Pritožbeni organ je pravilno štel, da je bila vloga za izdajo soglasja vložena, ko je bila poslana priporočeno po pošti. Morebitno plačilo upravne takse namreč ne pomeni vložitve vloge.
ZUS člen 2, 2/1, 2/2, 5, 36, 36/1, 36/1-4. ZUP člen 298.
inšpekcijski postopek - ukrep gradbenega inšpektorja - upravna izvršba - denarna kazen - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - zavrženje tožbe
Izpodbijani sklep ne vsebuje vsebinske odločitve o pravici, obveznosti ali pravni koristi v smislu prvega odstavka 2. člena ZUS-1. To odločitev namreč vsebuje izvršilni naslov.
Postopek upravne izvršbe je bil ustavljen šele s sklepom z dne 7. 6. 2011, torej po odločitvi pritožbenega organa v konkretni zadevi. Med dejanja, ki se odpravijo, če se upravna izvršba ustavi, pa ne sodijo odločitve, ki se nanašajo na obdobje, ko je kršitev zaradi nelegalne gradnje še trajala.
Etažni lastniki so s soglasjem, v katerem se strinjajo z zasteklitvijo oz. postavitvijo pergole, nadstreška ali tende pod v trenutku podpisa neznanimi pogoji, lahko izrazili le načelno strinjanje s tovrstnimi posegi. Zahtevano soglasje za vsa gradbena dela se lahko vsebinsko relevantno poda le takrat, ko so znane bistvene značilnosti gradnje in s tem posledice za dotedanjo rabo nepremičnine in za razmerja med etažnimi lastniki.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - objektivni pogoj - očitno nerazumna zadeva
Zgolj dejstvo, da se je tudi višje sodišče strinjalo s prvostopenjsko zavrnilo sodbo, še ne pomeni, da so pričakovanja tožnice, povezano z uspehom v revizijskem postopku, očitno v nasprotju z izidom v zadevah s podobnim dejanskim stanjem in pravno podlago.
Komunalni prispevek je obveznost investitorja in ne njegova pravica. Predpisi, ki urejajo komunalni prispevek, ne dajejo podlage za odmerjanje komunalnega prispevka za zemljišča, ki niso stavbna. Če občinski prostorski načrt na nekem območju ne omogoča gradnje, se torej zagotavljanje gradnje komunalne infrastrukture ne more nanašati na tako območje.
upravni spor - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - zavrnitev pritožbe - sklep o stroških postopka - zavrženje tožbe
Izpodbijana odločitev v delu, v katerem je upravni organ druge stopnje zgolj zavrnil tožnikovo pritožbo zoper odločbo upravnega organa prve stopnje, ne vsebuje vsebinske odločitve o njegovi materialnopravno določeni pravici, obveznosti ali pravni koristi. Tako odločitev vsebuje prvostopenjski upravni akt, ki ga tožnik ne izpodbija.
Odločitev, da bo o stroških postopka izdan poseben sklep, pa je procesni sklep.
obvezno cepljenje - opustitev obveznega cepljenja - mnenje komisije za cepljenje - načelo zaslišanja strank v postopku
Tožnika sta bila z mnenjem Komisije za cepljenje seznanjena šele s prejemom izpodbijane odločbe, zato jima je bilo v postopku onemogočeno, da opozorita na morebitne nejasnosti ali pomanjkljivosti mnenja.
Uredba o podporah električni energiji proizvedeni iz obnovljivih virov energije člen 27. EZ člen 64n, 64n/3, 64n/4, 64n/4-1.
dodelitev podpore električni energiji - obnovljivi viri energije - referenčni stroški - znižanje nespremenljivega dela referenčnih stroškov - poseg v pridobljene pravice
Zakonska odločba 3. odstavka 64.n člena EZ, ki ureja princip zmanjšanja podpore, ne učinkuje za nazaj, torej za dejanska stanja, ki so nastala pred uveljavitvijo EZ; določilo 27. člena Uredbe o podporah električni energiji proizvedeni iz obnovljivih virov energije, na podlagi katere je bila tožniku izdana začasna odločba o dodelitvi podpore do 1. 11. 2009, je bila ravno tako v funkciji in veljavi na podlagi zakonskega pooblastila iz 9. odstavka 64.n člena EZ, ki je vseboval princip zmanjšanja podpore, če upravičenec prejema drugo vrsto državne pomoči, in je urejala zgolj začasni režim podpore v prehodnih in končnih določbah. Izpodbijana odločba je spremenila stanje glede na začasno odločbo za naprej v skladu z EZ in zato posega v pridobljene pravice z izpodbijano odločbo ni bilo.
stranska kazen - prenehanje veljavnosti vozniškega dovoljenja - vpis kazni v evidenco izdanih vozniških dovoljenj - predlog za odlog vpisa
Iz besedila določila 3. odstavka 293. člena ZUP izhaja, da o predlogu za odlog izvršbe upravni organ odloča na podlagi prostega preudarka v skladu s pooblastilom zakonodajalca za diskrecijsko odločanje, ki je izraženo z besedno zvezo “se lahko izjemoma odloži“. V obravnavanem primeru pa je bilo o navedeni sankciji formalno že pravnomočno odločeno.
rejništvo - prenehanje rejništva - spremenjene okoliščine - prenehanje razlogov za oddajo otroka v rejništvo
Starša kljub deloma spremenjenim okoliščinam po mnenju izvedenca nista sposobna opravljati starševske funkcije tako, da bi deklicama zagotovila življenjske pogoje, ki so primerljivi pogojem, ki sta jih deklici deležni v rejniški družini, zato razlogi za oddajo otrok v rejništvo niso prenehali.
tožba v upravnem sporu - pooblaščenec za sprejemanje pisanj - nepopolna tožba - poziv na popravo tožbe - zavrženje tožbe
Tožnik v postavljenem roku ni imenoval pooblaščenca za sprejemanje pisanj v Republiki Sloveniji. Pav tako ni sodišču posredoval tožbe, prevedene v slovenski jezik, zato je sodišče tožbo zavrglo.
dovolitev priglašenih del - pogoji - ribolovne vode - sladkovodno ribištvo - ribiška pravica - dovolitev prehoda čez zemljišče - ribiškogojitveni načrt
Zahteva, da mora biti za vse ribolovne vode izdelan ribiškogojitveni načrt, pomeni obveznost ribiških družin, da takšen načrt izdelajo, ne pomeni pa, da v primeru, da takšen načrt za neko ribolovno vodo morebiti ne bi bil izdelan, to ne bi bila več ribolovna voda.
usmeritev otroka v prilagojen izobraževalni program - nepopolno ugotovljeno dejansko stanje - napačna uporaba materialnega prava - strokovno mnenje komisije
Pomanjkljiv ugotovitveni postopek ni v skladu s temeljnim načelom, po katerem je treba v čim večji meri, kolikor je to po strokovnih kriterijih sprejemljivo in uresničljivo, zagotoviti integriranost otrok s posebnimi potrebami v šolah, ki jih obiskujejo ti otroci. Osnovna šola ima namreč obveznost, da za izvajanje osnovnošolskega programa otrok s posebnimi potrebami zagotovi strokovne delavce za pripravo, izvedbo in evalvacijo individualiziranih programov. Izobraževanje mora potekati po načelu enakih možnosti s hkratnim upoštevanjem različnosti otrok. Za predmetno zadevo je pomembno tudi, da mora biti organizacija vzgoje in izobraževanja čim bližje kraju bivanja. V predmetni zadevi sta napaka v razlagi materialnega prava ter pomanjkljivo ugotovljeno dejansko stanje še toliko bolj pomembna, ker izpodbijani odločbi ne pomenita samo to, da bi moral A.A. zamenjati osnovno šolo in s tem izobraževalno in socialno okolje, v katerem je navezal prijateljske in družabne stike z učitelji in učenci ter se morda v njem (zelo) dobro počuti, ampak bi moral zaradi izpodbijanih odločb za daljša časovna obdobja celo zapustiti svoj dom in bistveno zmanjšati neposredne stike z materjo, s katero sicer živi, tekom delovnega tedna od ponedeljka do petka popoldne, saj bi živel v Ljubljani. Izpodbijani odločbi torej posegata v pravico do zasebnosti in družinskega življenja mladoletnega A.A. in njegove matere.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - premoženjsko stanje prosilca - prošnja za dodelitev brezplačne pravne pomoči - zamolčanje podatkov - vrednost zamolčanega premoženja
Zmotno je stališče tožnika, da je treba v prošnji navesti le tiste podatke o premoženjskem stanju, ki bi lahko vplivali na izpolnjevanje premoženjskega pogoja za dodelitev brezplačne pravne pomoči. Tožnika doleti sankcija po petem odstavku 20. člena ZBPP, četudi zamolči lastništvo premoženja, ki je zgolj manjše vrednosti.
ZPSto-2 tožnici kot izvajalki univerzalne poštne storitve ne daje pravice sodelovati v vlogi stranske udeleženke v postopku izdaje ugotovitvenih sklepov na podlagi drugega odstavka 24. člena v zvezi s tretjim odstavkom 4. člena ZPSto-2, te pravice pa ji ne daje niti kateri drugi pravni predpis.
zamenjava vozniškega dovoljenja - uporaba podzakonskega predpisa
Predmet spora je dokončni upravni akt, s katerim je prvostopni organ zavrnil tožnikovo vlogo za izbris opombe (21800 A le do 50 km/h) v vozniškem dovoljenju upoštevaje, da je tožnik dne 29. 10. 2009 opravil vozniški izpit za voznika motornih vozil kategorije A (brez omejitev).
Pri svoji odločitvi se je prvostopni organ oprl na določila 1. odstavka 147. člena ZVCP, veljavnega v času odločanju o tožnikovem zahtevku v povezavi s tedaj veljavnimi določili Pravilnika o vozniških dovoljenjih, ki je bil izdan na podlagi noveliranega ZVCP (ZVCP-1E). Slednji med drugim v 102. členu določa, da morajo vsi imetniki vozniških dovoljenj najpozneje v 10-ih letih od uveljavitve tega zakona zamenjati vozniška dovoljenja, izdana na obrazcih, predpisanih med drugim s Pravilnikom o vozniških dovoljenjih (Uradni list RS, št. 117/02, 100/03 in 59/04) ali Pravilnikom o vozniških dovoljenjih (Uradni list RS, št. 80/05) z vozniškim dovoljenjem na obrazcu, ki bo predpisan v skladu z Direktivo 2006/126/ES. Ob zamenjavi vozniškega dovoljenja obdržijo imetniki vozniških dovoljenj vse pravice, ki izhajajo iz tega vozniškega dovoljenja.
človekove pravice - odprava pripora - kršitev pravice do osebne svobode - subsidiarno sodno varstvo - izpodbijane sodnih odločitev
V upravnem sporu ni mogoče izpodbijati odločb sodišč, saj gre za odločbe organa sodne veje oblasti izdane v izvrševanju ustavnih pristojnosti. Sodne odločbe je tako možno izpodbijati le s pravnimi sredstvi, vloženimi pred rednim sodiščem, ter po izčrpanju pravnih sredstev v primeru kršitve ustavnih pravic, z ustavno pritožbo pred ustavnim sodiščem.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačen pravne pomoči - finančni pogoj - lastni dohodek prosilca - preživnina
Ker v predloženih upravnih spisih zadeve ni nobenega uradnega dokumenta ali drugega relevantnega dokazila, iz katerega bi izhajalo, kolikšno mesečno preživnino za svojo hčerko tožnik dejansko plačuje, je ostalo dejansko stanje v zadevi nepopolno ugotovljeno.
dovoljenje za stalno prebivanje - stranka v postopku - zavrženje vloge
Izpodbijano dovoljenje ni bilo izdano na prošnjo tožnice. Tožnica v upravnem postopku, v katerem je bilo dovoljenje izdano, ni sodelovala kot stranka (z interesom). Zato je tožena stranka njeno vlogo utemeljeno zavrgla.
varstvo človekovih pravic - upravni spor - drugo sodno varstvo - subsidiarni upravni spor
Tožniki zatrjujejo, da so jim bile človekove pravice kršene z izdajo gradbenega dovoljenja, sprejetega v upravnem postopku. To pa pomeni, da so imeli tožniki zoper upravni akt, s katerim naj bi se poseglo v njihove ustavne pravice, možnost uveljavljati pravna sredstva v rednem upravnem sporu po 2. členu ZUS-1.