Ne more iti za nepravilno uporabo urbanističnega reda, če gre za uporabo določb pravilnika, ki sploh ni bil objavljen. Z navajanjem novih okoliščin, ki jih tožnik v upravnem postopku sploh ni omenjal, ni mogoče vplivati na oceno, da je bila priglašena gradnja pomožnega objekta.
ZUS (1977) člen 26, 26/1, 42, 42/5.ZUP člen 68. ZDru člen 15, 15/2.
molk tožene stranke v zadevi vpisa v register društev - nepopolna zahteva
Organi društva morajo takrat, ko zahtevajo vpis v register društev, po zakonu o društvih predložiti pristojnemu organu zahtevo s podpisi ustanoviteljev (2. odstavek 15. člena).
pridobitev - državljan druge republike - pojem dejanskega življenja pomorščaka v Sloveniji
Oseba, ki opravlja poklic pomorščaka, zaradi česar ne more biti stalno fizično prisotna v Sloveniji, dejansko živi v Sloveniji, če se po vsakem povratku s plovbe vrača k svoji družini v Sloveniji in z njo živi.
pridobitev državljanstva - državljan druge republike - nebivanje v Sloveniji - zaposlitev v tujini
Prosilec za državljanstvo RS, ki živi in dela v tujini, v Slovenijo pa prihaja le na dopust, dejansko ne živi v Republiki Sloveniji, zato ne izpolnjuje pogojev za pridobitev državljanstva po 40/1 členu zakona.
pridobitev - državljan druge republike - delo v tujini - dejansko življenje v Sloveniji - kumulativna izpolnitev pogojev
Tisti, ki ne živi v Republiki Sloveniji, ne izpolnjuje pogoja za pridobitev slovenskega državljanstva po 1. odstavku 40. člena zakona o državljanstvu Republike Slovenije.
pridobitev - državljan druge republike - nepopolno ugotovljeno dejansko stanje (npr. dejansko življenje v Sloveniji)
Upravni organ mora v postopku za pridobitev državljanstva RS, pred odločitvijo o stvari, ugotoviti ali prosilec izpolnjuje pogoj dejanskega življenja v RS. Za ugotovitev tega pogoja so odločilne okoliščine, ki kažejo na to, kje prosilec opravlja bistvene življenjske aktivnosti. Te okoliščine mora torej ugotoviti in presoditi upravni organ, pri čemer fizična odsotnost iz RS sama zase ne more biti edina podlaga za ugotovitev, da pogoj dejanskega življenja ni izpolnjen, ne da bi bile ugotovljene in presojene tudi druge okoliščine, ki kažejo na to, kje prosilec dejansko živi (okoliščine povezane z družino, delovno razmerje ...).
pridobitev državljanstva - naturalizacija - odločitev brez upravnih spisov
Tožena stranka na tožbo ni odgovorila in ni poslala upravnih spisov. Sodišče ni moglo preizkusiti izpodbijane odločbe, ker ni upravnih spisov (3. odstavek 33. člena ZUS). Sodišče je zato odločilo po 2. odstavku 39. člena ZUS.
Za pridobitev državljanstva po 1.odstavku 40. člena zakona o državljanstvu Republike Slovenije je pravno irelevantno, iz kakšnih razlogov prosilec ni imel v Sloveniji prijavljenega stalnega prebivališča na dan 23.12.1990.
pridobitev - državljan druge republike - prekinitev bivanja v Sloveniji zaradi odhoda z JA
Ni izpolnjen pogoj "in tukaj tudi dejansko živi", če je bilo dejansko življenje v Sloveniji prekinjeno z odhodom iz Slovenije, v sestavu bivše JA. Morebitna ponovna vrnitev bivšega pripadnika tuje armade v Slovenijo ne pomeni nadaljevanja prejšnjega stanja, ampak novo stanje.
pridobitev - državljan druge republike - pripadnik tuje armade - začasno nebivanje v Sloveniji
Urejanja invalidske upokojitve, zaradi katerega naj bi tožnik zapustil Republiko Slovenijo kot pripadnik tuje armade, ni mogoče šteti med razloge odsotnosti, ob katerih bi veljalo, da tožnik v Republiki Sloveniji dejansko živi.
odvzem - dejansko bivanje v drugi republiki - če je oseba s svojim delom škodovala interesom Slovenije
Državljanstvo se lahko odvzame, če je poleg pogojev določenih v 1. odstavku 26. člena izpolnjen eden izmed pogojev določenih v 2. odstavku istega člena.
ZDRS člen 40, 40/1.ZUP člen 249, 249/1-1, 250, 250/1, 257, 257/2.
pridobitev - obnova postopka po uradni dolžnosti - kazniva dejanja kot nova dejstva
Če se postopek, ki je bil končan z odločbo o pridobitvi državljanstva, obnovi po uradni dolžnosti, ni bistveno, zakaj v prejšnjem postopku ni bilo znano, da gre za osebo, ki je bila obsojena za več kaznivih dejanj.
Ocena osebnosti, ki temelji na podatkih iz uradne kazenske evidence, je podlaga za ugotovitev, da bi njen sprejem v državljanstvo RS predstavljal nevarnost za javni red.
pridobitev državljanstva - državljan, pripadnik varnostne službe - nevarnost za javni red, varnost in obrambo države
Tožba je bila zavrnjena, ker že pripadnost tožnika varnostni službi JA v času pred in med agresijo in po agresiji JA na Republiko Slovenijo predstavlja nevarnost za javni red, varnost ali obrambo države.
Če je bilo tožniku izdano potrdilo po 62. členu ZUN, tožnik pa je zgradil dodaten objekt k drvarnici, je treba najprej ugotoviti, ali je gradnja izvršena v skladu s potrdilom. Šele takrat se inšpektor lahko odloči o ukrepu po 74. ali 75. člen ZUN.
Tožnik, ki kot vojaška oseba ni živel v R Sloveniji od sredine avgusta 1992 do 4.10.1991, ne izpolnjuje pogojev za pridobitev državljanstva. Kot vojaška oseba se je bil dolžan podrediti odredbam vojaških organov.