denacionalizacija - ugotavljanje vrednosti ob podržavljenju dane odškodnine - sprememba paritete dolarja (USD) - odplačno podržavljeno premoženje - upoštevanje prejete odškodnine
Za valorizacijo ob podržavljenju prejete odškodnine se uporablja določba 5. odstavka 44. člena ZDen in na njegovi podlagi izdana odredba. Stališče, da je določbo 1. odstavka 72. člena ZDen treba razlagati tako, da mora, če je dana odškodnina presegla 30% vrednosti podržavljenega premoženja, kadar se to vrača v naravi, upravičenec vrniti celoten znesek odškodnine, ne pa le tisti del, ki presega 30%, je bilo potrjeno tudi s pravnim mnenjem občne seje Vrhovnega sodišča RS z dne 18. in 19. 6. 1996.
brezplačna pravna pomoč - denarna socialna pomoč - premoženjsko stanje prosilca
Določba 2. odstavka 12. člena ZBPP ne more imeti takšnega absolutnega učinka, da se v primerih, ko že iz same vloge prosilca za brezplačno pravno pomoč izhaja, da ima določeno premoženje, ne bi preverjalo njegovo premoženjsko stanje.
carinska oprostitev - uvoz osebnega vozila za potrebe invalida - odločba ustavnega sodišča - nepopolno ugotovljeno dejansko stanje
Namen določbe 8. točke 161. člena CZ je olajšanje življenja invalidom tudi z zmanjšanjem finančnih bremen pri nabavi posameznih predmetov, ki pripomorejo k dvigu kakovosti njihovega življenja. Osebni prevoz je le eden izmed načinov neposredne uporabe avta za življenje in delo invalida. Neposredna uporaba pa ne pomeni nujno tudi hkratnega prevoza invalida.
Ker je potni list javna listina, velja dokazno pravilo o njeni resničnosti (224. člen ZPP). Tožena stranka ne spodbija verodostojnosti potnega lista, marveč dokazuje svojo različico dejanskega stanja z drugimi dokazi. Pri tem ne more biti uspešna, dokler ne ovrže domneve pristnosti javne listine.
azil - zaslišanje prosilca - začetek rednega azilnega postopka
Če je tožena stranka (MNZ RS) po tem, ko je tožeča stranka (prosilec za azil) že dala izjavo v prošnji za azil, tožečo stranko kot prosilko za azil še posebej zaslišala v azilnem postopku in je tudi izpodbijano odločbo oprla na zaslišanje, je očitno začela z izvedbo rednega azilnega postopka, zaradi česar je utemeljena odločitev sodišča prve stopnje (ki je ugodilo tožbi tožeče stranke, odpravilo izpodbijano odločbo in zadevo vrnilo toženi stranki v ponoven postopek) v izpodbijani sodbi.
azil - seznanitev prosilca za azil z mednarodnimi poročili - bistvena kršitev določb postopka
Sodišče prve stopnje in poprej pritožbeno sodišče sta ugotovili bistveno kršitev postopka, ko tožniku pred izdajo odločbe tožene stranke (MNZ RS), ki jo izpodbija s tožbo, ni bila dana možnost, da se izjavi o dejstvih in okoliščinah, ki so pomembne za odločbo (mednarodnih poročilih o Kosovu).
ZAzil člen 35, 35/2, 35/2-1, 35/2-2, 36, 36-5. ZUS člen 73.
azil - pospešeni postopek - očitno neutemeljena prošnja - namerno zavajanje ali zloraba postopka - vložitev prošnje z namenom odložiti prisilno odstranitev
Po 2.odstavku 35.člena ZAzil pristojni organ takoj odloči o prošnji in prošnjo kot očitno neutemeljeno zavrne, ker dejanske okoliščine v katerih je prošnja podana ali razlogi, ki jih prosilec sam navaja, kažejo, da dejansko ne potrebuje zaščite v obliki azila. Za odločitev v tako imenovanem pospešenem postopku pa je dovolj, da je izkazan eden izmed alternativno določenih pogojev v 2. odstavku 35. člena Zazil.
azil - ponovna prošnja za azil - bistveno spremenjene okoliščine - humanitarni azil - poslabšano zdravstveno stanje prosilca
Poslabšano zdravstveno stanje prosilcev za azil samo po sebi ne predstavlja razlogov za podelitev humanitarnega azila, saj je ZAzil v določbah 3. odstavka 1. člena, ki je veljal v času odločanja tožene stranke, določal možnost dodelitve azila iz humanitarnih razlogov tujcem, ki zaprosijo za zaščito le, če bi vrnitev teh oseb v njihovo izvorno državo lahko ogrozila njihovo varnost ali fizično integriteto v smislu Konvencije o varstvu človekovih pravic in temeljnih svoboščin in navedenih protokolov.
Če si stranka s tožbo ne more izboljšati svojega pravnega položaja, za tožbo nima pravnega interesa, zato jo je treba zavreči. Tožnica kot stranski udeleženec postopka v zvezi z odobritvijo javne prireditve si s tožbo svojega pravnega položaja ne more izboljšati, saj je bila javna prireditev izvedena pred vložitvijo tožbe.
azil - omejitev gibanja - sum zavajanja ali zlorabe postopka
Iz določb ZAzil izhaja, da lahko pristojni organ po prostem preudarku odloči o začasni omejitvi gibanja prosilcev za azil v taksativno določenih primerih. Za izrek ukrepa omejitve gibanja v azilnem postopku namreč zadostuje že sum zavajanja oziroma zlorabe azilnega postopka.
Če je tožena stranka po tem, ko je tožnik že dal izjavo v prošnji za azil, tožnika kot prosilca za azil še posebej zaslišala v azilnem postopku in je tudi izpodbijano odločbo oprla na to zaslišanje, je očitno začela z izvedbo rednega azilnega postopka.
Tožeča stranka bi morala stroške financiranja prijaviti in dokazati že v času carinjenja, ne pa šele po kontroli carinskih organov, opravljeni na podlagi ugotovitev deviznega inšpektorja.
Uredba (ES), št. 343/2004; člen 16(1)(c), (e), 20.
azil - ponovni sprejem prosilcev za azil po določbah Uredbe (ES)
Ker je tožena stranka izdala sklep, da ne bo obravnavala prošnje tožnikov za azil, ker jih bo predala odgovorni državi Nemčiji, v obrazložitvi pa jih obravnavala kot državljane tretje države, kar so tožniki z umikom prošenj za azil tudi postali, je ta sklep oprt na nepravilno pravno podlago. Tožniki dovoljenja za prebivanje niso predložili, pač pa le zatrjujejo, da imajo tako dovoljenje na podlagi odločbe Ustavnega sodišča RS kot "izbrisani". Takega dovoljenja pa v postopku, ki se je začel po ZAzil, ni umestno ugotavljati kot predhodnega vprašanja.
Če bi tožnika resnično preganjala tajna policija izvorne države in pri tem uporabljala tudi storitve mafije, tožnik ne bi mogel prosto potovati z veljavnim potnim listom izvorne države in se med azilnim postopkom celo vrniti v izvorno državo na krajši obisk. Prošnja je očitno neutemeljena, saj se tožnik sklicuje na lažne razloge.
azil - omejitev gibanja - suma zavajanja ali zlorabe postopka
Za izrek ukrepa začasne omejitve gibanja na podlagi 3. alinee 1. odstavka 27. člena ZAzil zadostuje že sum zavajanja oziroma zlorabe azilnega postopka. Že ugotovitev enega od razlogov, ki so navedeni v določbah 27.člena ZAzil je dovolj, da se prosilcu za azil lahko začasno omeji gibanje.