komunalni prispevek - obnova postopka odmere komunalnega prispevka - nova dejstva in dokazi - rok za obnovo postopka - objektivni rok
Tožnik zoper odločbo o odmeri komunalnega prispevka, ki jo je prejel 5. 1. 2007, v 15-dnevnem roku ni vložil pritožbe. Odločba je tako postala dokončna 22. 1. 2007. S tem ko je tožnik vložil predlog za obnovo postopka šele 3. 5. 2010, je prekoračil triletni rok iz četrtega odstavka 263. člena ZUP.
ZGO-1 člen 66, 66/1, 66/1-5, 66/2. ZPNačrt člen 79, 79/6, 79/8, 79/9.
izdaja gradbenega dovoljenja - komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - rok za odmero komunalnega prispevka - komunalna opremljenost zemljišča
Če o odmeri komunalnega prispevka ni odločeno v roku 15 dni (šesti odstavek 79. člena ZPNačrt), plačilo komunalnega prispevka ni pogoj za izdajo gradbenega dovoljenja, pri čemer razlog neodmere ni pravno relevanten.
Občina komunalnega prispevka za komunalno opremo, ki jo investitorji zgradijo sami, ne more odmeriti, so pa investitorji dolžni plačati komunalni prispevek za drugo komunalno opremo istega obračunskega območja.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - sprememba namembnosti - podatki iz PGD
Upravni organ je dolžan odmeriti komunalni prispevek v zvezi z načrtovano spremembo namembnosti v obsegu, kakršen je prikazan v PGD in za katerega naj bi upravna enota izdala gradbeno dovoljenje.
Izrek izpodbijane odločbe pri odmeri komunalnega prispevka navaja poleg parcelne številke 504 še del parcelne številke 503/4, kar pa v listinah spisa ni izkazano, saj je predhodna odločba (odpravljena v upravnem sporu) določala parcelni številki 504 in 503, parcelne številke pa se v tem ponovljenem postopku, kot bistveni del dejanskega stanja, niso spreminjale. Izrek odločbe je zato v delu, ki se nanaša na parcelno številko 503/4, kar je bistvenega pomena za obračun komunalnega prispevka, v nasprotju z listinskimi dokazili v upravnem spisu, zaradi česar ima odločba takšne pomanjkljivosti, da njene pravilnosti ni mogoče preizkusiti.
ZGO-1 člen 66, 66/1, 66/1-5, 66/2, 66/3. ZPNačrt člen 79, 79/1, 79/3, 79/6, 79/9. Pravilnik o merilih za odmero komunalnega prispevka člen 13. Pravilnik o projektni dokumentaciji člen 17, 18.
izdaja gradbenega dovoljenja - komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - zavrženje vloge za odmero komunalnega prispevka - rok za odmero komunalnega prispevka - komunalna opremljenost zemljišča
Upravna enota je v imenu investitorja vložila zahtevo za odmero komunalnega prispevka z obvestilom o popolnosti vloge za pridobitev gradbenega dovoljenja, ki mu je priložila tisti del projekta za pridobitev gradbenega dovoljenja, ki je potreben za odmero komunalnega prispevka, zato bi občinski organ komunalni prispevek moral odmeriti.
Presoja minimalne komunalne opremljenosti ni odvisna od vsebine odločbe o plačilu komunalnega prispevka.
Pogoj plačila komunalnega prispevka in pogoj minimalne komunalne opremljenosti sta dve samostojni in drugo od drugega neodvisni vprašanji, ki jih pred izdajo gradbenega dovoljenja preveri gradbeni upravni organ. Plačilo komunalnega prispevka ni pogoj za izdajo gradbenega dovoljenja, če komunalni prispevek za potrebe gradnje ni odmerjen v zakonskem roku.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - pogodba o opremljanju - dogovor o plačilu komunalnega prispevka
Prodajna pogodba sicer vsebuje določilo o odmeri in plačilu akontacije komunalnega prispevka, vendar to še ne pomeni, da gre za pogodbo o komunalnem prispevku.
Toženka pa se s civilnopravnim poslom ne more odpovedati komunalnemu prispevku ali njegovemu delu.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - komunalna oprema - odmera za dostop do javne ceste - stroški vzdrževanja poti
V zadevi je bistveno le to, ali je bila v predmetni enoti urejanja zgrajena in predana v upravljanje komunalna oprema in ali sodi zemljišče v obračunsko območje te vrste komunalne opreme.
Stroški z dejansko vzpostavitvijo poti ne morejo imeti narave vlaganj v izgradnjo komunalne infrastrukture, zakon pa ne daje podlage, da bi bili morebitni civilnopravni zahtevki iz naslova vzdrževanja obravnavane javne poti lahko upoštevani pri odmeri komunalnega prispevka.
Ker tožnik glede na nepopoln obrazec za vložitev zahteve za izdajo odločbe o odmeri komunalnega prispevka ni mogel uveljavljati zatrjevanih lastnih preteklih vlaganj v izgradnjo komunalne infrastrukture že v sami vlogi, v nadaljevanju pa mu ni bila dana možnost, da opozori na omenjena dejstva, ki so pomembna za odmero višine komunalnega prispevka, je bila storjena bistvena kršitev pravil upravnega postopka iz 3. točke 2. odstavka 237. člena ZUP.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - možnost priključitve na komunalno opremo
V zadevi odmere komunalnega prispevka je bistveno zgolj to, da tožničina nepremičnina sodi v območje, v katerem se zagotavlja priključevanje na kanalizacijo, kako in kdaj pa bo priključek na kanalizacijo po solastni nepremičnini izvedla, pa ni stvar postopka za odmero komunalnega prispevka, pač pa stvar tožnice.
Po Odloku se vlaganja zavezanca za plačilo komunalnega prispevka, bodisi v obliki finančnih ali drugih sredstev v izgradnjo javne komunalne infrastrukture na območju občine, upoštevajo kot dobropis pri plačilu komunalnega prispevka. Zavezancu mora biti zato v postopku pred izdajo odločbe dana možnost, da uveljavlja minula vlaganja.
Ker obračunski stroški, ki so upoštevani v Programu opremljanja, ki je bil podlaga za odmero komunalnega prispevka v obravnavanem primeru, ne vključujejo tudi stroškov obravnavane investicije v komunalno opremo, ni mogoče reči, da je bil komunalni prispevek odmerjen za komunalno opremo, ki sta jo tožnika zgradila sama.
Javna razsvetljava sicer v 71. členu ZPNačrt ni izrecno navedena kot komunalna oprema, brez dvoma pa je del komunalne infrastrukture občinskih javnih površin, saj je namenjena osvetljevanju občinskih cest in javnih površin.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - pogoji za odmero komunalnega prispevka - program opremljanja
Komunalni prispevek se lahko odmerja tudi na podlagi (več) programov opremljanja, sprejetih za posamezne dele občine, to je za posamezna območja z obstoječo komunalno opremo, saj iz besedila 13. odstavka 79. člena ZPNačrt ne izhaja, da bi morala občina za vso obstoječo opremo na območju celotne občine sprejeti zgolj en (sam) program opremljanja s podlagami za odmero komunalnega prispevka.
Za odmero komunalnega prispevka je bistveno le to, ali je bila v predmetni enoti urejanja zgrajena in predana v upravljanje komunalna oprema in ali sodi zemljišče v obračunsko območje te vrste komunalne opreme.
ZPNačrt člen 82, 82/1, 82/2. Pravilnik o merilih za odmero komunalnega prispevka člen 2, 2/2, 5, 5/2.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - površina stavbnega zemljišča
Pravilnik površino stavbnega zemljišča, ki jo je treba upoštevati pri odmeri komunalnega prispevka, veže na površino katastrske parcele izključno v primeru, da je obravnavanemu objektu določena lastna parcela, v nasprotnem primeru pa določa način izračuna njene površine. Poleg tega 2. odstavek 2. člena Pravilnika pojem parcele, s tem pa po 2. odstavku 5. člena Pravilnika tudi pojem stavbnega zemljišča, veže zgolj na tisti del zemljiške parcele, na katerem je možno graditi objekt ali pa je objekt že zgrajen.
Iz izpodbijane odločbe ni razvidno, ali in v kakšnem obsegu sta bili pri odmeri komunalnega prispevka upoštevani okoliščini povečanja neto tlorisne površine objekta in spremenjene namembnosti.
Če se objekt glede nekaterih vrst komunalne opreme na novo (prvič) priključuje nanjo, bi moral to organ v svoji odločbi izrecno navesti – povedati, za katero komunalno opremo gre in na tej podlagi opraviti izračun komunalnega prispevka.
Komunalni prispevek je obveznost investitorja in ne njegova pravica. Predpisi, ki urejajo komunalni prispevek, ne dajejo podlage za odmerjanje komunalnega prispevka za zemljišča, ki niso stavbna. Če občinski prostorski načrt na nekem območju ne omogoča gradnje, se torej zagotavljanje gradnje komunalne infrastrukture ne more nanašati na tako območje.