• Najdi
  • <<
  • <
  • 7
  • od 8
  • >
  • >>
  • 121.
    sodba I U 1509/2010
    29.3.2012
    UL0005857
    ZG člen 21, 21/1, 21/2. ZGO-1 člen 50, 50/1, 50/5.
    gozd - poseg v gozd oziroma gozdni prostor - projektni pogoji - pristojnost soglasodajalca
    Če gradnja ni predvidena v gozdu ali gozdnem prostoru, toženka ni pristojna za odločanje o projektnih pogojih oziroma o projektnem soglasju. Iz obrazložitev izpodbijane in drugostopenjske upravne odločbe namreč v ničemer ne izhaja, na podlagi katerih dejstev toženka šteje, da obravnavane parcele izpolnjujejo merila iz 1. točke 3. člena ZG, ki opredeljuje gozdni prostor. Odločanje o skladnosti nameravane gradnje z določbami prostorskih aktov pa je pridržano pristojnemu upravnemu organu za gradbene zadeve v postopku za izdajo gradbenega dovoljenja.
  • 122.
    sodba I U 1919/2011
    28.2.2012
    UL0005577
    ZG člen 18, 19, 21.
    ukrep kmetijskega inšpektorja - namenska raba gozdnih zemljišč - poseg v gozdno parcelo - odstranitev gradbenega materiala
    V gozdovih je prepovedano vsako dejanje, ki zmanjšuje rastnost sestoja ali rodovitnost rastišča, stabilnost ali trajnost gozda oziroma ogroža njegove funkcije, njegov obstoj ali namen. Za posege v gozd oziroma gozdni prostor je treba pridobiti soglasje Zavoda RS za gozdove. Če inšpektor pri opravljanju inšpekcijskega nadzorstva nad izvajanjem tega zakona in predpisov, izdanih na njegovi podlagi, ugotovi, da so ti predpisi kršeni, ima pravico in dolžnost odrediti ukrepe, da se ugotovljene nepravilnosti in pomanjkljivosti odpravijo v roku, ki ga določi.
  • 123.
    sodba I U 1178/2011
    2.2.2012
    UL0005704
    ZGO-1 člen 50, 50/5, 50a. ZG člen 21, 21/1, 21/3.
    soglasje za gradnjo objekta v gozdu - postavitev čebelnjaka - posegi v gozd - pristojnost soglasodajalca
    Organ bi moral v zadevi presojati le, ali bodo vplivi objekta, v zvezi s katerim je bila vložena zahteva za izdajo soglasja, bistveno ogrozili funkcije gozdov. Če bi tožnik pridobil soglasje k postaviti objekta z namembnostjo čebelnjaka in v dimenzijah, kot jih je opredelil v zahtevi, v naravi pa bi bil dejansko zgrajen drug objekt (z drugačno namembnostjo, zmogljivostjo ali dimenzijami), bi bil to razlog za ukrepanje pristojnega inšpektorja, ker bi navedeno dejansko stanje kazalo, da investitor za tak objekt nima soglasja po določbah ZG.
  • 124.
    sodba III U 511/2010
    20.1.2012
    UN0020708
    ZG člen 18, 21, 21/1, 21/4.
    gozd -ukrep gozdarskega inšpektorja - prepovedani posegi v gozdu - krčitev gozda - dovoljenje za krčitev gozda - skladnost s prostorskimi akti
    Tožeča stranka ne more spremeniti katastrske kulture predmetne gozdne parcele v njivo, saj to ni v skladu s prostorskimi akti.
  • 125.
    sodba III U 478/2010
    5.9.2011
    UN0020637
    ZG člen 37, 37/6, 56. Pravilnik o gozdnih prometnicah člen 24, 24/4, 24/4-3. SPZ člen 2, 2-1, 37, 37/1, 99, 99/1, 99/2, 99/3.
    gozdna cesta - izbris gozdne ceste iz evidence - pristojnost Zavoda za gozdove Slovenije za odločanje o izbrisu - exceptio illegalis - drugo sodno varstvo
    Status gozdne ceste ima za lastnika nepremičnine, po kateri ta poteka, pravno relevantne posledice znotraj okvira lastninske pravice iz 33. člena Ustave RS. S Pravilnikom je sicer predvidena možnost vložitve predloga za izbris gozdne ceste iz evidence, vendar sodišče te podzakonske določbe ne more upoštevati, saj lahko pravice in obveznosti državni zbor določa samo z zakonom (87. člen Ustave RS) in bi zato morala biti tovrstna ureditev (postopek določitve in ukinitve gozdne ceste), določena v zakonu, ne pa v podzakonskem predpisu. Dejstvo, da zakonodajalec ni predpisal nikakršnega upravnega odločanja v zadevah določitve gozdnih cest, ali za njihovo ukinitev oziroma prekvalifikacijo, pa pomeni, da ima tožeča stranka sodno varstvo za konkretni zahtevek zagotovljeno v pravdnem postopku.
  • 126.
    sodba I U 1510/2010
    21.4.2011
    UL0005023
    ZG člen 1, 1/2, 10, 11, 21, 21/1, 21/3.
    gozdovi - gozdna zemljišča - funkcije gozdov - soglasje za ureditev dostopne ceste
    V skladu z določbo 1. odstavka 21. člena ZG je treba za graditev objektov pridobiti soglasje zavoda. Za izdajo soglasja je bistvena presoja vplivov posega na izvrševanje funkcije gozdov, pri čemer za zavrnitev soglasja zadostuje že možnost, da bodo ti vplivi bistveno ogrozili funkcije gozdov, ta ocena pa temelji oz. upošteva ovrednotenje funkcij iz gozdnogospodarskih načrtov.

    V skladu z 2. odstavkom 1. člena ZG določbe ZG, ki se nanašajo na gozdove, veljajo tudi za druga gozdna zemljišča, razen če ta zakon ne določa drugače. Katera zemljišča so opredeljena kot gozdna zemljišča v smislu navedenega zakona in katera zemljišča so gozd, je določeno v gozdnogospodarskem načrtu območja (10. člen ZG) in gozdnogospodarske enote (11. člen ZG).
  • 127.
    sodba I U 229/2010
    7.4.2011
    UL0004640
    ZVO-1 člen 20, 82-85. ZG člen 21.
    okoljevarstveno dovoljenje - okoljevarstveno dovoljenje za predelavo odpadkov - pogoji za izdajo okoljevarstvenega dovoljenja - poseg v gozd oziroma gozdni prostor - soglasje zavoda za gozdove slovenije
    Ko gre za okoljevarstveno dovoljenje za predelavo odpadkov na način vnosa zemeljskega izkopa, v predpisih nikjer ni določeno, da je pogoj za izdajo okoljevarstvenega dovoljenja za predelavo odpadkov v gozdu oziroma gozdnem prostoru soglasje Zavoda za gozdove Slovenije.

    Izdaja predmetnega dovoljenja še ne pomeni, da je mogoče samo na njegovi podlagi posegati v gozd ali gozdni prostor. Ne glede na to, ali je za predmetni poseg treba pridobiti gradbeno dovoljenje ali ne, mora investitor pred posegom v gozd ali gozdni prostor pridobiti soglasje Zavoda za gozdove Slovenije, in sicer kot predhodno soglasje v postopku izdaje gradbenega dovoljenja ali kot samostojen akt, če dovoljenje ni potrebno.
  • 128.
    sodba in sklep II U 268/2009
    16.2.2011
    UM0010574
    ZKGZ člen 9, 9/1, 23. ZDoh člen 23, 24.
    odmera prispevka Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije - članstvo v zbornici - zavezanec za plačilo prispevka - nosilec kmetijskega gospodinjstva
    Ker je bilo ugotovljeno, da tožnikovo gospodinjstvo sestavlja več lastnikov kmetijskih zemljišč, je bil zbornični prispevek tožniku pravilno odmerjen kot nosilcu kmetijskega gospodinjstva za vse člane tega gospodinjstva.
  • 129.
    sodba III U 477/2009
    18.1.2011
    UN0020497
    ZUP člen 9, 135, 214. ZKme-1 člen 56. Uredba Komisije (ES) št. 1975/2006 člen 30, 31.
    javni razpis - program razvoja podeželja - povečanje gospodarske vrednosti gozdov - dodelitev nepovratnih sredstev - načelo zaslišanja stranke - obrazložitev odločbe
    Iz obrazložitve izpodbijane odločbe ni jasno, na kakšen način je Agencija izračunala skupno višino neodobrenih sredstev. Prav tako je utemeljen ugovor, da tožnik ni bil seznanjen z izvedbo kontrole na terenu in z ugotovitvami, ki imajo posledice pri odločitvi o višini izplačanih sredstev. Agencija je kot podlago za zmanjšanje zneska dodeljenih sredstev poleg ugotovitev kontrole navedla tudi sankcije iz 30. in 31. člena Uredbe Komisije (ES) št. 1975/2006, česar ni z ničemer pojasnila. Izpodbijana odločba tako nima razlogov o odločilnih dejstvih oziroma so ti razlogi nejasni in nepopolni ter se zato odločbe ne da preizkusiti.
  • 130.
    sodba I U 801/2010
    11.1.2011
    UL0004266
    ZG člen 28.
    gozdovi - sanitarna sečnja - preventivna varstvena dela - zavezanec za izvedbo del
    Razlog, da tožeča stranka ne more nastopiti posesti na nepremičninah, ki jih je pridobila v izvršilnem postopku, ni pravno utemeljen razlog, ki bi nalagal izdajo odločbe o izvedbi sanitarne sečnje in preventivnih varstvenih delih v gozdovih bivšemu lastniku.
  • 131.
    sodba III U 480/2009
    4.1.2011
    UN0020597
    ZKme-1 člen 54, 54/1, 56, 56/1, 56/2, 56/3, 56/4.
    javni razpis - nepovratna sredstva - povečanje gospodarske vrednosti gozdov - gozdna infrastruktura - sprememba namena in kakovosti naložbe
    Če je prišlo do sprememb gradnje (pri čemer ni pomembno, da je do le-teh prišlo zaradi sprememb na terenu, ki se jih ob vložitvi vloge ni dalo predvideti) in posledično zato do spremembe naložbe, bi morala tožnica pravočasno vložiti obrazložen zahtevek za spremembo obveznosti, določenih v odločbi o pravici do sredstev, glede na določbo 1. odstavka 54. člena ZKme-1. Brez predhodnega soglasja upravnega organa se namreč namen in kvaliteta naložbe, upoštevana v odločbi o pravici do sredstev, do vložitve zahteve za izplačilo sredstev ne sme spreminjati.
  • 132.
    sodba I U 1348/2010
    14.12.2010
    UL0003898
    ZG člen 49. Uredba o pristojbini za vzdrževanje gozdnih cest člen 3, 6, 6/1.
    gozdna cesta - pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest
    Pristojbina za vzdrževanje gozdnih cest je zakonska obveznost, ki se uvaja z določbami zakona (ZG), način njene odmere in plačila pa je podrobneje urejen z uredbo.
  • 133.
    sodba III U 279/2010
    13.12.2010
    UN0020393
    ZG člen 18, 21, 24, 32. ZIN člen 19.
    ukrep inšpektorja za gozdarstvo - prepovedani posegi v gozdu
    Tožeča stranka nima prav, ko navaja, da zadevna parcela ni gozd, ker jo uporablja v kmetijske namene. Parcela je namreč kot gozd opredeljena v gozdnogospodarskem načrtu Gozdnogospodarske enote B., tožeča stranka pa je s tem, ko je del gozda na navedeni parceli ogradila in ga uporabljala za pašo, kršila ZG.
  • 134.
    sodba I U 2176/2009
    15.11.2010
    UL0003812
    ZG člen 75, 75/1. ZGO člen 2, 2/1.
    objekt v gozdnem prostoru - odstranitev objekta - gradbeni inšpektor - gozdarski inšpektor - stvarna pristojnost - definicija objekta
    Četudi objekt stoji v gozdu, je lahko za njegovo odstranitev pristojen gradbeni inšpektor. Pristojnost gradbenih inšpektorjev se namreč lahko nanaša tudi na objekte, ki so zgrajeni v gozdnem prostoru, kar izhaja iz 1. odstavka 75. člena ZG.

    V zvezi s kočo in drugima dvema objektoma, katerih odstranitev je ostala sporna (manjše leseno stranišče in ognjišče), obstaja dvom, ali ti objekti res niso povezani s tlemi in ali torej res ne ustrezajo definiciji objekta iz 1. odstavka 2. člena ZGO.
  • 135.
    sodba II U 231/2009
    20.10.2010
    UM0010463
    ZKGZ člen 4, 4/6, 10, 25.
    gozdarska dejavnost - zbornični prispevek - odmera zborničnega prispevka - zavezanec za plačilo prispevka
    Pri odmeri zborničnega prispevka se upoštevajo podatki AJPES-a, iz katerih izhaja, da je tožnik v letu 2005 imel kot glavno dejavnost registrirano gozdarsko dejavnost.
  • 136.
    sodba II U 234/2009
    20.10.2010
    UM0010440
    ZKGZ člen 3, 4, 10, 10/1, 10/1-2, 25.
    Kmetijsko gozdarska zbornica Slovenije - odmera zborničnega prispevka - zavezanec za plačilo prispevka - podatki AJPES
    Ker se zbornični prispevek odmerja na podlagi uradnih podatkov, razvidnih iz evidenc na dan 30. 6. v tekočem letu, je bil upravni organ pri odmeri zborničnega prispevka upravičen uporabiti podatke AJPES, iz katerih izhaja, da je tožnik v letu 2007 imel kot glavno dejavnost registrirano gozdarsko dejavnost.
  • 137.
    sodba IV U 240/2009
    12.10.2010
    UC0030134
    ZIN člen 18, 18/1, 18/1-1, 18/1-5, 32, 32/1, 32/1-5. ZG člen 18, 18/1, 21, 75, 75/1. ZUP člen 80.
    ukrep gozdarskega inšpektorja - prepovedani posegi v gozdu - objekt v gozdnem prostoru - upravni postopek - skrajšani postopek
    Za graditev objektov in posege v gozd oziroma gozdni prostor je treba pridobiti soglasje Zavoda za gozdove. Tožeča stranka je sicer vložila vlogo za izdajo odločbe po ZG, vendar do posega v gozdni prostor takšno dovoljenje ni bilo izdano, zato je izrečeni inšpekcijski ukrep utemeljen.
  • 138.
    sodba II U 279/2009
    6.10.2010
    UM0010450
    ZKZ člen 21. ZG člen 47.
    promet s kmetijskimi zemljišči in gozdovi - prodaja gozda - odobritev pravnega posla - sprejem ponudbe
    Člen 21 ZKZ določa, da se ponudba za kmetijsko zemljišče oz. gozd sprejme z izjavo o sprejemu ponudbe, ki se pošlje priporočeno s povratnico prodajalcu in upravni enoti. Namen takšnega določila je v tem, da ima tisti, ki je sprejel ponudbo, dokazilo o tem, da je ponudbo sprejel.
  • 139.
    sodba I U 196/2010
    5.10.2010
    UL0004207
    ZG člen 21, 21/6, 46, 46/5.
    gozd - gozd s posebnim namenom - krčitev gozda - dovoljenje za krčitev gozda
    Zahtevana krčitev gozda ni v skladu s prostorskim aktom, s katerim se ureja območje, na katerem leži tožničin gozd, in je bilo zemljišče z Odlokom o spremembah in dopolnitvah dolgoročnega plana občin in mesta Ljubljane za obdobje 1986-2000 (za območje Mestne občine Ljubljana) razglašeno kot gozd s posebnim namenom, saj tega tožnica ne izpodbija, tako izhaja pa tudi iz listinske dokumentacije. Glede na to upravni organ, glede na določbo 6. odstavka 21. člena ZG niti ni mogel tožnici izdati dovoljenja za predmetno krčitev gozda, ne glede na to, da ni sporno, da predmetna krčitev ne bi presegala 0,5 hektarja gozda.
  • 140.
    sodba II U 281/2010
    22.9.2010
    UM0010390
    ZKZ člen 13.
    sprememba namembnosti kmetijskih zemljišč in gozdov - odškodnina za spremembo namembnosti - revalorizacija vrednosti točke za izračun odškodnine
    Ker minister za kmetijstvo ni objavil revalorizirane vrednosti točke za izračun odškodnine za spremembo namembnosti kmetijskih zemljišč in gozdov, bi morala to vrednost, da bi zagotovila spoštovanje izrecnih zakonskih določb o letni revalorizaciji začetne vrednosti točke, izračunati in upoštevati pri določitvi pripadajočega zneska odškodnine, tožena stranka sama.
  • <<
  • <
  • 7
  • od 8
  • >
  • >>