• Najdi
  • <<
  • <
  • 6
  • od 8
  • >
  • >>
  • 101.
    sodba I U 1493/2010
    7.12.2010
    UL0003901
    ZDavP-2 člen 157, 157/2. ZST člen 27.
    neplačana sodna taksa - davčna izvršba
    Odločbe, ki se izvršuje, s pritožbo v davčnem izvršilnem postopku ni mogoče (z uspehom) izpodbijati. V postopku odmere sodnih taks so v ZST, ki je v obravnavanem primeru podlaga za odmero in izterjavo, pravna sredstva zagotovljena v določbah 27. člena. Zakon predpisuje tudi pogoje, pod katerimi sodišče stranko, ki bi bila s plačilom sodnih taks v preživljanju ogrožena, taksne obveznosti oprosti. Tožnik tudi zato v postopku davčne izvršbe ne more uspeti z ugovorom, da mu je bila v sodnem postopku taksa odmerjena krivično in nepravilno.
  • 102.
    sodba I U 754/2010
    7.12.2010
    UL0003891
    ZDavP-2 člen 157, 157/2. ZST člen 27.
    sodna taksa - neplačana sodna taksa - davčna izvršba
    Odločbe, ki se izvršuje, s pritožbo v davčnem izvršilnem postopku ni mogoče (z uspehom) izpodbijati. V postopku odmere sodnih taks so v ZST, ki je v obravnavanem primeru podlaga za odmero in izterjavo, pravna sredstva zagotovljena v določbah 27. člena. Zakon predpisuje tudi pogoje, pod katerimi sodišče stranko, ki bi bila s plačilom sodnih taks v preživljanju ogrožena, taksne obveznosti oprosti. Tožnik tudi zato v postopku davčne izvršbe ne more uspeti z ugovorom, da mu je bila v sodnem postopku taksa odmerjena krivično in nepravilno.
  • 103.
    sodba I U 1277/2009
    10.11.2010
    UL0003708
    ZSRT člen 19, 20, 21, 24, 26. ZLS člen 67. URS člen 2, 14, 32, 147.
    turistična taksa - pavšalna turistična taksa - izvirna pristojnost občine - kršitev ustavnega načela enakosti - nesorazmernost dajatve - neustavnost zakona - neustavnost oziroma nezakonitost podzakonskega predpisa
    Turistična taksa je občinska dajatev, ki jo v skladu s 147. členom Ustave občina uvede ob pogojih iz ZSRT. Načrtovanje, organiziranje in izvajanje politike spodbujanja razvoja turizma na ravni turističnega območja je namreč v pristojnosti občin na podlagi 19. člena ZSRT. Da gre za izvirno pristojnost občin na tem področju, kaže tudi določba 2. odstavka 20. člena ZSRT.

    Občinam je prepuščena odločitev, ali bodo takso uvedle, ter določitev njene višine v razponu (1. odstavek 26. člena ZSRT), pogoji pa so opredeljeni v 2. odstavku 24. člena ZSRT tako, da ni mogoče govoriti o možnosti arbitrarnega odločanja s strani občine in s tem o kršitvi načela pravne države iz 2. člena Ustave. Določitev pavšalne dajatve za lastnike počitniških hiš in stanovanj ne pomeni kršitve načela enakosti iz 14. člena Ustave. Njihov položaj ni enak položaju turistov in ne položaju stalnih prebivalcev v občini. Ker gre za različne položaje, je na mestu tudi njihova različna (zakonska) obravnava. V primeru pavšalne turistične takse tudi ne gre za dvojno obdavčenje zasebne lastnine, saj zavezanec v skladu z ZSRT s to dajatvijo plača uporabo določenih storitev in ugodnosti, ki se mu zato ob vsakokratni uporabi ne zaračunajo posebej. Očitek, da gre za diskriminacijo, je torej neutemeljen, tak pa je tudi očitek o nesorazmernosti med dajatvijo in povračilom pri plačilu pavšalne turistične takse. Posega v pravico iz 32. člena Ustave tako očitno ni, s tem pa tudi ni neustavnosti določb ZSRT in neustavnosti oziroma nezakonitosti Odloka.
  • 104.
    sodba I U 1267/2010
    20.10.2010
    UL0004373
    ZUP člen 7, 220, 220/1. ZBPP člen 11, 25, 26. ZST-1 člen 10, 10/4.
    brezplačna pravna pomoč - obseg odobrene brezplačne pravne pomoči - oprostitev plačila sodnih taks - dopolnilna odločba - prvi pravni nasvet
    Po uveljavitvi ZBPP-B dne 1. 9. 2008 so pristojni organi brezplačno pravno pomoč v obliki prvega pravnega nasveta dajali samo na podlagi posebnega zaprosila stranke, kar je omejitev glede na prej veljavni zakon. Če interesa stranke ni pravočasno zavaroval odvetnik, ki jo je zastopal v zadevi in ki ji je bil v kasneje izdani odločbi o brezplačni pravni pomoči tudi določen za izvajanje brezplačne pravne pomoči v pravdnem postopku, te napake ne more v danih okoliščinah konkretnega primera odpraviti uporaba določila 7. člena ZUP. To pomeni, da je imela tožena stranka zakonito podlago za zavrnitev zahtevka za izdajo dopolnilne odločbe, ker vprašanje oprostitve plačila sodnih taks ni bilo predmet postopka v smislu 1. odstavka 220. člena ZUP.
  • 105.
    sodba IV U 216/2009
    19.10.2010
    UC0030170
    ZFO-1 člen 9, 9/1, 9/1-2. Odlok o občinskih taksah Mestne občine Koper člen 2, 2/1, 2/1-2, 6, 8, 9.
    občinska taksa - odmera občinske takse - obrazložitev odločbe - oglaševanje na javnem mestu
    Vrednost točke je dejanska sestavina vsake pravno formalno pravilne odmerne odločbe, zato bi jo moral upravni organ navesti v odločbi. Razlaga tožene stranke v odgovoru na tožbo ne more nadomestiti v obrazložitvi odločbe manjkajočih razlogov. To velja tudi glede pojasnil o pojmu javnega mesta. Utemeljen je tudi ugovor, da odločba ne vsebuje podatkov o tem, ali gre za nepremičnine, ki so v lasti Mestne občine, ali za zasebne objekte. Določba 9. člena ZFO-1, po kateri je vir financiranja občine tudi oglaševanje na javnih mestih, se namreč razlaga tako, da se lahko taksni predmeti postavljajo zgolj na javnih mestih, ne more pa se razlagati s tem, da je mogoča postavitev taksnega predmeta na zasebni lastnini, ki pa ima sporočilnost usmerjeno v javni prostor.
  • 106.
    sodba in sklep U 1896/2008
    13.10.2010
    UL0003680
    ZST člen 4, 4/1, 4/2, 29.
    sodna taksa - taksna obveznost - plačilo sodne takse
    Sodno takso je treba plačati takrat, ko nastane taksna obveznost, ta pa nastane s samim dejanjem v sodnem postopku, na katerega je vezan njen nastanek (npr. z izročitvijo vloge sodišču itn. - glej 1. in 2. odstavek 4. člena ZST). Glede na tako zakonsko ureditev (pavšalni) razlogi, zakaj se je stranka udeleževala sodnih postopkov, za odločitev niso relevantni.
  • 107.
    sodba I U 1643/2009
    13.10.2010
    UL0003676
    ZSRT člen 19, 20, 21, 24, 26. ZLS člen 67. ZUP člen 16. URS člen 2, 14, 32, 147.
    turistična taksa - pavšalna turistična taksa - izvirna pristojnost občine - stvarna pristojnost za odločanje o pritožbi - kršitev načela enakosti - nesorazmernost dajatve - neustavnost zakona - neustavnost oziroma nezakonitost predpisa
    Turistična taksa je občinska dajatev, ki jo v skladu s 147. členom Ustave občina uvede ob pogojih iz ZSRT. Da gre za izvirno pristojnost občine, izhaja tudi iz določbe 2. odstavka 20. člena ZSRT. Ob upoštevanju povedanega je za odločanje o pritožbi zoper odločbo o odmeri turistične takse pristojen župan.

    Določitev pavšalne dajatve za lastnike počitniških hiš in stanovanj ne pomeni kršitve načela enakosti iz 14. člena Ustave. Njihov položaj ni enak položaju turistov in tudi ne položaju stalnih prebivalcev v občini. Ker gre za različne položaje, je na mestu njihova različna (zakonska) obravnava. Zakonski pogoji in pooblastilo za določitev turistične takse v ZSRT so dovolj določni. Občinam je prepuščena odločitev, ali bodo takso uvedle, ter določitev njene višine v razponu (1. odstavek 26. člena ZSRT), pogoji pa so opredeljeni v 2. odstavku 24. člena ZSRT tako, da ni mogoče govoriti o možnosti arbitrarnega odločanja s strani občine in s tem o kršitvi načela pravne države iz 2. člena Ustave. V primeru pavšalne turistične takse ne gre za dvojno obdavčenje zasebne lastnine, saj tožnik v skladu z ZSRT s to dajatvijo plača uporabo določenih storitev in ugodnosti, ki se mu zato ob vsakokratni uporabi ne zaračunajo posebej. Očitek, da gre za diskriminacijo, je torej neutemeljen, tak pa je v konkretnem primeru tudi očitek o nesorazmernosti med dajatvijo in povračilom pri plačilu pavšalne turistične takse. Posega v pravico iz 32. člena Ustave tako očitno ni, s tem pa tudi ni neustavnosti določb ZSRT in neustavnosti oziroma nezakonitosti Odloka.
  • 108.
    sklep I U 1123/2010
    12.10.2010
    UL0003648
    ZUS-1 člen 22, 22/1, 34, 34/1. ZPP člen 105a.
    upravni spor - neplačilo sodne takse - fikcija umika tožbe
    Glede na to, da je bil tožnikov ugovor zoper plačilni nalog pravnomočno zavrnjen, tožnik pa sodne takse v predpisanem roku ni plačal, se tožba tožnika šteje za umaknjeno. Sodišče je zato na podlagi 34. člena ZUS-1 postopek ustavilo.
  • 109.
    sodba III U 415/2010
    8.10.2010
    UN0020447
    ZBPP člen 2, 2/1, 3, 3/1. ZST-1 člen 12, 12/1.
    brezplačna pravna pomoč - dodelitev brezplačne pravne pomoči - oprostitev plačila sodnih taks - pristojnost za odločanje o oprostitvi plačila sodnih taks
    Predsednik okrožnega sodišča oziroma predsednik specializiranega sodišča prve stopnje kot pristojni organ za brezplačno pravno pomoč po ZBPP ni pristojen za odločanje o oprostitvi, odlogu ali obročnem plačilu takse po 12. členu ZST-1, saj je za to pristojno sodišče prve stopnje, ki odloča o glavni stvari.
  • 110.
    sklep I U 1041/2010
    30.9.2010
    UL0003574
    ZUS-1 člen 22, 22/1. ZPP člen 105a, 105a/3, 188, 188/3.
    neplačilo sodne takse - umik tožbe - ustavitev postopka
    Ker tožnik v zakonskem roku ni plačal zahtevane sodne takse za postopek, se v skladu z določbo 3. odstavka 105.a člena ZPP v zvezi s 1. odstavkom 22. člena ZUS-1 šteje, da je tožnik umaknil tožbo. Sodišče je zato ustavilo postopek.
  • 111.
    sklep U 857/2008
    29.9.2010
    UL0003735
    ZPP člen 105a, 105a/1, 105a/3.
    neplačilo sodne takse - domneva umika predloga za obnovo postopka
    Ker je iz zaznamka uradne osebe razvidno, da zahtevana taksa v zakonskem roku (in vse do navedenega datuma) ni bila plačana, se šteje, da je tožnik umaknil predlog za obnovo postopka.
  • 112.
    sodba II U 182/2009
    22.9.2010
    UM0010350
    ZST člen 29.
    prisilna izterjava sodne takse - predlog za taksno oprostitev
    V postopku izterjave sodne takse ni mogoče uveljavljati taksne oprostitve, saj mora stranka vlogo za taksno oprostitev vložiti v sodnem postopku, v katerem je nastala obveznost plačila sodne takse.
  • 113.
    sklep I U 1300/2009
    16.9.2010
    UL0003649
    ZPP člen 105a. ZUS-1 člen 22, 22/1.
    revizija - neplačilo sodne takse - fikcija umika revizije
    Ker stranka tudi v roku, ki ji ga je v nalogu določilo sodišče, ni plačala sodne takse za revizijo in ker tudi niso izpolnjeni pogoji za oprostitev, odlog ali obročno plačilo sodnih taks, se šteje, da je revizijo umaknila.
  • 114.
    sodba I U 151/2010
    7.9.2010
    UL0003832
    ZSRT člen 4, 4/1, 24, 24/1, 24/2, 24/3, 26, 26/4, 27, 27/2. Odlok o turistični taksi člen 3, 6, 6/3, 6/3-2, 7, 7/2. ZUP člen 28, 28/1, 28/2.
    turistična taksa - pavšalna turistična taksa - turistično območje - merila za določitev višine turistične takse - izvirna pristojnost - stvarna pristojnost za odločanje o pritožbi
    Iz določb ZSRT, po katerih je turistična taksa namenjena za izvajanje dejavnosti in storitev v javnem interesu, opredeljenih v 21. členu tega zakona izhaja, da gre za izvirno pristojnost lokalne skupnosti na tem področju. Gre za občinsko dajatev, ki jo v skladu s 147. členom Ustave RS občina uvede ob pogojih, ki jih določa ZSRT. Ob upoštevanju navedenega je v obravnavani zadevi odločanje o pritožbi na podlagi 67. člena ZLS v pristojnosti župana.

    Neutemeljen je tožbeni ugovor glede vodenja postopka in odločanja oseb na prvi in na drugi stopnji. V obravnavanem primeru je imela višja svetovalka za družbene dejavnosti in gospodarstvo veljavno pooblastilo, ki ga je na podlagi 2. odstavka 28. člena ZUP izdal župan.
  • 115.
    sodba I U 1276/2009
    7.9.2010
    UL0003754
    ZSRT člen 24, 26. ZLS 21, 67. URS člen 147.
    turistična taksa - odmera turistične takse - stvarna pristojnost za odločanje o pritožbi
    Da gre za izvirno pristojnost lokalne skupnosti na tem področju, izhaja tudi iz določb ZSRT, po katerih je turistična taksa namenjena za izvajanje dejavnosti in storitev v javnem interesu, opredeljenih v 21. členu tega zakona. Gre za občinsko dajatev, ki jo v skladu s 147. členom Ustave RS občina uvede ob pogojih, ki jih določa ZSRT. Ob upoštevanju navedenega je v obravnavani zadevi odločanje o pritožbi na podlagi 67. člena ZLS v pristojnosti župana.
  • 116.
    sklep I U 1320/2009
    1.9.2010
    UL0003650
    ZST-1 člen 11, 12.
    spor zaradi uvrstitve sodnika v plačilni razred - oprostitev plačila sodnih taks - sodna taksa - uporaba ZST-1
    V obravnavanem primeru gre za spor zaradi uvrstitve sodnice v plačni razred. To je upravni spor (in ne delovni kot tudi ne socialni spor v smislu določb ZDSS-1), ki ga ureja ZUS-1. Ta ne predvideva nobene posebne ureditve glede plačevanja taks. Pri odločanju o predlogu za oprostitev plačila sodnih taks je zato treba uporabiti ZST-1.
  • 117.
    sklep I U 269/2009
    24.8.2010
    UL0003487
    ZPP člen 105a, 105a/1, 105a/2, 105a/3. ZST-1 člen 6, 6/2. ZPlaSS člen 111, 111/2, 111/3, 111/4, 111/5. Pravilnik o predložitvi in prevzemu podatkov s plačilnih navodil, izpiska o prometu in stanju, delnih izpisov ter obrestnih listov v računalniški obliki (2010) člen 19, 19/1.
    sodna taksa za revizijo - plačilo sodne takse - čas plačila sodne takse
    Dan prejema plačnikovega naloga za plačilo je obenem tudi dan izvršitve transakcije, katere sestavni del je prejem (odobritev) sredstev na prejemnikovem računu. Kot čas plačila je treba šteti dan, ko je v skladu s plačilnim nalogom izvedena naložena transakcija, torej ko sodišče prejme nakazilo na svoj podračun.
  • 118.
    sodba II U 24/2009
    18.8.2010
    UM0010293
    ZUP člen 223. ZST člen 29.
    upravni postopek - očitna pisna pomota - odprava pomote
    V skladu z določbo 223. člena ZUP lahko organ, ki izda odločbo, vsak čas popravi pomote v imenih ali številkah, pisne ali računske pomote ter druge očitne pomote v odločbi. To pravico pa ima tudi organ druge stopnje v okviru pritožbenega postopka. Ker je prišlo pri navedbi valute do očitne pomote, tako ne gre za spremembo odločbe v škodo tožnika.
  • 119.
    sklep I U 1188/2010
    4.8.2010
    UL0003706
    ZUS-1 člen 34. ZST-1 člen 37.
    upravni spor - umik tožbe - ustavitev postopka - sodna taksa - vrnitev preveč plačane sodne takse
    Tožeča stranka je s pisno vlogo izjavila, da tožbo umika. Ker v obravnavani zadevi sodišče o stvari doslej še ni odločilo, je na podlagi 2. odstavka 34. člena ZUS-1 postopek s sklepom ustavilo.

    Na podlagi 1. odstavka 37. člena ZST-1 sodišče, ki je odločalo v postopku na prvi stopnji, odredi vrnitev (preveč plačane) takse po uradni dolžnosti.
  • 120.
    sodba U 143/2008
    9.6.2010
    UM0010218
    ZST člen 3, 29.
    sodna taksa - dolžnost plačila sodne takse - izterjava sodne takse - ugovori v postopku izterjave sodne takse
    Po določbi 29. člena ZST, ki je veljal v času nastanka taksne obveznosti, v primeru, če taksni zavezanec sodne takse ne plača niti po opominu sodišča, obvesti sodišče pristojni davčni organ, naj neplačano takso izterja. Na podlagi sporočila sodišča izda davčni organ odločbo, s katero naloži taksnemu zavezancu, da v 15. dneh plača sodno takso in 50 % pribitka nanjo, sicer jo prisilno izterja.
  • <<
  • <
  • 6
  • od 8
  • >
  • >>