turistična taksa - odmera turistične takse - stvarna pristojnost za odločanje o pritožbi
Da gre za izvirno pristojnost lokalne skupnosti na tem področju, izhaja tudi iz določb ZSRT, po katerih je turistična taksa namenjena za izvajanje dejavnosti in storitev v javnem interesu, opredeljenih v 21. členu tega zakona. Gre za občinsko dajatev, ki jo v skladu s 147. členom Ustave RS občina uvede ob pogojih, ki jih določa ZSRT. Ob upoštevanju navedenega je v obravnavani zadevi odločanje o pritožbi na podlagi 67. člena ZLS v pristojnosti župana.
referendum - razpis referenduma - pobuda volivcem za vložitev zahteve za razpis referenduma - pomanjkljiva vloga
Župan nejasne ali nepopolne pobude za razpis referenduma ne more zavrniti, ne da bi predhodno zahteval odpravo pomanjkljivosti. Prav tako ne more sam ugotavljati ali predpostavljati vsebine zahtevka.
ZGos člen 12, 12/3. Pravilnik o merilih za določitev obratovalnega časa gostinskih obratov in kmetij, na katerih se opravlja gostinska dejavnost (1999) člen 4, 4/2.
gostinstvo - obratovalni čas - obratovalni čas gostinskega obrata - soglasje za obratovanje v podaljšanem obratovalnem času - merila za določitev obratovalnega časa
Gostinec lahko - glede na določbo 2. odstavka 4. člena Pravilnika o merilih za določitev obratovalnega časa gostinskih obratov in kmetij, na katerih se opravlja gostinska dejavnost - obratuje v podaljšanem obratovalnem času, če za to pridobi dovoljenje pristojnega organa lokalne skupnosti, ki o tem določa na podlagi meril, sprejetih na podlagi 3. odstavka 12. člena ZGos.
Pravilnik o plačilih staršev za programe v vrtcih (2006) člen 5.
vrtec - plačilo vrtca - uvrstitev v plačilni razred - dohodek iz osnovne kmetijske in osnovne gozdarske dejavnosti - katastrski dohodek - dejanski dohodek
Tožnik utemeljeno opozarja, da se davčna osnova od dohodkov iz osnovne kmetijske in gozdarske dejavnosti njegovi ženi ugotavlja na podlagi dejanskih prihodkov in odhodkov. Tožena stranka bi v obravnavanem primeru morala upoštevati dohodke, ki jih je tožnikova družina v relevantnem času dejansko prejela, ne pa podatkov, ki predstavljajo zgolj pričakovani prikaz verjetnega prihodka, glede katerega pa je bilo z odločbo, ki jo je predložil tožnik, ugotovljeno, da dejansko znaša 0.
ZGos člen 2, 2/2, 8, 9, 10, 11, 12, 16. ZUS-1 člen 64, 64/2, 65, 67.
gostinstvo - obratovalni čas gostinskega obrata - podaljšanje obratovalnega časa - soglasje za obratovanje v podaljšanem obratovalnem času
V konkretnem primeru je prvostopni organ prekoračil svoja pooblastila, dana z ZGos, s tem, ko je svojo negativno odločitev o tožnikovi vlogi utemeljeval z ugotavljanjem pogoja, katerega preveritev ne sodi v njegovo delovno področje, in sicer je ugotavljal, ali ima gostinski obrat, za katerega je tožnik prijavil redni in podaljšani obratovalni čas, izdano uporabno dovoljenje, zlasti ob upoštevanju, da po določbi 16. člena ZGos uresničevanje določbe 8. člena tega zakona, ki se nanaša na uporabno dovoljenje, nadzoruje pristojni gradbeni inšpekcijski organ. Prvostopni organ bi torej moral le ugotoviti, ali sta prijavljeni redni obratovalni čas in vloga za izdajo soglasja za podaljšani obratovalni čas tožnika v skladu s Pravilnikom ter podzakonskim aktom občine.
ZRLI člen 16c. Statut Mestne občine Ljubljana (uradno prečiščeno besedilo) (2007) člen 68, 71, 71/1, 71/4.
referendum - zahteva za razpis referenduma - predmet referendumskega odločanja - obvezna razlaga predpisa - občinski odlok - pomanjkljivost, ki se lahko popravi ob pozivu na odpravo neskladnosti
Tudi obvezna razlaga predpisa je lahko predmet referendumskega odločanja, saj je obvezna razlaga predpisa za naslovnike pravne norme obvezna, torej zavezujoča. Obvezna razlaga občinskega odloka je prav tako obvezna za naslovnike pravne norme, kot tudi obvezna razlaga zakona, ki jo sprejme državni zbor. Iz navedenega razloga je predmet referenduma lahko tudi obvezna razlaga odloka.
Referendumsko vprašanje mora biti postavljeno v trdilni obliki, saj 16. c člen ZRLI odločno navaja, kako naj se glasi referendumsko vprašanje.
Referendumsko vprašanje in obrazložitev morata biti skladna. Obrazložitev mora pojasnjevati vprašanje, saj je prav v tem smisel obrazložitve. Če temu ni tako, gre za tehnično pomanjkljivost, ki jo lahko tožeča stranka popravi ob pozivu na odpravo neskladnosti.
ZGos člen 12, 12/3, 8. ZGO-1 člen 197. ZUP člen 147. Pravilnik o merilih za določitev obratovalnega časa gostinskih obratov in kmetij, na katerih se opravlja gostinska dejavnost (1999) člen 2, 3, 4, 13.
gostinstvo - obratovalni čas gostinskega obrata - soglasje za obratovanje gostinskega lokala v rednem in v podaljšanem delovnem času - pogoji za opravljanje gostinske dejavnosti - predhodno vprašanje
Upoštevaje določbe Pravilnika o merilih za določitev obratovalnega časa gostinskih obratov in kmetij, na katerih se opravlja gostinska dejavnost, ZGos in drugih predpisov, prvostopni organ ni stvarno pristojen za ugotovitev, ali gostinski lokal potrebuje uporabno dovoljenje ali pa ne. V okviru postopka potrditve prijavljenega obratovalnega časa mora občinski upravni organ preveriti pogoje iz 13. člena navedenega Pravilnika. Zato je treba šteti, da je upravni organ v tem primeru najprej sam reševal predhodno vprašanje (iz pristojnosti upravne enote oz. inšpekcijskih služb) v smislu določb 147. in naslednjih členov ZUP. Po oceni sodišča so v tem primeru pogoji za samostojno reševanje predhodnega vprašanja (ali torej lokal potrebuje uporabno dovoljenje ali ne) po določbah ZUP sicer podani, vendar pa mora občinski upravni organ, če je predhodno vprašanje sam vzel v obravnavo, le-to rešiti v posebnem ugotovitvenem postopku oz. drugače povedano, glede tega vprašanja mora celovito ugotoviti dejansko in pravno stanje zadeve, pa čeprav samo za namen izdaje odločbe, v zvezi s katero sam rešuje predhodno vprašanje.
ZVrt člen 32a, 32a/1, 32a/2, 32a/2-4. ZDoh-2 člen 36, 36/2, 37, 37/1, 37/1-1, 90, 90/1, 90/2. Pravilnik o plačilih staršev za programe v vrtcih (2006) člen 8, 8/1-7.
plačilo vrtca - premoženje družine - kapitalski delež
Kapitalskega deleža ni mogoče upoštevati kot dela premoženja družine, če je upravni organ pred tem pri ugotavljanju višine vseh dohodkov upošteval tudi dohodek, ki izvira iz imetništva kapitalskega deleža.
ZUS-1 člen 64, 64/4. ZVrt člen 33. Pravilnik o plačilih staršev za programe vrtca člen 4a.
vrtec - plačilo staršev za program vrtca - upravni spor - exceptio illegalis - vezanost na pravno mnenje sodišča
Sodišče je o utemeljenosti tožbe odločilo brez upoštevanja z zakonom neskladnih določb Pravilnika in toženi stranki naložilo, da v ponovnem postopku o uvrstitvi tožnika v plačilni razred ravna enako in odloči brez upoštevanja spornih določb Pravilnika. Takšna sodna odločba je pravna podlaga za to, da upravni organ v ponovljenem postopku, kljub siceršnji vezanosti na podzakonske akte, odloči na način, ki ga je določilo sodišče.
ZUS-1 člen 7, 7/3, 32, 32/3. ZLS člen 51b, 51c, 51c/3.
začasna odredba - premoženje občine - delitev premoženja
Tožeča stranka s predlogom za izdajo začasne odredbe ni izkazala vsebinskega pogoja težko popravljive škode oziroma, da predlagana začasna odredba (po obsegu zadržanja) ne bi prizadela škodnih posledic toženi stranki, ki bi bile blažje od njenih.
ZSRT člen 19, 20, 21, 23, 24, 25, 26, 50. ZUP člen 17, 18. Odlok o turistični taksi v Občini Bohinj člen 1, 4, 6, 10.
turistična taksa - pavšalna turistična taksa - odmera turistične takse - stvarna pristojnost za odločanje o pritožbi
Sredstva iz naslova turistične takse se porabijo namensko za dejavnosti in storitve, povezane s turizmom in določene z ZSRT. Le-te pa so na voljo vsem turistom, kar pomeni tudi zavezancem za plačilo turistične takse, ki so lastniki počitniških hiš oziroma počitniških stanovanj in lastnih plovil.
Za odločanje o pritožbi zoper odločbo, s katerim se zavezancu naloži v plačilo turistična taksa, je pristojen župan občine kot drugostopenjski organ in ne Ministrstvo za gospodarstvo.
ZUS-1 člen 2, 2/1, 2/2, 4, 4/1, 24, 24/1, 24/2, 36, 36/1-3. ZPNačrt člen 2, 2/1-8, 34, 34/1, 51, 51/9.
predlog državnega prostorskega načrta - mnenje občine - upravni spor - vrnitev v prejšnje stanje
Sodišče tožnika ni pozvalo, da dodatno navede okoliščine, na podlagi katerih bi izkazoval, da je predlog za vrnitev v prejšnje stanje vložil znotraj osemdnevnega subjektivnega roka, oziroma se ni ukvarjalo s pravočasnostjo predloga, ker je ugotovilo, da si tožnik iz razlogov, navedenih v obrazložitvi k naslednji točki izreka, ne more izboljšati svojega pravnega položaja niti s pravočasno
vloženo tožbo na podlagi dovoljene vrnitve v prejšnje stanje in doseči, da bi sodišče tožbo obravnavalo po vsebini.
Izpodbijani sklep o pozitivnem mnenju Občine A. k predlogu državnega prostorskega načrta ni upravni akt v smislu določb 2. člena ZUS-1 niti ni zoper izpodbijani sklep dopustna tožba v upravnem sporu z vidika določbe 1. odstavka 4. člena ZUS-1.
turistična taksa - izvirna pristojnost občine - rok za uskladitev splošnih aktov
Turistična taksa je opredeljena kot namenski vir financiranja spodbujanja razvoja turizma na ravni turističnega območja (občine), zato ne more biti dvoma o tem, da gre pri uvedbi in obračunavanju turistične takse za izvirno pristojnost občine v smislu 67. člena ZLS.
Prekoračitev roka iz 50. člena ZSRT ne vpliva na veljavnost Odloka, saj gre za instrukcijski rok.
Postavljeno vprašanje v zahtevi za razpis referenduma se ne nanaša na splošni akt občine. Vprašanje se nanaša na posamičen akt, ki ureja konkretna razmerja.
ZSRT člen 19, 24, 50. ZLS člen 21, 67. ZUP člen 16, 233.
turistična taksa - odmera turistične takse - izvirna pristojnost - stvarna pristojnost za odločanje o pritožbi
Da gre za izvirno pristojnost lokalne skupnosti na tem področju, izhaja tudi iz določb ZSRT, po katerih je turistična taksa namenjena za izvajanje dejavnosti in storitev v javnem interesu, opredeljenih v 21. členu tega zakona. Gre za občinsko dajatev, ki jo v skladu s 147. členom Ustave RS občina uvede ob pogojih, ki jih določa ZSRT. Ob upoštevanju navedenega je v obravnavani zadevi odločanje o pritožbi na podlagi 67. člena ZLS, na katero se sklicuje tožena stranka, kot tudi na podlagi 1. odstavka 233. člena ZUP, na katerega se sklicujeta tožnika, v pristojnosti župana.
referendum v samoupravni lokalni skupnosti - nepravilnosti pri delu volilnih delavcev - začasna odredba - pritožbena novota
Navedbe, ki jih stranka ni uveljavljala v ugovoru po 51. v zvezi s 56. členom ZRLI, pa jih uveljavlja v pritožbi, so nedopustna pritožbena novota. Pri postopku glasovanja ni bilo takšnih nepravilnosti, ki bi utegnile vplivati na izid referenduma.
ZSRT člen 19, 24, 50. ZLS člen 21, 67. ZUP člen 16.
turistična taksa - odmera turistične takse - izvirna pristojnost - stvarna pristojnost za odločanje o pritožbi
Da gre za izvirno pristojnost lokalne skupnosti na tem področju, izhaja tudi iz določb ZSRT, po katerih je turistična taksa namenjena za izvajanje dejavnosti in storitev v javnem interesu, opredeljenih v 21. členu tega zakona. Gre za občinsko dajatev, ki jo v skladu s 147. členom Ustave RS občina uvede ob pogojih, ki jih določa ZSRT. Ob upoštevanju navedenega je v obravnavani zadevi odločanje o pritožbi na podlagi 67. člena ZLS v pristojnosti župana.
ZVrt člen 34. Pravilnik o plačilih staršev za programe v vrtcih člen 3.
vrtec - plačilo za program vrtca - uvrstitev v plačilni razred - znižanje plačil staršev - zasebni vrtec
Skladno z osmim odstavkom 3. člena Pravilnika se pri določitvi plačilnega razreda lahko upoštevajo tudi občinski akti, ki določajo znižanje plačil staršev, tako da se plačilni razred, ki je staršem določen v skladu s četrtim, petim in šestim odstavkom tega člena, zniža. Navedena določba je uvrščena v II. poglavje Pravilnika, ki se po določbi 3. odstavka 1. člena Pravilnika smiselno uporablja tudi za starše, ki imajo otroke vključene v zasebni vrtec, ki se financira na podlagi prvega odstavka 34. člena ZVrt.
ZLS člen 33, 33/2, 46.a, 46.b, 47, 48. ZRLI člen 56, 56/5, 57. ZUS-1 člen 2, 2/1, 28, 28/3, 36, 36/1-2.
referendum - ljudska iniciativa - molk organa
Tožniki očitno niso vložili zahteve za naknadni referendum, saj tega dela zahteve niso vezali na nek že sprejet splošni akt občine ali na njegove posamezne določbe. Svetovalni referendum pa lahko pred odločanjem o posameznih vprašanjih razpiše le občinski svet iz svoje pristojnosti, da bi ugotovil voljo občanov. Iz določila 46.a. člena ZLS sicer izhaja, da občani lahko odločajo na referendumu tudi o drugih vprašanjih, če tako določa zakon, kar pomeni, da je načeloma možen referendum tudi v drugih pravnih okvirih, kot je določen v 46. členu ZLS, vendar samo če poseben zakon to določa. Poseben zakon pa referenduma v zadevi, v kateri ga zahtevajo tožniki, ne določa, kar pa ne pomeni, da organ, na katerega so tožniki naslovili zahtevo, nima obveznosti z ustreznim aktom v procesnem smislu, ob smiselni uporabi določil ZUP odločiti o vlogi tožnikov.
Tožniki so z vlogo podali tudi zahtevo v smislu t.i. ljudske iniciative. Zahtevo so naslovili na občinski svet in na župana. Ker z ljudsko iniciativo niso zahtevali razveljavitve splošnega akta, bi moral pristojni organ o zahtevi odločati najkasneje v 1 mesecu.