• Najdi
  • <<
  • <
  • 36
  • od 43
  • >
  • >>
  • 701.
    sodba III U 306/2010, enako tudi III U 307/2010, III U 320/2010
    16.9.2011
    UN0020656
    Uredba o plačilih za ukrepe osi 2 iz Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007-2013 člen 23, 23/1. Pravilnik o evidenci dejanske rabe kmetijskih in gozdnih zemljišč priloga 1.
    neposredna plačila v kmetijstvu - zahtevek za plačilo OMD - prijavljene površine - dejanska raba površin - ugotavljanje dejanske rabe površin - neskladje med prijavljeno in ugotovljeno površino - zavrnitev zahtevka
    Tožena stranka je ravnala pravilno, ko je od prijavljenih površin GERK-ov odštela površine, pri katerih je bila ugotovljena gostota dreves več kot 50 dreves na hektar (v primeru trajnih travnikov) oziroma je bila ugotovljena pokrovnost drevesnih krošenj oziroma grmov večja od 75% (v primeru kmetijskih zemljišč poraslih z gozdnim drevjem). Neutemeljen je tožbeni ugovor, da navedena pogoja ne veljata, če se zemljišča popasejo, pač pa samo, če se obdelujejo na druge načine, saj Pravilnik kot način obdelave enači pašo in košnjo. Prav tako Pravilnik ne določa izjem za zemljišča na Krasu, zato je neutemeljena tudi tožbena navedba, da bi morala tožena stranka zemljišča na Krasu obravnavati drugače kot zemljišča drugod po Sloveniji.
  • 702.
    sklep I U 1465/2011
    14.9.2011
    UL0004963
    ZUS-1 člen 34, 34/1, 34/2.
    ukrep kmetijskega inšpektorja - umik tožbe - ustavitev postopka
    Ker je tožnik tožbo umaknil, je sodišče postopek ustavilo.
  • 703.
    sodba in sklep II U 92/2010
    14.9.2011
    UM0010818
    ZKme-1 člen 33,34. ZKme člen 3č, 3d. ZUS-1 člen 2, 2/2, 36, 36/1, 36/1-6.
    neposredna plačila v kmetijstvu - kmetijsko okoljska plačila - integrirano poljedelstvo - pravna korist - izboljšanje položaja - zavrženje tožbe
    Tožeča stranka je zamudila tudi rok za tako imenovano zapoznelo vlogo, ki bi jo lahko vložila do 9. 6. 2008 do 24.00 ure. Iz podatkov v upravnih spisih je razvidno, da je tožeča stranka šele 12. 5. 2009 in nato še 25. 5. 2009 zbirno vlogo dopolnila in uveljavljala zahtevek za podukrep KOP-IPL še na površini 130,67 ha. Zahtevek oziroma vloge mora stranka pravilno izpolniti v določenih rokih, ki so prekluzivni in torej nepodaljšljivi.

    V obravnavani zadevi je v točki 1. izreka izpodbijane odločbe bilo ugodeno tožnikovemu zahtevku. Po presoji sodišča zato izpodbijana odločba v tem delu delu ne posega v pravice ali pravne koristi tožeče stranke, ki bi jih bilo treba zavarovati v tem upravnem sporu. Tožnik si namreč svojega pravnega položaja v tem postopku ne more izboljšati.
  • 704.
    sodba I U 567/2010
    13.9.2011
    UL0005996
    Uredba o finančni pomoči ob nepredvidljivih dogodkih v kmetijstvu člen 8.
    javni razpis - dodelitev nepovratnih sredstev - nepredvidljivi dogodki v kmetijstvu - začasna nesposobnost za delo na kmetijskem gospodarstvu - pojem neprekinjeno obdobje
    Časovno obdobje nesposobnosti za delo mora biti neprekinjeno tako pri najmanj štiriurni nesposobnosti za delo, kot tudi pri osemurni nesposobnosti za delo. O poslabšanju ekonomskega položaja kmetijskega gospodarstva, in s tem tudi o potrebi po ukrepih za blažitev poslabšanja, je namreč mogoče govoriti le, če gre za daljšo neprekinjeno nesposobnost za delo nosilca ali člana kmetije.
  • 705.
    sodba I U 1703/2010, enako tudi I U 979/2011
    6.9.2011
    UL0006014
    Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2008 člen 23, 24.
    neposredna plačila v kmetijstvu - ukrep Programa razvoja podeželja - neskladje med prijavljeno in ugotovljeno površino - dejanska raba - nekmetijska raba - avtocesta v gradnji
    Razlog nastanka nekmetijske rabe površin (v obravnavanem primeru gradnja avtoceste) na same ugotovitve kontrole ne vpliva in tudi ni pravno pomemben. Nesporno namreč je, da je bila dejanska površina v kmetijski rabi na dan 13. 8. 2008 manjša od prijavljene površine na obrazcu D, česar ne more spremeniti niti ugotovitev kontrolnega pregleda z dne 30. 8. 2008 o ugotovljeni manjši površini zemljišč v nekmetijski rabi. Tožnik bi lahko po tem, ko je ugotovil, da je dejanska površina zemljišč v kmetijski rabi manjša od prijavljene površine, pri prvostopenjskem organu tudi umaknil svoj zahtevek za plačilo za ukrep OMD v tem obsegu, česar po podatkih spisa ni storil. Iz materialnopravnih predpisov, ki veljajo za obravnavani primer, pa ne izhaja, da bi upravni organ v primeru oprave večih kontrol z različnimi ugotovitvami pri svojem odločanju moral uporabiti ugotovitve tiste kontrole, ki so za vlagatelja zahtevka za plačilo za ukrep OMD ugodnejše.
  • 706.
    sodba I U 1529/2010
    6.9.2011
    UL0005177
    ZKme-1 člen 43. Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike člen 23, 24. Uredba Komisije (ES) št. 796/2004 z dne 21. aprila 2004o podrobnih pravilih za izvajanje navzkrižne skladnosti, modulacije in integriranega administrativnega in kontrolnega sistema, predvidenih z Uredbo Sveta (ES) št. 1782/2003 o skupnih pravilih za sheme neposrednih podpor v okviru skupne kmetijske politike ter o uvedbi nekaterih shem podpor za kmete člen 73, 73/1.
    neposredna plačila v kmetijstvu - kmetijsko okoljska plačila - prijavljena površina - kontrolni pregled na kraju samem
    V Uredbi o izvedbi ukrepov kmetijske politike so predpisane kontrole, ki se izvajajo na tam predpisan način, pri čemer se upošteva (med drugim) tudi Uredba 796/2004/ES. Med metodami, ki jih organ uporablja pri izvajanju kontrol, se pri kontroli na kraju samem, kjer kontrolor pregleda kmetijske parcele ter vse poljine na posameznem GERK-u, lahko kot pomoč uporabljajo ortofoto posnetki, podatki iz evidence dejanske rabe kmetijskih in gozdnih zemljišč in satelitski posnetki. Organ prve stopnje je tako pri svoji odločitvi upošteval poleg mapne kopije še druga dopustna sredstva, v potrditev pravilnosti odločitve pa je organ druge stopnje pribavil še barvni print ortofoto posnetka za leto 2006 in ga primerjal s printom za leto 2009.
  • 707.
    sodba I U 1220/2010
    30.8.2011
    UL0006135
    ZKGZ člen 22, 22/2, 25b, 25b/1, 25b/2, 25b/3. ZDavP-2 člen 143, 157.
    Kmetijsko gospodarska zbornica Slovenije - zbornični prispevek - neplačilo prispevka - davčna izvršba - izvršilni naslov - ničnost odločbe
    V izvršilnem postopku, ki je samostojen postopek, ugovorov, ki se nanašajo na samo odmero prispevka, ni več mogoče uspešno uveljavljati. Prav tako v tem postopku ni mogoče uspešno uveljavljati ugovora ničnosti odmernih odločb. Postopek odmere zborničnega prispevka in postopek izvršbe sta namreč dva ločena postopka, ne glede na to, da je za odločanje o obeh pristojen isti upravni organ prve stopnje.
  • 708.
    sodba I U 1072/2010
    25.8.2011
    UL0004906
    ZDavP-2 člen 96, 96/1, 146, 146/1, 157, 157/5. ZUS-1 člen 2.
    Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije - zbornični prispevek - neplačilo prispevka - davčna izvršba - izvršilni naslov - ničnost odločbe - zamudne obresti
    V izvršilnem postopku ugovorov, ki se nanašajo na samo odmero prispevka, ni več mogoče uspešno uveljavljati. Prav tako v postopku, ki se nanaša na izvršbo, ni mogoče uspešno uveljavljati ugovora ničnosti odmerne odločbe.
  • 709.
    sodba II U 233/2010
    24.8.2011
    UM0010781
    ZUP člen 80.
    neposredna plačila v kmetijstvu - plačilne pravice - prijavljene površine - zapisnik o opravljenem kontrolnem pregledu
    Zapisnik o opravljenem kontrolnem pregledu predstavlja po ZUP javno listino, za katero velja zakonska domneva, da velja kot resnično tisto, kar se v njem potrjuje oziroma ugotavlja.
  • 710.
    sodba II U 107/2010
    17.8.2011
    UM0010751
    Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike člen 15.
    neposredna plačila v kmetijstvu - plačilne pravice - vpis površine kmetijskih zemljišč v evidenco GERK
    Po slovenskem pravu, ki je v skladu z evropskimi predpisi, izhaja zahteva oziroma kriterij upravičenosti do izplačila plačilnih pravic, ki je v tem, da so morale biti površine kmetijskih zemljišč posameznega kmetijskega gospodarstva vpisane v evidenco GERK pri tem gospodarstvu vsaj deset mesecev od 31. decembra 2006 dalje.
  • 711.
    sodba II U 230/2010
    17.8.2011
    UM0010788
    ZKZ člen 24, 24/1, 24/1-4.
    status kmeta - priznanje statusa kmeta - kmetijska zemljišča - pridobitev kmetijskih zemljišč
    V postopku odobritve pravnega posla tožnik ni bil uspešen, zato ni dokazal, da bo pridobil kmetijska zemljišča, ki bi jih potreboval za priznanje statusa kmeta.
  • 712.
    sodba II U 452/2009
    6.7.2011
    UM0010806
    Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2006 člen 11, 11/12.
    neposredna plačila - kmetijsko-okoljski ukrepi - predčasno prenehanje izvajanja obveznosti - odstop kmetijskih zemljišč drugemu kmetijskemu gospodarstvu - vračilo sredstev
    Tožnica podatka, da dele kmetijskih površin, za katere je uveljavljala ukrepe SKOP, uporablja drugo kmetijsko gospodarstvo, ni sporočila v predpisanih rokih, zato je pravilna ugotovitev v izpodbijani odločbi, da je tožnica predčasno prekinila izvajanje obveznosti, ki jo je prevzela v letu 2004.
  • 713.
    sodba III U 57/2011
    6.7.2011
    UN0020623
    ZUP člen 7, 78, 99, 99/2.
    neposredna plačila v kmetijstvu - zapisnik o ogledu - ugovor zoper zapisnik - določitev roka za pripombe - bistvena kršitev pravil postopka
    Iz upravnega spisa izhaja, da zapisnik o ogledu ni bil zaključen v navzočnosti tožeče stranke in je bil, kot izhaja iz samega zapisnika, zaključen kasneje na upravnem organu, naknadno vložen ugovor zoper zapisnik pa se kot prepozen ni upošteval.
  • 714.
    sodba III U 283/2010
    24.6.2011
    UN0020622
    ZUP člen 7, 78, 99, 99/2, 237.
    neposredna plačila v kmetijstvu - zapisnik o ogledu - nezaključen zapisnik - možnost dajanja pripomb na zapisnik - določitev roka za pripombe - bistvena kršitev pravil postopka
    Upravni organ bi moral tožeči stranki, glede na to, da je izjavila, da bo podala na zapisnik pripombe pisno, po tem ko je bil zapisnik zaključen (ta ni bil zaključen v navzočnosti tožnice, ampak kasneje na sedežu upravnega organa), le-tega vročiti in ji določiti rok za pripombe. Ker tega ni storil in je bila izpodbijana odločba izdana preden je tožnica podala pripombe na zapisnik, so ji bile kršene njene procesne pravice.
  • 715.
    sodba III U 33/2011
    17.6.2011
    UN0020621
    ZD člen 137, 137/1 ZDKG člen 6. ZUP člen 67, 67/2.
    javni razpis - nepovratna sredstva - pomoč mladim prevzemnikom kmetij - pogoji za dodelitev sredstev - pravna podlaga - izjava dediča o odpovedi zakonitemu dednemu deležu
    Izjave dedičev prenosnikov, da se odpovedujejo zakonitemu dednemu deležu v obliki notarskega zapisa, po Zakonu o dedovanju ne morejo pravno učinkovati, takšne izjave pa niso kot pogoj določene niti v Uredbi, na podlagi katere je bil pripravljen in objavljen javni razpis, zato tožena stranka ni imela pravne podlage, da v javnem razpisu določi takšen pogoj za obravnavanje prispelih vlog na razpis.
  • 716.
    sodba II U 139/2010
    15.6.2011
    UM0010710
    ZUP člen 68, 68/1, 68/2, 101, 101/2. Uredba o ureditvi trga z vinom člen 22, 22/2.
    dodelitev podpore vinarskemu sektorju - rok za vložitev vloge - potek roka - zavrženje vloge
    Rok za vložitev vloge za uveljavljanje podpore vinarskemu sektorju iz drugega odstavka 22. člena Uredbe o ureditvi trga z vinom je materialni prekluzivni rok, katerega podaljšanje ni dopustno.
  • 717.
    sodba II U 96/2010
    20.4.2011
    UM0010625
    ZKme-1 člen 30. Javni razpis za dodeljevanje sredstev iz naslova izvajanja ukrepa povečanje gospodarske vrednosti gozdov iz PRP 2007-2013 za leto 2009 točka 2, razdelek 4/1.
    javni razpis - dodelitev nepovratnih sredstev - pogoji za dodelitev sredstev - povečanje gospodarske vrednosti gozdov - oblika vloge - sprememba razpisne dokumentacije
    Ker je upravni organ sam pred javno objavo razpisa in razpisne dokumentacije spremenil posamezne dele razpisne dokumentacije z namenom, da bi onemogočil favoriziranje vlagateljev, ki bi lahko prišli do dokumentacije že pred objavo javnega razpisa, sodišče zavrača tožbeni ugovor, da je bil dokument brez njegovega vpliva naknadno oblikovno spremenjen.
  • 718.
    sodba IV U 234/2010
    20.4.2011
    UC0030245
    ZOPNN člen 5, 5/9, 39, 39/3, 39/3-1, 40, 40/1, 45, 45/2. Uredba o načinu izračuna potrjene škode v kmetijstvu in načinu višine dodeljenih sredstev za odpravo posledic škode v kmetijstvu člen 5, 6. ZUP člen 237, 237/2, 237/2-7.
    pomoč za odpravo posledic škode v kmetijstvu po naravnih nesrečah - višina pomoči - način izračuna višine pomoči - obrazložitev odločbe
    Izračun višine dodeljenih sredstev je v obrazložitvi izpodbijane odločbe prikazan v obliki tabele, iz katere izhajajo podatki o tržni vrednosti rastline; zmanjšani tržni vrednosti rastline, podatki o višini zavarovanja in podatek o višini škode OMD. Iz sporne tabele pa ni razviden način izračuna odobrene pomoči, niti ta izračun ni obrazložen, kot to zahteva določba 3. alinee drugega odstavka 45. člena ZOPNN.
  • 719.
    sodba III U 259/2010
    19.4.2011
    UN0020552
    ZKme-1 člen 145. Pravilnik o registru kmetijskih gospodarstev člen 2, 2/1, 2/1-7, 35.
    GERK - izbris iz evidence GERK - sprememba v evidenci GERK - pravica do uporabe zemljišča - zemljišče v solastnini - soglasje vseh solastnikov za uporabo
    Sklepanje zakupne pogodbe presega okvire rednega upravljanja, zato je po mnenju sodišča potrebno soglasje vseh solastnikov. Ker tožeča stranka soglasja vseh solastnikov za uporabo navedenih parcel nima, je upravni organ pravilno ugotovil, da pogoji za vpis GERK niso izpolnjeni in navedene GERK iz evidence izbrisal.
  • 720.
    sodba I U 361/2010
    5.4.2011
    UL0004838
    ZKme-1 člen 30. Uredba o ukrepih 1., 3. in 4. osi Progama razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007 do 2013 člen 83.
    javni razpis - prijava na javni razpis - prijavni obrazec - zavrženje vloge
    Tožnik sicer meni, da zamenjan vrstni red podatkov še ne pomeni spremembe obrazca, vendar pa sodišča takšnega tožnikovega ugovora ne more sprejeti, saj so določbe Uredbe in Javnega razpisa zahtevale točno določeno obliko prijavnega obrazca, vloga tožnika, ki je bila vložena na drugačnem obrazcu od prepisanega, pa je bila pravilno zavržena. Spremembe razpisne dokumentacije tik pred objavo javnega razpisa so narejene ravno z namenom onemogočitve favoriziranja tistih udeležencev razpisa, ki bi lahko prišli do razpisne dokumentacije že pred njegovo objavo.
  • <<
  • <
  • 36
  • od 43
  • >
  • >>