Tožnik z vlogo predlaga odpis globe, ki mu je bila izrečena s plačilnim nalogom na podlagi ZP-1. Za odločanje o odpisu tovrstnih obveznosti v določbah ZDavP-2 ni podlage, zato je bila vloga pravilno zavržena.
brezplačna pravna pomoč - odmera nagrade in stroškov odvetniku - obseg odobrene brezplačne pravne pomoči - predložitev napotnice - rok za predložitev napotnice
Prosilki je bila brezplačna pravna pomoč dodeljena le v obsegu sestave in vložitve pritožbe zoper sklep z dne 12. 3. 2010. Zato je tožena stranka pravilno presodila, da je bila storitev opravljena z vložitvijo pritožbe dne 23.3.2010, rok za predložitev napotnice pa je tako pričel teči 24.3.2010. Le v primeru, če bi bila upravičenka upravičena do brezplačne pravne pomoči za celoten pritožbeni postopek, bi bil postopek zaključen z vročitvijo sodbe upravičenki.
Uredba o plačilih za ukrepe iz osi 2 iz Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007-2013 v letih 2007- 2013 člen 23, Priloga 7. Uredba o izvedbi ukrepov kmetijske politike za leto 2008, člen 7, 7/6, 9.
kmetijstvo - kmetijsko-okoljska plačila - pogoji za dodelitev plačil - obtežba z živino - ugotavljanje obtežbe
Prvostopni organ je pri ugotavljanju obtežbe kmetijskih zemljišč v uporabi z živino na kmetijskem gospodarstvu tožnika pravilno izhajal iz podatkov, ki jih je tožnik navedel na obrazcih B in D, ki sta sestavna dela zbirne vloge.
brezplačna pravna pomoč - odmera nagrade in stroškov odvetniku - odvetniška tarifa - spor iz razmerja med starši in otroki
Ker se je pritožba nanašala na razmerje med starši in otroki, znaša vrednost spora, skladno z 2. odstavkom 23. člena ZOdvT, 1500 EUR. V prilogi k ZOdvT je določeno, da če je vrednost predmeta do 1500 EUR znaša nagrada 69 EUR, pomnoženo z ustreznim količnikom. Vrednost predmeta do 1500 EUR vključuje tudi številko 1500.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - izjava prosilca o premoženjskem stanju - navajanje neresničnih podatkov - zamolčanje podatkov - razlog zamolčanja podatkov
Kot navajanje neresničnih podatkov o premoženjskem stanju se po upravnosodni praksi šteje tudi zamolčanje relevantnih podatkov.
Razlog, zaradi katerega je prosilec za brezplačno pravno pomoč zamolčal podatke o premoženjskem stanju, po petem odstavku 20. člena ZBPP ni relevanten.
ugotovitev državljanstva - predhodno vprašanje v postopku denacionalizacije
A.A. se ni štela za jugoslovansko državljanko. Pred letom 1948 je živela v tujini in se je od 27. 4. 1945 štela za avstrijsko državljanko, ker je avstrijsko državljanstvo pridobila po rodu 13. 3. 1938, tako da je jugoslovansko državljanstvo izgubila z dnem 28. 4. 1945.
ZJF člen 53, 53/2. Javni razpis za nepovratne finančne pomoči za nabavo okolju prijaznejših težkih tovornih vozil „2SUB-CTP09“ točka 3, 5, 5/2.
javni razpis - nepovratna finančna pomoč za nabavo okolju prijaznejših težkih tovornih vozil - pogoji za dodelitev finančne pomoči - novo vozilo
Ker se lahko nepovratna finančna pomoč dodeli avtoprevoznikom le za nakup ali zakup (leasing) novega tovornega vozila, je relevantno zgolj vprašanje, ali je bilo tožnikovo vozilo v času, ko se je prijavil na javni razpis, res novo.
mediji - strokovni nadzor nad izvajanjem programskih zahtev - akustično in vizualno opozorilo programske vsebine - upravni postopek - skrajšani ugotovitveni postopek - strokovno mnenje
V obravnavani zadevi niso bili izpolnjeni pogoji za odločanje v skrajšanem ugotovitvenem postopku. Tožena stranka namreč ni ugotovila dejanskega stanja na podlagi podatkov, pridobljenih iz uradnih evidenc, temveč na podlagi dejanskega stanja, ki ga je v postopku sama ugotovila. Poleg tega je svojo odločitev oprla tudi na strokovni mnenji, s katerima tožeče stranke ni seznanila.
ukrep gradbenega inšpektorja - nelegalna gradnja - domneva o pridobitvi uporabnega dovoljenja po samem zakonu
Upravna organa sta imela v izvedenem ugotovitvenem postopku dovolj podlage za zaključek, da predmetni objekt ni bil zgrajen pred 31.12.1967, saj se je v tem obdobju z gradnjo šele pričelo.
Uredba o vnosu nevarnih snovi in rastlinskih hranil v tla člen 4. Program razvoja podeželja za Republiko Slovenijo 2004-2006 poglavje 9.3.4 točka A.
neposredna plačila - podpora izvajanju EU standardov - pogoji za dodelitev plačil - obtežba z živino
Agencija za kmetijske trge in razvoj podeželja Republike Slovenije je ravnala pravilno, ko je pri odločanju upoštevala podatke o obtežbi kmetijskih zemljišč, ki jih je v zbirni vlogi navedel sam tožnik.
Uredba o obremenjevanju tal z vnašanjem odpadkov člen 10, 10-1.
inšpekcijski ukrep - ukrep inšpektorja za okolje - odpadki - zemeljski izkop - priprava zemeljskega izkopa zaradi njegove ponovne uporabe - okoljevarstveno dovoljenje
Upravni organ bi moral v postopku presoditi, ali so izpolnjeni pogoji za ponovno uporabo zemeljskega izkopa, za katerega okoljevarstveno soglasje ni potrebno.
avtorsko pravo - kolektivno uveljavljanje avtorskih pravic - začasno dovoljenje za kolektivno upravljanje pravice do tonskega in vizualnega snemanja - diskrecijska pravica
Da bi bilo mogoče začasno dovoljenje izdati, bi moral tožnik izkazati, da bo zagotovil uspešno izvajanje začasnega dovoljenja za tiste upravičence, ki jih ne zastopa oziroma mu niso dali pooblastila za upravljanje s pravico do nadomestila. Tožnik bi lahko zagotovil uspešno izvajanje začasnega dovoljenja samo v primeru, če bi dosegel sporazum vseh upravičencev (avtorjev različnih varovanih del, izvajalcev različnih varovanih del, proizvajalcev fonogramov in filmskih režiserjev) glede delitve nadomestila (delitveni ključ oziroma delitveno razmerje). Takšen sporazum je nujen, saj prvi odstavek 154. člena ZASP določa delitveno razmerje zbranih nadomestil le na osnovni ravni. Za nadaljnjo delitev nadomestila med posamezne skupine upravičencev pa je potrebno skleniti dogovor o delitvi.
parcelacija - obseg parcelacije - neizvršljivost parcelacije - status javne poti - ugotovitev neustavnosti občinskega odloka
Ob določitvi meja nove parcele, ki naj bi potekale po zunanjem robu cestnega sveta, ter ob trditvi tožeče stranke, da celotna pot ni širša od dveh metrov (da je pot širša, ne izhaja tudi iz drugih podatkov v upravnem spisu), je utemeljen ugovor, da je parcelacija kot je določena, v izreku drugostopnega organa, neizvršljiva.
Ustavna odločba, na katero se sklicuje tožeča stranka, je bila po svoji pravni naravi ugotovitvena in ne razveljavitvena. Na podlagi ugotovitvene ustavne odločbe sporni Odlok o kategorizaciji občinskih cest ni prenehal veljati tudi po poteku šestmesečnega roka, v katerem je Ustavno sodišče napotilo Občino Ormož, da mora ugotovljeno neskladje odpraviti. Ob obstoju Odloka, ki je sporno pot kategoriziral kot „javno pot“, pa je pravilna podlaga za razlastitev ZJC.
ukrep kmetijskega inšpektorja - uporaba kmetijskih zemljišč v drug namen - objekt za lastne potrebe - gradbeno dovoljenje
Objekti za lastne potrebe so lahko zgrajeni le na zemljiških parcelah, ki pripadajo stavbi h kateri se gradijo, izvedeni nasip pa ni v nobeni direktni povezavi s čistilno napravo. G. točka 13. člena Uredbe še določa, da ni potrebno gradbeno dovoljenje, če velikost ni večja kot 300 m2. Iz listin upravnega spisa pa je razvidno, da je ta poseg 3 x večji in ni ga mogoče šteti za dvorišče, prav tako ga ni mogoče šteti za vadbeni objekt, namenjenem športu ali rekreaciji, kot ga ureja Uredba v 1. točki 18. člena.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - finančni pogoj - premoženje prosilca - dokazni predlog
Tožnica z dvema ponudbama, ki ju prilaga k tožbi (in iz katerih izhaja, da je vrednost avtomobila malo pod 8.000 EUR), ne more uspešno dokazati, da je vrednost omenjenega avtomobila res nižja od 8.000 EUR oz. od 8.033,20 EUR. Tožnica prav tako ne more biti uspešna z zatrjevanji, da se je pri oceni vrednosti premoženja zmotila, saj je bila v postopku k toženi stranki vabljena zaradi ugotovitve premoženja in njegove vrednosti in je imela možnost, da bi pred tem dobila ustrezne informacije.
akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - sklep Mestnega sveta - sklep o spremembi odloka o ustanovitvi in izdajanju javnega glasila - zavrženje tožbe
Z izpodbijanim sklepom je Mestni svet Mestne občine Ljubljana v Odloku o ustanovitvi in izdajanju javnega glasila Ljubljana 6. člen spremenil tako, da je navedel, kje je sedaj sedež uredništva glasila. Takega akta v upravnem sporu ni dovoljeno izpodbijati, zato je moralo sodišče tožbo zavreči.
Z izpodbijano odločbo je vlogi tožeče stranke v celoti ugodeno in obročno odplačilo davčnega dolga dovoljeno v treh obrokih, kar je za stranko najugodnejša odločitev o zahtevku na podlagi 103. člena ZDavP-2. Če stranka želi obročno plačilo v več obrokih, mora to uveljavljati z vlogo na podlagi 101. člena ZDavP-2, po katerem je mogoče zaprositi za obročno plačilo v največ 24 mesečnih obrokih, če so za to izpolnjeni predpisani pogoji.
ZUP člen 4, 214, 230, 230/2. Uredba o izvajanju postopkov pri uporabi sredstev evropske kohezijske politike v Republiki Sloveniji v programskem obdobju 2007-2013 člen 11. Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije člen 231.
javni razpis - sofinanciranje investicij v športno-rekreacijsko infrastrukturo - pritožba - pravilnost vrednotenja drugih projektov - obrazložitev odločitve
Pritožbenega postopka, ki je določen le s Pravilnikom, ni mogoče obravnavati kot redno pravno sredstvo pritožbe v smislu določb ZUP, temveč le kot predpisani način zagotavljanja pravice stranke do izjave v postopku. Izpodbijana sklepa tako predstavljata odločitev, sprejeto v enostopenjskem postopku, v katerem se na zahtevo stranke (pritožbo) utemeljenost odločitve (sklepa) še naknadno preveri.
V konkretnem primeru je pravilnost odločitve odvisna tudi od pravilnosti vrednotenja projektov, ki so bili ovrednoteni z višjim številom točk. S tem, ko tožeča stranka ugovarja pravilnosti vrednotenja teh projektov, torej ne uveljavlja ugovorov, ki se na izpodbijani akt ne nanašajo, kot zmotno meni tožena stranka. Pritožbene navedbe, ki se nanašajo na nepravilnosti vlog drugih prijaviteljev in na točkovanje njihovih vlog, so konkretne in bi se zato pritožbena komisija in ministrstvo v pritožbenem postopku o njihovi (ne)utemeljenosti morala vsebinsko izjaviti. Izpodbijana odločitev je v tem delu bistveno pomanjkljivo obrazložena.
Uredba o merilih za določanje oprostitve pri plačilih socialno varstvenih storitev člen 33, 33/1, 34, 34/4.
nadomestna oblika bivanja - oprostitve pri plačilu nadomestne oblike bivanja - izpolnjevanje pogojev - spremenjene okoliščine
Na podlagi 34. člena Uredbe o merilih za določanje oprostitve pri plačilih socialno varstvenih storitev CSD lahko kadarkoli po uradni dolžnosti preveri ali upravičenci oz. zavezanci, ki jim je bila priznana oprostitev, še izpolnjujejo pogoje za oprostitev in za ta namen tudi pridobiva podatke iz uradnih evidenc. Tožniku je bila priznana oprostitev plačila nadomestne oblike bivanja in oskrbe že leta 2004 in tudi priznana invalidska pokojnina z odločbo ZPIZ od 29. 9. 2009. Slednje pomeni spremenjeno okoliščino, ki zahteva od tožnika določeno ravnanje in sicer da v določenem roku sporoči spremembo, ki lahko vpliva na višino oprostitve, tako kot je določeno v 2. odstavku 34. člena Uredbe.