Popravek odbitka vstopnega DDV, ki je določen v 42. členu ZDDV, je predviden ali zaradi spremembe upravičenosti do odbitka ali spremembe dejavnikov, ki so merodajni za določitev zneska odbitka. Ker besedilo 42. člena ZDDV posebej ne izključuje situacije popravka odbitka v primerih, ko transakcije v celoti ali delno ostanejo neplačane, to pomeni, da je navedeno določbo treba razumeti tako, kot jo razumeta oba davčna organa, ki pravnomočno potrjeno prisilno poravnavo razumeta kot okoliščino po 1. odstavku 42. člena, ko se je naknadno izkazalo, da so se spremenili dejavniki za izračun odbitnega zneska vstopnega DDV, kjer sta odpovedi nakupov in znižanja cen zgolj primeroma navedena v besedilu zakona, zato sodijo med te okoliščine tudi primeri, kot je obravnavani, ko transakcije v celoti ali delno ostanejo neplačane.
nujna brezplačna pravna pomoč - pogoj za dodelitev nujne brezplačne pravne pomoči - predlog za dopustitev revizije
V zadevah dodelitve nujne brezplačne pravne pomoči je k hitremu postopanju zavezana tudi stranka, torej prosilec, in ne samo organ, ki o dodelitvi brezplačne pravne pomoči odloča.
trošarina - vračilo trošarine - pogonsko gorivo za komercialni namen - napačna uporaba materialnega prava
Prvostopenjski organ je pri odločitvi upošteval zgolj podatke iz ERMV, posebej za tovorna motorna vozila in posebej za prikolice, ne da bi preveril ali gre za dejansko za porabo za komercialni namen za tovorna motorna vozila s pripadajočimi prikolicami, kar je bil dolžan, glede na namen in besedilo določbe 21. odstavka 54. člena ZTro. Gre za relevantno okoliščino, ki glede nosilnosti tovornega motornega vozila s prikolico ni popolno ugotovljena, kar ima za posledico napačno uporabljeno materialno pravo.
Iz spisovnih listin je razvidno, da je bila tožeča stranka z dopisom tožene stranke pozvana k dopolnitvi predloga, ki sta ga tožnika tudi dopolnila, kar med strankami postopka ni sporno. Glede na to, da sta tožnika predlog dopolnila, četudi po presoji tožene stranke ne tako, kot je to bilo zahtevano, bi morala tožena stranka o tem odločiti vsebinsko (meritorno).
mednarodna zaščita - subsidiarna zaščita - pospešeni postopek
Tožnik ne izpolnjuje pogojev za priznanje statusa begunca, ker ni nevarnosti, da bi bil v matični državi individualno in osebno zaradi katere koli svoje osebne okoliščine preganjan, zato mu izhajajoč iz tega stališča, v primeru vrnitve v izvorno državo ne grozi smrtna kazen ali usmrtitev, mučenje ali nečloveško ali poniževalno ravnanje ali kazen v izvorni državi. Tako bi bila lahko subsidiarna zaščita priznana le v primeru izpolnitve pogojev iz 3. alinee 28. člena ZMZ. Vendar tožnik svojemu delu dokaznega bremena v zvezi s trditveno podlago zatrjevane resne škode ni zadostil, zaradi česar niso izpolnjeni pogoji za priznanje subsidiarne zaščite tožniku na podlagi 3. odstavka 2. člena ZMZ.
Javni razpis izvajanja ukrepa omejene vrednosti za izvajanje razvojno investicijskih projektov ter spodbujanje prezaposlitev in samozaposlovanja v letih 2009 in 2010.
Niti iz javnega razpisa in niti iz predpisov, ki so bili podlaga za sam razpis, ne izhaja, da se okvirna višina omejenih sredstev, po že objavljenem razpisu, ne sme spremeniti. S popravkom pa se sami pogoji razpisa niso spremenili, zato vložniki prijav na zadnje odpiranje vlog niso mogli biti postavljeni v neenakopraven položaj z vložniki, ki so prijave vložili na prejšnja odpiranja vlog.
Po presoji sodišča bi angažiranje sodnega izvedenca, ki je bil pravnomočno obsojen storitve kaznivega dejanja ponarejanja listin, škodovalo ugledu sodišča do takšne mere, da je tožnik že iz tega razloga moralno neprimeren za opravljanje izvedenskega dela.
vojaški mirnodobni invalid - priznanje statusa vojnega invalida - rok za vložitev zahteve - okvara zdravja zaradi poškodbe - okvara zdravja zaradi bolezni
Tožnik trditve, da mu je okvara zdravja v času služenja vojske nastala zaradi poškodbe, v postopku izdaje izpodbijane odločbe ni uspel dokazati. Brez izkazanega zdravljenja poškodbe pa tožena stranka v določbah ZVojI in niti v drugih predpisih ni imela podlage za ugotavljanje morebitnih bolezni. V času vložitve zahteve pa je glede na določbo 1. odstavka 96. člena ZVojI tožnik že izgubil pravico zahtevati priznanje statusa na podlagi okvare zdravja, ki je nastala zaradi bolezni, in takšno zahtevo bi bilo potrebno zavreči.
dohodnina - obnova postopka odmere dohodnine - davek od dohodka iz dejavnosti - nepravnomočnost odločbe o davku od dohodka - možnost sodelovanja v postopku - rok za zmanjšanje davčne osnove - izkazanost vročitve
S potekom roka za vložitev napovedi za odmero dohodnine poteče tudi rok za uveljavljanje zmanjšanja osnove za dohodnino.
Po že ustaljeni upravnosodni praksi dokončnost oziroma pravnomočnost odločbe o odmeri davka iz dejavnosti ni pogoj za vštevanje dobička, doseženega z opravljanjem dejavnosti, v odmerno osnovo za dohodnino.
odvzem mladoletnega otroka - namestitev v varno okolje - korist otroka
Na osnovi opravljenega postopka, ki je skladen z določili ZZZDR, ZSV in ZUP je Center za socialno delo tudi po presoji sodišča pravilno in zakonito sprejel odločitev, da se mladoletna otroka umakne iz družine in namesti v varno okolje, kjer jima bo nudena primerna oskrba, varstvo in vzgoja.
parcelacija - ureditev meje - predlagatelj postopka - parcelacija zaradi razlastitve
Iz podatkov v upravnih spisih izhaja, da je Občina Piran pri delu parcele št. 4594 k.o. A., katere lastnik je tožnik razlastitveni upravičenec. Dejstvo, da Občina Piran še ni lastnica parcele, za uvedbo postopka parcelacije, ki se izvaja zaradi razlastitve, pa po določbi 5. odstavka 48. člena ZEN ni pravno relevantno.
Glede na to, da je bil lastnik parc. št. 2949 v času podržavljenja B.B., tožeča stranka, ki po njem ni izkazala pravnega nasledstva, ni upravičena do vložitve zahteve za denacionalizacijo navedene parcele.
brezplačna pravna pomoč - izračun nagrade odvetniku - individualni delovni spor - vrednost spornega predmeta
Ker iz izpodbijanega sklepa, podatkov upravnega spisa in niti iz stroškovnika tožnika ni razvidna vrednost spornega predmeta za individualni delovni spor, v katerem je tožnik zastopal upravičenko do brezplačne pravne pomoči, preizkus zakonitosti sklepa o odmeri stroškov tožniku, ni mogoč.
Tožena stranka je svoje ugotovitve, da tožeča stranka ni pravni naslednik denacionalizacijskega upravičenca, izkazala s historičnim zemljiškoknjižnim izpiskom, tožeča stranka pa za svoje navedbe ni predložila ustreznih dokazov, zato je tožena stranka pravilno zavrnila zahtevo tožeče stranke za denacionalizacijo.
mednarodna zaščita - redni postopek - ugotavljanje pogojev za mednarodno zaščito - pogoji za priznanje subsidiarne zaščite - resna škoda - obstoj oboroženih spopadov
Za priznanje subsidiarne zaščite po 3. alineji 28. člena ZMZ mora biti kumulativno izpolnjenih več pogojev, in sicer mora biti v določeni državi prisoten mednarodni ali oborožen spopad, iz katerega izhaja samovoljno nasilje, zaradi spopada pa bi morala biti podana resna in individualna grožnja za življenje ali osebnost civilista. V Nigeriji notranji oboroženi spopadi obstajajo, vendar so omejeni le na nekatere zvezne države. V poročilu Amnesty International se kot države, kjer potekajo spopadi, navajajo le: Borno, Kano, Katsina, Yobe, Bauchi in Delta. Tožnik pa je na zaslišanju povedal, da se je nahajal bodisi v državi Imo State ali pa v državi Lagos, niti ena od teh dveh držav pa ni v poročilu navedena kot država, kjer bi potekali spopadi. Torej ni izpolnjen že osnovni pogoj za priznanje subsidiarne zaščite po zgoraj navedeni določbo ZMZ, torej pogoj, da bi v kraju, kamor bi se tožnik vrnil, potekali spopadi.
denacionalizacija - upravičenec do denacionalizacije - pravica uživanja - prodaja pravice uživanja - prosto razpolaganje z nepremičnino
C.C. je po odvzemu lastninske pravice z nacionalizacijo obdržal pravico uživanja na zemljišču, ki jo je s kupoprodajno pogodbo dne 13.6.1961 prodal D.D. Če bi C.C. pravico uporabe obdržal, bi na podlagi ZLNNDL zemljiška knjiga po uradni dolžnosti vknjižila lastninsko pravico v njegovo korist. Ker pa je svojo pravico uživanja prodal, v predmetnem primeru ne gre za podržavljenje nepremičnine, pač pa za prosto razpolaganje z njo.
Ker tožeča stranka kot vlagateljica zahteve za denacionalizacijo parc. št. 2951/3 k.o. A. v postopku ni dokazala, da je bila obravnavana parcela nacionalizirana njenemu pravnemu predniku, do vložitve zahteve ni bila upravičena.
brezplačna pravna pomoč - rok za vložitev tožbe - zavrženje tožbe
Tožeča stranka tožbe ni vložila v predpisanem tridesetdnevnem roku, kot izhaja iz pouka o pravnem sredstvu na odločbi tožene stranke in kot to določa 1. odstavek 28. člena ZUS-1, zato je tožbo vložila prepozno.
pravni interes - stranski udeleženec - okoljevarstveno dovoljenje - občina kot stranski udeleženec
Lokalna skupnost ne more biti stranka v postopku izdaje okoljevarstvenega dovoljenja za druge naprave po 82. členu ZVO-1 že po samem zakonu, izkazala pa ni niti pravnega interesa za pridobitev položaja stranskega udeleženca.
ZUS-1, člen 36, 36/1, 36/1-4. ZLV člen 24, 32. ZLS člen 37a.
lokalne volitve - predčasne volitve - prenehanje mandata članu občinskega sveta - prenehanje mandata zaradi odstopa - dan prenehanja mandata
Iz tožbenega zahtevka je razvidno, da tožniki želijo, da se ugotovi, da je tožena stranka s svojim ravnanjem posegla v njihove ustavne pravice in da naj se toženi stranki zato prepove takšno nadaljevanje ravnanja, iz obrazložitve tožbe pa izhaja, da se to dejanje tožene stranke nanaša na razpis nadomestnih volitev z dne 28. 1. 2011, zoper katerega po ZLV ni zagotovljeno (redno) sodno varstvo, zato je sodišče štelo, da imajo tožniki zagotovljeno sodno varstvo v tem upravnem sporu.
Odstop 7 članov Občinskega sveta (od 14) po matematičnem izračunu sicer res ne predstavlja večine v smislu četrtega odstavka 24. člena ZLV, vendar pa je obstoječi Občinski svet s preostalim številom članov (7) v pravnem položaju, ko ni sklepčen in zato ne more pravno veljavno sprejemati svojih odločitev v smislu prvega odstavka 35. člena ZLS. Zato tudi ne bi bil sposoben veljavno potrditi mandatov na nadomestnih volitvah izvoljenih članov. To pomeni, da je delovanje Občinskega sveta, onemogočeno. Ker tako ZLV, kot tudi ZLS, niti ne Statut Občine A., ne urejajo situacije, kot je v konkretnem primeru nastala, bi po mnenju sodišča, tožena stranka, zaradi nesposobnosti delovanja Občinskega sveta, morala razpisati predčasne in ne nadomestne volitve.
V obravnavani zadevi Občinski svet ni sprejel (predhodnega) ugotovitvenega sklepa o prenehanju mandatov njegovim članom. V skladu z določilom 2. odstavka 37. a člena ZLS članu Občinskega sveta ne preneha mandat s samim odstopom, temveč mu mandat preneha šele po tem, ko Občinski svet ugotovi, da so nastali razlogi za prenehanje mandata. Ker tožena stranka v postopku pred izdajo izpodbijanega akta ni ravnala v skladu z določilom 2. odstavka 37. a člena ZLS, to pomeni, da ni ravnala po pravilih postopka.