Tožena stranka je v obrazložitvi izpodbijane odločbe skušala navedene nepravilnosti sanirati tako, da je navajala občinske predpise, ki so podlaga za odmero obveznosti, pri čemer pa uporabljenih določb ni navedla. V izpodbijani odločbi tudi ni obrazloženo, kako se obračuna delež k primarni kanalizaciji. Tožena stranka namreč navaja zgolj količine porabljene vode kot podlago za odmero, ne navede pa, kako se glede na te količine obveznost odmeri. Ravno to pa je bistveno za odločitev v obravnavani zadevi. Po presoji sodišča zato taka obrazložitev ni zadostna. Vsaka odločba, ki stranki nalaga obveznost plačila, mora temeljiti na ustreznem predpisu, obenem pa mora biti obrazložena tako, da jo zavezanec lahko preveri in ugotovi, kaj se mu zaračunava. Sklicevanje na predpis, brez podrobne obrazložitve, je pomanjkljivost, ki stranki onemogoča učinkovito pravno varstvo.
ZKT člen 4, 4. URS člen 125, 125. ZS člen 3, 3/1, 3, 3/1.
komunalna taksa - nevezanost sodišča na nezakonite določbe občinskega odloka
Ker je po določbi 125. člena Ustave in prvega odstavka 3. člena Zakona o sodiščih (Uradni list RS, št. 110/02, p.b.) sodišče vezano le na Ustavo in zakon (za razliko od tožene stranke), je sodišče pravilnost in zakonitost odločbe presojalo, ne da bi upoštevalo določbe Odloka, ki po presoji sodišča niso skladne z ZKT. Določba 2. točke 2. člena Odloka je prekoračila predmet in pogoje, ki jih ZKT postavlja za predpisovanje taks. ZKT v 4. členu ne določa, da smejo občine predpisovati komunalne takse za uporabo nočnega lokala. Odlok v tem delu obdavčuje predvsem druge predmete, kot jih določa ZKT in s tem presega njihov okvir in pogoje, ki jih za predpisovanje komunalnih taks postavlja.
ZSZ člen 42, 43. Odlok o plačilu komunalnega prispevka v občini Škofljica člen 16, 17, 17/1.
plačilo komunalnega prispevka
Investitorjem, ki ob plačilu komunalnega prispevka še niso imeli pridobljenega lokacijskega dovoljenja, se dokumentirani plačani zneski upoštevajo kot olajšava pri izračunu. Vlaganja v kolektivno in individualno infrastrukturo je potrebno dokazati z originalnimi dokazili (računi, položnicami, pogodbami in potrdili gradbenih odborov).
URS člen 125. ZKT člen 4. ZS člen 3, 3/1. Odlok o komunalnih taksah v Občini Sežana (1997) člen 2, 2-2.
komunalna taksa - nevezanost sodišča na nezakonite določbe občinskega odloka
Ker je po določbi 125. člena Ustave in 1. odstavka 3. člena ZS, sodišče vezano le na Ustavo in zakon (za razliko od tožene stranke), je sodišče pravilnost in zakonitost odločbe presojalo, ne da bi upoštevalo določbe Odlok o komunalnih taksah v Občini Sežana (v nadaljevanju Odlok), ki po presoji sodišča z ZKT niso skladne. Določba 2. točke 2. člena Odloka je prekoračila predmet in pogoje, ki jih ZKT postavlja za predpisovanje taks. ZKT v 4. členu ne določa, da smejo občine predpisovati komunalne takse za uporabo nočnega lokala.
Izpodbijana odločba je nezakonita, ker nima ustrezne obrazložitve. Tožena stranka ni odgovorila na ugovor glede izvršitve odločbe, ni utemeljila obstoja pogojev iz določila 2. odstavka 236. člena ZUP niti ni ta odločitev obrazložena v prvostopenjski odločbi.
Ker se v upravnih sporih, kot je obravnavani, lahko izpodbijajo samo dokončni posamični akti (2. odstavek 1. člena ZUS), to pa so akti, zoper katere ni mogoče vložiti pritožbe v upravnem postopku, je sodišče v drugi točki izreka sodbe tožbo zoper prvostopenjsko upravno odločbo z dne 13. 1. 2000 zavrglo.
ZKT člen 4, 4a. Odlok o komunalnih taksah v Občini Kamnik člen 1, 1/1-1, 2.
odmera komunalne takse za igralna sredstva v javnih lokalih
V skladu z Odlokom, izdanim na podlagi ZKT, se v Občini Kamnik za uporabo igralnih sredstev v javnih lokalih (igralni avtomati, biljard, igralne karte in podobno), ki niso predmet zakona o igrah na srečo, plačujejo komunalne takse (1. točka 1. odstavka 1. člena Odloka o komunalnih taksah v Občini Kamnik).