• Najdi
  • <<
  • <
  • 4
  • od 11
  • >
  • >>
  • 61.
    sodba I U 407/2009
    17.2.2011
    UL0004671
    ZGO-1 člen 230, 230/1.
    vpis v imenik pooblaščenih inženirjev - opravljen strokovni izpit - vsebina posebnega dela strokovnega izpita
    Pravilnik, ki je veljal v času, ko je tožeča stranka opravljala strokovni izpit, je v 1. odstavku 3. člena predpisoval, da je program splošnega dela izpita enak za vse kandidate. Po 2. odstavku 3. člena Pravilnika je bil stopnji strokovne izobrazbe in delom ter nalogam, ki jih kandidati opravljajo, prilagojen program posebnega dela izpita, kamor je po določbi 5. člena spadal tudi pisni del. Izključno vsebina posebnega dela izpita je torej merodajna za ugotovitev, s katerega področja inženirske storitve je tožeča stranka opravljala strokovni izpit.
  • 62.
    sodba in sklep I U 228/2011
    17.2.2011
    UL0004837
    ZUS-1 člen 2, 4, 4/1. URS člen 19, 134, 134/2. PoDZ-1 člen 212.
    upravni spor - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - imuniteta sodnika - odvzem imunitete - varstvo ustavnih pravic
    Sklep Mandatno-volilne komisije DZ ni posamični akt, s katerim organ posega v človekove pravice in temeljne svoboščine posameznika in zoper katerega ni zagotovljeno drugo sodno varstvo.

    V skladu z določbami ZKP lahko dovoljenje za odvzem imunitete sodniku zahteva od državnega zbora državni tožilec, sodišče pa zahteva dovoljenje za začetek kazenskega postopka v primerih, ko državni tožilec ne vodi kazenskega pregona (63. člen ZKP). Zato je na podlagi zahteve Vrhovnega državnega tožilstva Republike Slovenije Državni zbor mogel izdati izpodbijani sklep.
  • 63.
    sodba III U 40/2010
    17.2.2011
    UN0020599
    ZGO-1 člen 66, 66/1, 66/1-1. ZUreP-1 člen 80, 80/3, 80/5.
    gradbeno dovoljenje - pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja - skladnost projekta s prostorskim aktom - varstvo kmetijskih zemljišč - lokacijska informacija
    Za izpolnitev pogoja iz 1. točke 1. odstavka 66. člena ZGO-1 ni bistveno, kakšna je dejanska raba zemljišča, temveč le, ali je na tem zemljišču s prostorskim aktom dovoljenja gradnja, za kakršno je zahtevana izdaja gradbenega dovoljenja.

    Lokacijska informacija, ki ima naravo potrdila iz uradne evidence, v skladu z določbo 3. odstavka 80 člena ZUreP-1 vsebuje podatke, ki izhajajo iz prostorskih izvedbenih aktov, torej prostorskega reda občine, ki kot temeljni izvedbeni prostorski akt občine določa namensko rabo prostora, kot jo določajo planski akti občin. Opredelitev statusa zemljišča v zemljiškem katastru pa je prikaz dejanske rabe zemljišč v skladu z ZEN in ne prikaz stanja v prostorskih aktih, ki je za obravnavano zadevo bistveno.
  • 64.
    sodba I U 2/2010
    17.2.2011
    UL0004468
    ZVO-1 člen 68 – 81, 82, 84a, 172. ZVO-1B člen 90, 90/1, 90/2. Uredba o vrsti dejavnosti in naprav, ki lahko povzročajo onesnaževanje okolja večjega obsega člen 2, 2/1, 2/1-2. Uredba o spremembah in dopolnitvah Uredbe o vrsti dejavnosti in naprav, ki lahko povzročajo onesnaževanje okolja večjega obsega člen 14.
    okoljevarstveno dovoljenje - postopek izdaje okoljevarstvenega dovoljenja - obstoječa naprava - exceptio illegalis
    Določbe 1. odstavka 90. člena ZVO-1B v postopku za izdajo okoljevarstvenega dovoljenja za „obstoječe naprave iz 68. člena zakona“ izključujejo uporabo 71. in 73. člena, poleg tega vlogi za pridobitev dovoljenja ni treba priložiti elaborata o določitvi vplivnega območja naprave, za določitev strank pa se uporabljajo določbe 84.a člena. To pomeni, da je v takem primeru udeležba javnosti omejena na seznanitev z izdano odločbo, za določitev kroga strank pa se uporabljajo bistveno restriktivnejše določbe, ki sicer veljajo v postopku za pridobitev dovoljenja za „druge naprave“, torej naprave, ki po metodologiji ZVO-1 ne spadajo med tiste, ki lahko povzročajo onesnaževanje večjega obsega.

    Pojma „obratovanje“ v obravnavanem kontekstu nikakor ni mogoče omejiti na dejansko obratovanje, torej v skrajnem primeru celo obratovanje povsem brez podlage v zakonu oz. izdanih dovoljenjih. Delovanje obratov in naprav z vplivi na okolje je bilo namreč regulirano že pred uveljavitvijo ZVO-1. Zgolj dejansko obratovanje, ki ni imelo podlage v pravni ureditvi oz. na podlagi te ureditve izdanih odločbah, je zato že takrat pomenilo protipravno stanje. Protipravnega stanja pa brez izrecne zakonske določbe ni mogoče upoštevati kot podlago za izdajo dovoljenja.
  • 65.
    sodba IV U 235/2010
    17.2.2011
    UC0030199
    ZBPP člen 37, 37/2, 37/2-1. ZUP člen 129, 129/1, 129/1-4.
    brezplačna pravna pomoč - predhodni preizkus zahteve za brezplačno pravno pomoč - ista upravna zadeva - zavrženje vloge
    Iz priloženega upravnega spisa je razvidno, da je bila v isti zadevi kazenskega postopka K 392/2008 prav tako vložena prošnja za dodelitev sicer izredne BPP za svetovanje in zastopanje pred sodiščem in oprostitev vseh stroškov postopka, to se pravi, da je bila v bistvu prav tako vložena prošnja za zagovarjanje tožnice (obdolženke) pred kazenskim sodiščem na prvi stopnji. Glede na takšne enake postavljene zahtevke za dodelitev BPP, gre nedvomno za enak zahtevek dodelitve BPP postavljen tako v zadevi številka Bpp 486/2010, kot tudi v zadevi, številka Bpp 1984/2010, ki je predmet tega spora.
  • 66.
    sodba I U 724/2010
    17.2.2011
    UL0004461
    ZUP člen 43, 43/1, 43/2. ZGO-1 člen 66, 66/1, 66/1-1.
    gradbeno dovoljenje - stranski udeleženec - javna korist
    Tožnik bi v tem upravnem sporu uspel in dosegel odpravo izpodbijanega gradbenega dovoljenja, v ponovnem postopku pa zavrnitev zahteve za njegovo izdajo le, če bi gradnja objekta posegla v njegove pravno priznane pravice in interese, v konkretnem primeru torej z vidika varstva pred nedovoljenimi vplivi načrtovanih objektov nanj oz. na njegovo nepremičnino (npr. s prekomernim – nedopustnim – osenčenjem).
  • 67.
    sodba I U 905/2010
    17.2.2011
    UL0004073
    ZDoh člen 15, 15/1, 15/1-3. ZDavP člen 114, 114/3.
    dohodnina - davek od osebnih prejemkov - plačilo za storitve poslovodenja
    V skladu z ustaljeno sodno prakso je vsako plačilo, ki ga prejme poslovodja zaradi opravljanja svoje funkcije, njegov osebni prejemek po 15. členu ZDoh, ne glede na to, ali mu je nakazan neposredno ali preko druge fizične ali pravne osebe.
  • 68.
    sodba I U 422/2010
    17.2.2011
    UL0004299
    ZGO člen 36. ZGO-1 člen 191, 191/1.
    gradbeno dovoljenje - lokacijsko dovoljenje - legalizacija objekta - odmik
    Tožeča stranka vlaga tožbo zoper gradbeno dovoljenje, ki je izdano na podlagi 36. člena ZGO, po katerem je pogoj za izdajo gradbenega dovoljenja pravnomočno lokacijsko dovoljenje. Zato so se ugovori, ki se nanašajo na lokacijo objekta, lahko uveljavljali le v postopku za izdajo lokacijskega dovoljenja.
  • 69.
    sodba in sklep I U 227/2011
    17.2.2011
    UL0007295
    ZUS-1, člen 36, 36/1, 36/1-4. ZLV člen 24, 32. ZLS člen 37a.
    lokalne volitve - predčasne volitve - prenehanje mandata članu občinskega sveta - prenehanje mandata zaradi odstopa - dan prenehanja mandata
    Iz tožbenega zahtevka je razvidno, da tožniki želijo, da se ugotovi, da je tožena stranka s svojim ravnanjem posegla v njihove ustavne pravice in da naj se toženi stranki zato prepove takšno nadaljevanje ravnanja, iz obrazložitve tožbe pa izhaja, da se to dejanje tožene stranke nanaša na razpis nadomestnih volitev z dne 28. 1. 2011, zoper katerega po ZLV ni zagotovljeno (redno) sodno varstvo, zato je sodišče štelo, da imajo tožniki zagotovljeno sodno varstvo v tem upravnem sporu.

    Odstop 7 članov Občinskega sveta (od 14) po matematičnem izračunu sicer res ne predstavlja večine v smislu četrtega odstavka 24. člena ZLV, vendar pa je obstoječi Občinski svet s preostalim številom članov (7) v pravnem položaju, ko ni sklepčen in zato ne more pravno veljavno sprejemati svojih odločitev v smislu prvega odstavka 35. člena ZLS. Zato tudi ne bi bil sposoben veljavno potrditi mandatov na nadomestnih volitvah izvoljenih članov. To pomeni, da je delovanje Občinskega sveta, onemogočeno. Ker tako ZLV, kot tudi ZLS, niti ne Statut Občine A., ne urejajo situacije, kot je v konkretnem primeru nastala, bi po mnenju sodišča, tožena stranka, zaradi nesposobnosti delovanja Občinskega sveta, morala razpisati predčasne in ne nadomestne volitve.

    V obravnavani zadevi Občinski svet ni sprejel (predhodnega) ugotovitvenega sklepa o prenehanju mandatov njegovim članom. V skladu z določilom 2. odstavka 37. a člena ZLS članu Občinskega sveta ne preneha mandat s samim odstopom, temveč mu mandat preneha šele po tem, ko Občinski svet ugotovi, da so nastali razlogi za prenehanje mandata. Ker tožena stranka v postopku pred izdajo izpodbijanega akta ni ravnala v skladu z določilom 2. odstavka 37. a člena ZLS, to pomeni, da ni ravnala po pravilih postopka.
  • 70.
    sodba I U 164/2010
    17.2.2011
    UL0004296
    ZGO-1 člen 2, 2/1, 2/1-9, 4, 4/1, 4/3, 4/3-2, 197.
    uporabno dovoljenje - stavba, zgrajena pred 31. 12. 1967 - sprememba namembnosti
    V obravnavani zadevi gre za spremembo namembnosti v delu poslovnega prostora, za katero je, glede na določbe 4. člena ZGO-1, potrebno gradbeno dovoljenje. Če je za spremembo namembnosti potrebno gradbeno dovoljenje, pa po naravi stvari ne more pomeniti, da sprememba namembnosti ni bistvena. To pomeni, da se opredelitev pojma bistvena sprememba namembnosti iz 197. člena ZGO-1 ne nanaša na delež površine poslovnega prostora, v katerem gre za spremembo namembnosti, temveč na spremembo namembnosti glede na njeno vsebino.
  • 71.
    sklep IV U 279/2010
    17.2.2011
    UC0030148
    ZUS-1 člen 31, 31/1, 31/2.
    upravni spor - nepopolna tožba - dopolnitev tožbe - zavrženje tožbe
    Tožnik v roku, določenem v pozivu, pomanjkljivosti v tožbi ni odpravil in ker sodišče zaradi tega zadeve ne more obravnavati, je treba tožbo zavreči.
  • 72.
    sodba III U 33/2010
    17.2.2011
    UN0020585
    ZV-1 člen 124, 124/1, 124/2, 124/5.
    vodno povračilo - odmera vodnega povračila - merila za določitev višine vodnega povračila - oprostitev plačila
    V obravnavnem primeru ni sporno, da je bilo vodno povračilo odmerjeno na podlagi napovedi za plačilo vodnega povračila za leto 2007, ki jo je vložila tožeča stranka sama in v njej navedla vse potrebne podatke za odmero vodnega povračila. To pomeni, da je bila odmera izvedena ob upoštevanju dejanske rabe vode, ki jo je tožeča stranka v letu 2007 imela. Čim pa je tako, je, ob odsotnosti posebnih določb, ki bi vključevale oprostitev plačila vodnega povračila v primerih hujših naravnih dogodkov (ujm), odločitev obeh upravnih organov pravilna in na zakonu utemeljena.
  • 73.
    sodba II U 497/2009
    16.2.2011
    UM0010583
    ZBPP člen 40, 40/1, 40/2.
    brezplačna pravna pomoč - izplačilo nagrade in povračilo stroškov odvetniku - dopolnjevanje napotnice - zahteva za povračilo stroškov po vračilu napotnice
    Iz veljavnih predpisov nedvoumno izhaja, da napotnice, potem ko je ta pravilno izpolnjena in popolna ter vrnjena službi za brezplačno pravno pomoč, ni več mogoče dopolnjevati oz. zahtevati povračila stroškov postopka za dejanja, ki so bila izvršena po vračilu napotnice in ki jih izvajalec brezplačne pravne pomoči v napotnici ni priglasil.
  • 74.
    sodba I U 193/2011
    16.2.2011
    UL0007342
    ZMZ člen 54, 55, 55/1, 55/1-5, 55/1-6.
    mednarodna zaščita - pospešeni postopek - očitno neutemeljena prošnja - vložitev prošnje v najkrajšem možnem času - preprečitev odstranitve iz države
    Tožnik ni izrazil namena za vložitev prošnje v najkrajšem možnem času, kljub temu, da je za to imel možnost, ter je vložil prošnjo z namenom, da bi odložil oziroma onemogočil odstranitev iz Republike Slovenije. V Republiko Slovenijo je prvič prišel že v letu 1996 in ni navedel, da bi izvorno državo zapustil zaradi tega, ker bi bil kakorkoli preganjan, nato je Slovenijo v oktobru 2005 zapustil in se v letu 2006 ponovno vrnil, a za mednarodno zaščito tudi takrat ni zaprosil, prav tako ne takrat, ko je za 3 mesece odšel v Italijo, in tudi vse od leta 2006 do 7. 12. 2010 in ni niti enkrat izrazil namena vložitve prošnje za mednarodno zaščito kljub dejstvu, da je bil večkrat v stiku s slovensko policijo oziroma slovenskimi organi. Šele ko je bil seznanjen, da bo iz Republike Slovenije odstranjen, se je začel sklicevati na azil.
  • 75.
    sodba II U 24/2011
    16.2.2011
    UM0010549
    ZBPP člen 13, 13/1. ZSV člen 23.
    brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - finančni pogoj - vrednost nepremičnine - dokazno breme
    Ker tožnica ni z ničemer podkrepila trditve, da ne drži vrednost nepremičnine, ki izhaja iz poskusnega izračuna vrednosti nepremičnin Geodetske uprave Republike Slovenije, sodišče pritrjuje ugotovitvi toženke, da tožničino premoženje oziroma premoženje tožničine družine presega višino 60-ih osnovnih zneskov minimalnega dohodka.
  • 76.
    sklep III U 66/2010
    16.2.2011
    UN0020583
    ZUS-1 člen 28, 28/1, 29, 29/2, 36, 36/1, 36/1-2.
    upravni spor - rok za vložitev tožbe - zavrženje tožbe
    Odločba drugostopenjskega organa, s katero je bil postopek končan, je bila tožeči stranki vročena 9. 2. 2010, kot to izhaja iz vročilnice k navedeni odločbi. Tožbo pa je tožeča stranka vložila šele 12. 3. 2010, torej po poteku tridesetdnevnega roka.
  • 77.
    sodba II U 54/2009
    16.2.2011
    UM0010579
    Odlok o razveljavitvi Odloka o pogojih, postopkih in merilih za podelitev koncesije za opravljanje gospodarske javne službe oskrbe s pitno vodo v Občini Lendava člen 1.
    koncesije - podelitev koncesije za izvajanje gospodarske javne službe - razveljavitev koncesijskega akta - ustavitev postopka
    Z naknadno razveljavitvijo koncesijskega akta je odpadla pravna podlaga za vodenje koncesijskega postopka in za podelitev koncesije.
  • 78.
    sodba I U 2012/2010
    16.2.2011
    UL0004080
    ZDavP-1 člen 123. ZUP člen 260, 261.
    dohodnina - obnova postopka odmere dohodnine - za odločanje relevantni predpis - rok za obnovo postopka - subjektivni rok - začetek teka subjektivnega roka
    Davčni organ izpodbijani sklep o obnovi postopka utemeljeno opre na določbe ZDavP-1, saj je sklep, s katerim se postopek obnove začne, izdan 24. 8. 2005. Dejstvo, da je bil pred 1. 1. 2005 začet s tem postopkom povezan, vendar drug postopek, na uporabo procesnega zakona v obravnavani zadevi ne more vplivati.

    ZUP se v razmerju do ZDavP-1 uporablja subsidiarno. Določba 261. člena ZUP torej, ko gre za obnovitveni razlog po 1. točki 260. člena, ne more biti podlaga za uporabo krajšega roka za začetek obnove od tistega, določenega v specialnem zakonu. Sklicevanje na navedeno določbo pa ni neustrezno, kot meni tožeča stranka, saj ZUP v navedem členu določa organ, pristojen za začetek obnove, ki v specialnem zakonu ni določen.

    Ob upoštevanju stališča revizijskega sodišča, da subjektivni rok za začetek obnove v obravnavanem primeru teče od dneva izdaje zapisnika o inšpiciranju osebnih prejemkov in dohodnine za leti 2002 in 2003, pa sodišče prve stopnje v novem sojenju ni sledilo stališču tožene stranke, da (ker gre za odločbo istega davčnega urada) subjektivni rok za začetek obnove teče od dneva izdaje odločbe o odmeri davka od osebnih prejemkov.
  • 79.
    sodba in sklep II U 268/2009
    16.2.2011
    UM0010574
    ZKGZ člen 9, 9/1, 23. ZDoh člen 23, 24.
    odmera prispevka Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije - članstvo v zbornici - zavezanec za plačilo prispevka - nosilec kmetijskega gospodinjstva
    Ker je bilo ugotovljeno, da tožnikovo gospodinjstvo sestavlja več lastnikov kmetijskih zemljišč, je bil zbornični prispevek tožniku pravilno odmerjen kot nosilcu kmetijskega gospodinjstva za vse člane tega gospodinjstva.
  • 80.
    sodba I U 1350/2010
    16.2.2011
    UL0006969
    ZN člen 8, 8/1, 8/1-5, 10, 10a. ZUP člen 169. ZUS-1 člen 20, 52.
    notariat- imenovanje notarja - pogoji za imenovanje notarja - praktične izkušnje - javna listina - tožbena novota
    Tožena stranka je pravilno ocenila, med drugim na podlagi overjene kopije delovne knjižice stranke z interesom, da je v zadostni meri izkazano, da imenovani notar izpolnjuje vse zakonske pogoje, česar tožniku ni uspelo izpodbiti s posplošeno tožbeno trditvijo glede fiktivne zaposlitve stranke z interesom pri notarju D.D. (v času od 1. 11. 2008 do 31. 12. 2009), kar je tudi nedopustna tožbena novota v smislu 3. odstavka 20. člena ZUS-1 v povezavi z 52. členom ZUS-1, saj tožnik ni izkazal, da navedene trditve upravičeno ni mogel navesti v postopku do izdaje izpodbijanega upravnega akta.
  • <<
  • <
  • 4
  • od 11
  • >
  • >>