ZVet-1 člen 46, 46/1. Pravilnik o označevanju živali, veterinarskem spričevalu in napotnici, izjavi o prehranski varnosti, povratni informaciji ter izjavi prevoznika člen 9, 11. Pravilnik o odškodninah na področju veterinarstva člen 7.
odškodnina za zaklane živali in uničene surovine - pogoji za izplačilo odškodnine - ukrepi za preprečevanje in zatiranje bolezni
Tožnica kot imetnica s salmonelo okužene jate kokoši ni izvedla vseh predpisanih in odrejenih ukrepov za preprečevanje in zatiranje bolezni, saj za prevoz živali v klavnico ni pridobila veterinarske napotnice, v izjavi o prehranski varnosti ni navedla, da je bila v jati odkrita salmonela, zakol živali pa tudi ni bil izveden v navzočnosti uradnega veterinarja. Zato tožnica ni upravičena do izplačila odškodnine za zaklane živali in za uničene surovine.
inšpekcijski ukrep - ukrep veterinarskega inšpektorja - nevaren pes - ugriz psa - vpis v Centralni register psov - ugotavljanje dejanskega stanja - prosta presoja dokazov
Upravni organ je na podlagi zbranih dokazil v postopku, upoštevaje načelo proste presoje dokazov, pravilno ocenil, da je oškodovanko ugriznil tožničin pes.
upravni spor - predhodni preizkus tožbe - res iudicata - rok za vložitev tožbe - zavrženje tožbe
Glede na to, da je bilo o zadevi, četudi gre za drugačen procesno pravni institut (ugovor obravnavan kot predlog za obnovo postopka), kot ga sedaj uveljavlja tožeča stranka (ugovor obravnavan kot tožba), že pravnomočno odločeno (presojena ista odločba tožene stranke), je sodišče tožbo kot nedovoljeno zavrglo.
ukrep veterinarskega inšpektorja - ugriz psa - nevaren pes - označba psa za nevarnega - fizično varstvo nevarnega psa - skrbnik živali
Na status nevarnega psa nima vpliva niti šolanje, niti intenzivnost ugriza in s tem teža nastale poškodbe, ki naj bi se v obravnavanem primeru kazala kot sled poškodbe.
Po drugem odstavku 12. člena ZZZiv morajo skrbniki nevarnih psov zagotoviti fizično varstvo psov na enega izmed načinov, naštetih v nadaljevanju te določbe zakona. Skrbnik živali odgovarja tudi za delo in ravnanje oskrbovalcev svojih živali ali živali, ki jih ima v oskrbi.
Ne glede na dejstvo, da gre v primerih javnih razpisov za poseben postopek in za posebno ocenjevanje, je mogoča presoja, da gre za strokovno ocenjevanje komisije (ta je morala voditi zapisnik, ki je spisovno izkazan) in da je kljub specifičnosti tega postopka, izpodbijana odločba obrazložena v tolikšnem obsegu, da jo je mogoče preizkusiti.
Tožbeni ugovori, ki se nanašajo na očitno diskriminacijo starejših veterinarjev z več delovnimi izkušnjami, nimajo pravne podlage in so neutemeljeni, glede na to, da VIII/6 točke javnega razpisa izrecno določa, da se pri vrednotenju tega merila upošteva skupno povprečje vseh zaposlenih veterinarjev, kar je, kot navaja sicer tožena stranka v odgovoru na tožbo, v skladu z naravo dela, to je fizičnim delom, ki ga lažje opravljajo mlajši veterinarji, v hkratni povezavi z delovnimi izkušnjami in strokovnostjo starejših veterinarjev.
ugriz psa - nevaren pes - vpis v Centralni register psov - pogoji za vpis v register - načelo zaslišanja stranke
Sodišče se ne strinja s tožnikovim stališčem, da mu ni bila dana možnost sodelovanja v postopku, s čimer naj bi bilo kršeno ustavno načelo enakega varstva pravic, saj je bil k sodelovanju v postopku izrecno pozvan z dopisom, po prejemu katerega je tudi podal pisno izjavo.
Sodišče je v predhodnem postopku že odpravilo sklep o dovolitvi obnove postopka. Taka odločitev sodišča, ki je že postala pravnomočna, v obravnavani zadevi pomeni, da za odločanje o obnovi postopka na podlagi določbe 270. člena ZUP ni več podane procesne predpostavke za „ponovno“ odločanje. To nadalje pomeni, da je v tem upravnem sporu izpodbijana odločba (o dodelitvi koncesije) nezakonita že iz tega razloga in jo je bilo treba iz tega razloga tudi odpraviti. Sodišče je namreč pri svojem odločanju dolžno ves čas postopka paziti na zakonitost izpodbijanega akta, torej na njegovo zakonitost tudi v času izdaje sodbe, kar seveda pomeni, da v primeru, ko je odpadla pravna podlaga za obnovo postopka, ni dolžno, niti ne more presojati zakonitosti izpodbijane odločbe v času njene izdaje.
Uredba o mreži javne veterinarske službe in izvajalcev nalog odobrenih veterinarjev je VURS dala pooblastila, da sama ovrednoti posamezno prednostno merilo in ji je zato treba dopustiti pri tem prosto presojo.
Koncesionar mora izpolnjevati pogoje za opravljanje dejavnosti ob prijavi in v trenutku, ko je izbran za koncesionarja in ne šele, ko bo začel z opravljanjem dejavnosti.
ugriz psa - nevaren pes - vpis v Centralni register psov - pogoji za vpis v register
Ker je za vpis v Centralni register psov odločilno le dejstvo, da je pes ugriznil človeka ali žival, za odločitev v zadevi ni pomembno vprašanje, ali bi oškodovanka lahko kakorkoli preprečila ugriz tožnikovega psa, ki se je v naravi očitno gibal prosto in nenadzorovano.
Uredba (ES) št. 178/2002 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 28. januarja 2002 o določitvi splošnih načel in zahtevah živilske zakonodaje, ustanovitvi Evropske agencije za varnost hrane in postopkih, ki zadevajo varnost hrane člen 18.
inšpekcijski postopek - ukrep veterinarskega inšpektorja - pregled predpakiranega svežega mesa in mesnih izdelkov - sledljivost živil
V zakonodaji EU, ki je zavezujoča tudi v RS, sledljivost pomeni možnost sledenja živilom, krmi, živalim, namenjenim izdelavi hrane ali snovem, ki bodo uporabljene za hrano v vseh stopnjah pridelave, predelave in distribucije. Sledljivost je način, kako se spopadati z mogočimi nevarnostmi, ki se lahko pojavijo v zvezi s hrano in evropskim državam zagotoviti, da lahko varno uživajo vsa živila. Poleg tega sledljivost omogoča, da se živila namensko umaknejo in da je javnost natančno obveščena tako, da se preprečijo motnje trgovanja. Če organi ali nosilci živilske dejavnosti ugotovijo nevarnost, morajo imeti možnost, da ugotovijo od kje živilo izvira, da živilo takoj izločijo in preprečijo, da bi onesnaženi izdelek dobil potrošnik.
Uredba (ES) št. 178/2002 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 28. januarja 2002 o določitvi splošnih načel in zahtevah živilske zakonodaje, ustanovitvi Evropske agencije za varnost hrane in postopkih, ki zadevajo varnost hrane člen 14, 18.
Navodila za sledljivost živil v trgovini niso obvezen pravni vir, vendar pa mora organ prve stopnje kot ožji strokovnjak na tem področju natančno obrazložiti, zakaj v konkretnem primeru veljajo določeni (višji) standardi in na kakšni pravni osnovi.
koncesije - javni razpis - podelitev koncesije za izvajanje veterinarske dejavnosti - kriteriji za izbiro koncesionarja - izpodbijanje razpisnih pogojev
Morebitno nezakonitost razpisnih pogojev je možno uveljavljati v okviru pravnih sredstev zoper odločbo o izbiri koncesionarja. Razpis je eno od procesnih dejanj oz. akt, izdan v postopku izdaje dokončne odločbe o izbiri koncesionarja. Sodišče v okviru preizkusa izpodbijane odločbe hkrati preizkusi pravilnost in zakonitost celotnega postopka, vključno z javnim razpisom in njegovimi pogoji.
ZVet-1 člen 66. Uredba o mreži javne veterinarske službe in izvajalcev nalog odobrenih veterinarjev člen 3. Javni razpis za podelitev koncesije glede zagotavljanja najmanjšega obsega zdravstvenega varstva živali na območju Republike Slovenije točka II.
ZVet-1 člen 66. Uredba o mreži javne veterinarske službe in izvajalcev nalog odobrenih veterinarjev člen 3. Javni razpis za podelitev koncesije glede zagotavljanja najmanjšega obsega zdravstvenega varstva živali na območju Republike Slovenije točka VI, VII, VIII.
koncesija - javni razpis - javna veterinarska služba - merila za izbor koncesionarja - izpodbijanje določb javnega razpisa
Določbe Javnega razpisa za podelitev koncesije glede zagotavljanja najmanjšega obsega zdravstvenega varstva živali na območju Republike Slovenije so po presoji sodišča v celoti utemeljene na določbah Uredbe o mreži javne veterinarske službe in izvajalcev nalog odobrenih veterinarjev in so v skladu s pooblastili VURS iz omenjene uredbe.
Ker je v konkretnem primeru tožnik za isto območje, na katerem je bil drugi prijavitelj zavrnjen, koncesijo pridobil, si po mnenju sodišča ne more izboljšati svojega pravnega položaja s tem, da bi sodišče odpravilo izpodbijani del odločbe, s katerim je bila na tem območju prošnja drugega prijavitelja zavrnjena. Četudi bi bilo o zavrnitvi drugega prijavitelja odločeno s posebno odločbo, to še vedno ne bi spremenilo dejstva, da je za isto območje tožnik pridobil koncesijo.
ugriz psa - nevaren pes - označba psa za nevarnega v centralnem registru psov - načelo zaslišanja stranke - javna listina
Zdravniško potrdilo je, kot smiselno izhaja iz razlogov odločbe o pritožbi, tisto, ki ob neskladnih izjavah tožnika in poškodovanke, predstavlja ključen dokaz o ugrizu psa. Z njim tožnik ni bil seznanjen in se zato o njem tudi ni mogel izjaviti. Dejstvo, da gre za javno listino, organa ne odvezuje dolžnosti, da stranko seznani z njeno vsebino. Zakon namreč dopušča dokazovanje, da so v javni listini dejstva neresnično potrjena.
ZVet-1 člen 66, 66/1. Uredba o mreži javne veterinarske službe in izvajalcev nalog odobrenih veterinarjev člen 3.
veterinarska služba javni razpis za izbiro koncesionarja - podelitev koncesije - razpisni pogoji - pokritost večjega območja - kadrovski pogoj
Tožeča stranka ne more naknadno izpodbijati pogojev razpisa, v kolikor je javni razpis v skladu z veljavno zakonodajo. Predmetni razpis je izveden skladno s pogoji in merili, kot jih določa Uredba o mreži veterinarske službe in izvajalcev nalog odobrenih veterinarjev, zato je bil postopek izbire koncesionarja po oceni sodišča pravilen in zakonit.