ZJC člen 14, 14/1, 14/1-1, 14/1-14. Odlok o občinskih cestah v Občini Piran člen 43, 43/1, 43/1-4.
občinska cesta - javna pot - ovira na cesti - odstranitev ovire - lastništvo zemljišča
Tožnik bi ugovore v zvezi z lastništvom zemljišča, po katerem naj bi delno potekala sporna cesta, lahko uveljavljal v postopku kategorizacije ceste kot javne poti, nepomembni pa so v tem postopku, ko je bila cesta z Odlokom že kategorizirana kot javna pot.
gradbeno dovoljenje - postopek za izdajo gradbenega dovoljenja - stranka v postopku - odločba Ustavnega sodišča
Odločba Ustavnega sodišča po eni strani razveljavlja specialno ureditev ZGO-1, ki omejuje krog strank v postopku za izdajo gradbenega dovoljenja in s tem vzpostavlja veljavnost splošne ureditve udeležbe v postopku po ZUP, po drugi strani pa pod določenimi pogoji omogoča uporabo te ureditve tudi za nazaj, za postopke, ki so se končali pred izdajo te odločbe.
ZOFVI člen 8, 28, 34, 105. Pravilnik o napredovanju zaposlenih v vzgoji in izobraževanju v nazive člen 1.
javni vzgojno-izobraževalni zavod - občinski zavod - napredovanje zaposlenih v vzgoji in izobraževanju v nazive
Minister za šolstvo in šport po ZOFVI in po Pravilniku o napredovanju zaposlenih v vzgoji in izobraževanju v nazive odloča le o napredovanju strokovnih delavcev, ki so v delovnem razmerju pri izvajalcih javno veljavnih vzgojno-izobraževalnih programov in so kot taki vpisani v razvid izvajalcev javno veljavnih programov vzgoje in izobraževanja v skladu z 34. členom ZOFVI.
status žrtve vojnega nasilja - pogoji za priznanje statusa - dokazno pravo
Iz dejstev in okoliščin, ki jih je v zvezi z vojnim nasiljem izpostavil tožnik, sicer izhaja, da je bil tožnik gotovo žrtev vojnega nasilja (v širšem smislu), tako kot večina ljudi, ki so preživeli vojno, vendar pa tožnik tistih posebnih in konkretnih okoliščin nasilja, kot se zahtevajo po ZZVN, ni uspel izkazati.
upravni postopek - vročanje po ZUP - dogovor z vročevalcem - prepozna pritožba - vrnitev v prejšnja stanje - nastop zamude
Če je tožeča stranka z vročevalcem dosegla dogovor, da ji po njegovih internih pravilih določen čas ne bo vročal nekaterih pošiljk, to ne more biti stvar upravnega postopka, temveč izključno razmerja med pooblaščencem tožeče stranke in vročevalcem.
Pooblaščenec tožeče stranke je 16. 8. 2010 iz poštnega predalčnika prevzel tako predmetno odločbo kot tudi obvestilo. Čeprav tedaj še ni prišlo do zamude, pa se je pooblaščenec na podlagi navedenih okoliščin seznanil s tem, da ne bo imel na voljo celotnega pritožbenega roka, predvsem pa tudi s tem, kdaj bo nastopila zamuda. Z dnem nastopa zamude je torej pooblaščenec zanjo že vedel, tako da je najkasneje tega dne pričel teči osemdnevni rok za vložitev predloga za vrnitev v prejšnje stanje.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - rok za vložitev tožbe - prenehanje pravice do brezplačne pravne pomoči
Organ za brezplačno pravno pomoč bi moral potem, ko ni prejel obvestila o vloženi tožbi, preveriti, ali je upravičenec morda tožbo v zadevi, v zvezi s katero mu je bila odobrena brezplačna pravna pomoč, vložil pri katerem drugem stvarno pristojnem sodišču.
Uredba o omejitvah in prepovedih zaposlovanja in dela tujcev člen 4. ZZDT člen 8, 8/16, 29.
zaposlitev tujca - dovoljenje za zaposlitev tujca - prijava dela tujca - nerealizirana delovna dovoljenja - zavrnitev izdaje novih delovnih dovoljenj
Tožniku je bilo dne 1. 6. 2009 izdanih šest delovnih dovoljenj za zaposlitev tujcev, vendar tujcev v roku iz 29. člena ZZDT ni prijavil v socialno zavarovanje, niti ni roku iz 16. odstavka 8. člena ZZDT vrnil njihovih delovnih dovoljenj. Ob tako ugotovljenem dejanskem stanju je prvostopenjski organ pravilno odločil, da se tožniku izdaja dovoljenja za zaposlitev tujca zavrne, ker ni izpolnjen pogoj iz 4. člena Uredbe, saj v preteklem letu z izdanimi dovoljenji za zaposlitev tujcev ni ravnal v skladu z ZZDT.
brezplačna pravna pomoč - vračilo prejete brezplačne pravne pomoči - pogoji za vračilo - priglasitev stroškov v postopku
Čeprav tožeča stranka v postopku, v zvezi s katerim ji je bila odobrena brezplačna pravna pomoč, stroškov ni priglasila, to ne pomeni, da ob izpolnjenih predpostavkah iz 48. člena ZBPP, ni dolžna povrniti stroškov izplačanih iz naslova brezplačne pravne pomoči.
davčna izvršba - rubež denarnih sredstev na računu - komisijska prodaja - ugovor tretjega - zavrženje ugovora - sklep o ustavitvi davčne izvršbe
Sklep o ustavitvi davčne izvršbe iz 141. člena ZDavP-1 je treba izdati le, ko je davek plačan prostovoljno, saj potrebe po nadaljnji davčni izvršbi ni več, s čimer mora biti neposredni izvršitelj (npr. banka ali hranilnica) seznanjen. Kadar je davčni dolg plačan na podlagi izvršenega sklepa o davčni izvršbi, pa posebnega sklepa o ustavitvi postopka davčne izvršbe ni treba izdajati, saj dejansko ne gre za ustavitev davčne izvršbe zaradi njene nadaljnje nepotrebnosti, ampak za njeno realizacijo.
ZUP člen 43, 43/1, 43/2, 260, 260/1, 260/9, 261, 261/1. ZGO-1 člen 56, 56/1, 66, 66/1, 66/1-6.
gradbeno dovoljenje - obnova upravnega postopka - možnost udeležbe v postopku - stranka v postopku izdaje gradbenega dovoljenja - verjetno izkazane okoliščine - stvarne pravice na nepremičnini
Dosega postopka za izdajo gradbenega dovoljenja ni mogoče širiti na vsebinsko ugotavljanje lastninske oziroma druge stvarne pravice.
Po prvem odstavku 261. člena ZUP lahko obnovo postopka predlaga stranka, kar pomeni stranko v postopku, ki naj bi se obnovil. Tožeče stranke so skušale tak status s predlogom za obnovo postopka iz razloga po 9. točki 260. člena ZUP šele izposlovati, torej ne morejo uveljavljati obnovitvenega razloga po 1. točki 260. člena ZUP.
Tožnik statusa davčnega zavezanca ni imel, zato nima pravice do odbitka vstopnega DDV po prejetih računih za davčna obdobja, ko ni bil davčni zavezanec.
brezplačna pravna pomoč - odobritev brezplačne pravne pomoči - verjetni izgled za uspeh - kumulativno izpolnjevanje pogojev
Ker verjetni izgledi za uspeh niso izkazani in gre v bistvu za očitno nerazumno zadevo v smislu 3. odstavka 24. člena ZBPP, ne glede na finančne okoliščine, ki so na strani prosilca podane, oba pogoja pa morata biti izpolnjena, je izpodbijana odločitev pravilna in je pravilno uporabljeno materialno pravo.
Uredba o razširitvi evropskih patentov na Republiko Slovenijo člen 1, 1/2, 1/2-b, 5, 5/2, 5/6. ZIL-1 člen 67, 67/2.
industrijska lastnina - rok za vložitev zahteve - zamuda roka - razširitev patenta - evropski patent - zahteva za razširitev patenta - pravni učinek sklepa o pomoti
Odločbi o popravi odločbe o podelitvi patenta ni mogoče odrekati določenega pravnega učinka. S popravo odločbe so bile namreč popravljene navedbe držav, za katere je bil patent podeljen, kar je omogočilo razširitev evropskega patenta v nacionalni fazi. V tem učinkovanju razširitve patenta (popravek pa se ne nanaša na datum podelitve patenta) je, ob dejstvu, da je tožeča stranka zahtevo za razširitev vložila v roku treh mesecev od izdaje popravljene odločbe, po mnenju sodišča popravljeno odločbo mogoče upoštevati. Glede na navedeno tožnica ni bila v zamudi z odložitvijo zahtevka za razširitev patenta.
ZDen člen 18, 18/6, 19, 19/1, 19/1-3. ZSKZG člen 20.
vrnitev nepremičnine v naravi - ovire za vračilo v naravi - narodni park - naravna znamenitost
Razglasitev območja za narodni park in s tem za naravno znamenitost še ne pomeni, da so zemljišča, ki so bila v družbeni lastnini in so danes v državni lasti (v upravljanju Sklada kmetijskih zemljišč in gozdov Republike Slovenije) izvzeta iz pravnega prometa in je zato podana ovira za njihovo vračanje v naravi v postopku denacionalizacije po 3. točki 1. odstavka 19. člena Zden.
Ne glede na določbe 85. člena ZON, ki je novejši zakon, pa je ZDen poseben zakon za vračanje podržavljenega premoženja, ki jamči kot osnovno obliko vračanje v naravi. Za odločitev so torej bistvene določbe ZDen.
ZZelP člen 18d. Uredba o dodeljevanju vlakovnih poti in uporabnini na javni železniški infrastrukturi (2008) člen 24. Uredba o dodeljevanju vlakovnih poti in uporabnini na javni železniški infrastrukturi (2009) člen 22.
železniški promet - železniški tovorni promet - javna železniška infrastruktura - dostop po tirih do objektov in naprav - uporaba stabilne kompresorske naprave - popoln zavorni preizkus - regulatorni organ - pristojnosti regulatornega organa
Z izpodbijano odločbo se na pritožbo prevoznika ob upoštevanju obveznosti po že sklenjenih pogodbah tožeči stranki nalagajo ukrepi za vzpostavitev enakega obravnavanja prevoznikov v železniškem tovornem prometu. Ob upoštevanju določb 18.d člena ZZelP gre za upravno stvar, ki sodi v pristojnost tožene stranke kot regulatornega organa. V tem smislu zatrjevanega ničnostnega razloga sodišče zato ne ugotavlja. Ker gre za storitev, ki jo tožeča stranka kot izvajalec na podlagi sklenjene pogodbe o poslovnem sodelovanju odklanja, se ji sklenitev ustreznega dodatka k pogodbi utemeljeno nalaga z odločbo. Utemeljeno pa ji je kot upravljavcu naloženo tudi, da zaradi zagotovitve enakega obravnavanja prevoznikov storitev „Popolni zavorni preizkus A s stabilno kompresorsko napravo“ dodatno vključi v program omrežja.
URS člen 23, 25. ZSS člen 19, 21, 21a. ZUS-1 člen 4, 66.
sodnik - imenovanje na mesto vrhovnega sodnika - predlog za imenovanje - vročitev predloga - upravni spor - poseg v ustavne pravice - pravica do sodnega varstva - pravica do pravnega sredstva
Postopek za izvolitev oziroma imenovanje kandidata na mesto vrhovnega sodnika je urejen v 2. oddelku II. poglavja ZSS. Čeprav iz besedila določbe 21.a člena ZSS dobesedno to ne sledi, jo sodišče razume tako, da se predpisana vročitev nanaša tudi na predlog za imenovanje in ne le na predlog za izvolitev iz 19. člena ZSS, saj za različno obravnavanje obeh predlogov ni videti nobenih (vsebinskih) razlogov. Rok za vročitev predloga kandidatom, ki jih Sodni svet ni izbral, v ZSS ni predpisan. Vročitev predloga že po tem, ko je o predlogu odločil Državni zbor, pa se pokaže kot akt, ki je tožniku vzel možnost, da bi predlogu učinkovito ugovarjal, in s tem kot akt, ki sicer ne nasprotuje izrecni zakonski določbi, je pa v nasprotju z namenom predpisane vročitve predloga iz 21.a člena ZSS. Kot tak je izpodbijani akt nezakonit, z njim pa se hkrati posega tudi v ustavni pravici do pravnega sredstva in sodnega varstva iz 23. in 25. člena Ustave. Smisel navedenih ustavnih zagotovil namreč ni le v tem, da se posamezniku daje pravica do vložitve pravnega sredstva (pred sodiščem), temveč predvsem v tem, da lahko z vložitvijo pravnega sredstva učinkovito brani in varuje svoje pravice in pravne interese.
pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - verjetni izgled za uspeh - očitno nerazumna zadeva - terjatev preživnine - ugovor zoper sklep o izvršbi
Kljub temu, da je upravičenka do preživnine neko obdobje živela skupaj s preživninskim zavezancem, je ta po sklepu o izvršbi za plačilo preživnine zavezan za plačilo preživnine, saj niso podani razlogi za ugovor zoper sklep o izvršbi iz 55. člena ZIZ.
DDV - davek od dobička pravnih oseb - prodaja kmetijske opreme - neverodostojna knjigovodska listina
Skladno z 10. členom ZDDPO se med prihodke davčnega zavezanca vštevajo prihodki, obračunani na podlagi predpisov ali računovodskih standardov, razen prihodkov, doseženih z udeležbo pri dobičku drugih pravnih oseb. Listine, ki služijo kot podlaga za izkazovanje poslovnih dogodkov v poslovnih knjigah, morajo biti sestavljene tako, da je iz njih jasno in brez dvoma razvidno, katere dogodke odražajo, v smislu natančnega opisa poslovnega dogodka in kot take predstavljajo tako imenovane verodostojne listine.
Uredba Sveta (EGS) št. 2913/92 z dne 12. oktobra 1992 o carinskem zakoniku Skupnosti člen 78, 201, 220.
carina - naknadni obračun uvoznih dajatev - solidarni dolžniki - carina za kmetijske proizvode - TARIC koda
V obravnavani zadevi je bilo opravljeno naknadno preverjanje v izpodbijani odločbi navedenih carinskih deklaracij po 78. členu CZS. Po navedeni določbi lahko carinski organi po prepustitvi blaga preverijo poslovne dokumente in podatke, ki se nanašajo na uvozne ali izvozne operacije v zvezi z zadevnim blagom ali na kasnejše trgovske posle z istim blagom, da se prepričajo o točnosti navedb v deklaraciji ter če se izkaže, da so bile določbe o zadevnem carinskem postopku uporabljene na podlagi netočnih ali nepopolnih podatkov.
Ker uvozne dajatve niso bile pravilno obračunane je bilo treba na podlagi 220. člena CZS obračunati uvozne dajatve (naknadna vknjižba). V obravnavanem primeru gre za nastanek carinskega dolga pri uvozu na pravni podlagi točke a) 1. odstavka 201. člena CZS s sprostitvijo v prosti promet blaga, zavezanega uvoznim dajatvam v trenutku sprejema zadevnih carinskih deklaracij.