Možnost legalizacije objekta ne more biti podlaga za izrek drugačnega ukrepa. Zakon namreč gradbenemu inšpektorju ne daje pooblastil, da bi po ugotovitvi okoliščin, ki kažejo na nelegalno zgrajen objekt, smel tehtati, ali sploh izreči ukrep oziroma ali namesto predpisanega morda izreči kakšen drug ukrep. Presojo sorazmernosti je opravil že zakonodajalec pri določitvi ukrepov, ki se v skladu z določbami ZGO-1 izrečejo v zvezi s posameznimi vrstami nedovoljene gradnje.
Za uveljavljanje nepravilnosti pri določitvi inšpekcijskih zavezancev tožnici nista izkazali pravnega interesa. Navedbe o izključnem lastništvu, ki naj bi izhajalo iz pogodbe o razdelitvi nepremičnine, same po sebi ne izkazujejo pravnega interesa za uveljavljanje navedenega tožbenega ugovora.
ZUP člen 147, 147/1, 153, 153/1, 153/1-5, 256, 256/1. ZUS-1 člen 28, 28/2. ZS člen 113a, 113a/1, 113a/3.
molk organa - razlogi za molk organa - upravičeni razlogi za molk organa - postopek predhodnega odločanja Sodišča EU - razlaga prava EU - prehodno vprašanje - prekinitev upravnega postopka - razlogi za prekinitev upravnega postopka
Postavljena predhodna vprašanja glede razlage evropskega prava ne upravičujejo zamude pri odločanju o strankini pritožbi v upravnem postopku in ne predstavljajo razloga za prekinitev upravnega postopka, v katerem je treba uporabiti pravo, v zvezi s katerim so bila Sodišču EU postavljena vprašanja za predhodno odločanje.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - finančni pogoj - premoženje prosilca
Glede premoženja, ki daje dohodke, ZSVarPre izvzema le premoženje, ki daje dohodke višje od bruto minimalne plače, za kar pa ne gre v tej zadevi, saj je katastrski dohodek tožnice manjši od zneska bruto minimalne plače.
ZGO-1 člen 152. Uredba o vrstah objektov glede na zahtevnost člen 20.
inšpekcijski postopek - ukrep gradbenega inšpektorja - nelegalna gradnja - enostavni objekt - objekt za oglaševanje
Glede na ugotovljene tlorisne dimenzije objekt presega po določbah 20. člena Uredbe o vrstah objektov glede na zahtevnost dopustno površino 20 m2, zato je po presoji sodišča odločitev prvostopenjskega organa, da predmetnega objekta ni mogoče uvrstiti med enostavne objekte, pravilna.
Pogodba o Evropski uniji člen 6. Listina o temeljnih pravicah EU člen 1. ZMZ člen 3, 3/1, 3/1-3, 33. Uredba Sveta (ES) št. 343/2003 z dne 28. 2. 2003 o vzpostavitvi meril in mehanizmov za določitev države članice, odgovorne za obravnavanje prošnje za mednarodno zaščito, ki jo v eni od držav članic vloži državljan tretje države člen 3.
mednarodna zaščita - predaja prosilca odgovorni državi - razlogi za predajo - izkazovanje razlogov
Tožnik ni uspel z zadostno mero verjetnosti izkazati, da bi bil v primeru premestitve v Romunijo izključen – četudi začasno – od minimalnih standardov, ki jih določa Direktiva 2003/9/ES. Gola trditev, da je v Romuniji prejel zgolj en dolar na dan, sama po sebi ne pomeni, da ni imel in da ne bo imel minimalnih pogojev za bivanje v smislu nastanitve, prehrane in higiene, ki mu gredo po zgoraj navedeni direktivi.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - očitno nerazumna zadeva - ustavna pritožba
Zadeva, v kateri prosilec prosi za brezplačno pravno pomoč, je očitno nerazumna, saj prosilec ni dokazal, da izpolnjuje zakonske pogoje za vložitev ustavne pritožbe.
Za zakonsko razlikovanje med čezmejnimi delovnimi migranti in napotenimi delavci obstaja po presoji sodišča stvarno utemeljen razlog, ki neenako obravnavo teh dveh kategorij davčnih zavezancev opravičuje.
ZMZ člen 59. Uredba Sveta (ES) št. 343/2003 z dne 28. 2. 2003 o vzpostavitvi meril in mehanizmov za določitev države članice, odgovorne za obravnavanje prošnje za mednarodno zaščito, ki jo v eni od držav članic vloži državljan tretje države člen 3, 3/1, 16, 16/1, 16/1-c, 20.
mednarodna zaščita - dublinski postopek - predhodna prošnja za azil v drugi državi - pristojna država za obravnavo prošnje za priznanje mednarodne zaščite
Tožena stranka je pravilno ugotovila, da so bili prstni odtisi tožnika vneseni v centralno bazo EURODAC s strani Romunije, kjer je zaprosil za mednarodno zaščito. Od pristojnega organa Romunije je prejela tudi odgovor, da je Romunija odgovorna članica za obravnavanje tožnikove prošnje.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - verjetni izgled za uspeh - revizija - potek roka za revizijo
Tožnik v prošnji za BPP ni navedel, da prosi za BPP za revizijo zoper sodbo P 391/2008-II z dne 19. 3. 2008 (pač pa za revizijo zoper sklep Višjega sodišča v Ljubljani II Cp 2210/2012 z dne 29. 8. 2012). Zato organ za BPP svoje odločitve ne bi mogel opirati na ugotovitev, da je rok za vložitev revizije zoper prej navedeno sodbo že (zdavnaj) potekel ter zaključevati, da tožnik zato nima verjetnega izgleda za uspeh v postopku s tem pravnim sredstvom.
ZGO-1 člen 74c. Uredba o vrstah objektov glede na zahtevnost člen 11, 11-2.
gradbeno dovoljenje - nezahtevni objekt - pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja za nezahtevni objekt - skladnost objekta s prostorskim aktom - ograja - višina ograje
Višino ograje je treba meriti v celoti, torej skupaj s podpornim zidom, saj bi drugačna razlaga določila pomenila, da je višina ograje lahko poljubno določena, pač glede na višino podpornega zidu.
ZDIJZ člen 13, 14, 18. ZUS-1 člen 32. ZUP člen 213.
dostop do informacij javnega značaja - vloga prosilca - molk organa - izrek odločbe - začasna odredba
Pričakovanje prosilca, da se mu kot informacija javnega značaja pošiljajo njegove lastne vloge, nima zagotovljenega pravnega varstva v smislu anonimizacije njegovih osebnih podatkov po določilih ZVOP, kar v nasprotnem primeru privede do nepotrebnega obremenjevanja zavezancev. Če je podana pisna zahteva, ima prosilec pravno varstvo; če pa prosilec ne poda pisne zahteve, ampak poda le neformalno oziroma ustno zahtevo (14. člen ZDIJZ), se takšna neformalna zahteva ne šteje za vlogo v upravnem postopku (4. odstavek 14. člena ZDIJZ).
ZVKD-1 člen 28. Odlok o prostorskih ureditvenih pogojih za območje starega mestnega jedra v Mariboru člen 7.
kulturni spomenik - poseg v kulturni spomenik - kulturnovarstveni pogoji
Zavod za varstvo kulturne dediščine je upravičen pri svoji presoji posega v kulturni spomenik upoštevati tudi vizualen vtis, ki je eden pomembnejših elementov prezentacije kulturnega spomenika.
obnova postopka - sklep o dovolitvi obnove postopka - neizdaja sklepa o dovolitvi obnove
Organ, ki je pristojen za odločanje o obnovi postopka, ni dolžan v vsakem primeru izdati sklepa o dovolitvi in obsegu obnove. S tem, ko ni bil izdan poseben sklep, pa tožnici ni bila odvzeta možnost pritožbe, saj je lahko v pritožbi navajala razloge tako glede razlogov, iz katerih je bila obnova dovoljena, kot tudi o stvari, ki je bila predmet obnove postopka.
denacionalizacija - povrnitev vlaganj - odškodnina za vlaganje v poslovni prostor
Glede na določbe 25. člena ZDen za tožnikovo obveznost plačila odškodnine ni relevantno, če se je dodana vrednost poslovnega prostora zaradi vlaganj strank z interesom, kot je bila ugotovljena v predmetnem postopku, odrazila na (višji) kupnini, ki jo je tožnik prejel ob prodaji denacionaliziranega premoženja.
stalno prebivališče - ugotavljanje dejanskega stalnega prebivališče - prijava začasnega prebivališča - pravica prebivanja na naslovu novega stalnega prebivališča
Upravni organ je v postopku ugotavljanja dejanskega stalnega prebivališča ugotovil, da ima tožnica na naslovu C. od 24. 6. 2011 prijavljeno začasno prebivališče. Organ je navedeno dejstvo v odločbo le povzel, do njega pa se ni opredelil, niti ni ugotavljal ali in kako prijava začasnega prebivališča vpliva na postopek ugotavljanja dejanskega stalnega prebivališča. Prav tako organ pred izdajo izpodbijane odločbe ni ugotavljal, ali ima tožnica pravico do prebivanja na naslovu, ki ji ga je organ določil kot stalno prebivališče. Zakon namreč izrecno zahteva, da mora posameznik ob prijavi stalnega prebivališča in prijavi spremembe naslova stanovanja predložiti dokazilo, da ima pravico do prebivanja na naslovu, ki ga prijavlja. Priložiti ga mora tako prijavi stalnega kot tudi prijavi začasnega prebivališča.
ZOro-1 člen 14, 14/2, 14/2-3, 16, 16/1, 16/2, 58, 58/1.
odvzem orožja in orožnega lista - pogoji za odvzem orožja in orožnega lista - zanesljivost imetnika orožja
Iz izpovedb zaslišanih prič izhaja, da ni mogoče s stopnjo zanesljivosti oziroma gotovosti zaključiti, da je pogoj zanesljivosti za izdajo dovoljenja za nabavo orožja in orožne listine pri tožniku izkazan.
S tem, ko je pritožbeni organ ob obravnavi pritožbe prvostopno odločbo nadomestil, je ni spremenil, ampak jo je vsebinsko gledano dejansko razveljavil.
ZUS-1 člen 28, 64, 64/3, 64/4, 65, 65/2, 65/3, 69.
upravni spor - tožba zaradi molka organa - zahteva za izdajo odločbe - procesna predpostavka za vložitev tožbe zaradi molka organa
Iz podatkov spisa izhaja, da je tožnik po poteku zakonskega 30-dnevnega roka s posebno pisno vlogo zahteval izdajo odločbe o njegovi prošnji za sprejem v državljanstvo Republike Slovenije. Tožena stranka kljub tožnikovi izrecni pisni zahtevi odločbe ni izdala.
Pri postopku javnega razpisa gre za poseben postopek, kjer je ključnega pomena, da so vsi, ki so se na razpis prijavili, enako obravnavani. Vsem prijavljenim na razpis je namreč zagotovljena pravica, da pod enakimi pogoji sodelujejo v postopku in se potegujejo za dodelitev razpoložljivih sredstev, skladno s pogoji razpisa. Uspeh na razpisu je odvisen zlasti od tega, kako je posamezni projekt vrednoten glede na v razpisu vnaprej določene kriterije. Glede na posebnost postopka javnega razpisa je zato v pristojnosti strokovne komisije, da po vnaprej predpisanih kriterijih ovrednoti projekte vseh prijavljenih.