• Najdi
  • <<
  • <
  • 40
  • od 43
  • >
  • >>
  • 781.
    sodba U 179/2008
    14.7.2010
    UM0010372
    ZKGZ člen 3, 8, 9, 10, 22.
    Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije - članstvo v zbornici - zbornični prispevek - odmera zborničnega prispevka - kmetijska dejavnost - vinogradništvo
    Preden se odmeri zbornični prispevek, je treba ugotoviti, ali tožnik, ki zatrjuje, da ni lastnik kmetijskih zemljišč in gozdov na območju RS in da ne opravlja kmetijske, gozdarske ali vinogradniške dejavnosti, izpolnjuje pogoje za uvrstitev med zavezance za plačilo tega prispevka. Ker sta tako zbornica kot tudi organ druge stopnje izhajala zgolj iz potrdila AJPES-a, sta glede na pritožbeni ugovor opustila ugotavljanje oziroma preverjanje pravno pomembnega dejstva.
  • 782.
    sodba I U 365/2009
    13.7.2010
    UL0003454
    ZKZ člen 22, 22/2, 24, 24/6. ZUP člen 42, 129/1, 147.
    predkupna pravica - sprejem ponudbe - ponudba - status kmeta - položaj stranke v postopku
    Iz določb, ki urejajo status kmeta (24. člen ZKZ), ne izhaja, da priznanje statusa kmeta že samo po sebi predstavlja poseganje v kakršenkoli pravice oziroma pravne koriti drugih oseb. Druga oseba v postopku priznanja statusa kmeta zato ne more imeti položaja stranke v smislu določbe 42. člena ZUP.

    V postopku priznanja statusa kmeta gre za vprašanje osebnega statusa, katerega se presoja glede na stanje ob izdaji odločbe o podelitvi statusa.

    V postopku odobritve pravnega posla pa je vprašanje statusa kmeta predhodno vprašanje (147. člen ZUP). V primeru dvoma o predkupni pravici posameznega sprejemnika ponudbe, ki jo ta dokazuje s statusom kmeta, je organ dolžan ravnati po določbi 6. odstavka 24. člena ZKZ (pa tudi sodišče v pravdnem postopku po določilih ZPP) in pred svojo odločitvijo preveriti (ali pa zahtevati preverbo pred pristojnim organom), da se ugotovi ali je predkupni upravičenec ob sprejemu ponudbe status kmeta imel.
  • 783.
    sodba III U 77/2009
    7.7.2010
    UN0020316
    Pravilnik o registru kmetijskih gospodarstev (2016) člen 2, 2/1, 2/1-9, 16, 16/1.
    grafična enota rabe kmetijskega gospodarstva (GERK) - vpis v evidenco GERK - pravica do uporabe zemljišča
    Pravilnik o registru kmetijskih gospodarstev v 16. členu določa, da če nosilec želi vpisati GERK na zemljišču, kjer je že vpisan GERK drugega nosilca, ga upravna enota pozove, da predloži dokazila, s katerimi izkazuje pravico do uporabe tega zemljišča. Pri tem pa ni bistveno, ali gre za solastnino ali skupno lastnino, saj 16. člen Pravilnika govori le o pravici do uporabe, 9. točka 1. odstavka 2. člena Pravilnika pa pravico do uporabe opredeljuje na ta način, da ima pravico do uporabe tisti, ki je bodisi lastnik bodisi zakupnik zemljišča, oziroma ima za uporabo zemljišča pridobljeno soglasje lastnikov oziroma solastnikov zemljišč ali drugo pravno podlago, iz katere izhaja pravica do uporabe zemljišč.
  • 784.
    sodba U 296/2008
    6.7.2010
    UM0010252
    Pravilnik o postopku in načinu merjenja nagiba strmih travnikov (2005) člen 2, 2/1. Uredba Komisije (ES) št. 817/2004 z dne 29. aprila 2004 o podrobnih pravilih za uporabo Uredbe Sveta (ES) št. 1257/1999 o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega usmerjevalnega in jamstvenega sklada (EKUJS) člen 66, 66/2. Uredba o plačilih za ukrepe Programa razvoja podeželja za Republiko Slovenijo 2004-2006 za leto 2005 (2005) člen 13, 13/23.
    neposredna plačila v kmetijstvu - izplačana sredstva za izvajanje posameznih kmetijsko okoljskih oziroma OMD ukrepov - zmanjšanje površin za ukrep SKOP - strmi travniki - prekinitev izvajanja ukrepov pred potekom 5 letnega obdobja - kršitev pogojev - vračilo sredstev
    Kršitev pogojev ne more biti opravičljiv razlog za zmanjšanje površin za leto 2005, saj se je stranka z vstopom v ukrep zavezala, da bo na vseh vključenih površinah izvajala ukrep še 5 let.
  • 785.
    sodba U 147/2008
    6.7.2010
    UM0010251
    Uredba o mejnih vrednostih vnosa nevarnih snovi in gnojil v tla (2005) člen 22. Program razvoja podeželja za Republiko Slovenijo 2004-2006 (2004) člen 34.
    neposredna plačila v kmetijstvu - uveljavljanje zahtevka za izvajanje EU standardov Nitratna direktiva - račun primernosti obtežbe za živino na kmetijskem gospodarstvu - časovna uporaba materialnega prava - čas uveljavljanja zahtevka
    Sklep pa temelji na napačni uporabi materialnega prava, uporabi Uredbe o mejnih vrednostih vnosa nevarnih snovi in gnojil v tla z dne 8. 9. 2005, objavljene 16. 9. 2005, ki je stopila v veljavo šele 15. dan po objavi. Materialni rok za oddajo vlog zahtevkov pa je bil, kot je določeno v Uredbi o plačilih za ukrepe Programa razvoja podeželja za Republiko Slovenijo 2004 – 2006 za leto 2005 (Uredba PRP), 15. 5. 2005.
  • 786.
    sodba U 463/2008
    6.7.2010
    UM0010253
    ZUP člen 147. Pravilnik o registru kmetijskih gospodarstev (2006) člen 2, 2-9.
    grafična enota rabe kmetijskega gospodarstva (GERK) - evidenca GERK - sprememba v evidenci GERK - zakupnik zemljišča - register kmetijskih gospodarstev - izbris parcele iz kmetijskega gospodarstva - predhodno vprašanje - prekinitev postopka
    Vprašanje, kdo je zakupnik zemljišča, izhaja iz predložene zakupne pogodbe, zato organ ni bil dolžan ravnati po določbi 147. člena ZUP.

    V smislu Pravilnika o registru kmetijskih gospodarstev ima pravico do uporabe nosilec, ki je lastnik ali zakupnik zemljišča oziroma ima soglasje lastnikov oziroma solastnikov zemljišč ali drugo pravno podlago, iz katere izhaja pravica do uporabe zemljišč.
  • 787.
    sodba U 444/2008
    6.7.2010
    UM0010321
    Uredba o plačilih za ukrepe Programa razvoja podeželja za Republiko Slovenijo 2004-2006 za leto 2005 (2005) člen 34. Uredba o mejnih vrednostih vnosa nevarnih snovi in gnojil v tla (2005) člen 22.
    račun primernosti obtežbe za živino na kmetijskem gospodarstvu - časovna uporaba materialnega prava - čas uveljavljanja zahtevka
    Sklep temelji na napačni uporabi materialnega prava, uporabi Uredbe o mejnih vrednostih vnosa nevarnih snovi in gnojil v tla z dne 8. 9. 2005, objavljene 16. 9. 2005, ki je stopila v veljavo šele 15. dan po objavi. Materialni rok za oddajo vlog zahtevkov pa je, kot je določeno v Uredbi o plačilih za ukrepe Programa razvoja podeželja za Republiko Slovenijo 2004 – 2006 za leto 2005, bil 15. 5. 2005.
  • 788.
    sodba U 395/2008
    6.7.2010
    UM0010320
    Uredba o plačilih za ukrepe Programa razvoja podeželja 2004-2006 za leto 2004 (2004) člen 17, 18. Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2005 (2005) člen 10.
    dodelitev sredstev za kmetijsko okoljske ukrepe - petletna obveznost izvajanja posameznih kmetijsko okoljskih oziroma OMD objektov - predčasno prenehanje izvajanja obveznosti - zahteva za plačila na manjši površini
    Ni pravno pomembno, da tožnik ni podal izjave o odstopu od izvajanja teh ukrepov, saj za nastop obveznosti vračila že izplačanih sredstev zadošča že ugotovitev o kršitvi izvajanja zavezujočih ukrepov. Tožnik bi namreč moral oziroma bi lahko po prejemu predtiskanih opisnih podatkov ter grafičnih podlag o zemljiščih v uporabi na osnovi prijavljenih površin v predhodnem letu, ki so mu bile posredovane po določbi 10. člena Uredbe o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2005, spremenil (morebitno napačne ali nepopolne) podatke o zemljiščih v uporabi tako, da bi te spremembe v zbirni vlogi popravil oziroma dopolnil predtiskane podatke o zemljiščih, česar pa glede na podatke spisa ni storil, oziroma se, če je menil, da so podatki o zemljiščih v uporabi napačni oziroma nepopolni, kar bi posledično pripeljalo do napačne odločitve o dodeljenih sredstvih, pritožil zoper odločbo z dne 11. 4. 2006, česar pa tudi ni storil.
  • 789.
    sodba I U 1546/2009
    30.6.2010
    UL0006064
    Uredba o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007-2013 člen 13, 13/1, 13/1-2. Uredba Komisije (ES) št. 1974/2006 z dne 15. decembra 2006 o podrobnih pravilih glede uporabe Uredbe Sveta (ES) št. 1698/2005 o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja člen 13, 13/4.
    javni razpis - dodelitev nepovratnih sredstev - pomoč mladim prevzemnikom kmetij - čas prvega lastniškega prevzema kmetije - razpisni pogoj - razlaga evropskega predpisa
    Pogoja, da mora biti prvi lastniški prevzem kmetije opravljen največ 18 mesecev pred izdajo odločbe o dodelitvi sredstev, ni mogoče razlagati tako, da nacionalnemu upravnemu organu daje podlago za zavrnitev dodelitve podpore izključno zato, ker sam odločbe o (pravočasno podani) vlogi stranke za dodelitev sredstev ni izdal v predpisanem roku.
  • 790.
    sodba IV U 289/2009, enako tudi IV U 271/2009, IV U 283/2009, IV U 259/2009
    22.6.2010
    UC0030074
    ZUP člen 260, 260-1. Uredba o izvajanju izvoznih nadomestil v okviru prava Skupnosti za tržne ureditve kmetijskih proizvodov člen 2, 4, 5. Uredba 800/99/ES člen 49, 50, 51, 52.
    izvozno nadomestilo - izredno pravno sredstvo - obnova postopka - nova dejstva in novi dokazi
    Za obnovo postopka v obravnavanem primeru ni bilo pravne podlage, zato sodišče zadeve pristojnemu organu ni vrnilo v ponoven postopek. Navedeno pa ne pomeni, da organ morebitnih nepravilnosti pri izplačilih izvoznega nadomestila, na podlagi naknadno ugotovljenih nepravilnosti in pooblastil, ki jih ima, ne bi mogel odpraviti v posebnem postopku.
  • 791.
    sodba U 91/2008
    18.6.2010
    UM0010210
    Uredba o plačilih za ukrepe Programa razvoja podeželja za Republiko Slovenijo 2004-2006 za leto 2005 člen 36, 36/1, 36/1-2, 36/1-3.
    kmetijstvo - neposredna plačila v kmetijstvu - prilagoditev kmetijskega gospodarstva standardom Nitratne direktive - izgradnja potrebnih skladiščnih kapacitet - vračilo neupravičeno prejetih sredstev
    Po presoji sodišča je potrebno v primeru, ko sodi v okvir istega kmetijskega gospodarstva dvoje ali več hlevov, obstoj zadostnih skladiščnih kapacitet za živinska gnojila presojati na ravni celotnega kmetijskega gospodarstva, kolikor razdalja med hlevi ni velika oz. kolikor se hlevi nahajajo v bližini drug drugega. Zato bi morala upravna organa pri odločanju v obravnavani zadevi obstoj zadostnih skladiščnih kapacitet presojati z vidika tožnikovega kmetijskega gospodarstva kot celote, kar pomeni, da bi bilo potrebno pri izračunu obstoječih skladiščnih kapacitet upoštevati tudi kapacitete, za katere tožnik trdi, da se nahajajo v oddaljenosti zgolj 150 metrov od najetega hleva.
  • 792.
    sodba U 484/2008
    18.6.2010
    UM0010215
    ZUP člen 238, 238/3. Uredba o plačilih za ukrepe Programa razvoja podeželja 2004-2006 za leto 2004 (2004) člen 36, 36/1-2, 36/1-3.
    kmetijstvo - neposredna plačila v kmetijstvu - uveljavljanje zahtevka za izvajanje EU standardov Nitratna direktiva - vračilo neupravičeno prejetih sredstev - izgradnja potrebnih skladiščnih kapacitet - pritožbena novota
    Dejstvo, da je bila ena od krav po zatrjevanju tožnika v času inšpekcijskega pregleda že v postopku prodaje, na odločitev v zadevi ne more imeti vpliva, saj se je tožnik s podpisom na vlogi (obrazec K) zavezal, da bodo z izgradnjo gnojišča in jame za gnojevko na kmetijskem gospodarstvu, glede na vsakokratni stalež živali, ves čas na voljo zadostne skladiščne kapacitete za živinska gnojila.

    V pritožbi in v upravnem sporu zatrjevano dejstvo, da tožnik del živali med letom pase, predstavlja novo dejstvo, ki ga je tožnik imel možnost uveljavljati že v postopku na prvi stopnji (bodisi v vlogi na obrazcu K-1 ali pa kasneje ob inšpekcijskem pregledu), pa te možnosti ni izkoristil, za kar tudi ni navedel nobenega razloga (3. odstavek 238. člena ZUP). Teh tožbenih trditev zato pri presoji zakonitosti izpodbijane prvostopne odločbe ni bilo mogoče upoštevati.
  • 793.
    sodba U 180/2008
    18.6.2010
    UM0010245
    Uredba o plačilih za ukrepe Programa razvoja podeželja za Republiko Slovenijo 2004-2006 za leto 2005 (2005) člen 2, 3, 33.
    neposredna plačila v kmetijstvu - ukrepi Programa razvoja podeželja - podpora izvajanju EU standardov na kmetijskih gospodarstvih - pogoji za pridobitev plačil - spoštovanje načel dobre kmetijske prakse pri gnojenju - letni gnojilni načrt
    Upravičenci, ki željo pridobiti plačila, po Programu za razvoj podeželja 2004-2006 in Uredbi PRP morajo izpolnjevati s predpisi določene pogoje, to pa je tudi izdelan gnojilni načrt. Ker tožnik gnojilnega načrta ni imel, pogojev za pridobitev sredstev po Programu za razvoj podeželja za RS 2004-2006 in Uredbi PRP ni izpolnjeval.
  • 794.
    sodba U 333/2008
    9.6.2010
    UM0010244
    ZUP člen 67. ZZVZZ člen 15, 15/1, 15/1-7, 15/6. Uredba o plačilih za ukrepe Programa razvoja podeželja za Republiko Slovenijo 2004-2006 za leto 2005 (2005) člen 34, 34/10. Program razvoja podeželja za Republiko Slovenijo 2004-2006 (2004) točka 9, 9-3.
    neposredna plačila v kmetijstvu - ukrepi Programa razvoja podeželja - podpora izvajanju EU standardov na kmetijskih gospodarstvih - pogoji za pridobitev plačil - kmečko zavarovanje delavca na kmetijskem gospodarstvu - dopolnitev nepopolne vloge
    Zahtevek je bil postavljen z vložitvijo obrazca K1, na katerem je bilo s križcem označeno, da tožnik uveljavlja tudi zahtevek za ukrep varnost in zdravje pri delu, ker pa takšna vloga ni bila popolna, je pravilno in v skladu s 67. členom ZUP postopanje prvostopnega organa, ki je tožnika pozval na dopolnitev vloge.

    Kdor ni zavarovanec po določilih 15. člena ZZVZZ, ampak je zavarovan kot družinski član zavarovanca po 20. členu ZZVZZ, ne šteje za delavca v smislu Programa razvoja podeželja za RS 2004-2006, zato ni upravičen do plačila po 3. točki 27. člena Uredbe o plačilih za ukrepe Programa razvoja podeželja za RS za izvajanje EU standarda varnost in zdravje pri delu.
  • 795.
    sodba U 83/2008
    9.6.2010
    UM0010228
    ZUP člen 66. Uredba o plačilih za ukrepe Programa razvoja podeželja za Republiko Slovenijo 2004-2006 za leto 2005 (2005) člen 34, 34/10.
    kmetijstvo - neposredna plačila v kmetijstvu - uveljavljanje zahtevka za izvajanje EU standardov Nitratna direktiva - nepopolna vloga - poziv k dopolnitvi vloge
    Vloga, v kateri je tožnik postavil zahtevek za plačilo za varnost in zdravje pri delu, ni pa ji priložil vseh zahtevanih dokazil, predstavlja nepopolno vlogo v smislu 66. člena ZUP, ki jo je ob smiselni uporabi pravil ZUP po pozivu organa (tudi po poteku roka za vložitev vloge) mogoče dopolniti.
  • 796.
    sodba I U 300/2009
    8.6.2010
    UL0003358
    Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2006 (2006) člen 33, 33/1. Uredba o predpisanih zahtevah ravnanja ter dobrih kmetijskih in okoljskih pogojih pri kmetovanju (2005) člen 6.
    neposredna plačila v kmetijstvu - višja sila - izredne okoliščine
    Tožnik tekom postopka niti ni zatrjeval, niti dokazoval, da je primere višje sile pravočasno sporočil agenciji. Samo s tem, da je dne 4.7.2006 svojo vlogo samovoljno dopolnil z uradnim zaznamkom, v katerem je navedel, da je pomladi njegova koruza zaradi obilnega deževja in poplav propadla in so zato posejali oves in nekaj zelenjave, ne da bi navedel razloge, zakaj tega dejstva ni mogel sporočiti prej oziroma navedel, zakaj je treba njegovo vlogo šteti za pravočasno in ne da bi o tem predložil ustrezne dokaze oz. navedel, zakaj jih ni predložil, tudi po presoji sodišča ni zadostil pogoju iz 1. odstavka 33. člena Uredbe, po katerem bi lahko obdržal pravico do pomoči zaradi višje sile.
  • 797.
    sodba I U 1405/2009
    8.6.2010
    UL0003363
    ZKZ člen 27. Pravilnik o registru kmetijskih gospodarstev (2008) člen 37, 37/1, 37/2, 37/3, 37/4.
    grafična enota rabe kmetijskega gospodarstva (GERK) - evidenca GERK - vpis GERK na zemljišču - zakupno razmerje - odobritev zakupne pogodbe - pravica do uporabe zemljišča
    Prvostopni organ je veljavnost zakupne pogodbe pravilno presojal po določilih ZKZ, ki je v odnosu z OZ lex specialis, in po katerem se za veljavnost zakupne pogodbe zahteva odobritev zakupne pogodbe po določilih ZKZ.
  • 798.
    sodba U 123/2008
    2.6.2010
    UN0020302
    ZUP člen 144, 144/1, 144/1-2, 144/3. Uredba o plačilih za ukrepe Programa razvoja podeželja za Republiko Slovenijo 2004-2006 za leto 2006 (2006) člen 13, 13/29, 14, 14/3, 14/4.
    neposredna plačila v kmetijstvu - vračilo neupravičeno sprejetih sredstev - ukrep SKOP - izpolnjevanje pogojev - obveznost izobraževalnega programa
    Sodelovanje v izobraževalnem programu je edini izmed pogojev pri ukrepih SKOP, Uredba pa posebej določa dokazila za izpolnjevanje pogojev za posamezni ukrep SKOP (14. člen Uredbe). Zato je potrebno ob upoštevanju 29. odstavka 13. člena Uredbe upoštevati tudi 3. in 4. odstavek 14. člena Uredbe, ki nalagata dolžnosti izvajalcem izobraževalnih programov.
  • 799.
    sodba U 195/2008
    2.6.2010
    UM0010264
    ZDKG člen 1, 2.
    zaščitena kmetija - pogoji za zaščito kmetije - lastništvo kmetijskih zemljišč
    Določbo 2. člena ZDKG je glede pogoja, ki se nanaša na lastništvo, potrebno razlagati tako, da mora biti kmetija v lasti, solasti ali skupni lasti največ dveh oseb, ki jih določa zakon. Pri tem je bistveno le, ali lastniška oziroma solastniška struktura ustreza pogojem glede obsega primerljivih kmetijskih površin.
  • 800.
    sodba U 2387/2008
    1.6.2010
    UL0003484
    ZGD-1 člen 3, 3/6, 7, 7/1. Uredba o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007-2013 (2007) člen 3, 3-1, 3-2, 3-3, 27. 27-1, 28. 28/1, 28/1-1, 28/1-11, 28/1-12, 28/5. Uredba Komisije (ES) št. 1474/2006 z dne 5. oktobra 2006 o spremembi uredb (ES) št. 2771/1999 in (ES) št. 1898/2005 glede uskladiščenja intervencijskega masla za prodajo člen 18, 18-13. Uredba Sveta (ES) št. 1698/2005 z dne 20. septembra 2005 o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja (EKSRP) člen 27.
    javni razpis - neposredna plačila v kmetijstvu - dodelitev nepovratnih sredstev - vlagatelj kot samostojni podjetnik - izpolnjevanje razpisnih pogojev
    V primeru fizične osebe in samostojnega podjetnika gre namreč za enotno in nerazdružljivo subjektiviteto. Podjetnik je fizična oseba, ki na trgu samostojno opravlja pridobitno dejavnost v okviru organiziranega podjetja in za enotnost osebnega in podjetniškega premoženja in je odgovoren za svoje obveznosti z vsem svojim premoženjem. Predračun za načrtovano naložbo, ki se glasi na vlagatelja kot samostojnega podjetnika, se mora šteti za dokazilo vlagatelja kot fizične osebe v postopku javnega razpisa za dodelitev sredstev.
  • <<
  • <
  • 40
  • od 43
  • >
  • >>