komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - zavezanec za plačilo komunalnega prispevka - zemljišče brez objekta
Zavezanec za plačilo komunalnega prispevka je lahko le lastnik ali investitor objekta, zato toženka ni imela podlage, da je tožniku odmerila komunalni prispevek zgolj na podlagi ugotovitve, da je lastnik zemljišč, za katere je odmerila komunalni prispevek.
Določbe 80. člena ZPNačrt ni mogoče razlagati tako, kot meni tožnik, namreč da bi zakon predpisoval, da je pri odmeri komunalnega prispevka treba upoštevati tudi objekt, ki je na istem zemljišču stal kdaj prej, pa je bil porušen in nadomeščen z objektom, ki je predmet odmere komunalnega prispevka.
Odlok o programu opremljanja stavbnih zemljišč in merilih za odmero komunalnega prispevka na območju občine Žalec člen 6.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - površina parcele
V preteklosti že plačani komunalni prispevki, odmerjeni pred uveljavitvijo sedaj veljavnega Odloka o programu opremljanja stavbnih zemljišč in merilih za odmero komunalnega prispevka na območju občine Žalec, se nanašajo le na že zgrajene objekte in ne na zemljišča.
ZPNačrt člen 71, 71/1, 71/1-1, 75, 75/1, 79, 79/4, 80. ZVO-1 člen 149, 149/1, 149/1-2, 149/2.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - komunalna oprema - rok za izgradnjo komunalne infrastrukture - čistilna naprava
ZPNačrt določitev roka za izgradnjo komunalne opreme v programu opremljanja veže na še nezgrajeno komunalno opremo.
ZVO-1 objekte in naprave za čiščenje odpadne vode (torej čistilne naprave) obravnava skupaj z objekti in napravami za njeno odvajanje (torej kanalizacijo), oboje pa opredeljuje kot infrastrukturo lokalnega pomena. Zato niso utemeljene tožbene navedbe, da možnost priključitve na čistilno napravo ne pomeni možnosti priključitve na kanalizacijo oziroma na lokalno infrastrukturo.
V zadevi je ostalo povsem nerazjasnjeno, ali stanje v naravi res še ustreza stanju, predvidenemu z zazidalnim načrtom, ali pa na nekdanji parceli št. 1601/1 stoji še dodaten objekt z lastno gradbeno parcelo, ki je bila že upoštevana pri odmeri komunalnega prispevka za ta objekt, kakor to dokumentirano navajajo tožniki. V primeru če ni tako, pa je ostalo nerazjasnjeno, zakaj med zavezanci za plačilo komunalnega prispevka ni naveden tudi B.A. kot solastnik ene izmed parcel, ki so nastale iz nekdanje parcele št. 1601/1.
Obračunski strošek opremljenosti konkretnega območja s cestnim omrežjem ne pomeni, da je treba nepremičnini zagotoviti neposredni priključek na javno cestno omrežje. Povedano drugače: uporaba tega omrežja v obračunski enoti je tožnici zagotovljena tudi v primeru, če se nanj ne priključuje neposredno, temveč prek npr. državne ceste, služnostne poti – ali kot v obravnavanem primeru – prek poti, ki jo je vzpostavila sama.
Po drugem in tretjem odstavku 3. člena Pravilnika o merilih za odmero komunalnega prispevka se komunalni prispevek odmeri na podlagi podatkov iz projekta za pridobitev gradbenega dovoljenja (PGD). Toženka je torej ravnala pravilno, ko je pri opredelitvi namembnosti obravnavanega objekta uporabila podatek o njegovi klasifikaciji iz tega projekta.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - komunalna oprema - pogodba o opremljanju - sklenitev pogodbe o opremljanju
Komunalni prispevek se lahko odmeri tudi za posamezno vrsto komunalne opreme (npr. le za kanalizacijo), pogoj pa je, da se stavbno zemljišče nahaja v obračunskem območju te vrste komunalne opreme.
Občina zagotavlja gradnjo komunalne opreme, vendar je izpolnjevanje te obveznosti odvisno od obsega razpoložljivih finančnih sredstev. Občina lahko v primeru, ko te svoje obveznosti ne more realizirati v času, ki bi bil sprejemljiv za investitorja, ki želi graditi na stavbnem zemljišču, z njim sklene pogodbo o opremljanju. Vendar (ne)sklenitev pogodbe o opremljanju v obravnavani zadevi nima vpliva na presojo zakonitosti izpodbijane odločbe, morebitna škoda, ki s tem nastaja investitorju, pa je predmet pravdnega postopka.
S tem, ko je toženka v okviru subjektivnega roka iz drugega odstavka 263. člena ZUP izdala „dopolnilno odločbo“, ne pa tudi sklepa o obnovi postopka, ni začela obnove postopka v zakonsko predpisanem roku. Nadaljnji postopek je sicer pripeljal tudi do izdaje sklepa o obnovi postopka, vendar pa se je to zgodilo šele po preteku subjektivnega roka.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - obračunsko območje - izgradnja komunalne opreme brez programa opremljanja - zastaranje odmere komunalnega prispevka
V zadevi ni sporno, da zemljišče tožnikov leži v obračunskem območju obstoječe kanalizacije, kot ga določa Odlok o programu opremljanja v drugem odstavku 3. člena, niti to, da je priključitev objektov v naselju Mandrge na občinsko omrežje omogočena z izgradnjo kanalizacije na tem ožjem območju, torej z izgradnjo dela, ki tvori celotno omrežje obstoječe javne kanalizacije v Občini Logatec. Ker tožniki ne trdijo, da bi jim bil komunalni prispevek za javno kanalizacijsko omrežje v preteklosti že odmerjen, so bili s tem v skladu z ZPNačrt izpolnjeni pogoji za odmero komunalnega prispevka.
Komunalni prispevek je javna dajatev, kljub temu pa se zanj ne uporabljajo predpisi o obdavčenju, torej tudi ne ZDavP-2, ki v prvem odstavku 125. člena med drugim ureja zastaranje pravice do odmere davka.
Občina stroškov, ki jih je imela z izgradnjo komunalne opreme oz. njenega dela brez programa opremljanja, ne more vključiti med skupne stroške opremljanja na obračunskem območju s komunalno opremo določene vrste (v konkretnem primeru s kanalizacijskem omrežjem). To pa ne pomeni, da za zavezance, ki se bodo priključili na tako zgrajeni del omrežja, sploh ne obstaja dolžnost plačila komunalnega prispevka za siceršnje obstoječe kanalizacijsko omrežje, če se stavbno zemljišče nahaja v obračunskem območju te vrste komunalne opreme.
ZUP člen 9, 144, 144/1, 144/1-2, 238, 238/2. ZPNačrt člen 79, 79/7.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - merila za odmero komunalnega prispevka - načelo zaslišanja stranke
Glede na to, da se komunalni prispevek lahko odmerja na podlagi uradnih podatkov o površini parcele in stavbe, dejstvo, da organ prve stopnje pred izdajo odločbe tožnika ni seznanil s podatki, ki jih je upošteval pri odmeri komunalnega prispevka, še ne pomeni, da je bila tožniku v upravnem postopku kršena pravica do izjave.
Tožnik v pritožbi ni oporekal namembnosti objekta in površini parcele, niti ni predlagal izvedbe kakšnega dokaza, zato pritožbenemu organu ne more očitati, da ni ugotavljal skladnosti podatkov, ki so bili uporabljeni pri odmeri komunalnega prispevka, s stanjem objektov v naravi.
ZPNačrt člen 79, 79/7. Odlok o programu opremljanja stavbnih zemljišč in merilih za odmero komunalnega prispevka na območju Občine Destrnik člen 12, 12/4.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - pogoji za odmero komunalnega prispevka - priključitev na novo zgrajeno komunalno opremo - zavezanec za plačilo prispevka
Ker v času izdaje izpodbijane odločbe še ni bilo izdano uporabno dovoljenje za novo zgrajeno komunalno opremo, ni pravne podlage za odmero komunalnega prispevka.
Program sofinanciranja izgradnje objektov lokalne gospodarske javne infrastrukture na področju varstva okolja za obdobje 2004-2006 za investicijo „Izgradnja čistilne naprave Skaručna v občini Vodice“ točka II.
javni razpis - sofinanciranje iz javnih sredstev - komunalna dejavnost - upravičenci do sofinanciranja
Tožnica javne službe ni izvajala v obliki, kot jo je imela organizirano po odloku. Režijski obrat ni bil organiziran tako, da bi v okviru svojih tehničnih in strokovnih možnosti izpolnjeval pogoje za opravljanje dejavnosti javne službe, kot je za upravičenost do prijave zahtevala četrta alinea prvega odstavka točke II. javnega razpisa in razpisna dokumentacija.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - odločba o odmeri komunalnega prispevka za nezahtevni objekt - povečanje neto tlorisne površine objekta - razveljavitev odločbe po nadzorstveni pravici - očitna kršitev materialnega predpisa
Nezahtevni objekt res nima lastnih priključkov na infrastrukturo, vendar pa to pomeni, da se skedenj kot pomožni kmetijski objekt, priključuje na komunalno infrastrukturo preko objekta, ob katerem je, zato je podlaga za odmero komunalnega prispevka 80. člen ZPNačrt, po katerem je zavezanec za plačilo komunalnega prispevka tudi investitor oziroma lastnik objekta, ki povečuje neto tlorisno površino objekta.
ZPNačrt člen 20, 20/1, 108, 108/2. Odlok o programu opremljanja stavbnih zemljišč za območje Mestne občine Ljubljana člen 25.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - pravna podlaga za odmero - nepravilna uporaba predpisov
Toženka je tožnika z dopisom z dne 25. 8. 2011, torej po uveljavitvi Programa opremljanja MOL, obvestila o nameravani odmeri komunalnega prispevka za javno kanalizacijsko omrežje, izpodbijana odločba pa je bila nato izdana 16. 11. 2011. Ker pred navedenimi datumi ni opravila drugih dejanj, ki bi pomenila izvajanje postopka po uradni dolžnosti, je neutemeljeno stališče toženke, da je šlo za postopek, ki se je začel pred uveljavitvijo Programa opremljanja MOL. Uporaba Odloka o komunalnem prispevku je zato nepravilna.
Pri odmeri ni mogoče uporabiti niti Programa opremljanja Vinterca. Iz Uradnih listov RS namreč ne izhaja objava odloka o Programu opremljanja Vinterca, zato navedeni program ni začel veljati in ga ni mogoče uporabljati v postopkih za odmero komunalnega prispevka.
ZGJS člen 5. Odlok o ravnanju s komunalnimi odpadki v Občini Slovenska Bistrica člen 4, 5, 18.
inšpekcijski ukrep - ukrep komunalnega inšpektorja - vključitev v sistem ravnanja z odpadki
Tožnik bi se v skladu z občinskim odlokom moral vključiti v sistem ravnanja s komunalnimi odpadki in z izvajalcem javne službe skleniti pogodbo o ravnanju z odpadki. Ker ni ravnal tako, mu je bil utemeljeno izrečen inšpekcijski ukrep.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - povečanje neto tlorisne površine - izračun neto tlorisne površine obstoječega objekta
Iz določb ZPNačrt, ZGO-1 in podzakonskih predpisov, ki so pravna podlaga za izračun in plačilo komunalnega prispevka, ne izhaja, da se v neto tlorisno površino obstoječega objekta štejejo tudi površine, ki še niso bile priključene na komunalno infrastrukturo in za katere komunalni prispevek še ni bil plačan.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - povečanje neto tlorisne površine - gradnja na območju porušenega objekta
Objekta, ki je stal na parceli št. 319 in del na parceli št. 328/3 ni več, zato tudi do povečanja njegove neto tlorisne površine ali spremembe namembnosti ne more več priti.
ZPNačrt člen 79, 79/1. Odlok o programu opremljanja stavbnih zemljišč in merilih za odmero komunalnega prispevka na območju Občine Destrnik člen 12, 12/4.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - pogoji za odmero komunalnega prispevka - izboljšanje opremljenosti stavbnega zemljišča s komunalno infrastrukturo - izgradnja nove komunalne opreme
Tožnica po občinskem odloku ni dolžna plačati komunalnega prispevka za komunalno infrastrukturo, ki še ni zgrajena.
Obveznost plačila komunalnega prispevka nastane zaradi načrtovane gradnje in s tem predvidene priključitve na komunalno infrastrukturo. Enako velja v primerih že obstoječih objektov, ki so bili zgrajeni brez gradbenega dovoljenja, saj se tudi v teh primerih postopki vodijo enako kot za šele načrtovano gradnjo.
Po četrtem odstavku 79. člena ZPNačrt je s plačilom komunalnega prispevka zavezancu zagotovljena priključitev na že zgrajeno komunalno opremo, kar pomeni, da si na ta način zagotovi uporabo te infrastrukture. Zato dejstvo, da mora tožnica sama urediti dostop od svojega zemljišča do javne ceste (torej se priključiti nanjo), na odmero komunalnega prispevka ne vpliva.
Tožena stranka je komunalni prispevek pravilno odmerila na podlagi Odloka, ki je začel veljati dne 1. 11. 2009, kljub temu, da sta tožnika vlogo za odmero vložila dne 19. 11. 2008, saj je prejšnji Odlok prenehal veljati dne 20. 7. 2007, na podlagi izrecne zakonske določbe.