu na kraju samem ugotovljeno, da kmetijsko gospodarstvo, pri katerem je kupljena krma za živino, ni vključeno v ekološko kmetovanje ali integrirano pridelavo.
Uredba o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007 – 2013 člen 13.
dodelitev nepovratnih sredstev - pomoč mladim prevzemnikom kmetij - razpisni pogoji - izpolnjevanje razpisnih pogojev - velikost prevzete kmetije
Za zadostitev pogojev po javnem razpisu mora biti prevzeta kmetija večja od kmetije, ki jo je imel prosilec do tedaj v lasti, to se pravi, da se ne morejo prištevati še GERK-i iz prejšnjega kmetijskega gospodarstva, četudi je to ukinjeno.
Tožnici je bilo po dveh inšpekcijskih pregledih naloženo, da s kmetijskih zemljišč očisti grmovje, zarast ter plevel in jih vrne v kmetijsko rabo do 1. 3. 2011 ter poskrbi za redno obdelavo vinograda. Zapisnik o ogledu se v skladu z določbo 80. člena ZUP šteje za javno listino, in ker tožnica ni dokazovala nepravilnosti tega zapisnika (drugi odstavek 80. člena ZUP), sodišče ni imelo nobenega razloga za dvom v zapisniku navedenih ugotovitev, ki so bile podlaga za naložene ukrepe.
Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije - članstvo v zbornici - zbornični prispevek - odmerna odločba - davčna izvršba - izpodbijanje izvršilnega naslova
Tožnik pravilnosti sklepa o davčni izvršbi niti ne ugovarja. Smiselno ugovarja vsebini odmerne odločbe, s katero mu je bil odmerjen zbornični prispevek in ki se izvršuje z izpodbijanim sklepom. S tem pa ne more uspeti, saj s (pri)tožbo zoper sklep o izvršbi ni mogoče izpodbijati izvršilnega naslova.
Uredba Sveta (ES) št. 1698/2005 z dne 20. septembra 2005 o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja člen 22, 22/1. Uredba Komisije (ES) št. 1974/2006 z dne 15. decembra 2006 o podrobnih pravilih glede uporabe Uredbe Sveta (ES) št. 1698/2005 o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja člen 13, 13/1, 13/4. ZKmet-1 člen 32, 35, 53, 53/1. ZUP člen 222. ZUS-1 člen 64, 64/4.
dodelitev nepovratnih sredstev - pomoč mladim prevzemnikom kmetij - pogoji za dodelitev nepovratnih sredstev - prvi lastniški prevzem kmetije - prevzem kmetije v roku 18 mesecev pred izdajo odločbe
Upravni organ o tožnikovi (pravočasni) vlogi ni odločil v predpisanem roku, zato ni imel pravne podlage za njeno zavrnitev zgolj iz razloga, ker tožnik ni izpolnjeval pogoja, da mora biti prvi lastniški prevzem kmetije izveden v roku največ 18 mesecev pred izdajo odločbe o pravici do sredstev.
javni razpis - podpora ustanavljanju in razvoju mikro podjetij - zahtevek za izplačilo sredstev - sprememba lokacije naložbe
Tožnik je v svoji vlogi v orto foto posnetku lokacije naložbe označil kot objekt naložbe tudi objekte na parceli 227/1, vendar za to parcelo ni predložil uporabnega dovoljenja. Ob takem stanju vloge pa je bila tožena stranka dolžna pred izplačilom sredstev preveriti tudi izpolnjevanje pogoja iz točke IV/3 – obstoj uporabnega dovoljenja za objekt na parceli 272/1. Ker torej tožnik s svojo vlogo in pred izplačilom sredstev, ni zadostil vsem pogojem, ki jih je zahteval javni razpis, je bila zavrnitev materialnopravno utemeljena na četrtem odstavku 56. člena ZKme-1.
ZŽiv člen 96, 96/2, 96/2-4, 97, 97/1, 97/1-2. Pravilnik o pogojih za odobritev organizacij in priznanje drugih organizacij v konjereji člen 1, 1-8. ZUP člen 10.
status odobrene organizacije - organizacija za zbiranje podatkov na galopskih tekmovanjih - pogoji za odobritev - prosta presoja dokazov
Upravni organ je pravilno zavrnil tožničino vlogo za odobritev organizacije za zbiranje podatkov na tekmovanjih s kopitarji, saj je ugotovil, da je za ta status ustreznejša stranka z interesom, kar je tudi ustrezno obrazložil.
ZKme-1 člen 15, 17, 17/7, 17/8, 46. Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2009 člen 33, 33/7.
neposredna plačila v kmetijstvu - nosilec kmetijskega gospodarstva - sprememba nosilca - prenos pravic in obveznosti - namerna kršitev
Nasledstvo posledic, ki jih ustvarja sankcija, na nosilca, ki prevzame kmetijsko gospodarstvo med postopkom dodelitve sredstev, pri čemer se zakonsko dejansko stanje, ki izhaja iz sedmega odstavka 33. člena Uredbe o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2009, novemu nosilcu ne da pripisati, po določbi sedmega odstavka 17. člena ZKme-1, ni možno.