• Najdi
  • <<
  • <
  • 8
  • od 11
  • >
  • >>
  • 141.
    sodba I U 1876/2012
    16.1.2013
    UL0007220
    ZBPP člen 24. SZ-1 člen 103.
    brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - verjetni izgled za uspeh - pritožba zoper sodbo - odpoved najemnega razmerja
    Na podlagi ugotovljenega dejanskega stanja, ki med strankama ni sporno, obstaja razlog za izpraznitev spornega stanovanja, ki je določen v 4. točki prvega odstavka 103. člena SZ-1, po katerem lastnik lahko odpove najemno pogodbo, če najemnik ne plača najemnine ali stroškov, ki se plačujejo poleg najemnine, v roku, ki ga določa najemna pogodba, če rok ni določen pa v 60 dneh od prejema računa. V zadevi ni sporno, da tožnica že v času, ko je bila upravičena do subvencionirane najemnine, le te v letu 2010 ni v celoti poravnavala, prav tako pa tudi ne polne najemnine od 1. 1. 2011 dalje. Sporno tudi ni, da od 1. 1. 2011 ni bila več upravičena do subvencionirane najemnine. To pa tudi pomeni, da ne obstoji socialni razlog, ki bi preprečeval odpoved najemne pogodbe zaradi neplačevanja najemnine iz prvega odstavka 104. člena SZ-1. Pravilnosti odločitve, da tožnica glede na ugotovljeno dejansko stanje nima izgleda za uspeh z vložitvijo pritožbe zoper odločitev prvostopnega organa pritrjuje sodna praksa. Vse sodbe, ki so v izpodbijani odločbi naštete in so opredeljene z opravilnimi številkami, se nahajajo tudi v upravnem spisu.
  • 142.
    UPRS sodba I U 2076/2011
    15.1.2013
    UL0008668
    SZ-1 člen 87. Pravilnik o dodeljevanju neprofitnih stanovanj v najem člen 6.
    javni razpis - dodelitev neprofitnega stanovanja v najem - razpisni pogoji - udeležba na prejšnjih razpisih
    Pri točkovanju se upošteva le udeležba prosilca samega na prejšnjih javnih razpisih in ne drugih članov gospodinjstva.
  • 143.
    sodba I U 1848/2011
    9.1.2013
    UL0006992
    SZ-1 člen 5, 125.
    inšpekcijski postopek - ukrep stanovanjskega inšpektorja - vzdrževanje skupnih delov večstanovanjske stavbe - pohodna terasa
    Četrti odstavek 5. člena SZ-1 določa, da kadar služi določen gradbeni element tako posameznemu delu kot skupnim delom, se šteje za skupni del, če se z njim zagotavlja funkcija večstanovanjske stavbe kot celote, pri čemer so primeri teh delov primeroma našteti in je v nadaljevanju izrecno navedeno, da spada pod skupni del tudi toplotna in hidro izolacija pohodne terase. Prvostopenjski organ je na to določilo vezan.
  • 144.
    UPRS sodba I U 38/2012
    8.1.2013
    UL0008630
    SZ-1 člen 87.
    javni razpis - dodelitev neprofitnega stanovanja v najem - uvrstitev na prednostno listo - zdravstvene razmere - brezposelnost prosilca
    Tožnica je v postopku predložila zdravniško potrdilo, ki diagnoze navedene v točki 7.2., ne navaja. Upravni organ zato potrdila z vsebino, ki ne odgovarja postavki 7.2. Kronično obolenje zgornjih dihal ali astma odraslega družinskega člana ni mogel upoštevati niti ga ne more sodišče, ker bi bilo njegovo upoštevanje mimo določb razpisa.

    Tožnica je v razpisu sodelovala kot samska oseba, zato ji upravni organ točk po postavki 11. Družina z manjšim številom zaposlenih ni mogel dodeliti ne glede na predloženo potrdilo.
  • 145.
    UPRS sodba I U 1713/2011
    8.1.2013
    UL0008645
    SZ-1 člen 173.
    najemniki denacionalizacijskih stanovanj - nepovratna in kredita sredstva - zahteva za izdajo odločbe
    Izkazana okoliščina, da najemnik – prejšnji imetnik stanovanjske pravice - uveljavlja pravice v zvezi s stanovanjem, ki je bilo v denacionalizacijskem postopku prvotnemu lastniku vrnjeno, torej denacionalizirano, je za priznanje pravic po določbah 173. člena SZ-1 bistvena. Ker v obravnavanem primeru to ni, tožnik pravic po 173. členu SZ-1 ne bi mogel uveljaviti niti v primeru, da bi bil (prejšnji) imetnik stanovanjske pravice na predmetnem stanovanju.
  • 146.
    sodba I U 184/2014
    18.12.2012
    UL0008395
    Pravilnik o dodeljevanju neprofitnih stanovanj v najem člen 8.
    javni razpis - dodelitev neprofitnega stanovanja v najem - uvrstitev na prednostno listo - kriteriji in merila za ocenjevanje stanovanjskih in socialnih razmer prosilca - zdravstvene razmere
    Glede na vzročnost zdravstvenega stanja s stanovanjskimi razmerami mora prosilec za pridobitev točk o po tem kriteriju kumulativno izkazovati slabo zdravstveno stanje in slabe stanovanjske razmere. Prvostopenjski organ je pri odločanju upošteval ugotovitev komisije, ki jo tožnik ne more izpodbiti s posplošenimi ugovori, da komisija vlage ni ugotavljala z merilnimi inštrumenti.
  • 147.
    sodba I U 1047/2012
    6.12.2012
    UL0006880
    SZ-1 člen 60, 60/1, 166, 167, 167/1.
    izbris iz registra upravnikov stavb - upravnik večstanovanjske stavbe - etažna lastnina - pogodba o upravljanju - odpoved pogodbe - zamenjava upravnika
    Registrski vpis novega upravnika stavbe in posledičen izbris starega sta deklaratorne narave, saj upravičenje opravljati storitev upravljanja temelji na pogodbi, ne pa na vpisu v register.

    Upravni organ se v postopku vpisa novega in izbrisa starega upravnika omeji na preverjanje pogojev, ki so zahtevani za vpis izbrisa le po formalni plati, to je, ali je sklep o odpovedi pogodbe podpisan s predpisano večino (več kot 50% etažnih lastnikov glede na solastniške deleže), ali je bil sklep z odpovedjo vročen upravniku s priporočeno pošto in ali je pretekel odpovedni rok, ki po prvem odstavku 60. člena SZ-1 znaša najmanj tri mesece in začne teči od dneva vročitve odpovedi upravniku.
  • 148.
    UPRS sodba I U 185/2012
    5.12.2012
    UL0012864
    SZ-1 člen 87, 87/5, 87/6.
    javni razpis - dodelitev neprofitnega stanovanja v najem - uvrstitev na prednostno listo - razpisni pogoji - zdravstvene razmere
    Glede izpolnjevanja prvega kumulativno predpisanega pogoja, to je diagnoza kronične bolezni zgornjih dihal ali astme, drugostopni organ ugotavlja, da navedeni pogoj ni bil izpolnjen niti pri pritožniku niti pri nobenem od njegovih družinskih članov, saj v nobenem od predloženih zdravniških potrdil ni navedenega predpisana diagnoza. Ker sta pogoja predpisana kumulativno in pri pritožniku ni izpolnjen prvi predpisan pogoj za nobenega družinskega člana, ni upravičen do točk iz naslova zdravstvenih razmer.
  • 149.
    sodba I U 1150/2012
    27.11.2012
    UL0006735
    SZ-1 člen 93, 114, 124, 124/2.
    najemno stanovanje - stanovanjska inšpekcija - pristojnost - javni interes na stanovanjskem področju
    Prvostopenjski organ bi v obrazložitvi izpodbijanega sklepa (ko je pri oceni, da opravljajo inšpektorji stanovanjske inšpekcije na stanovanjskem področju inšpekcijski nadzor nad uresničevanjem javnega interesa po SZ-1 le v večstanovanjskih stavbah) moral upoštevati tudi določbe 93. in 114. člena SZ-1 ter se, glede svojega ukrepanja v okviru zaščite javnega interesa, do njihove vsebine tudi opredeliti. Ob navedbi, da v obravnavani zadevi ne gre za varovanje javnega interesa, pač pa za varovanje zasebnega interesa najemnika stanovanja v stanovanjski hiši oziroma za spore, ki izhajajo iz najemne pogodbe med tožnikom in najemodajalko, sodišče dodaja, naj prvostopenjski organ svojo odločitev preveri tudi v smislu, kaj predstavlja javni interes in ali morda ni javni interes v tem, da se zagotovi varna raba vseh najemnih stanovanj.
  • 150.
    sodba I U 293/2012
    15.11.2012
    UL0006860
    ZUP člen 67, 67/1, 103, 247, 247/1.
    javni razpis - dodelitev neprofitnega stanovanja v najem - poziv k dopolnitvi vloge - nadomestna vročitev - vrnitev v prejšnje stanje - obseg odločitve drugostopenjskega organa
    Iz izreka drugostopenjske odločbe izhaja, da je drugostopenjski organ o tožnikovi vlogi z dne 22. 9. 2011, ki je naslovljena kot pritožba zoper izpodbijani sklep, tudi odločal izključno kot o pritožbi. Tega v ničemer ne spreminja navedba v obrazložitvi te odločbe, da drugostopenjski organ „v zvezi s pritožnikovo prošnjo za vrnitev v prejšnje stanje“ pojasnjuje, da mora biti ta prošnja vložena pri organu, pri katerem je bilo treba opraviti zamujeno dejanje. Obseg in vsebina odločitve organa namreč izhajata izključno iz izreka odločbe, v obrazložitvi pa organ navede le razloge za to odločitev.
  • 151.
    sodba I U 67/2012
    16.10.2012
    UL0007033
    Pravilnik o dodeljevanju neprofitnih stanovanj v najem člen 3. SZ-1 člen 87.
    javni razpis - dodelitev neprofitnega stanovanja v najem - razpisni pogoji - stalno prebivališče prijavitelja
    Tožnica ima stalno prebivališče na naslovu, ki ni na območju delovanja javnega stanovanjskega sklada, zato ne izpolnjuje pogojev za dodelitev neprofitnega stanovanja.
  • 152.
    sodba I U 415/2012
    2.10.2012
    UL0006624
    SZ-1 člen 87. Pravilnik o dodeljevanju neprofitnih stanovanj v najem člen 3, 3/1, 3/1-4.
    javni razpis - dodelitev neprofitnega stanovanja v najem - razpisni pogoji - premoženje prosilca - načelo enakega obravnavanja
    Tožnik ni upravičen do dodelitve neprofitnega stanovanja v najem, ker je solastnik stanovanja, ki presega 40 % vrednosti primernega stanovanja.

    Postopek javnega razpisa je poseben postopek, kjer je ključnega pomena, da so vsi, ki so se na razpis prijavili, enako obravnavani. Ugovori tožnika, da mu niso bile dane enake možnosti, so splošne in pavšalne narave, zato jih niti ni mogoče konkretno presojati. Prav tako zatrjevano neenakopravno obravnavanje tožnika v postopku iz podatkov spisa ne izhaja.
  • 153.
    sodba I U 1656/2011
    26.9.2012
    UL0007019
    SZ-1 člen 29, 49, 53, 60, 161, 167. Pravilnik o upravljanju večstanovanjskih stavb člen 5.
    upravljanje večstanovanjskih stavb - upravnik - register upravnikov stavb - vpis v register upravnikov stavb - izbris iz registra upravnikov stavb - veljavnost pogodbe o opravljanju upravniških storitev - odpoved dosedanjemu upravniku
    Vpis upravnika v register upravnikov je zgolj deklaratorne oziroma evidenčne narave. Upravni organ je pred vpisom upravnika v register dolžan preverjati le ali je bila pogodba o upravljanju z novim upravnikom sklenjena s predpisano večino za veljavno sklenitev pogodbe o upravljanju, ali je bila pogodba o upravljanju s prejšnjim upravnikom odpovedana in ali je potekel odpovedni rok za odstop od stare pogodbe o opravljanju storitev upravljanja. Organ v tem postopku torej ne sme preverjati pravilnosti sprejema sklepa o določitvi upravnika (kar se lahko preverja pred pristojnim sodiščem v pravdnem postopku), saj je podlaga za vpis v register upravnikov pogodba o opravljanju upravniških storitev.
  • 154.
    UPRS sodba I U 1559/2011
    11.9.2012
    UL0011638
    ZVKSES člen 5, 5/1, 51/-3.
    ukrep stanovanjskega inšpektorja - prodaja nepremičnine - izvzem posameznega dela - varstvo kupcev stanovanj in enostanovanjskih stavb
    Tožnica je za nepremičnino s kupcem – fizično osebo sklenila prodajno pogodbo, pri čemer je iz enostanovanjske hiše, ki je predmet prodaje, izvzet posamezni del. Ker tako ne gre več za prodajo enotnega objekta, temveč posameznega dela, bi bilo na stavbi treba vzpostaviti etažno lastnino ter pripraviti splošne pogoje prodaje v smislu 3. točke prvega odstavka 5. člena ZVKSES.

    Ni pravilno tožbeno stališče, da se za obravnavani primer ne morejo uporabiti določbe ZVKSES, ker je bila ob sklepanju prodajne pogodbe nepremičnina že v celoti dokončana oziroma je bila dokončana pred uveljavitvijo ZVKSES. Glede na določbo prvega odstavka 98. člena ZVKSES se namreč določbe tega zakona uporabljajo za (vse) prodajne pogodbe, sklenjene po uveljavitvi zakona.
  • 155.
    sodba III U 242/2011
    11.9.2012
    UN0020836
    SZ-1 člen 125, 126. ZIN člen 22.
    inšpekcijski postopek - ukrep stanovanjskega inšpektorja - pregled kanalizacije
    Inšpekcijski organ lahko po 125. in 126. členu SZ-1 odredi, katera dela je treba izvesti in primeren rok za njihovo izvedbo, če skupni deli večstanovanjske stavbe niso vzdrževani v skladu z normativi za vzdrževanje stanovanj in stanovanjskih stavb, ki jih s pravilnikom predpiše minister ter niso primerni za normalno rabo, ali če etažni lastnik ne zagotovi popravila v lastnem stanovanju oziroma če ne vzdržuje najemnega stanovanja v skladu z normativi, pa je to potrebno, da se odvrne škoda, ki se povzroča drugim stanovanjem ali skupnim delom večstanovanjske stavbe ali da se odvrne škoda, ki ogroža oziroma onemogoča normalno uporabo stanovanja.
  • 156.
    sodba I U 1609/2011
    30.8.2012
    UL0006580
    SZ-1 člen 34, 35, 167, 167/1, 167/2.
    upravljanje večstanovanjskih stavb - upravnik - register upravnikov stavb - izbris iz registra upravnikov stavb - veljavnost pogodbe o upravljanju
    Upravni organ je v postopku vpisa upravnika v register omejen le na formalno preverjanje, ali je pogodba o upravljanju podpisana s predpisano večino. Ugotavljanje verodostojnosti podpisov, pravilnosti načina podpisovanja in pooblastil za podpise ter ugotavljanje lastninskih razmerij glede nepremičnin, na katere se nanašajo ti podpisi, pa brez dvoma sodi v okvir presoje veljavnosti te pogodbe oziroma njene sklenitve, ki je pridržana pravdnemu sodišču.
  • 157.
    sodba I U 262/2012
    12.7.2012
    UL0006292
    ZUP člen 238, 238/3. Pravilnik o dodeljevanju neprofitnih stanovanj v najem člen 8, 8/1, 8/2.
    javni razpis - dodelitev neprofitnega stanovanja v najem - kriteriji in merila za ocenjevanje stanovanjskih in socialnih razmer prosilca - zdravstvene razmere - nova dejstva in novi dokazi v pritožbi
    V skladu s Pravilnikom o dodeljevanju neprofitnih stanovanj v najem za točkovanje zaradi zdravstvenih razmer ne zadošča, da so iz zdravniških potrdil razvidna trajna obolenja, temveč je treba izkazati tudi, da so ta obolenja pogojena s slabimi stanovanjskimi razmerami. To pomeni, da zdravstvenih težav otrok in tožnikove žene ni mogoče upoštevati, če te težave niso pogojene s slabimi stanovanjskimi razmerami.

    Ugotovitvi, da v stanovanju ni vlage, je tožnik nasprotoval šele v pritožbi. Tudi mnenje izvedenca je predložil šele v pritožbenem postopku, zato gre za nedovoljeno pritožbeno novoto, saj tožnik v pritožbi ni obrazložil, zakaj tega dokaza ni predlagal že v postopku na prvi stopnji.
  • 158.
    UPRS sodba I U 384/2012
    10.7.2012
    UL0010530
    SZ-1 člen 87. Pravilnik o dodeljevanju neprofitnih stanovanj v najem člen 22.
    javni razpis - dodelitev neprofitnega stanovanja v najem - točkovanje vloge - poprava točkovalnega zapisnika - zdravstvene razmere - vlaga v stanovanju
    Že v obrazložitvi odločbe druge stopnje je bilo tožniku pravilno pojasnjeno, kako je potekalo točkovanje in kako oziroma zakaj so bile na točkovalnem zapisniku popravljene posamezne postavke. Iz listin v upravnih spisih jasno izhaja, da pri tem ni šlo za nedopustno naknadno popravljanje že dodeljenih točk, temveč za točkovanje tožnikovih bivalnih razmer pri ogledu, pri katerem je komisija ugotovila drugačno dejansko stanje od tistega, ki ga je tožnik navedel v svoji vlogi.

    Tožbeni ugovori, ki se nanašajo na število doseženih točk, niso utemeljeni. Ustrezna zdravniška potrdila (o obolenjih dihal) so bila predložena samo za otroke. Za dodelitev točk iz naslova zdravstvenih razmer za dva odrasla družinska člana že zato ni bilo zadostne podlage. Glede na vsebino zdravniških potrdil tudi ni slediti tožbenemu predlogu za zaslišanje lečečega zdravnika. Nadaljnji pogoj za to, da se točkujejo zdravstvene razmere, je, da so v zapisniku o točkovanju za stanovanje oziroma prostor, v katerem prosilčevo gospodinjstvo prebiva, upoštevane odbitne točke za delno, pretežno ali vidno vlago ali če je predloženo dokazilo pristojnega izvedenca, ki izkazuje prisotnost vlage ali če to ugotovi komisija najemodajalca ob samem ogledu. S tem pogojem je bil tožnik seznanjen že z vsebino razpisa, zato ne drži trditev, da mu ni bilo omogočeno dokaz(ov)ati prisotnosti vlage v stanovanju in da je bil zato kršen postopek. Tožnik je imel glede na vsebino razpisnih pogojev ne le možnost, temveč celo dolžnost, da zatrjevane okoliščine dokaže že ob oddaji vloge. Ker tega ni storil niti po pozivu k dopolnitvi vloge, se je dejansko stanje utemeljeno ugotavljalo s točkovanjem stanovanja oziroma s komisijskim ogledom. Prisotnosti vlage pa tudi ne izkazuje mnenje izvedenca, ki ga je predložil tožnik (šele) v pritožbenem postopku.
  • 159.
    sodba I U 306/2012
    28.6.2012
    UL0006276
    SZ-1 člen 87, 87/5.
    javni razpis - dodelitev neprofitnega stanovanja v najem - razpisni pogoji - državljanstvo Republike Slovenije - izbris iz registra stalnih prebivalcev
    Na odločitev ne more vplivati okoliščina, da je bil tožnik nezakonito izbrisan iz registra stalnih prebivalcev Republike Slovenije, saj na prejšnjih razpisih ne bi mogel sodelovati tudi če ne bi bil izbrisan iz registra stalnih prebivalcev, ker je pogoj za dodelitev neprofitnega stanovanja slovensko državljanstvo in ne stalno prebivanje v Sloveniji.
  • 160.
    sodba I U 500/2012
    19.6.2012
    UL0006511
    ZNSVS člen 26a, 26b, 26c, 26č, 26d. Pravilnik o podrobnejših pogojih, merilih in postopku za dodelitev subvencij mladim družinam za najem tržnih stanovanj člen 5, 5/2. ZUP člen 113, 118, 118/2.
    stroški postopka - upravni postopek - subvencije mladim družinam - dohodkovni kriterij - subvencioniranje najema - za preveritev dohodkovnega stanja relevantno obdobje - obdobje subvencioniranja
    ZNSVS odločitev o upravičenosti do subvencioniranja veže na pravnorelevantna dejstva v koledarskem letu javnega poziva, dohodkovni kriterij pa na neto dohodke mlade družine za (glede na leto objave javnega poziva) predpreteklo koledarsko leto. Po izteku enega leta Stanovanjski sklad uradoma preveri, če mlada družina še izpolnjuje dohodkovne kriterije za subvencioniranje najema. V primeru, kot je obravnavani, se lahko zaradi časovne odmaknjenosti bistveno spremeni višina dohodkov, zato je tudi pri preveritvi treba kot relevantne upoštevati dohodke družine po času, v katerem bi do preveritve izpolnjevanja kriterija prišlo po izteku enega leta od prvega odločanja o dodelitvi subvencije. Zamikanje časa preveritve in izplačila zato po presoji sodišča tožečo stranko vodi v neenak položaj z upravičenci, ki so z vlogo uspeli že v prvem postopku.

    Subvencija mladi družini pripada od prvega dne naslednjega meseca po izdani odločbi o priznani subvenciji. Cilj zakonodajalca, da mlada družina pridobi subvencijo največ za obdobje dveh let (saj se predvideva, da bi v tem obdobju starši ali vsaj eden od staršev dobil stalno zaposlitev in s tem ekonomsko varnost) v primeru, kot je obravnavani, narekuje dodelitev subvencije za čas od prvega dne naslednjega meseca po izdaji prve (za tožečo stranko neugodne) odločbe in izplačilo subvencije za obdobje pred izdajo odločbe v ponovnem postopku v enkratnem znesku, skupaj s prvim nakazilom subvencij za obdobje po izdani odločbi.

    Čeprav o pritožbi tožeče stranke z izpodbijano odločbo druge stopnje ni (izrecno) odločeno, iz odločbe sledi, da je s svojo pritožbo delno uspela. Tak procesni položaj narekuje, da se o stroških pritožbenega postopka, glede na uspeh, odloči na podlagi drugega odstavka 118. člena ZUP in ne na podlagi 113. člena, s katerim odločitev v tem delu utemelji tožena stranka.
  • <<
  • <
  • 8
  • od 11
  • >
  • >>