Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije člen 231, 231/3.
javni razpis - občinska štipendija nadarjenim dijakom in študentom - merila za ocenjevanje vlog
Po 3. odstavku 231. člena Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije, ki se smiselno uporablja v tej zadevi, predmet pritožbe ne morejo biti postavljena merila za ocenjevanje vlog. Prav na merila pa se nanašajo tožbeni ugovori, da pri odločanju o dodeljevanju štipendij ni bilo upoštevano, da je poklic zdravnika eden najbolj deficitarnih poklicev v naši državi.
ZMZ člen 51, 51/1, 51/1-2, 55, 55/1, 55/1-5, 55/1-6. ZUS-1 člen 40, 40-3.
mednarodna zaščita - omejitev gibanja prosilcu za azil - sum zavajanja in zlorabe postopka - prosti preudarek - zamuda pri vložitvi prošnje za mednarodno zaščito - preprečitev odstranitve iz države
Prosilec je prošnjo za mednarodno zaščito vložil šele po daljšem časovnem obdobju po tem, ko so ga v Ljubljani prijeli policisti. Za zaščito ni zaprosil niti v nobeni izmed držav, kjer se je zadrževal na svoji poti, niti tega ni storil, ko je stopil na ozemlje Republike Slovenije. Namena vložitve prošnje ni izrazil niti pri policistih niti v daljšem času bivanja v Centru za tujce. Od osebe, ki je v izvorni državi preganjana do te mere, da jo je primorana zapustiti, pa se pričakuje, da bo zaprosila za zaščito takoj, ko bo za to imela možnost.
Namen vložitve prošnje za mednarodno zaščito je tožnik izrazil šele po daljšem času nastanitve v Centru za tujce v Postojni, kamor je bil nastanjen z namenom prisilne odstranitve iz ozemlja Republike Slovenije, zato je podan sum, da je tožnik namen vložitve prošnje za mednarodno zaščito izrazil izključno zato, da bi odložil prisilno odstranitev iz ozemlja Republike Slovenije.
ZGO-1 člen 66, 66/1, 66/1-7, 66/2, 66/3, 66/3-1. ZPNačrt člen 71, 71/1, 71/1-1.
gradbeno dovoljenje - pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja - minimalna komunalna oskrba - oskrba s pitno vodo - soglasje k priključitvi
Sekundarni vodovod je sestavni del javnega vodovoda gospodarske javne infrastrukture, s katero upravlja izvajalec obvezne lokalne javne službe, zaradi česar sodi med komunalno opremo v smislu 1. točke 1. odstavka 71. člena ZPNačrt.
Iz soglasja VO-KA je razvidno, da se bodo objekti priključili na predvideno javno vodovodno omrežje, ko bo zgrajeno in predano v upravljanje javni gospodarski službi. Če se tožnica ne strinja z navedbo o nezgrajenem javnem vodovodu, bi to morala uveljavljati v postopku izdaje tega soglasja kot samostojnega upravnega akta.
carina - vračilo dela uvoznih dajatev - naknadno preverjanje carinske deklaracije - carinska vrednost uvoženega blaga - transakcijska vrednost blaga - prodaja med povezanimi osebami
Carinski organ ugotavlja, da tožeča stranka svojih zahtev ni podkrepila s prepričljivimi dokazi ter ni mogoče preveriti ali je naknadna uskladitev cen ustrezna in ali je vračilo carine upravičeno, bi bilo treba, je treba skladno z 2. odstavkom 78. člena CZS poleg preverjanja pri deklarantu opraviti poizvedbe še pri osebah, ki so s poslovnega vidika neposredno ali posredno udeležene v navedenih operacijah in vseh drugih osebah, ki iz poslovnih razlogov razpolagajo s temi dokumenti in podatki. Poleg navedenega sodišče še ugotavlja, da bi morala tožena stranka skladno s točko (a). 2. odstavka 29. člena CZS, glede na to da gre za povezani družbi (prodajalec in kupec), o domnevi, da je povezanost vplivala na ceno, deklaranta (tožečo stranko) seznaniti z njenimi razlogi in mu dati zadostno možnost za odgovor.
carina - naknadno preverjanje carinske deklaracije - davčna dobava v drugo državo članico - tehnologija izdelave obutve - nepravilna uvrstitev v tarifno oznako kombinirane nomenklature - protidampinška dajatev - zavezujoča tarifna informacija
Na podlagi ugotovitev naknadnega preverjanja carinskih deklaracij je bila ugotovljena nepravilna uvrstitev sporne obutve v napačno tarifno oznako kombinirane nomenklature. Ob pravilni uvrstitvi pa je bila za tako blago, ki je po poreklu iz Ljudske republike Kitajske v Uredbi komisije (ES) št. 553/2006 določena 14,5% stopnja začasne protidampinške dajatve.
Deklarant, ki pri vlaganju carinskih deklaracij ravna v svojem imenu in za svoj račun, se ne more sklicevati na zavezujočo tarifno informacijo, katere imetnik ni on sam, ampak družba, po naročilu katere je oddal te deklaracije.
upravni spor - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - ukrep gradbenega inšpektorja - upravna izvršba - sklep o dovolitvi izvršbe - zavrženje tožbe - začasna odredba
Tožničino nestrinjanje s predmetno izvršbo se v celoti nanaša na sproženi postopek za izdajo gradbenega dovoljenja. Ker se z izpodbijanim sklepom le dovoljuje prisilna izvršitev obveznosti, o kateri je bilo odločeno z inšpekcijsko odločbo, aktivnosti, ki se nanašajo na pridobitev gradbenega dovoljenja, v tem upravnem sporu ni mogoče upoštevati.
ZUP člen 260, 260-1, 260-9, 261, 261/4, 267, 267/2. ZENDMPE člen 26, 26/1, 27, 29, 29/1, 32, 32/3.
ureditev meje - obnova postopka - predhodni preizkus predloga - nova dejstva in novi dokazi - stranka v postopku - zavrženje predloga
Tožeča stranka je svojo neudeležbo na mejni obravnavi uveljavljala že v pravnomočno končanem upravnem postopku, zato je njen predlog za obnovo postopka iz razloga po 9. točki 260. člena ZUP treba zavreči.
Celotni upravni postopek v obravnavani zadevi je temeljil prav na dejstvu, da se tožeča stranka z mejo, določeno na mejni obravnavi, ne strinja. Zato predlagani novi dokazi, ki dokazujejo, da ni bila vabljena na mejno obravnavo, niso taki novi dokazi, ki bi mogli sami zase ali v zvezi z že izvedenimi uporabljenimi dokazi pripeljati do drugačne odločitve, če bi bili ti dokazi navedeni in uporabljeni v prejšnjem postopku.
izvajanje zdravstvene dejavnosti - upravni nadzor nad zakonitostjo dela - odprava nepravilnosti
Po določbah ZZDej opravlja zdravstveno dejavnost kot javno službo koncesionar, ki izpolnjuje pogoje, določene s tem zakonom, v dodeljenem obsegu in v skladu s pogoji, ki so določeni v koncesijski pogodbi. V tem okviru mora biti opravljen tudi upravni nadzor nad zakonitostjo dela koncesionarja. V upravnem nadzoru po 80. členu ZZDej se tako lahko ugotavlja le zakonitost opravljanja zdravstvene dejavnosti kot javne službe. Spreminjanje aktov, ki so podlaga za to, da koncesionar lahko opravlja zdravstveno dejavnost kot javno službo, pa je urejeno z drugimi določbami ZZDej. Zato tudi ničnostni razlog, ki ga uveljavlja tožnica, v obravnavani zadevi ne more biti podan.
Za odmero komunalnega prispevka je bistveno le to, ali je bila v predmetni enoti urejanja zgrajena in predana v upravljanje komunalna oprema in ali sodi zemljišče v obračunsko območje te vrste komunalne opreme.
nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča - dejavnost bencinskih servisov - izvajanje trgovine z motornimi gorivi - razlikovanje med zavezanci - sorazmernost obremenitev - neustavnost odloka - exceptio illegalis
Razlikovanje med zavezanci, ki v isti coni uporabljajo stavbna zemljišča za izvajanje trgovine z motornimi gorivi, in tistimi, ki zemljišče uporabljajo za drugo trgovsko dejavnost, mora biti sorazmerno in s tem razumno.
Vsak vpliv še ne pomeni prekomernega posega v pravni položaj lastnika. Zato je treba pri izdaji gradbenega dovoljenja upoštevati določbe predpisov, ki zagotavljajo, da vpliv gradnje na sosednja zemljišča ne bo prekomeren.
Po določbi 1. odstavka 213. člena ZUP se v izreku, ne pa (zgolj) v obrazložitvi, odloči o predmetu postopka in o vseh zahtevkih strank. Ker tožena stranka v izreku ni odločila o zahtevkih tožnika v zvezi s točkama F. in E. njegove vloge, je to bistvena kršitev določb postopka v smislu 7. točke 2. odstavka 237. člena ZUP.
Uredba o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ člen 4. Javni razpis za izbor operacij iz prednostne usmeritve „razvoj obmejnih območij s Hrvaško“ v okviru operativnega programa krepitve regionalnih razvojnih potencialov za obdobje 2007 do 2013, razvojne prioritete „razvoj regij“ točka 6.2.
Tožnik vlogi za sofinanciranje operacije ni priložil zahtevanega investicijskega programa, zato je tožena stranka odločila pravilno, ko je vlogo zavrnila.
mednarodna zaščita - subsidiarna oblika zaščite - enotni postopek mednarodne zaščite - tožbeni zahtevek - izrek odločbe - zatečen begunec
Po 34. členu ZMZ pristojni organ ugotavlja pogoje za priznanje mednarodne zaščite v enotnem oziroma sumarnem postopku, pri čemer najprej presoja pogoje za priznanje statusa begunca in šele, če ti niso izpolnjeni, pogoje za priznanje subsidiarne oblike zaščite.
V izreku izpodbijane odločbe ni bilo odločeno o posameznih zahtevkih, temveč v skladu z določilom 1. alinee 52. člena ZMZ o tožnikovi prošnji za mednarodno zaščito, vloženi skladno z določili 48. člena v povezavi s 119. členom ZMZ, ki ji je tožena stranka z izpodbijano odločbo ugodila.
Z določilom 69. člena ZMZ je zakonodajalec v pravni red RS uvedel institut zatečenih beguncev (beguncev sur place), ki se nanaša na spremenjene okoliščine, ki nastopijo naknadno, po tem ko je prosilec zapustil izvorno državo, in sicer te spremenjene okoliščine lahko nastopijo bodisi v izvorni državi ali pa gre za dogodke oziroma dejavnosti, pri katerih je sodeloval prosilec po zapustitvi izvorne države, ki bi lahko imele za prosilca ob vrnitvi takšne posledice, ki bi utemeljevale priznanje statusa begunca ali statusa subsidiarne zaščite, medtem ko je okoliščine, za katere tožnik napačno meni, da se nanašajo na pojem sur place, tožena stranka pri svoji odločitvi že upoštevala.
Uredba o odlaganju odpadkov na odlagališčih člen 31.
odlagališče odpadkov - novo odlagališče - obstoječe odlagališče - okoljevarstveno soglasje - pogoji za izdajo okoljevarstvenega soglasja - načrtovanje odlagališča - prostorsko načrtovanje odlagališča - pojem načrtovanja - razlaga predpisa
Prvi odstavek 31. člena Uredbe o odlaganju odpadkov na odlagališčih govori res o načrtovanju odlagališča, tretji odstavek pa o prostorskem načrtovanju odlagališča, vendar navedeno po presoji sodišča pomeni, da se pojem „načrtovanje“ v navedeni Uredbi uporablja v prvem odstavku kot splošen pojem, ki pomeni tako projektiranje kot tudi prostorsko načrtovanje, saj je le v drugem odstavku pojem načrtovanja nadomeščen s pojmom projektiranje.
kataster stavb - vpis stavbe v kataster stavb - stranka v postopku
V postopku so bila kršena pravila ZEN, saj tožniku kot lastniku stavbe, ki je funkcionalno povezana s stavbo, ki se je vpisala v register stavb, v postopku ni bilo omogočeno sodelovanje.
gradbeno dovoljenje - pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja - skladnost projekta s prostorskim aktom
Dovoljeni poseg ne odstopa od lokalnih urbanističnih in arhitekturnih značilnosti tako glede tlorisa objekta kot glede oblike in naklona strehe, zato je pravilna ugotovitev upravnega organa, da je sporna gradnja v skladu z določbami prostorsko ureditvenih pogojev.
ZUS-1 člen 2, 2/1, 36, 36/1, 36/1-3. Odlok o občinskih cestah v Občini Šentjur člen 45, 57, 57/1, 57/1-5.
ukrep komunalno-cestnega inšpektorja - odstranitev ovire - upravni spor - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - odločitev o pravici ali pravni koristi - zavrženje tožbe
Ne glede na to, da gre za traktor, ki je bil postavljen kot ovira na kategorizirano javno pot in je po izkazanih spisovnih podatkih last tožnice, z izdano odločbo ni bilo odločeno o tožničini pravici ali pravni koristi, glede na to, da je odločba izdana Krajevni skupnosti A., v okviru izvrševanja inšpekcijskega nadzora.