mednarodna zaščita - subsidiarna oblika zaščite - enotni postopek mednarodne zaščite - tožbeni zahtevek - izrek odločbe - zatečen begunec
Po 34. členu ZMZ pristojni organ ugotavlja pogoje za priznanje mednarodne zaščite v enotnem oziroma sumarnem postopku, pri čemer najprej presoja pogoje za priznanje statusa begunca in šele, če ti niso izpolnjeni, pogoje za priznanje subsidiarne oblike zaščite.
V izreku izpodbijane odločbe ni bilo odločeno o posameznih zahtevkih, temveč v skladu z določilom 1. alinee 52. člena ZMZ o tožnikovi prošnji za mednarodno zaščito, vloženi skladno z določili 48. člena v povezavi s 119. členom ZMZ, ki ji je tožena stranka z izpodbijano odločbo ugodila.
Z določilom 69. člena ZMZ je zakonodajalec v pravni red RS uvedel institut zatečenih beguncev (beguncev sur place), ki se nanaša na spremenjene okoliščine, ki nastopijo naknadno, po tem ko je prosilec zapustil izvorno državo, in sicer te spremenjene okoliščine lahko nastopijo bodisi v izvorni državi ali pa gre za dogodke oziroma dejavnosti, pri katerih je sodeloval prosilec po zapustitvi izvorne države, ki bi lahko imele za prosilca ob vrnitvi takšne posledice, ki bi utemeljevale priznanje statusa begunca ali statusa subsidiarne zaščite, medtem ko je okoliščine, za katere tožnik napačno meni, da se nanašajo na pojem sur place, tožena stranka pri svoji odločitvi že upoštevala.
gradbeno dovoljenje - legalizacija objekta - skupni deli stavbe - soglasje etažnih lastnikov
Ker gre za gradnjo, za katero je treba pridobiti gradbeno dovoljenje, je za njo po drugem odstavku 29. člena SZ-1 potrebno soglasje vseh etažnih lastnikov. Ni sporno, da tožnik takšnega soglasja nima, zato je odločitev, da se legalizacija balkonske niše zavrne, pravilna.
vojni invalid - zvišanje odstotka invalidnosti - mnenje zdravniške komisije - ocena dokazov - s strani tožnice predloženi dokazi
Upravna organa sta se v ponovljenem postopku oprla le na mnenje in izvid prvostopenjske oziroma drugostopenjske zdravniške komisije, ne da bi pri tem dejstva, pomembna za odločitev, ugotavljala tudi z drugimi dokazi, skladno z določbo drugega odstavka 164. člena ZUP. Z ničemer se nista opredelila do drugih nemedicinskih listin, predloženih s strani tožnice, med drugim, do potrdila NOO za Gorski Kotar, ki ga tožnica še posebej izpostavlja kot dokaz, da je v vojnem času poleg poškodbe zapestja roke utrpela tudi poškodbo hrbtenice.
odpis davčnega dolga - upravni spor - uveljavljanje svoje pravice ali pravne koristi - zavrženje tožbe
Tožnik je pri upravnem organu podal vlogo za odpis, delni odpis, odlog oziroma obročno plačilo davka, iz podatkov upravnega spisa pa izhaja, da je bilo njegovi prošnji glede na podano vlogo v celoti ugodeno. Ker po navedenem tožnik v tožbi ne uveljavlja kakšne svoje pravice ali pravne koristi, je sodišče tožbo zavrglo.
gradbeno dovoljenje - pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja - skladnost projekta s prostorskim aktom
Dovoljeni poseg ne odstopa od lokalnih urbanističnih in arhitekturnih značilnosti tako glede tlorisa objekta kot glede oblike in naklona strehe, zato je pravilna ugotovitev upravnega organa, da je sporna gradnja v skladu z določbami prostorsko ureditvenih pogojev.
ZMZ člen 51, 51/1, 51/1-1, 51/1-2, 55, 55/1, 55/1-5, 55/1-6.
mednarodna zaščita - omejitev gibanja prosilcu za azil - prosti preudarek - obrazložitev prostega preudarka - ugotavljanje istovetnosti - sum zavajanja in zlorabe postopka
Istovetnost tožnika ni več sporna, saj se v upravnem spisu nahaja fotokopija njegovega potnega lista.
Tožnik je bil dne 30. 8. 2011 nastanjen v Centru za tujce, kjer je šele dne 22. 9. 2011 izrazil namen vložitve prošnje za mednarodno zaščito v RS. Tako ni izrazil namena za vložitev prošnje v najkrajšem možnem času kljub temu, da je za to imel možnost, saj je bil od dne 29. 8. 2011 v stalnem stiku s policisti najprej na PP in nato ves čas v Centru za tujce.
Uredba o odlaganju odpadkov na odlagališčih člen 31.
odlagališče odpadkov - novo odlagališče - obstoječe odlagališče - okoljevarstveno soglasje - pogoji za izdajo okoljevarstvenega soglasja - načrtovanje odlagališča - prostorsko načrtovanje odlagališča - pojem načrtovanja - razlaga predpisa
Prvi odstavek 31. člena Uredbe o odlaganju odpadkov na odlagališčih govori res o načrtovanju odlagališča, tretji odstavek pa o prostorskem načrtovanju odlagališča, vendar navedeno po presoji sodišča pomeni, da se pojem „načrtovanje“ v navedeni Uredbi uporablja v prvem odstavku kot splošen pojem, ki pomeni tako projektiranje kot tudi prostorsko načrtovanje, saj je le v drugem odstavku pojem načrtovanja nadomeščen s pojmom projektiranje.
industrijska lastnina - blagovna znamka - registracija blagovne znamke - ugovor zoper registracijo znamke - relativni razlogi za zavrnitev znamke - podobnost med znakoma - celovita presoja podobnosti znamk
Upravni organ je po ugotovitvi, da izpodbijana znamka in prejšnje znamke tožeče stranke ščitijo enako blago (mleko) in podobno blago (mlečni izdelki), opravil še presojo podobnosti znakov izpodbijane in prejšnjih znamk tožeče stranke po načelu celovite presoje, po katerem se podobnost ocenjuje glede na znake v celoti, ob upoštevanju najbolj razlikovalnih elementov, če jih je mogoče določiti, pri čemer presoja podobnosti vključuje vizualno, fonetično in pomensko analizo, poudarek pa je predvsem na distinktivnih oziroma dominantnih delih znakov znamk.
Iz razpisa jasno izhaja, da se bodo v razpisnem postopku obravnavale samo pravočasne in popolne vloge ter da nepopolne vloge ne bodo uvrščene v izbirni postopek. Zato tožena stranka ni imela podlage, da bi tožečo stranko pozivala, naj vlogo dopolni z ustreznimi dokazili. Prav tako ne drži tožbena trditev, da formalistično obravnavanje vlog nasprotuje javnemu interesu. Stroga formalnost je namreč osnovna značilnost javnih razpisov kot posebne vrste postopkov izbire, ki pa ni sama sebi namen, ampak je namenjena prav zagotavljanju preglednosti postopkov in enakega obravnavanja kandidatov.
V obravnavanem primeru gre za postopek naknadnega preverjanja deklaracij po 78. členu CZS po uradni dolžnosti. Navedeno pomeni, da carinski organi po odobritvi prepustitve blaga, deklaracije lahko ponovno pregledajo, kar pomeni, da preverijo poslovne dokumente in podatke, ki se nanašajo na uvozne ali izvozne operacije v zvezi z zadevnim blagom ali na kasnejše trgovske posle z istim blagom, da se prepričajo v točnost navedb v deklaraciji.
odprava upravnega akta - vrnitev zadeve v ponovni postopek - upravni spor - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - zavrženje tožbe
Odločba drugostopenjskega organa, s katero je bilo pritožbi tožnice ugodeno ter je bila prvostopenjska odločba odpravljena in zadeva vrnjena organu prve stopnje v ponovni postopek in odločanje, ni akt, ki bi se lahko izpodbijal v upravnem sporu.
ZZRZI člen 62, 75. ZUP člen 214, 237, 237/2, 237/2-7.
zaposlovanje invalidov - kvotni sistem zaposlovanja invalidov - nagrada za preseganje kvote - vračilo nagrade - obrazložitev odločbe
Iz izpodbijane odločbe ni razvidno, na katerih dejanskih okoliščinah temelji zaključek, da število zaposlenih invalidov ni zadostno in da zato tožeča stranka kvote ne presega. Ob prebiranju odločbe je mogoče zgolj domnevati, da nekateri zaposleni, ki so prijavljeni v zavarovanje kot invalidi, ne izpolnjujejo predpisanih pogojev za status invalida po ZZRIZ. Nekaj več podatkov v tem pogledu vsebuje odgovor na tožbo, vendar tudi iz slednjega ni razvidno, kateri so ti zaposleni in zakaj pogojev ne izpolnjujejo. Iz odločbe torej ni razvidna dejanska podlaga za odločitev, posledično pa ni mogoče preizkusiti pravilnosti narejenega zaključka o dejanskem stanju in pravilnosti izpodbijane odločitve, kar pomeni bistveno kršitev pravil upravnega postopka.
carina - doplačilo dajatev - plačilo protidampinške dajatve - TARIC koda - nabava televizijskih aparatov - nabava DVD in CD aparatov
V obravnavani zadevi gre za naknadno preverjanje carinskih deklaracij po uradni dolžnosti po odobritvi prepustitve blaga v prost promet v smislu 78. člena CZS, katere namen je tudi pregled pravilne uvrstitve blaga v tarifno oznako KN in Taric kodo. Ugotovljeno je bilo, da je tožnik nepravilno uvrščal določene tehnične aparate v oznako Taric. S tem se je izognil dokazovanju njihovega porekla in s tem posledično dosegel neobračunavanje protidampingških dajatev.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - objektivni pogoj - verjetni izgled za uspeh - upravni spor - vložitev pritožbe zoper sodbo
Tožnik je za brezplačno pravno pomoč zaprosil v zvezi s pritožbami zoper sodbe, s katerimi so bile zavrnjene njegove tožbe zoper odločbe, s katerimi so bile zavrnjene njegove prošnje za dodelitev brezplačne pravne pomoči, organ za BPP pa je pravilno ocenil, da tožnik z vloženimi pritožbami ne more uspeti in mu pravilno pojasnil, da je po prvem odstavku 73. člena ZUS-1 pritožba zoper sodbo, ki jo izda upravno sodišče, dovoljena samo, če je sodišče samo ugotovilo drugačno dejansko stanje, kot ga je ugotovila tožena stranka in na tej podlagi spremenilo izpodbijani akt, ali če je sodišče odločilo na podlagi 66. člena ZUS-1 (odločanje o zakonitosti posamičnih aktov in dejanj, s katerimi organi posegajo v človekove pravice in temeljne svoboščine posameznika, če ni zagotovljeno drugo sodno varstvo).
ZNB člen 22, 22c, 22c/3. ZUP člen 9, 146, 194. ZZZDR člen 113.
obvezno cepljenje - opustitev cepljenja - strokovno mnenje komisije - seznanitev stranke s strokovnim mnenjem
Komisija za cepljenje se v svojem strokovnem mnenju ni opredelila do vseh tožničinih navedb v zvezi z zdravstvenim stanjem otroka, ki ima zdravstvene težave, zaradi katerih je tožnica tudi podala vlogo za opustitev cepljenja. Tako strokovno mnenje pa je v upravno pravnem smislu pomanjkljivo in ne more biti zadostna podlaga za izdajo upravne odločbe, v kateri se je organ dolžan opredeliti do vseh relevantnih navedb stranke. Z vsebino strokovnega mnenja Komisije za cepljenje pa je tudi potrebno starše otroka še pred izdajo upravne odločbe seznaniti in jim omogočiti, da se o njem izjavijo.
V skladu z določbo 113. člena Zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih izvršujeta roditeljsko pravico ter sta zakonita zastopnika oba starša otroka sporazumno, torej oče in mati mladoletnega otroka. Iz upravnih spisov pa ni razvidno, da bi bil s predmetnim upravnim postopkom seznanjen tudi oče mladoletnega otroka ter da mu bi bila kot roditelju in s tem zakonitemu zastopniku otroka dana možnost sodelovanja v upravnem postopku.
trošarina - trošarinski dolg - prisilna izterjava - izbris družbe iz sodnega registra - aktivni družbenik - odgovornost aktivnega družbenika
Na podlagi 8. odstavka 442. člena ZFPPIPP je uveljavljena zakonska domneva (presumptio iuris), da gre za aktivnega družbenika v primeru, če ima družbenik sam ali skupaj z osebami, ki so z njim ožje povezane, več kot 25% glasovalnih pravic.
vlaganja v javno telekomunikacijsko omrežje - vračilo vlaganj - višina vračila - exceptio illegalis
Ob upoštevanju tako 6. člena ZVVJTO kot tudi 4. člena istega zakona, ki določa način izračuna vračila, je toženka s 4. členom Pravilnika o postopkih vračanja v javno telekomunikacijsko omrežje dejanskim končnim upravičencem na območju Občine Žužemberk presegla okvir, ki ji ga nalaga zakon. Toženka je namreč v tem členu določila delež 40%, ki ji pripada zaradi vlaganj njene pravne prednice, pri čemer zneska oziroma deleža vlaganj ni v ničemer izkazala. Sodišče je zato o utemeljenosti tožbe odločilo brez upoštevanja z zakonom neskladnih členov Pravilnika in ugotovilo, da toženka v ZVVJTO ni imela podlage za izračun zneska vračila, kot izhaja iz izpodbijane odločbe, torej za zadržanje 40% sicer pravilno izračunanega zneska,ki pripada tožniku.
Pravilnik o postopkih za izvrševanja proračuna Republike Slovenije člen 226. ZOFVI člen 81.
javni razpis - sofinanciranje iz javnih sredstev - merila za ocenjevanje vlog - sofinanciranje otroške, mladinske in strokovne publikacije - pravni status izdajatelja revij
Zakonska podlaga obravnavanega javnega razpisa ni namenjena sofinanciranju delovanja društev in javnih zavodov na področju vzgoje in izobraževanja in izključitev gospodarskih subjektov. To pomeni, da tudi predmet obravnavanega javnega razpisa ni financiranje, ohranjanje ali spodbujanje delovanja društev in javnih zavodov, temveč subvencioniranje mladinske in strokovne periodike. Katera revija bo deležna subvencioniranja, pa je odvisno od izpolnjevanja vsebinskih kriterijev. Tudi iz skrbi za kakovostna gradiva za šolsko in obšolsko delo, ki naj bi izhajala iz ciljev vzgoje in izobraževanja, kot ga opredeljuje 2. člen ZOFVI, ne izhaja podlaga za omejevanje kroga izdajateljev revij, ki jih tožena stranka lahko sofinancira iz sredstev državnega proračuna. ZOFVI tako ni podlaga niti za zagotavljanje pluralizacije tovrstnih publikacij, še manj za zagotavljanje pluralizacije publikacij ne glede na kvaliteto. Ne nazadnje med merili za izbor prejemnikov sofinanciranja niti ni merila, ki bi bilo namenjeno pluralizaciji tovrstne publikacije.
Uredba o plačilih za ukrepe programa za razvoj podeželja za RS 2004 – 2006 za leto 2005 člen 13, 13/24. Uredba o plačilih za ukrepe programa razvoja podeželja 2004 – 2006 za leto 2006 člen 13, 13/29.
neposredna plačila v kmetijstvu - ukrep Programa razvoja podeželja - kmetijsko okoljski ukrepi - obveznost izobraževanja - kršitev obveznosti - znižanje plačila - vračilo sredstev
Tožniku so bila plačila za leto 2005 znižana za 20 % iz razloga neopravljenih obveznosti izobraževanja. V sedmem odstavku poglavja B „Kršitve in sankcije pri ukrepih SKOP-a“ pa je določeno, da kolikor se kršitev pogojev v letu 2006 nanaša na ukrep SKOP-a, pri katerem je bila kršitev ugotovljena že v letu 2005, se zahtevek za ta ukrep zavrne in obveznost prekine, upravičenec pa mora vrniti že izplačana plačila za izvajanje ukrepa SKOP-a. Vendar pa sodišče ugotavlja, da so bila tožniku plačila za izvajanje ukrepov SKOP-a tudi za leto 2006 znižana za 20 %. To pomeni, da njegov zahtevek za leto 2006 ni bil zavrnjen, niti v odločbi o izplačilih za leto 2006 ni bila ugotovljena dvakratna zaporedna kršitev. Iz tega pa sledi, da v obravnavanem primeru upravni organ sankcij ni stopnjeval, kot je predvideno v citiranih določbah, temveč je z izpodbijano odločbo izrekel najstrožjo sankcijo.