Tožeča stranka v tem postopku ne more uspeti s pritožbenimi ugovori, ki se nanašajo na sklep, s katerim je sodišče prve stopnje na podlagi 1. odstavka 41. člena ZUS odločilo, da bo zahtevke obravnavalo in o njih odločalo ločeno, saj se ne nanašajo na pravno in dejansko podlago izpodbijanega sklepa o odmeri sodne takse.
Če pritožnik v roku ne plača sodne takse za pritožbo, ni izpolnjen eden izmed pogojev, da bi se pritožba lahko obravnavala in je treba šteti, da je pritožba umaknjena (prvi odstavek 8. člena ZST).
Ker ZST za primer neplačila sodne takse za pritožbo določa domnevo umika pritožbe, je sklep sodišča o ustavitvi pritožbenega postopka ugotovitvene narave in ni odvisen od privolitve pritožnika.
Ker gre v tem primeru za postopek ugotavljanja in evidentiranja spremembe vrste rabe in postopka parcelacije, za katerega Zakon o zemljiškem katastru ne določa takse oprostitve, je pravilna presoja sodišča, da so tožniki zavezani plačati takso.
V 1. odstavku 71. člena ZDen ni podlage za oprostitev plačila sodnih taks v upravnem sporu zaradi izterjave sodnih in kazenskih taks iz pravdnega postopka, pač pa je prvostopno sodišče predlog za oprostitev plačila sodnih taks pravilno presojalo po določbi 13. člena ZST.
Ker tožnica niti po opominu ni plačala takse za vloženo pritožbo in ni vložila predloga za oprostitev plačila sodnih taks, se njena pritožba šteje za umaknjeno.
Sklep o oprostitvi plačila sodnih taks učinkuje od dneva, ko je pri sodišču vložen predlog za oprostitev in velja za vloge in dejanja, za katera je nastala taksna obveznost tega dne ali pozneje.