• Najdi
  • <<
  • <
  • 34
  • od 43
  • >
  • >>
  • 661.
    sodba III U 424/2010
    9.3.2012
    UN0020746
    ZKme-1 člen 120, 174, 175. Uredba o plačilih za ukrepe osi 2 iz Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007-2013 v letih 2007-2013 člen 23.
    neposredna plačila v kmetijstvu - kmetijsko okoljska plačila - prijavljena površina - neskladje med prijavljeno in ugotovljeno površino - vračilo prejetih sredstev
    Zmanjšanje dejanske rabe površin je bilo ugotovljeno s pravnomočno odločbo, zato tožeča stranka v tem delu neutemeljeno ugovarja nepravilno ugotovitev dejanskega stanja.
  • 662.
    sodba III U 350/2010
    2.3.2012
    UN0020745
    Pravilnik o evidenci rabe kmetijskih in gozdnih zemljišč člen 7, 9.
    neposredna plačila v kmetijstvu - kmetijsko okoljska plačila - dejanska raba - način ugotovitve dejanske rabe
    V upravnem spisu ni nobenega podatka oziroma dokazila o tem, kako je kontrolor izračunal oziroma ugotovil dejansko rabo površin, pa tudi sicer bi tožena stranka, glede na to, da so bile ugotovitve kontrolorja za tožečo stranko sporne, pred izdajo izpodbijane odločbe, morala opraviti superkontrolo.
  • 663.
    sodba IV U 27/2011
    28.2.2012
    UC0030376
    ZKGZ člen 7, 23.
    Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije - zbornični prispevek - odmera prispevka - odpis prispevka - zavezanec za plačilo prispevka
    Če tožnica meni, da izpolnjuje kriterije za odpis zborničnega prispevka, mora najprej z vlogo zahtevati pri pristojnem upravnem organu, da se ji prispevek odpiše. Če sama zemljišča ne obdeluje zaradi bolezni, temveč to dela druga oseba, ki pa ne plačuje najemnine (preskrbi kurjavo in ozimnico), bi morala morebitni zakup pravno formalno urediti v skladu z ZKGZ oziroma dejansko uporabo kmetijskega zemljišča priglasiti davčnemu uradu, česar pa spisovno izkazano ni naredila, niti tega v tožbi ne zatrjuje.
  • 664.
    sodba I U 77/2011
    28.2.2012
    UL0006368
    Pravilnik o registru kmetijskih gospodarstev člen 11, 11/7, 12. Uredba o plačilih za ukrepe osi 2 iz Programa razvoja podeželja RS za obdobje 2007-2013 v letih 2007-2013 člen 8, 8/3, 23, 23/1 23/2. Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o plačilih za ukrepe osi 2 iz Programa razvoja podeželja RS za obdobje 2007-2013 v letih 2007-2013 člen 5. Uredba komisije (ES) št. 1975/2006 z dne 7. decembra 2006 o določitvi podrobnih pravil za izvajanje Uredbe Sveta (ES) št. 1698/2005 glede izvajanja kontrolnih postopkov in navzkrižne skladnosti v zvezi z ukrepi podpore za razvoj podeželja člen 16.
    neposredna plačila v kmetijstvu - kmetijsko okoljska plačila - prijavljena površina - neskladje med prijavljeno in ugotovljeno površino
    V obravnavanem primeru je znašala razlika med prijavljeno in ugotovljeno površino več kot 20 % ugotovljene površine, zato je bila odločitev prvostopenjskega organa o zavrnitvi celotnega zahtevka za ukrep KOP pravilna. Po 16. členu Uredbe 1975/2006/ES se namreč v takšnem primeru pomoč za ukrep v zvezi s površino ne odobri.
  • 665.
    sodba I U 1919/2011
    28.2.2012
    UL0005577
    ZG člen 18, 19, 21.
    ukrep kmetijskega inšpektorja - namenska raba gozdnih zemljišč - poseg v gozdno parcelo - odstranitev gradbenega materiala
    V gozdovih je prepovedano vsako dejanje, ki zmanjšuje rastnost sestoja ali rodovitnost rastišča, stabilnost ali trajnost gozda oziroma ogroža njegove funkcije, njegov obstoj ali namen. Za posege v gozd oziroma gozdni prostor je treba pridobiti soglasje Zavoda RS za gozdove. Če inšpektor pri opravljanju inšpekcijskega nadzorstva nad izvajanjem tega zakona in predpisov, izdanih na njegovi podlagi, ugotovi, da so ti predpisi kršeni, ima pravico in dolžnost odrediti ukrepe, da se ugotovljene nepravilnosti in pomanjkljivosti odpravijo v roku, ki ga določi.
  • 666.
    sodba III U 448/2010, enako tudi III U 24/2012, III U 25/2012
    27.2.2012
    UN0020737
    Uredba Komisije (ES) št. 796/2004 z dne 21. aprila 2004 o podrobnih pravilih za izvajanje navzkrižne skladnosti, modulacije in integriranega administrativnega in kontrolnega sistema, predvidenih z Uredbo Sveta (ES) št. 1782/2003 o skupnih pravilih za sheme neposrednih podpor v okviru skupne kmetijske politike ter o uvedbi nekaterih shem podpor za kmete člen 49 - 56. Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2008 člen 4.
    neposredna plačila v kmetijstvu - prijavljena površina - dejanska raba - ugotavljanje dejanske rabe površin - pravna podlaga ugotavljanja dejanske rabe - neskladje med prijavljeno in ugotovljeno površino - zavrnitev zahtevka
    Dejanska raba površin je bila pravilno ugotovljena, saj je bila opravljena kontrola z izvedenci skladna s sklepom o njihovem imenovanju in vsemi zakonskimi in podzakonskimi akti, ki so jih v skladu s sklepom, pri svojem delu morali upoštevati, pri čemer so izvedenci do ugotovitev prišli soglasno.
  • 667.
    sodba III U 311/2010, enako tudi III U 312/2010
    27.2.2012
    UN0020738
    Pravilnik o evidenci dejanske rabe kmetijskih in gozdnih zemljišč člen 7.
    neposredna plačila v kmetijstvu - zahtevek za ohranjanje ekstenzivnega travinja v letu 2007 - prijavljena površina - dejanska raba - ugotavljanje dejanske rabe površin - neskladje med prijavljeno in ugotovljeno površino - dejanska raba 1300 - pravna podlaga ugotavljanja dejanske rabe - znižanje pomoči
    Sama paša živine še ni zadosten pogoj, da površina izpolnjuje pogoje za upravičeno rabo „1300-trajni travnik“, pač pa mora poleg tega izpolnjevati tudi kriterije glede zaraščenosti površin.

    Pogoji za ukrepe so določeni vsako leto v Uredbah Vlade RS, zato je sklicevanje tožeče stranke na uspešno uveljavljanje ukrepov v letih pred spornim leto 2007, brezpredmetno.
  • 668.
    sodba IV U 97/2011
    20.2.2012
    UC0030379
    ZKGZ člen 25b. ZDavP-2 člen 157, 157/5.
    zbornični prispevek - neplačilo prispevka - davčna izvršba - izvršilni naslov - izpodbijanje izvršilnega naslova
    Tožnica ne v pritožbi zoper prvostopenjski akt (sklep o dovolitvi izvršbe), ne v tožbi zoper njega, ne more izpodbijati samega izvršilnega naslova, v konkretnem primeru pravilne odmere zborničnega prispevka. Vse ugovore, ki se nanašajo na samo utemeljenost odmere ter višino odmerjenega prispevka, bi morala uveljavljati v pritožbi zoper odločbo o odmeri zborničnega prispevka.
  • 669.
    sodba I U 217/2011
    7.2.2012
    UL0006021
    Pravilnik o identifikaciji in registraciji goved člen 18, 18/2, 25, 26, 27.
    neposredna plačila v kmetijstvu - proizvodno vezana plačila - posebna premija za bike in vole - centralni register goved - premik goved - rok za sporočanje in vpis podatkov v register
    Iz 18., 25. in 26. člena Pravilnika o identifikaciji in registraciji goved je razvidno, da je obveznost sporočanja podatkov na imetniku govedi, ki je odgovoren tudi za točnost sporočenih podatkov. V obravnavani zadevi je bilo ugotovljeno, da odhod živali ni bil pravočasno javljen v CRG glede na rok iz Pravilnika. Tožnica sicer zatrjuje, da je podatke pooblaščeni organizaciji sporočila pravočasno (tj. v roku 4 dni po dogodku), s čemer naj bi svojo obveznost pravočasno izpolnila, vendar pa sodišče temu ugovoru ne more slediti. Dejanska podlaga za odločitev v tej zadevi so podatki v CRG in iz njih je prvostopenjski organ pravilno izhajal, ko je odločal o tožničinih zahtevkih. Tožnica bi morala najprej zahtevati popravo podatkov v CRG, če je menila, da so netočni. Sprememba podatkov v CRG pa bo lahko podlaga za spremembo odločbe z ustreznim pravnim sredstvom. Ob stanju vpisov v CRG, ki izkazujejo nepravočasnost vpisa, pa je dejansko stanje v tem delu pravilno ugotovljeno.
  • 670.
    sodba I U 199/2011
    7.2.2012
    UL0006089
    Uredba o plačilih za ukrepe Programa razvoja podeželja za Republiko Slovenijo 2004-2006 za leto 2006 člen 13, 13/29.
    neposredna plačila v kmetijstvu - ukrepi Programa razvoja podeželja - ukrep OMD in SKOP - predčasno prenehanje izvajanja obveznosti - obveznost izobraževanja - vračilo sredstev - pravnomočnost odločbe
    Dejstvu, da je odločba Agencije RS za kmetijske trge in razvoj podeželja, s katero je bila ugotovljena kršitev ter je bilo prekinjeno nadaljnje izvajanje ukrepov SKOP, pravnomočna, tožnik v tožbi ne ugovarja. Na pravnomočne odločbe pa so tako upravni organi kot tudi sodišče vezani, zato je prvostopenjski organ utemeljeno odločil, da je tožnik dolžan vrniti prejeta sredstva.
  • 671.
    sodba I U 330/2011
    7.2.2012
    UL0006095
    Uredba o plačilih za ukrepe osi 2 iz Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007-2013 v letih 2007-2013, Priloga 7, poglavje A, točka 3. ZUP člen 214.
    neposredna plačila v kmetijstvu - ukrepi Programa razvoja podeželja - ukrep KOP - nezmožnost izvajanja prevzetih obveznosti - izredne okoliščine - razmere na trgu - prekinitev obveznosti brez dolžnosti vračila še prejetih sredstev - obrazložitev odločbe
    Prvostopenjski organ je tožničin zahtevek za priznanje nezmožnosti izvajanja ukrepa KOP zavrnil in svojo odločitev utemeljil z navedbo predpisov ter še povzel, da je odstopanje od izvajanja kmetijsko okoljskih ukrepov dovoljeno le v primeru, če ob sklenitvi obveznosti spremembe, ki vplivajo na kasnejše izvajanje ukrepov, še niso bile znane oziroma v primeru višje sile, kot to določa 47. člen Uredbe Komisije (ES) št. 1974/2006, ter z zaključkom, da predčasno prenehanje izvajanja podukrepa SOR zaradi pomanjkanja količin sortnega semena na trgu po navedeni Uredbi ne sodi med primere višje sile oziroma spremembe, ki ob vstopu v podukrep SOR še niso bile znane. Po presoji sodišča je takšen zaključek upravnega organa nezadostno obrazložen. Ob tako opredeljenem zahtevku tožnice iz izpodbijane odločbe namreč niso razvidni razlogi, zakaj organ ocenjuje, da ne gre za takšno spremembo, ki vpliva na kasnejše izvajanje podukrepa.
  • 672.
    sodba I U 258/2011
    17.1.2012
    UL0006092
    Javni razpis za ukrep Pomoč mladim posameznikom kmetij, Splošni pogoji, točka 7. ZD člen 136, 136/1, 137, 137/2.
    javni razpis - dodelitev nepovratnih sredstev - Program razvoja podeželja - pomoč mladim prevzemnikom kmetij - pogoji za dodelitev sredstev - izjava dedičev prenosnikov o odpovedi zakonitemu dednemu deležu
    Po razlagi določbe 7. točke Splošnih pogojev predmetnega javnega razpisa, skladni z ZD, mora vlagatelj v primeru dokazovanja lastniškega prevzema kmetije z darilno pogodbo predložiti sporazum darovalca s potomcem (oziroma sporazume darovalca s potomci) o njegovi (oziroma njihovi) odpovedi dednemu deležu. To pomeni, da ta določba ne zahteva predložitve sporazuma o odpovedi dedovanju glede posameznih stvari, ki so predmet darilne pogodbe; tak sporazum bi bil (ker bi šlo za delno odpoved) tudi nedopusten. Določba zahteva predložitev sporazuma o odpovedi dednemu deležu potomcev darovalcev. Odpoved dednemu deležu po drugem odstavku 137. člena ZD, da ni nedopustna, pa se nanaša na alikvotni del zapuščine ob smrti prednika. Glede na vse povedano pogoj iz 7. točke Splošnih pogojev javnega razpisa, določen zaradi učinka preprečitve restitucije daril v zapuščinskem postopku (po darovalcih), ker sporazum v skladu z zakonom ne more biti omejen na nepremičnine, ki so predmet darilne pogodbe, nesorazmerno posega v pravico do dedovanja (33. člen Ustave RS) in s tem v lastninsko pravico tretjih (potomcev darovalcev); določitev takega pogoja ne pomeni uravnoteženja uresničevanja premoženjske svobode posameznika in javnega interesa. To pa pomeni, da tak pogoj, ker nasprotuje Ustavi RS, v javnem razpisu ne bi mogel biti določen.
  • 673.
    sodba II U 197/2010
    11.1.2012
    UM0010952
    Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2008 člen 7, 7/8.
    kmetijsko okoljska plačila - pogoji za izplačilo sredstev - kontrolni pregled - obtežba z živino
    Neutemeljen je tožbeni ugovor, da je tožnik v letu 2008 izpolnjeval pogoje glede predpisane obtežbe z živino na kmetijskem gospodarstvu in da zato izvedena kontrola v letu 2009 ne more vplivati na izpolnjevanje njegovih obveznosti v letu 2008. Podukrepe, ki so si jih upravičenci sami izbrali, je namreč treba izvajati ves čas trajanja obveznosti v skladu s predpisanimi pogoji, s katerimi so se upravičenci vključili v ukrep kmetijsko okoljskih plačil.
  • 674.
    sodba II U 285/2010
    11.1.2012
    UM0010874
    ZPKZ člen 3, 4, 5, 9. Uredba o metodologiji za ocenjevanje škode člen 1.
    kmetijstvo - prispevki za socialno zavarovanje - odmera prispevkov za socialno zavarovanje - kriteriji za odmero prispevkov - elementarne nesreče - zmanjšanje prispevkov - odstotek priznane škode - izračun izgube donosa katastrskega dohodka kmetije
    Tožbeni ugovor, da je bila izguba donosa katastrskega dohodka kmetije ugotovljena prenizko, je pavšalen in neutemeljen, saj je bil izračun izgube opravljen pravilno, tožnica pa v dokaz svoje trditve ni ponudila kakšnih konkretnih dokazov.
  • 675.
    sodba II U 37/2010
    22.12.2011
    UM0011075
    Uredba št. 817/2004/ES z dne 29. aprila 2004 o podrobnih pravilih za uporabo Uredbe Sveta (ES) št. 1257/1999 o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega usmerjevalnega in jamstvenega sklada (EKUJS) člen 66, 66/2.
    kmetijsko okoljski ukrepi - predčasno prenehanje izvajanja prevzetih obveznosti - vračilo prejetih sredstev - menjava kmetijsko okoljskih ukrepov
    Ukrepa IPL in IVR sta sicer res zamenljiva, vendar samo na istih enotah rabe oziroma na istih zemljiščih, saj 2. odstavek 66. člena Uredbe 817/2004/ES določa, da se enote rabe ali poljine v obdobju, ki ga zaveza zajema, ne smejo zamenjati, razen v primerih, ki so posebej predvideni v programskem dokumentu. Takih primerov pa programski dokument ne določa.
  • 676.
    sodba II U 148/2010
    22.12.2011
    UM0010936
    Uredba Komisije (ES) št. 796/2004 z dne 21. aprila 2004 o podrobnih pravilih za izvajanje navzkrižne skladnosti, modulacije in integriranega administrativnega ter kontrolnega sistema, predvidenih z Uredbo Sveta (ES) št. 1782/2003 o skupnih pravilih za sheme neposrednih podpor v okviru skupne kmetijske politike ter o uvedbi nekaterih shem podpor za kmete člen 53.
    neposredna plačila v kmetijstvu - plačilne pravice - zahtevek za izplačilo plačilnih pravic - neskladje med prijavljeno in ugotovljeno površino - pogoji za izrek sankcije
    Za izrek predpisane sankcije zaradi neskladja med prijavljeno in ugotovljeno površino kmetijskih zemljišč je treba dokazati dvoje, in sicer: da je prosilec navajal večjo prijavljeno površino od ugotovljene in da je to storil namerno, iz razloga, da bi mu bila odobrena pomoč.
  • 677.
    sodba I U 183/2011
    21.12.2011
    UL0006020
    ZUP člen 144, 144/1, 144/1-2. Uredba o finančni pomoči ob nepredvidljivih dogodkih v kmetijstvu člen 24i, 24i/1, 24i/1-4.
    javni razpis - nepredvidljivi dogodki v kmetijstvu - podpora za blažitev poslabšanja ekonomskega položaja pri prireji mleka - član kmetijskega gospodarstva - podatek iz uradne evidence - načelo zaslišanja stranke
    Sporni pogoj iz 4. točke prvega odstavka 24. i člena Uredbe o finančni pomoči ob nepredvidljivih dogodkih v kmetijstvu se izkazuje s podatki iz evidenc o članih kmetijskega gospodarstva in podatki ZPIZ. Navedene podatke sta organa upoštevala, tožeča stranka pa je imela možnost, da izpodbija sporne ugotovitve v pritožbi in tožbi. Imela je torej možnost, da se o spornih dejstvih izjavi. Zaslišanje stranke o spornih dejstvih pa k drugačni odločitvi v zadevi ne bi pripomoglo, saj se ta dejstva dokazujejo le s podatki iz evidenc.
  • 678.
    sodba I U 106/2011
    21.12.2011
    UL0006018
    Pravilnik o identifikaciji in registraciji goved člen 18, 18/2, 25, 25/1, 26, 27.
    neposredna plačila v kmetijstvu - proizvodno vezana plačila - posebna premija za bike in vole - centralni register goved - premik goved - rok za sporočanje in vpis podatkov v register
    Tožnik ugovarja ugotovljeni prepoznosti pri sporočanju podatkov o premiku goveda. Zatrjuje, da je sporočil podatke pooblaščeni organizaciji v roku štirih dni po dogodku, s čemer naj bi svojo obveznost pravočasno izpolnil. Sodišče ugovoru ne more slediti, namreč dejanske podlage za odločitev so v obravnavani zadevi podatki v CRG. Dokazovanje pravočasnosti s strani imetnika govedi ne more biti predmet dokazovanja v obravnavanem postopku, kar izhaja iz določb o obveznosti pooblaščene organizacije. Tožnik bi moral glede na 27. člen Pravilnika o identifikaciji in registraciji goved primarno izposlovati popravo podatkov v CRG, kolikor je menil, da so netočni. Sprememba podatkov v CRG pa bo lahko podlaga za spremembo izpodbijane odločbe z ustreznim pravnim sredstvom.
  • 679.
    sodba I U 539/2011
    21.12.2011
    UL0005994
    Uredba o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007-2013 člen 13, 13/1, 13/1-3. ZPVAS člen 11, 11/1.
    javni razpis - dodelitev nepovratnih sredstev - pomoč mladim prevzemnikom kmetij - pogoji za pridobitev sredstev - pojem celotna kmetija - vračanje premoženja članom agrarne skupnosti po ZPVAS
    Razumevanje pojma "celotna kmetija" je, glede na dejstvo, da je darovalec v trenutku vložitve vloge ostal lastnik 1/16 parcele, sporno. Tožnik meni, da so sporne nepremičnine dejansko last Agrarne skupnosti ter jih zato ni šteti za del kmetije, ki jo je prevzel. Določba 1. odstavka 11. člena ZPVAS, na katero se sklicuje tožnik, je omejena na izkoriščanje nepremičnin - njihovo uporabo, ne pa razpolaganje. Ta podlaga darovalca ni omejevala pri razpolaganju, kar nenazadnje izkazuje tudi darilna pogodba. Določbe ZPVAS torej niso podlaga, da se spornih nepremičnin ne šteje za del celotne kmetije.
  • 680.
    sodba I U 254/2011
    21.12.2011
    UL0006022
    Uredba o plačilih za ukrepe programa razvoja podeželja za Republiko Slovenijo 2004 – 2006 za leto 2005 člen 13, 13/23. Uredba o plačilih za ukrepe programa razvoja podeželja za Republiko Slovenijo 2004 – 2006 za leto 2006 člen 13, 13/27.
    neposredna plačila v kmetijstvu - ukrep Programa razvoja podeželja - ukrep OMD in SKOP - predčasno prenehanje izvajanja ukrepov - zmanjšanje površine prijavljenih zemljišč - opravičljivi razlogi
    V obravnavani zadevi je bistveno vprašanje, ali je zaradi v letih 2005 in 2006 zmanjšanje površine prijavljenih zemljišč za ukrepe SKOP šteti, da je tožeča stranka prenehala izvajati petletno obveznost izvajanja teh ukrepov, ter je zato posledično dolžna sredstva, prejeta za leto 2004, vrniti. Pred odgovorom na to vprašanje se je potrebno opredeliti, ali so razlogi, zaradi katerih je tožeča stranka zmanjšala površino po letu 2004, opravičljivi.

    Naknadno izvedena meritev travnikov, ki je pokazala na drugačen obseg površin, ki spadajo pod ukrep S50 in S35, ni opravičljiv razlog. Tudi prehod na GERK-e ni opravičljiv razlog.
  • <<
  • <
  • 34
  • od 43
  • >
  • >>