Ker je postala odločba, s katero so bile ugotovljene kršitve prevzetih obveznosti, že pravnomočna, tožnica v tem postopku, v katerem se ji nalaga vračilo prejetih sredstev, ne more uspeti z ugovorom, da obveznosti ni kršila.
Uredba o plačilih za ukrepe Programa razvoja podeželja 2004 - 2006 za leto 2004 člen 17, 18. Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2005 člen 13, 13/6.
neposredna plačila v kmetijstvu - zmanjšanje površin za ukrep SKOP - prekinitev izvajanja ukrepov pred potekom obdobja - vračilo sredstev
Tožnik v letu 2005 ni vložil zahtevka za ukrep SKOP – S50 in je glede na leto 2004 kršil svojo obveznost SKOP – S50. To dodatno potrjuje tudi dejstvo, da ob zatrjevanju, da ukrep izvaja, po pozivu drugostopnega organa ni izkazal, da ima opravljeno meritev strmin po Pravilniku o postopku in načinu merjenja nagiba strmih travnikov, kar bi glede na določbo 6. odstavka 13. člena Uredbe o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2005 moral imeti.
status kmeta - pogoji za pridobitev statusa - izkazanost bodoče pridobitve kmetijskih zemljišč - deklarativna narava odločbe o pridobitvi statusa kmeta
Tožnik ni verjetno izkazal, da bo zemljišča, ki so predmet postopka odobritve pravnega posla pridobil, saj bi to pomenilo, da bi moral uspeti z obnovo postopka odobritve pravnega posla, doseči odpravo odločbe izdane v prvotnem postopku odobritve pravnega posla, nato pa s prodajalcem skleniti kupoprodajno pogodbo in doseči odobritev slednjega pravnega posla, kar pa ni verjetno glede na neizkazan status kmeta v letu 2004.
Odločba izdana na podlagi 24. člena ZKZ je deklarativna odločba, ki učinkuje od tedaj, ko so nastala dejstva, ki so po zakonu pomembna za nastanek določenega pravnega stanja (statusa) ali pravnega razmerja.
Odredba o financiranju in sofinanciranju vlaganj v gozdove iz sredstev proračuna RS člen 4. ZUP člen 4, 207.
molk organa druge stopnje - tožba zaradi molka organa - procesne predpostavke
Če tožeči stranki ni bil izdan konkreten upravni akt o neugoditvi njene priglasitve za izplačilo subvencij, ji tudi ni mogoče očitati, da ni ravnala skladno s postopkovnimi določbami, če ni vložila formalne pritožbe in urgirala njeno rešitev po določbah ZUP. Navedbe tožeče stranke in podatki v upravnih spisih so zadostna podlaga za sklep, da so tudi glede odločanja drugostopnega organa izpolnjeni pogoji glede molka.
kmetijska zemljišča - melioracija - nadomestilo za kritje stroškov za redno vzdrževanje in delovanje - odmera nadomestila - podatki katastra melioracijskih objektov in naprav
Davčni urad mora pri odmeri nadomestila za kritje stroškov za vzdrževalna dela na skupnih objektih in napravah na melioracijskih območjih upoštevati podatke, ki so vpisani v skupno bazo zemljiškega katastra. Kataster melioracijskih objektov in naprav pa vodi ministrstvo pristojno za kmetijstvo in je povezano z bazo podatkov zemljiškega katastra.
Uredba o plačilih za ukrepe osi 2 in Programa razvoja podeželja za obdobje 2007–2013 (PRP 2007-2013) v letih 2007-2013 (Uradni list RS, št. 19/07, 124/07, 21/08) člen 23. Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2008 (Uradni list RS, št. 12/2008) člen 7, 7/8.
neposredna plačila v kmetijstvu - obtežba z živino - število živali - zapisniško ugotovljeni podatki
Med strankama ni sporno, da je bil ob kontrolnem pregledu na tožnikovem kmetijskem gospodarstvu o kontroli živali sestavljen zapisnik, ki ga je brez pripomb podpisal tudi tožnik. Na podlagi dejstev, navedenih v zapisniku, pa je upravni organ po določbi 8. odstavka 7. člena Uredbe o izvedbi ukrepov kmetijske politike glede izračuna obtežbe z živino na kmetijskem gospodarstvu tožnika, moral upoštevati ugotovitev kontrolorja.
Javni razpis za ukrep Povečanje gospodarske vrednosti gozdov iz PRP 2007-2013 za leto 2009 (Uradni list RS, št. 35/09).
nepovratna sredstva - zahtevek za izplačilo - kršitev razpisnih pogojev - oddaja naložbe v najem
Oddajanje delovnega stroja v najem je takšna sprememba uporabe naložbe, ki ni skladna z namenom dodeljevanja nepovratnih sredstev za namen izboljšanja učinkovitosti gospodarjenja z gozdovi, saj upravičencu kot najemni predmet prinaša finančne učinke, kot tak pa prispevek v gozdni dejavnosti ni več v povezavi z upravičencem.
ZKme-1 člen 41. ZUP člen 224, 224/2, 224/2-3, 236, 236/2.
sofinanciranje iz javnih sredstev - dodelitev nepovratnih sredstev - zavrnitev zahteve za dodelitev nepovratnih sredstev - pritožba - suspenzivni učinek
Določbo 41. člena ZKme-1, po kateri pritožba zoper odločbo iz naslova ukrepov kmetijske politike ne zadrži njene izvršitve, in ki torej določa izjemo od pravila o suspenzivnem učinku pritožbenega roka ter vložene pritožbe, je treba razlagati ekstenzivno, torej tako, da se nanaša tudi na zavrnilne odločbe. Podlago za to daje že gramatikalna razlaga določbe 41. člena ZKme-1, saj se določba ne omejuje na pozitivne odločbe iz naslova ukrepov kmetijske politike.
Uredba o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007 – 2013 člen 13, 13/1, 13/1-2. Uredba Komisije (ES) št. 1974/2006 o podrobnih pravilih glede uporabe Uredbe Sveta (ES) št. 1698/2005 o podpori za razvoj podeželja in Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja člen 13, 13/4.
javni razpis - pomoč mladim prevzemnikom kmetij - pogoji za dodelitev sredstev - sofinanciranje iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja
Nacionalni predpis določa kot pogoj za dodelitev sredstev prvi lastniški prevzem kmetije v časovnem obdobju 16 mesecev pred oddajo vloge. Določba 4. odstavka 13. člena Uredbe Komisije (ES) št. 1974/2006 zgolj zavezuje nacionalni organ, da sprejme odločitev (izda odločbo) v 18 mesecih od začetka delovanja (prevzema kmetije) in se ne more razlagati tako, da se vloga zavrne, če od prevzema kmetije do izdaje odločbe preteče več kot 18 mesecev, ker bi se s takšno razlago upravnemu organu dalo možnost, da o vlogi iz katerihkoli razlogov ne odloči v določenem časovnem obdobju.
Uredba o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja RS za obdobje 2007 – 2013 člen 20. Uredba o vrstah objektov glede na zahtevnost člen 11, 11/5- c.
Tožnik je na javnem razpisu kandidiral z naložbo, ki je ni mogoče opredeliti kot postavitev zavarovanih prostorov – rastlinjakov, za kar so se na javnem razpisu dodeljevala sredstva. Vloga za dodelitev sredstev za naložbe v namakalno infrastrukturo je bila tožniku pravilno zavrnjena zaradi ugotovljene neskladnosti med podatki iz vloge in podatki v prilogah.
ukrepi za prestrukturiranje pridelovalcev sladkorne pese - pogoji za pridobitev nepovratnih sredstev - član kmetijskega gospodarstva - pridobitev podatkov o članih kmetijskega gospodarstva
Vloge, s katero je stranka kandidirala na javnem razpisu, glede na veljavno pravno ureditev ni bilo mogoče zavrniti zgolj zato, ker posamezen član kmetijskega gospodarstva ob vložitvi vloge ni bil vpisan v register kmetijskih gospodarstev.
Uredba o predpisanih zahtevah ter dobrih kmetijskih in okoljskih pogojih pri kmetovanju člen 6, 6/3. Uredba o mejnih vrednostih vnosa nevarnih snovi in gnojil v tla člen 9, 9/1, 9/1-1. Uredba o plačilih za ukrepe Programa razvoja podeželja za RS 2004-2006 za leto 2006 člen 31, 31/3. Program razvoja podeželja za RS 2004-2006 poglavje 9.2.1.
kmetijstvo - neposredna plačila - kršitev načela dobre kmetijske prakse pri gnojenju - znižanje plačil
Ker je bilo s pravnomočno odločbo, izdano v inšpekcijskem postopku, ugotovljeno, da je tožnik kršil zahteve dobre kmetijske prakse pri gnojenju, je bil tožniku utemeljeno izrečen ukrep znižanja neposrednih plačil.
Uredba o uravnavanju obsega vinogradniških površin člen 11, 11/2, 10, 10/1.
neposredna plačila v kmetijstvu - podpora za krčitev vinograda - postopek meritve površine - nepopolna ugotovitev dejanskega stanja
Obseg površine vinograda, ki je predmet izkrčitve, je bistven za odločanje o odobritvi podpore, vendar sodišče podatka, da je izmerjena površina vinograda premajhna, na podlagi izpodbijane odločbe in listin v upravnih spisih ni moglo preveriti.
ZUS-1 člen 71, 71/2. ZDen člen 2, 19, 32, 51, 60. ZZad člen 74, 74/2. ZPVAS člen 1, 1/3, 1/3-2, 3, 4, 8. ZSKZ člen 14, 14/1.
kmetijska zemljišča in gozdovi - denacionalizacija - zavezanec za vračilo - aktivna legitimacija - vrnitev parcel v naravi - ovire za vračilo
Po določbi 1. odstavka 14. člena Zakona o skladu kmetijskih zemljišč in gozdov kmetijska zemljišča, kmetije in gozdovi v družbeni lastnini, ki niso postali last Republike Slovenije oziroma občin po Zakonu o lastninskem preoblikovanju podjetij oziroma po Zakonu o zadrugah, ter kmetijska zemljišča in gozdovi, ki so jih Temeljne organizacije kooperantov dobile v upravljanje in razpolaganje na neodplačen način, postanejo z dnem uveljavitve tega zakona (tj. z dne 11. 3. 1993) last Republike Slovenije oziroma občin in se po stanju ob uveljavitvi tega zakona prenesejo na Sklad oziroma na občino. Po določbi 2. odstavka 74. člena ZZad pa ne glede na določbe prejšnjega odstavka postanejo kmetijska zemljišča in gozdovi, ki so jih organizacije pridobile na neodplačen način, z dnem uveljavitve tega zakona (tj. z dne 28. 3. 1992) last Republike Slovenije in se prenesejo v Sklad kmetijskih zemljišč in gozdov Republike Slovenije. Tožnica je obravnavana kmetijska zemljišča pridobila na neodplačen način, to pomeni, da so prešla v last Republike Slovenije oziroma na D. kot zavezanca za vrnitev, pri čemer ni pomembno, da je v zemljiški knjigi, ki je res sicer javna knjig, na teh zemljiščih vpisana družbena lastnina in kot imetnica pravica uporabe tožnica, saj je lastninsko pravico D. pridobil na originaren način, torej neposredno na podlagi zakona, zaradi česar (še dodatni) nadaljnji dvostranski pravni posel ni potreben.
Uredba o finančni pomoči ob nepredvidljivih dogodkih v kmetijstvu člen 10, 10/7, 25, 25/2.
javni razpis - finančna pomoč - nepredvidljivi dogodki v kmetijstvu - smrt - nesposobnost za delo v kmetijstvu - dodelitev nepovratnih sredstev - pogoji za dodelitev sredstev
Škodni dogodek se nedvomno nanaša na tožnikovega očeta kot takratnega nosilca kmetijskega gospodarstva, zato je upravni organ pri presoji dokazil oziroma pogojev za dodelitev sredstev pravilno upošteval v letu 2008 pridobljena sredstva za tožnikovega očeta in ne za tožnika kot vlagatelja zahteve.
Uredba o plačilih iz ukrepa osi 2 iz programa razvoja podeželja RS za obdobje 2007 – 2013 člen 23. ZKme-1 člen 43.
neposredna plačila v kmetijstvu - GERK - prijavljena površina - kontrola
Kontrolor je v obravnavanem primeru ravnal v skladu z 2. odstavkom 24. člena Uredbe o izvedbi ukrepov kmetijske politike, ki določa, da ob nadzoru na kraju samem kontrolor pregleda kmetijske parcele ter vse poljine na posameznem GERK-u. Kot pomoč pri ugotavljanju površin lahko uporablja ortofoto posnetke, podatke iz evidence dejanske rabe kmetijskih in gozdnih zemljišč in satelitske posnetke.
Za odločanje o tožnikovi vlogi za uveljavljanje neposrednih plačil za leto 2007 je bistveno dejansko stanje, ugotovljeno v letu, za katerega se neposredna plačila uveljavljajo, to je letu 2007, tožnik ne more uspeti z dokazili, ki dokazujejo drugačno dejansko stanje od ugotovljenega, v letu 2008 in 2009.
Uredba o izvajanju ukrepov v zvezi z ustanovitvijo sheme za prestrukturiranje industrije sladkorja (2007) člen 11, 11/13.
zahtevek za pridobitev plačila iz naslova ukrepa - finančni leasing - dokazilo o zaključku leasing razmerja - čas prenosa lastništva stroja
Pravna teorija šteje finančni leasing za finančno operacijo, ki se izpelje med proizvajalcem in jemalcem leasinga z angažiranjem finančnih sredstev preko specializiranih finančnih organizacij, sama pogodba o finančnem leasingu pa vsebuje elemente najema (da dajalec leasinga, ki ima predmet leasinga v lasti, le-tega za določen čas prepusti v uporabo jemalcu leasinga in za to dobiva plačilo), kakor tudi elemente prodaje na obroke s pridržkom lastninske pravice, ko v leasing dana stvar po poteku pogodbenega razmerja in rednem plačevanju dogovorjenih obrokov – anuitet (oziroma lahko tudi predčasno glede na poravnane obveznosti, kar je v dispoziciji pogodbenih strank) preide v last jemalca leasinga.
ZZKat člen 14, 26, 26/2, 27. Navodilo za ugotavljanje in zamejničevanje posestnih meja parcel (1976) člen 50.
parcelacija - podlaga za začetek parcelacije - mejni ugotovitveni postopek - evidentiranje posestnih mej v zemljiški kataster - zapisnik - vsebina zapisnika
Posestne meje s parcelacijo zajetih in novonastalih parcel se ugotovijo in zamejničijo v mejnem ugotovitvenem postopku po določbah 14. do 17. člena ZZKat. 2. odstavek 26. člena ZZKat pa določa, da se sprememba posestne meje parcele ugotovi in izvede v zemljiško katastrskem aparatu na zahtevo lastnika oziroma uporabnika ali pa po sklepu sodišča oziroma po odločbi pristojnega organa. Sporna parcelacija v obravnavanem primeru se je izvedla skladno s pogoji, ki so jih določile stranke v mejnem ugotovitvenem postopku. Z dejanji, opravljenimi v mejnem ugotovitvenem postopku so se stranke strinjale, saj so zapisnik o mejnem ugotovitvenem postopku podpisale. Zapisnik o mejnem ugotovitvenem postopku je tako postal podlaga za evidentiranje sprememb v zemljiškem katastru.