ZUP člen 260, 260-1, 260-9, 261, 261/4, 267, 267/2. ZENDMPE člen 26, 26/1, 27, 29, 29/1, 32, 32/3.
ureditev meje - obnova postopka - predhodni preizkus predloga - nova dejstva in novi dokazi - stranka v postopku - zavrženje predloga
Tožeča stranka je svojo neudeležbo na mejni obravnavi uveljavljala že v pravnomočno končanem upravnem postopku, zato je njen predlog za obnovo postopka iz razloga po 9. točki 260. člena ZUP treba zavreči.
Celotni upravni postopek v obravnavani zadevi je temeljil prav na dejstvu, da se tožeča stranka z mejo, določeno na mejni obravnavi, ne strinja. Zato predlagani novi dokazi, ki dokazujejo, da ni bila vabljena na mejno obravnavo, niso taki novi dokazi, ki bi mogli sami zase ali v zvezi z že izvedenimi uporabljenimi dokazi pripeljati do drugačne odločitve, če bi bili ti dokazi navedeni in uporabljeni v prejšnjem postopku.
nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča - dejavnost bencinskih servisov - izvajanje trgovine z motornimi gorivi - razlikovanje med zavezanci - sorazmernost obremenitev - neustavnost odloka - exceptio illegalis
Razlikovanje med zavezanci, ki v isti coni uporabljajo stavbna zemljišča za izvajanje trgovine z motornimi gorivi, in tistimi, ki zemljišče uporabljajo za drugo trgovsko dejavnost, mora biti sorazmerno in s tem razumno.
izvajanje zdravstvene dejavnosti - upravni nadzor nad zakonitostjo dela - odprava nepravilnosti
Po določbah ZZDej opravlja zdravstveno dejavnost kot javno službo koncesionar, ki izpolnjuje pogoje, določene s tem zakonom, v dodeljenem obsegu in v skladu s pogoji, ki so določeni v koncesijski pogodbi. V tem okviru mora biti opravljen tudi upravni nadzor nad zakonitostjo dela koncesionarja. V upravnem nadzoru po 80. členu ZZDej se tako lahko ugotavlja le zakonitost opravljanja zdravstvene dejavnosti kot javne službe. Spreminjanje aktov, ki so podlaga za to, da koncesionar lahko opravlja zdravstveno dejavnost kot javno službo, pa je urejeno z drugimi določbami ZZDej. Zato tudi ničnostni razlog, ki ga uveljavlja tožnica, v obravnavani zadevi ne more biti podan.
URS člen 15, 33, 35. Odlok o cestnoprometni ureditvi člen 33, 34, 35, 36. ZUS-1 člen 2.
izdaja dovolilnice - dovolilnica za prevoz območja za pešce z veljavnostjo izven dostavnega časa - poseg v ustavne pravice - varstvo ustavne pravice
Za varen in nemoten potek prometa na občinskih cestah so odgovorne občine, ki določijo prometno ureditev oziroma prometne omejitve, pri čemer so osebe s stalnim prebivališčem lahko po zakonu pozitivno diskriminirane v zvezi z omejitvami pri uporabi javne ceste.
Z omejitvijo prometa v smislu določil 33., 34., 35. in 36. člena Odloka o cestnoprometni ureditvi ne gre zgolj za način uresničevanja pravice do nemotenega uživanja lastnine in zasebnosti, ampak gre zaradi intenzivnosti omejevanja te pravice za poseg v to pravico, ki ga je treba presojati prek načela sorazmernosti. Tožena stranka, ker je zmotno štela, da ne gre za poseg v ustavno pravico tožnice, izpodbijane odločbe ni izdala ob upoštevanju in ustreznem varstvu omenjene ustavne pravice tožnice.
ZUS-1 člen 2, 2/1, 36, 36/1, 36/1-3. Odlok o občinskih cestah v Občini Šentjur člen 45, 57, 57/1, 57/1-5.
ukrep komunalno-cestnega inšpektorja - odstranitev ovire - upravni spor - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - odločitev o pravici ali pravni koristi - zavrženje tožbe
Ne glede na to, da gre za traktor, ki je bil postavljen kot ovira na kategorizirano javno pot in je po izkazanih spisovnih podatkih last tožnice, z izdano odločbo ni bilo odločeno o tožničini pravici ali pravni koristi, glede na to, da je odločba izdana Krajevni skupnosti A., v okviru izvrševanja inšpekcijskega nadzora.
vojni invalid - zvišanje odstotka invalidnosti - mnenje zdravniške komisije - ocena dokazov - s strani tožnice predloženi dokazi
Upravna organa sta se v ponovljenem postopku oprla le na mnenje in izvid prvostopenjske oziroma drugostopenjske zdravniške komisije, ne da bi pri tem dejstva, pomembna za odločitev, ugotavljala tudi z drugimi dokazi, skladno z določbo drugega odstavka 164. člena ZUP. Z ničemer se nista opredelila do drugih nemedicinskih listin, predloženih s strani tožnice, med drugim, do potrdila NOO za Gorski Kotar, ki ga tožnica še posebej izpostavlja kot dokaz, da je v vojnem času poleg poškodbe zapestja roke utrpela tudi poškodbo hrbtenice.
kataster stavb - vpis stavbe v kataster stavb - stranka v postopku
V postopku so bila kršena pravila ZEN, saj tožniku kot lastniku stavbe, ki je funkcionalno povezana s stavbo, ki se je vpisala v register stavb, v postopku ni bilo omogočeno sodelovanje.
Po določbi 1. odstavka 213. člena ZUP se v izreku, ne pa (zgolj) v obrazložitvi, odloči o predmetu postopka in o vseh zahtevkih strank. Ker tožena stranka v izreku ni odločila o zahtevkih tožnika v zvezi s točkama F. in E. njegove vloge, je to bistvena kršitev določb postopka v smislu 7. točke 2. odstavka 237. člena ZUP.
ZMZ člen 55, 55/5. ZUS-1 člen 36, 36/1, 36/1-2, 36/2.
tožba v upravnem sporu - predhodni preizkus tožbe - rok za vložitev tožbe - v posebnem zakonu določen rok - pravočasnost tožbe
Izpodbijani sklep se nanaša na izrečen ukrep omejitve gibanja tožniku kot prosilcu za mednarodno zaščito, zoper katerega je tožbo v upravnem sporu potrebno vložiti v treh dneh od vročitve izpodbijanega sklepa. Ta je bil tožniku osebno vročen dne 3. 10. 2011 (kot izhaja iz vročilnice, ki jo je lastnoročno podpisal tožnik, ki v postopku ni imel pooblaščenca). Zato je tožba, ki jo je tožnik vložil dne 7. 10. 2011 po pooblaščenki odvetnici in jo je sodišče prejelo 10. 10. 2011, vložena prepozno.
gradbeno dovoljenje - legalizacija objekta - skupni deli stavbe - soglasje etažnih lastnikov
Ker gre za gradnjo, za katero je treba pridobiti gradbeno dovoljenje, je za njo po drugem odstavku 29. člena SZ-1 potrebno soglasje vseh etažnih lastnikov. Ni sporno, da tožnik takšnega soglasja nima, zato je odločitev, da se legalizacija balkonske niše zavrne, pravilna.
odpis davčnega dolga - upravni spor - uveljavljanje svoje pravice ali pravne koristi - zavrženje tožbe
Tožnik je pri upravnem organu podal vlogo za odpis, delni odpis, odlog oziroma obročno plačilo davka, iz podatkov upravnega spisa pa izhaja, da je bilo njegovi prošnji glede na podano vlogo v celoti ugodeno. Ker po navedenem tožnik v tožbi ne uveljavlja kakšne svoje pravice ali pravne koristi, je sodišče tožbo zavrglo.
mednarodna zaščita - subsidiarna oblika zaščite - enotni postopek mednarodne zaščite - tožbeni zahtevek - izrek odločbe - zatečen begunec
Po 34. členu ZMZ pristojni organ ugotavlja pogoje za priznanje mednarodne zaščite v enotnem oziroma sumarnem postopku, pri čemer najprej presoja pogoje za priznanje statusa begunca in šele, če ti niso izpolnjeni, pogoje za priznanje subsidiarne oblike zaščite.
V izreku izpodbijane odločbe ni bilo odločeno o posameznih zahtevkih, temveč v skladu z določilom 1. alinee 52. člena ZMZ o tožnikovi prošnji za mednarodno zaščito, vloženi skladno z določili 48. člena v povezavi s 119. členom ZMZ, ki ji je tožena stranka z izpodbijano odločbo ugodila.
Z določilom 69. člena ZMZ je zakonodajalec v pravni red RS uvedel institut zatečenih beguncev (beguncev sur place), ki se nanaša na spremenjene okoliščine, ki nastopijo naknadno, po tem ko je prosilec zapustil izvorno državo, in sicer te spremenjene okoliščine lahko nastopijo bodisi v izvorni državi ali pa gre za dogodke oziroma dejavnosti, pri katerih je sodeloval prosilec po zapustitvi izvorne države, ki bi lahko imele za prosilca ob vrnitvi takšne posledice, ki bi utemeljevale priznanje statusa begunca ali statusa subsidiarne zaščite, medtem ko je okoliščine, za katere tožnik napačno meni, da se nanašajo na pojem sur place, tožena stranka pri svoji odločitvi že upoštevala.
vojni invalid - zvišanje odstotka invalidnosti - izvid in mnenje zdravniške komisije
Tako zdravniška komisija prve stopnje, kakor tudi zdravniška komisija druge stopnje, sta na podlagi medicinske dokumentacije in neposrednega pregleda tožnika, prišli do popolnoma enakih strokovnih ugotovitev tako glede poškodbe, ki se upošteva kot podlaga za priznanje vojne invalidnosti, kakor tudi do izračuna s tem povezanega odstotka invalidnosti.
Uredba o odlaganju odpadkov na odlagališčih člen 31.
odlagališče odpadkov - novo odlagališče - obstoječe odlagališče - okoljevarstveno soglasje - pogoji za izdajo okoljevarstvenega soglasja - načrtovanje odlagališča - prostorsko načrtovanje odlagališča - pojem načrtovanja - razlaga predpisa
Prvi odstavek 31. člena Uredbe o odlaganju odpadkov na odlagališčih govori res o načrtovanju odlagališča, tretji odstavek pa o prostorskem načrtovanju odlagališča, vendar navedeno po presoji sodišča pomeni, da se pojem „načrtovanje“ v navedeni Uredbi uporablja v prvem odstavku kot splošen pojem, ki pomeni tako projektiranje kot tudi prostorsko načrtovanje, saj je le v drugem odstavku pojem načrtovanja nadomeščen s pojmom projektiranje.
ukrep tržnega inšpektorja - skladnost proizvoda s tehničnimi zahtevami - izjava o skladnosti - prepoved dajanja v promet neskladnih proizvodov
Skladnost računalnikov s tehničnimi predpisi in zahtevami je javno dobro, ker je v funkciji varstva potrošnikov, varne in učinkovite uporabe predmetnih proizvodov in varstva naravnega okolja, kar je razvidno iz zakonskih določil, ki jih prvostopenjski organa navaja na prvi strani obrazložitve prvostopenjskega akta. Zato ne gre za popolnoma prost pretok blaga. Poseg v zasebno lastnino tožnika oziroma v svobodno gospodarsko pobudo, ki je bil storjen z izpodbijano odločbo, je predpisan z zakonom na dovolj določen način, poseg je tudi primeren in nujen ter sorazmeren v ožjem pomenu besede in glede tega sodišču ureditev ne vzbuja nobenega dvoma z vidika skladnosti z ustavnim načelom sorazmernosti.
Dokazno breme, da so bili izvedeni postopki, ki obsegajo ugotavljanje skladnosti proizvodov z zakonskimi zahtevami, je na strani tožnika in tožnik tega ni dokazal, zmotno pa tudi razlaga, da ni proizvajalec, saj se predmetna obveznost nanaša na gospodarske subjekte, ki dajejo proizvode na trg, in ne zgolj na proizvajalce.
gradbeno dovoljenje - pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja - skladnost projekta s prostorskim aktom
Dovoljeni poseg ne odstopa od lokalnih urbanističnih in arhitekturnih značilnosti tako glede tlorisa objekta kot glede oblike in naklona strehe, zato je pravilna ugotovitev upravnega organa, da je sporna gradnja v skladu z določbami prostorsko ureditvenih pogojev.
Uredba o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ člen 4. Javni razpis za izbor operacij iz prednostne usmeritve „razvoj obmejnih območij s Hrvaško“ v okviru operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007 do 2013, razvojne prioritete „razvoj regij“ točka 6.2.
Tožnik vlogi za sofinanciranje operacije ni priložil zahtevanega investicijskega programa, zato je tožena stranka odločila pravilno, ko je vlogo zavrnila.
ZMZ člen 51, 51/1, 51/1-1, 51/1-2, 55, 55/1, 55/1-5, 55/1-6.
mednarodna zaščita - omejitev gibanja prosilcu za azil - prosti preudarek - obrazložitev prostega preudarka - ugotavljanje istovetnosti - sum zavajanja in zlorabe postopka
Istovetnost tožnika ni več sporna, saj se v upravnem spisu nahaja fotokopija njegovega potnega lista.
Tožnik je bil dne 30. 8. 2011 nastanjen v Centru za tujce, kjer je šele dne 22. 9. 2011 izrazil namen vložitve prošnje za mednarodno zaščito v RS. Tako ni izrazil namena za vložitev prošnje v najkrajšem možnem času kljub temu, da je za to imel možnost, saj je bil od dne 29. 8. 2011 v stalnem stiku s policisti najprej na PP in nato ves čas v Centru za tujce.
V obravnavanem primeru gre za postopek naknadnega preverjanja deklaracij po 78. členu CZS po uradni dolžnosti. Navedeno pomeni, da carinski organi po odobritvi prepustitve blaga, deklaracije lahko ponovno pregledajo, kar pomeni, da preverijo poslovne dokumente in podatke, ki se nanašajo na uvozne ali izvozne operacije v zvezi z zadevnim blagom ali na kasnejše trgovske posle z istim blagom, da se prepričajo v točnost navedb v deklaraciji.