ZPNačrt člen 108, 108/1. ZUreP-1 člen 141, 143, 143/2.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - pravna podlaga za odmero - nezakonitost predpisa lokalne skupnosti - exceptio illegalis
Obravnavani postopek odmere komunalnega prispevka se je začel z vlogo z dne 7. 6. 2004, torej pred sprejemom ZPNačrt. Do uveljavitve ZPNačrt je področje komunalnega prispevka urejal ZUreP-1, ki je v drugem odstavku 143. člena predpisal, da se komunalni prispevek določi na podlagi programa opremljanja in da minister za prostor določi merila za oblikovanje cene komunalno opremljenega zemljišča ter za odmero komunalnega prispevka. Če veljavnega programa opremljanja v času odločanja v skladu s prvim odstavkom 108. člena ZPNačrt ni, odmera komunalnega prispevka po tem zakonu ni mogoča.
Odlok drugačnih pristojnosti sprejema aktov lokalne skupnosti, kot jih določa zakon, ne more podeliti, saj zakon takšnega pooblastila organom lokalne skupnosti ni dal. Predpisi lokalnih skupnosti morajo biti tudi objavljeni v uradnem glasilu, ki ga te same določijo.
Glede na veljavno pravno ureditev tožeča stranka ne more uspeti s tožbenimi ugovori, da ni zavezana plačati komunalnega prispevka v odmerjeni višini iz razloga, ker niso bili upoštevani stroški, ki jih je tožeča stranka že imela z izgradnjo pripadajoče greznice v času, ko javna kanalizacija še ni bila zgrajena in ko torej priključka na javno kanalizacijsko omrežje sploh ni bilo mogoče izvesti.
ZPNačrt člen 82, 82/1. Pravilnik o merilih za odmero komunalnega prispevka člen 2.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - površina parcele - površina stavbnega zemljišča
Ne ZPNačrt, ne Pravilnik o merilih za odmero komunalnega prispevka, ne Odlok o programu opremljanja stavbnih zemljišč in merilih za odmero komunalnega prispevka v postopkih za odmero prispevka ne dajejo podlage za avtomatično izenačitev površine stavbnega zemljišča s površino katastrske parcele, na kateri (oziroma na delu katere) stoji obravnavani objekt.
Odlok o merilih za odmero komunalnega prispevka in programu opremljanja za gradnjo komunalne infrastrukture za območje Občine Ormož člen 4. ZNSVS člen 25a.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - pogoji za odmero komunalnega prispevka - olajšave pri odmeri komunalnega prispevka - mlada družina
Iz gospodinjske evidence izhaja, da živi tožnik v skupnem gospodinjstvu s svojimi starši in svojimi brati oz. sestrami. Ker ni izkazano, da bi v tem gospodinjstvu živeli tudi tožnikova partnerka in otrok, po občinskem odloku ni pogojev za priznanje olajšave pri odmeri komunalnega prispevka zaradi mlade družine.
ZJC člen 123. Odlok o kategorizaciji občinskih cest v Občini Slovenska Bistrica člen 57.
ukrep komunalnega inšpektorja - javna kategorizirana pot - odstranitev ovire
V obravnavanem primeru je pravno relevantno vprašanje za presojo zakonitosti napadenega inšpekcijskega ukrepa, vprašanje ali je Odlok o kategorizaciji skladen z Ustavo in zakonom, ker prehodna določba 19. člena ZJC-B še vedno velja, na podlagi prehodnih določb drugega odstavka 123. člena Zakona o cestah. Upravni organ bo moral v skladu z ustaljenim stališčem Ustavnega sodišča ugotoviti ali je Odlok o kategorizaciji glede sporne javne poti, ki poteka po zemljišču po parcelah v zasebni lasti, ustavno skladen in zakonit.
Kadar se komunalni prispevek odmerja zaradi izboljšanja opremljenosti stavbnega zemljišča s komunalno opremo na podlagi 79. člena ZPNačrt, izda pristojni organ občinske uprave odločbo po uradni dolžnosti. Tožnika sta lastnika objektov in sta zato zavezanca za plačilo komunalnega prispevka.
Tudi če je komunalni prispevek za novogradnjo v celoti poravnan, to ne pomeni, da ne bi mogla z izgradnjo nove komunalne opreme naknadno nastati nova obveznost plačila komunalnega prispevka.
Načrt gradbenih parcel je bil po 29. členu ZUN ena izmed sestavin prostorskih izvedbenih načrtov, med katere je ZUN v 27. členu uvrščal tudi zazidalni načrt. V času, ko je toženka sprejela spremembo zazidalnega načrta, je že veljal ZUreP, ki ni več urejal zazidalnega načrta in kot sestavine občinskega prostorskega akta ni več predpisoval načrta gradbenih parcel. To pomeni, da so se gradbene parcele za obstoječe objekte določale le na podlagi zahteve lastnika, zato načrt gradbenih parcel iz tega zazidalnega načrta, sam po sebi ne more biti podlaga za določitev površine gradbene parcele za že obstoječe objekte.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - obrazložitev odločbe - sprememba odločbe v škodo pritožnika - reformatio in peius
Iz obrazložitve izpodbijane odločbe ni mogoče zaključiti, na podlagi katerih podatkov je bilo zemljišče predmetne parcele uvrščeno v posamezno območje komunalne opreme, kot je opredeljeno v drugem odstavku 7. člena Odloka o programu opremljanja in merilih za odmero komunalnega prispevka za Občino Piran. Tako pomanjkljivo obrazložena odločba pa onemogoča kontrolo, ali je bilo pravilno ugotovljeno dejansko stanje in pravilno uporabljen materialni predpis.
V upravnem postopku, v katerem mora organ varovati tudi javno korist, je zaradi varstva teh koristi sicer mogoče spremeniti odločbo prve stopnje v škodo pritožnika, vendar le iz razlogov, ki jih določa drugi odstavek 253. člena ZUP. Iz upravnega spisa in obrazložitve izpodbijane odločbe pa ne izhaja, da bi bil podan kateri izmed zakonsko določenih razlogov.
Obveznost plačila komunalnega prispevka nastane na podlagi odločbe o njegovi odmeri in ne z začetkom postopka odmere. To pomeni, da okoliščina, da je tožnik zoper prvo odločitev o odmeri komunalnega prispevka uporabil pravna sredstva in z njimi uspel, ne pomeni, da je treba uporabiti pravo, ki v času odločanja ne velja več.
Občina komunalnega prispevka za komunalno opremo, ki jo investitorji zgradijo sami, ne more odmeriti, so pa investitorji dolžni plačati komunalni prispevek za drugo komunalno opremo istega obračunskega območja.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - pritožba - nepravilno ugotovljeno dejansko stanje - odločanje v pritožnikovo škodo
Nepravilno ugotovljena dejanska (nova) izmera parcele, za katero je bil tožniku odmerjen komunalni prispevek, predstavlja nepravilno ugotovljeno dejansko stanje, zaradi katerega upravni organ pri odločanju o pritožbi odločbe v pritožnikovo škodo ne more odpraviti.
Javna razsvetljava je nedvomno del občinske komunalne službe, tudi njeni stroški (izgradnje in funkcioniranja) bremenijo občino, zato jo je, glede na določbe 71. člena ZPNačrt in občinskega odloka, upravičeno šteti med objekte in omrežje infrastrukture, ki so v opravljanju izvajalcev lokalnih gospodarskih služb.
V postopku za odmero komunalnega prispevka se lahko zavezanec sklicuje na svoje stroške izgradnje komunalne opreme le v primeru, kadar je to opremo gradil v dogovoru z občino. Pri tem je dolžan plačati še preostali del komunalnega prispevka v primeru, če bo obremenil že zgrajeno komunalno opremo, na katero bo priključil tisto, ki jo je zgradil sam.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - rok za izdajo odmerne odločbe - odmera od površine parcele
V ZPNačrt, ne v kakšnem drugem predpisu ni določen rok, v katerem odločbe o odmeri komunalnega prispevka ne bi bilo več mogoče izdati oziroma bi pravica do odmere zastarala.
Toženka mora zaradi ugotovitve neto tlorisne površine objekta izvesti ustrezni ugotovitveni postopek, če sama ne razpolaga s potrebnimi podatki. Določba Odloka o programu opremljanja stavbnih zemljišč ter podlagah in merilih za odmero komunalnega prispevka za obstoječo komunalno opremo na območju Občine Vrhnika o odmeri od površine parcele se namreč nanaša le na objekte, za katere se objektivno ne more izračunati oziroma določiti neto tlorisne površine objekta.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - izboljšanje opremljenosti stavbnega zemljišča - rok za izdajo odmerne odločbe - površina stavbnega zemljišča
Komunalni prispevek je plačilo dela stroškov gradnje komunalne opreme, ki ga zavezanka ali zavezanec plača občini. Kljub temu, da gre za javno dajatev, ni predpisana uporaba določb ZDavP-2. Ne v ZPNačrt, ne v kakšnem drugem predpisu pa ni določen rok, v katerem lahko pristojni organ v primerih, ko gre za izboljšanje opremljenosti stavbnega zemljišča s komunalno opremo, izda odmerno odločbo. Zato izdaja odmerne odločbe tudi ne more zastarati.
Tožnik utemeljeno graja, da toženka v zvezi z ugotovitvijo neto tlorisne površine objekta ni izvedla ustreznega ugotovitvenega postopka, če sama ni razpolagala s potrebnimi podatki o površini objekta.
Odlok o spremembah in dopolnitvah Odloka o programu opremljanja stavbnih zemljišč in merilih za odmero komunalnega prispevka na območju MO Celje člen 15, 78. ZUS-1 člen 52.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - pravna podlaga za odmero - objekt z delno komunalno opremljenostjo - tožbena novota
Iz fotografskih posnetkov upravnega organa na terenu ne izhaja, da bi na navedenem zemljišču kakšen objekt sploh obstajal. Glede na to upravni organ tudi ni bil zavezan, da bi na ogled in v postopek glede ugotavljanja tega dejstva pritegnil investitorja. Ne samo, da je predložitev izpisa iz prostorskega portala RS v tožbi tožbena novota, ki se po določbi 52. člena ZUS-1 ne upošteva kot dokaz. Tudi iz izpisa prostorskega portala ne izhaja, da bi šlo za obstoječi stanovanjski objekt, katerega bi bil dolžan upravni organ pri izračunu komunalnega prispevka upoštevati kot objekt z delno komunalno opremljenostjo.
Glede na to, da besedilo dne 25. 5. 2010 na Mestnem svetu MO Celje sprejetega Odloka o spremembah in dopolnitvah Odloka o programu opremljanja stavbnih zemljišč in merilih za odmero komunalnega prispevka na območju MO Celje, sploh ni bilo objavljeno (to dejstvo med strankami ni sporno), tudi ni moglo začeti veljati sicer v Uradnem listu RS, št. 45/2010 objavljeno novo uradno prečiščeno besedilo Odloka (sprejeto isti dan), ki temelji zgolj na spremembah Odloka iz leta 2008 in 2009. Uporaba Odlokov iz leta 2008 in 2009 za odmero komunalnega prispevka je bila, glede na ustavno določeno veljavnost predpisov, tako pravilna in zakonita.
Upravljanje z javno razsvetljavo je del komunalne službe, ki je v pristojnosti občine, kar pomeni, da predstavlja objekt občinske javne infrastrukture, za izgradnjo katerega je mogoče odmeriti komunalni prispevek.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - pogoji za odmero komunalnega prispevka - gradnja manj zahtevnega objekta - povečanje tlorisne površine
Gradnjo nadstrešnice (garaže) je treba smiselno obravnavati kot povečanje površin objektov, za katere je potrebno gradbeno dovoljenje, zato obstaja pravni temelj za obračun komunalnega prispevka v državnih in občinskih predpisih.
oskrba s pitno vodo - obvezna priključitev na javni vodovod - priključek stavbe na javni vodovod
Hišna številka sama po sebi še ne pomeni ene stavbe, saj ima ta lahko tudi več hišnih številk. Navedeno zato ne more biti podlaga za utemeljevanje, da je A. zaradi svoje hišne številke stavba, zaradi česar se mora priključiti na javni vodovod.