• Najdi
  • <<
  • <
  • 15
  • od 21
  • >
  • >>
  • 281.
    sodba in sklep U 954/2006
    18.4.2006
    UL0001789
    URS člen 25, 32, 19, 19/3, 23, 25, 32, 19, 19/3, 23. ZAzil člen 39, 39/2, 27/6, 32, 32/2, 16, 23, 27, 39, 39/2, 27/6, 32, 32/2, 16, 23, 27. ZUP člen 62, 62/7, 7, 7/1, 7/2, 62, 62/7, 7, 7/1, 7/2.
    varstvo pridobljenih pravic - učinkovito pravno sredstvo - omejitev gibanja
    Glede na odločbo Ustavnega sodišča v zadevi U-I-176/05 z dne 8. 9. 2005 in novo nastalo pravno situacijo glede svetovalcev za begunce po ZAzil-D, bi tožena stranka glede na 1. in 2. odstavek 7. člena ZUP morala tožnika ob vročitvi izpodbijanega akta poučiti, da ima pravico do pravne pomoči in podpore s strani svetovalca za begunce, ki se plača iz stroškov države. Iz podatkov v spisu tudi ni razvidno, da bi tožnik imel možnost prebrati oziroma se seznaniti z vsebino izpodbijane odločbe v jeziku, ki ga razume. Podatki, ki bi izkazovali to, da sta bili navedeni procesni pravici tožnika v upravnem postopku spoštovani, morajo nedvoumno izhajati iz spisa, saj so to temeljne predpostavke, da se sodišče spusti v vsebinsko presojo zakonitosti sklepa o omejitvi gibanja.

     
  • 282.
    sodba U 433/2005
    14.4.2006
    UN0020138
    ZSV člen 66, 41b, 41b/3, 60, 66, 41b, 41b/3, 60.
    dovoljenje
    V obrazložitvi izpodbijane odločbe ni navedena ne dejanska ne pravna podlaga glede tega, katerega predpisanega pogoja tožeča stranka ne izpolnjuje oziroma glede tega, kateri so pogoji za vpis v register pravnih in fizičnih oseb (izvajalcev), torej ni razlogov in pravne podlage za odločitev v izpodbijanem delu 3. točke izreka odločbe tožene stranke.

     
  • 283.
    sodba in sklep U 774/2006
    12.4.2006
    UL0001783
    URS člen 54, 23, 25, 35, 54, 23, 25, 35, 54, 23, 25, 35, 54, 23, 25, 35. ZAzil člen 39/2, 39/6, 16, 26, 39, 39/2, 39/6, 16, 26, 39. ZUP člen 118, 118.
    stroški postopka
    Ker je treba prošnjo za azil enomesečnega otroka presojati prek razlogov za preganjanje njenih staršev oziroma ker v obravnavani zadevi ne obstajajo posebni razlogi za preganjanje tožeče stranke, ki ne bi bili vezani na njegove starše, sodišče v tem upravnem sporu zaradi varovanja pravnomočnih učinkov sodne odločbe sledi stališču Vrhovnega sodišča RS v zadevi I Up 313/2006. Tožena stranka bi morala počakati z odločanjem o prošnji tožeče stranke do odločitve Vrhovnega sodišča RS. Zaradi mednarodnih in ustavno-pravnih standardov ni namreč sprejemljivo, da se enomesečnega otroka napoti iz države nemudoma po pravnomočnosti odločbe, kot to izhaja iz izpodbijane odločbe, pri tem da bi starši tega otroka morali zapustiti državo v drugem času glede na to, kdaj bi bil njihov postopek pravnomočno končan. Odvetnik tožeče stranke ni sprejel zastopanja tožeče stranke v času veljavnosti ureditve pred ZAzil-D in je zato, kot pravi odvetnik v tožbi, pro bono sprejel zastopanje tožeče stranke v upravnem postopku in upravnem sporu. Kar zadeva zahtevek za povrnitev stroškov upravnega postopka, zato veljajo določbe ZUP. Po presoji sodišča ni mogoče šteti, da bi bila volja zakonodajalca, da se do imenovanja svetovalcev za begunce podpora in pravna pomoč prosilcem za azil ne daje na Upravnem sodišču in Vrhovnem sodišču.

     
  • 284.
    sodba U 259/2005
    12.4.2006
    UL0001870
    ZUP člen 67, 67/2, 67, 67/2.
    nepopolna vloga - upravni postopek
    Če je iz vloge in drugih listin upravnih spisov razvidno, kdo jo je vložil in kaj stranka z njo uveljavlja, vloge ni mogoče zavreči po 2. odstavku 67. člena ZUP kot nepopolne, ker stranka ni predložila listin, ki bi jih morala sicer poslati organu druga oseba oziroma organ.

     
  • 285.
    sodba U 739/2006
    12.4.2006
    UL0001782
    ZZ člen 1, 1/1, 1/2. URS člen 157/1, 58/1, 58/2, 157, 49, 49/3, 58, 157/1, 58/1, 58/2, 157, 49, 49/3, 58. ZVis člen 24, 24/4, 20/3, 23, 23/1, 6, 6/2, 20, 24, 24/4, 20/3, 23, 23/1, 6, 6/2, 20. ZUP člen 4. ZJU člen 203/2, 22, 203, 203/1, 1, 1/1, 1/2, 203/2, 22, 203, 203/1, 1, 1/1, 1/2. ZRRD člen 33, 34, 33, 34. Statut Univerze na Primorskem člen 28, 28.
    imenovanje - enako varstvo pravic
    Ker zakonodajalec ni predvidel sodnega varstva v fazi predloga znanstvenega sveta rektorju, koga naj imenuje za direktorja, je možno nezakonit, a pravočasen predlog znanstvenega sveta (4. alineja 88. člena Statuta) popraviti bodisi s tem, da rektor imenovanje zadrži po 83. členu Statuta in znanstveni svet v ponovnem postopku napako v predlogu odpravi, bodisi s tožbo v upravnem sporu, ki jo na podlagi akta o imenovanju sproži prizadeta stranka, ki uveljavlja nezakonitost imenovanja. Edina izjema, ki jo predvideva Statut, je v primeru, če znanstveni svet predlog, ki naj bi bil nezakonit, poda prepozno glede na določilo 2. odstavka 85. člena Statuta. To pomeni, da rektor po navedenih predpisih ni pristojen s posamičnim aktom oziroma v posamičnem aktu presojati (tudi), ali je predlog zakonit ali ne in na podlagi negativne presoje opraviti imenovanje mimo predloga znanstvenega sveta.

     
  • 286.
    sodba U 93/2003
    10.4.2006
    UL0001752
    ZDDV člen 41, 41/2, 41/2-2.
    odbitek vstopnega DDV
    Glede na izrecno zakonsko določbo bi morala tožena stranka poleg zneska, ki je vnesen v števec in celotnega letnega prometa, od katerega tožnik nima pravice do odbitka DDV, vnesti le še dotacije in tiste subvencije, ki niso zajete v 21. členu tega zakona. Nikakor pa ne bi smela v imenovalec všteti donacij in članarin. Donacije so opredeljene v 11. točki 1. odstavka 3. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 79/99), ki določa, da je donacija namenski neodplačni prihodek, ki ga domača ali tuja pravna ali fizična oseba prispeva za določen namen, na primer darilo, pomoč, volilo, denarna zapuščina. S tem, ko je tožena stranka za izračun odbitnega deleža v imenovalcu upoštevala tudi donacije in članarine, je po presoji sodišča kršila materialni zakon.

     
  • 287.
    sodba U 2207/2004
    10.4.2006
    UL0002179
    CZ člen 146, 146/1-b, 161, 161/1-8, 166, 166/1. Uredba o uveljavljanju pravice do carinske oprostitve člen 34, 34/3, 35, 35/2, 37, 37/3, 38, 38/2.
    carina - carinska oprostitev - invalid - zloraba pravice do carinske oprostitve
    Upoštevati je treba, da je način neposredne uporabe avta odvisen od vsakega posameznega invalida,

    ki je upravičen do oprostitve.
  • 288.
    sodba U 867/2003
    10.4.2006
    UL0001749
    CZ člen 3, 108a.
    carina - plačilo carinske dajatve
    Za izvedbo postopka po navedeni konvenciji bi moral tožnik 4. 5. 2002 namesto tega, da je vložil ECL, carinskim organom predložiti zvezek ATA, ki se šteje kot vložitev zahtevka za odobritev začasnega uvoza, sprejem tega zvezka s strani carinskega organa pa se šteje kot dovoljenje za uporabo postopka začasnega uvoza blaga (362. člen UICZ). Kolikor bi tožnik postopal po navedenem členu, bi lahko uveljavljal ugodnosti po navedeni konvenciji. Ker pa se carinski postopki začnejo na zahtevo stranke, pri čemer vložena deklaracija pomeni vlogo, na podlagi katere carinski organ uvede postopek, je tudi po presoji sodišča tožena stranka, pred njo pa prvostopni organ, ravnal pravilno, ko je na podlagi zahteve tožnika (vloženi ECL) uvedel postopek po 108.a členu CZ, saj je uvedbo takega postopka tožnik izrecno zahteval, za izvedbo tega postopka pa si je pridobil tudi dovoljenje z dne 30. 4. 2002.

     
  • 289.
    sodba U 522/2004
    10.4.2006
    UL0001750
    ZSZ člen 4, 39, 43, 4, 39, 43, 4, 39, 43.
    komunalni prispevek
    Tudi iz programa opremljanja stavbnih zemljišč ni razvidno, da gre za izračun, kakršen se zahteva po Navodilu o vsebini programa za opremljanje stavbnih zemljišč (Uradni list RS, št. 4/99). Po Navodilu lahko namreč občina izračuna prispevek le na podlagi sprejetega programa, s tem, da se pri izračunu poleg tega obvezno upoštevajo tudi merila za razdelitev stroškov med zavezance in občino, ki jih določa finančni del programa opremljanja, sam izračun pa se opravi na način predpisan v členih 6. in 7. Navodila. Da bi bil izračun opravljen na opisan način iz obrazložitve prvostopne odločbe ni razvidno, zaradi česar je bistveno pomanjkljiva.

     
  • 290.
    sodba U 2794/2005
    10.4.2006
    UL0001753
    ZDavP-1 člen 140, 142, 160, 140, 142, 160, 140, 142, 160.
    odložitev izterjave davčne obveznosti
    142. člen ZdavP-1, na katerem tožnik utemeljuje svoj predlog za odlog oziroma za zadržanje davčne izvršbe, velja za primer, kadar se zoper sklep o izvršbi pritoži davčni dolžnik. Pravno sredstvo 142. člena je torej omejeno tako na osebo (zgolj dolžnik), kot tudi na pravno sredstvo (zgolj pritožba). Trditve tožnika, da je za vsa pravna sredstva, ki so vložena zoper odločbo davčnega organa (torej tudi za ugovor dolžnikovega dolžnika), možno uporabiti določilo omenjenega člena za odlog izvršbe, torej nimajo podlage v določbah zakona.

     
  • 291.
    sodba U 857/2005
    10.4.2006
    UL0001853
    ZDoh člen 9, 10, 9, 10. ZDavP člen 125.
    zamuda roka - znižanje davčne osnove za dohodnino
    Bistvo 125. člena ZDavP je v določitvi prekluzivnega roka za uveljavljanje davčne ugodnosti.

     
  • 292.
    sodba U 171/2004
    10.4.2006
    UL0002165
    ZSZ člen 42, 42/3, 42/4, 43, 43/2, 44, 44/2. ZUreP člen 146, 146/2, 179, 179. ZUP člen 216. Navodilo za izračun komunalnega prispevka člen 4, 6, 42, 42/3.
    odmera komunalnega prispevka - program opremljanja stavbnih zemljišč - izračun - zavezanec
    Tožena stranka je bila pri odmeri komunalnega prispevka dolžna upoštevati Navodilo za izračun

    komunalnega prispevka (3. odstavek 42. člena ZSZ), ki je bilo v obravnavanem primeru tudi

    podlaga za izračun (poleg Sprejetega programa opremljanja), ki v 6. členu določa obrazec za

    izračun posamezne vrste komunalne opreme, ki jih za posamezno območje opremljanja določa

    program opremljanja. Iz obrazložitve pa ni razviden izračun, kot ga predvideva 6. člen Navodila za

    izračun komunalnega prispevka, saj ni razvidna prispevna stopnja (ps) zavezanca v %, zato se

    izračuna ne da preizkusiti.
  • 293.
    sodba U 1768/2004
    10.4.2006
    UL0001860
    ZDoh člen 15, 15.
    nerezident - prebivanje v RS - davek od osebnih prejemkov
    Za obdavčitev v skladu s 15. členom Konvencije Republike Slovenije o izpolnjevanju dvojnega obdavčenja v zvezi z davki na dohodkih iz premoženja je bistveno število dni (183) dejanskega prebivanja tujca (nerezident) v Sloveniji v koledarskem letu.

     
  • 294.
    sodba U 66/2004
    10.4.2006
    UN0020139
    ZUP člen 251/2, 254, 213, 214, 251, 251/2, 254, 213, 214, 251.
    plačilo komunalnega prispevka
    Ker tožena stranka ob reševanju pritožbe in ob ugotovitvi, da je stvar treba rešiti drugače, kot je bila rešena z odločbo prve stopnje, ni odpravila odločbe prve stopnje in s svojo odločbo sama rešila stvari, s tem pa pustila v veljavi že izdano prvostopenjsko odločbo, je tožena stranka po presoji sodišča bistveno kršila pravila postopka, kar je vplivalo oziroma moglo vplivati na pravilnost in zakonitost odločitve.

     
  • 295.
    sodba in sklep U 710/2006
    5.4.2006
    UL0001781
    ZUS člen 60/1-4, 60, 60/1-2, 60/1-3, 60/1-4, 60, 60/1-2, 60/1-3. ZAzil člen 33/2, 8, 8/1, 33, 33/2, 8, 8/1, 33.
    verodostojnost - vložitev prošnje
    Če begunec ne izrazi namere vložiti prošnjo za azil v čim krajšem času po prihodu v Slovenijo, ima to lahko vpliv na celovito oceno verodostojnosti prosilca za azil, ko dokazuje utemeljen strah pred preganjanjem, ne glede na to, ali je v Slovenijo prišel zakonito ali nezakonito.

     
  • 296.
    sodba U 1249/2004
    4.4.2006
    UL0001751
    ZDDPO člen 39.
    davčna olajšava
    Med strankama ni spora o tem, da je bila tožniku v letu 1997 priznana davčna olajšava iz 39. člena Zakona o davku dobička pravnih oseb. Po presoji sodišča gre izključno za davčno kategorijo, katere razlago in vsebino je potrebno iskati predvsem in najprej v davčnem predpisu, ki je tako glede pogoja za priznanje davčne olajšave, kot tudi njene morebitne izgube, določen in nedvoumen. V kolikor bi davčni predpis predvidel, da je višina izkoriščene davčne olajšave odvisna od višine razporeditve dobička za udeležbo v dobičku, bi moralo biti slednje iz relevantnih zakonskih določb izrecno razvidno, kar smiselno velja enako tudi pri vprašanju podlage za razporeditev dobička za udeležbo v dobičku. Pri možnosti priznanja davčne olajšave v višini 40% gre za davčno ugodnost, ki zmanjšuje davčno osnovo. Že iz tega razloga ugodnosti ni mogoče razlagati širše, kot je dana. Ob določbah zakona, ki definirajo davčno olajšavo in način njene kasnejše izgube, bi se vsebina davčnih institutov, razlaganih na način, kot ga predlaga tožnik, tolmačila dejansko mimo davčnega predpisa in mimo namena zakonodajalca.

     
  • 297.
    sodba U 592/2004
    3.4.2006
    UL0002170
    ZKT člen 1, 4, 4.a.
    komunalna taksa - komunalna taksa za igralne avtomate
    Komunalnih taks po 4.a členu ZKT ni mogoče pobirati za storitve, za katere je dogovorjeno ali v

    tarifi predpisano neposredno plačilo. Tudi po mnenju sodišča se navedena določba nanaša na

    storitve, za katere je dogovorjeno ali v tarifi predpisano neposredno plačilo med občino in taksnim

    zavezancem, ne pa na storitve, ki jih taksni zavezanec dogovori s svojim poslovnim partnerjem, kot

    v obravnavanem primeru. Zato je dogovor, na katerega se tožnik sklicuje v tožbi, pa tudi v pritožbi,

    brezpredmeten in ne vpliva na status tožnika kot taksnega zavezanca.
  • 298.
    sodba U 509/2004
    3.4.2006
    UL0002168
    ZKT člen 1, 2, 4.
    komunalna taksa - vozila za prodajo na terenu
    V obravnavanem primeru je prvostopni organ odmeril komunalno takso za vozila, ki opravljajo

    prodajo na terenu. Po mnenju sodišča je pri tem ostala nerazčiščena bistvena okoliščina, ki vpliva

    na odmero komunalne takse nerazčiščena, in sicer, ali je vozila, ki opravljajo prodajo na terenu,

    mogoče po tarifni številki 5 Tarife komunalnih taks, ki je sestavni del Občinskega odloka o

    komunalnih taksah, uvrstiti med premične gostinske prikolice, saj je po mnenju sodišča nedvomno

    pod to tarifno številko (za uporabo javnega prostora za začasne namene) treba plačati takso le za v

    tej tarifi naštete primere.
  • 299.
    sodba U 2362/2004
    3.4.2006
    UL0001765
    CZ člen 23, 52, 154. Uredba za izvajanje carinskega zakona člen 62, 62.
    naknadno preverjanje carinske deklaracije
    Prvostopni carinski organ imel podlago za izdajo odločbe v določbah 23. člena CZ ter 62. člena UICZ, potem ko je na podlagi 52. člena CZ po preverjanju deklaracije o zadevi odločil takoj po opravljeni preveritvi, ker so se rezultati preveritve razlikovali od podatkov carinske deklaracije in je o tem izdal odločbo (1. odstavek 154. člena CZ).

     
  • 300.
    sklep U 675/2006
    30.3.2006
    UL0001785
    URS člen 25, 156, 25, 156. ZUS člen 30, 30/1, 30/2. ZAzil člen 40/2, 41, 29, 40, 40/1, 13, 15, 15/2, 40/2, 41, 29, 40, 40/1, 13, 15, 15/2.
    učinkovito pravno sredstvo - prekinitev postopka - začasna odredba
    Direktiva št. 2005/85/EC, ki jo mora Slovenija implementirati do 1. 12. 2007, določa le minimalne standarde, ki jim Slovenija ni zavezana, zato mora pri implementaciji Direktive št. 2005/85/EC upoštevati tudi ustavno-pravne standarde. Na ta način se zagotavlja skladno razmerje med evropskimi predpisi in ustavnimi določbami. Zadržanje upravne odločbe do pravnomočne sodne odločitve pomeni, da tožnikom ni poseženo v njihovo pravico do učinkovitega pravnega sredstva iz 25. člena Ustave in zato v konkretni zadevi ni bilo treba prekiniti postopka po 156. členu Ustave, kajti če ni posega v ustavno pravico, tudi ne more biti njene kršitve.

     
  • <<
  • <
  • 15
  • od 21
  • >
  • >>