• Najdi
  • <<
  • <
  • 25
  • od 30
  • >
  • >>
  • 481.
    sodba U 210/2005
    22.9.2006
    UN0020163
    ZDavP člen 45, 45/2.
    prisilna izterjava - carina
    Pri odločanju o odlogu prisilne izterjave, v skladu s 45. členom ZDavP, pristojni upravni organ ugotavlja upravičenost vloge in v ta namen ocenjuje pritožbo stranke zoper odločbo oziroma zoper sklep o prisilni izterjavi. Iz tega izhaja, da je pogoj za odločitev o odložitvi prisilne izterjave ocena upravičenosti pritožbe, za katero pa zadošča stopnja verjetnosti in ne stopnja gotovosti, ki je sicer potrebna pri odločanju o sami stvari.

     
  • 482.
    sodba U 207/2005
    22.9.2006
    UN0020165
    ZDavP člen 47. ZUP člen 213, 213/6, 213, 213/6.
    carina - zastaranje - ustavitev postopka
    Iz izreka ni razvidno, v kolikšnem delu se terjatve zaprejo oziroma kolikšen del dolgovanega zneska je bil izterjan pred potekom zastaralnega roka, tak izrek pa je nedoločen in nepopoln. Ker pa ne iz odločbe ne iz podatkov upravnih spisov ni razvidno, kdaj je absolutno zastaranje nastopilo, je v obravnavani zadevi ostalo tudi dejansko stanje v bistvenih okoliščinah nepopolno ugotovljeno.

     
  • 483.
    sodba U 1585/2003
    18.9.2006
    UL0001926
    CZ člen 62, 62/2, 50, 50/2-2, 52. Uredba za izvajanje carinskega zakona člen 143, 143.
    naknadni obračun carinskega dolga - carina
    Uveljavljanje drugih ugodnosti namesto tistih, ki so zahtevane s carinsko deklaracijo, pomeni spremembo deklaracije, spremembe pa ni več mogoče dovoliti po tem, ko je carinski organ ugotovil, da so podatki, ki jih deklarant želi spremeniti, netočni (2. točka 2. odstavka 50. člena CZ). To, da je carinski organ sprejel nepopolno carinsko deklaracijo, še ne pomeni njegove obveznosti, da bi moral ob sprejemu tako deklaracijo vsebinsko preveriti. Za nepopolno carinsko deklaracijo velja, da se ugotavlja, ali so izpolnjeni pogoji za priznanje ugodnosti v fazi preverjanja carinske deklaracije, ki zajema pregled dokumentov ali pregled blaga ali obojega, delno ali v celoti. Glede na določbo 2. odstavka 52. člena CZ pa preverjanje carinske deklaracije ni obligatorno. Pogoje, pod katerimi se lahko sprejme nepopolna carinska deklaracija, določa tudi 143. člen Uredbe o izvajanju carinskega zakona, iz katerega pa ne izhaja obveznost preverjanja take deklaracije po vsebini.

     
  • 484.
    sodba U 2353/2004
    28.8.2006
    UL0001893
    CZ (1976) člen 29, 29/1, 29/1-14.
    oprema za merjenje emisijskih koncentracij - oprostitev plačila carine
    Sodišče se strinja z zaključkom carinskega organa, da uvožena oprema po obravnavani deklaraciji ne vpliva neposredno na okolje, ker služi kot pripomoček za izvajanje drugih aktivnosti s strani usposobljene osebe, ki sicer neposredno vplivajo na varstvo okolja. V skladu z ustaljeno sodno prakso se neposreden učinek določene opreme za varstvo okolja od posrednega učinka razlikuje ravno po tem, da uporaba opreme, ki neposredno vpliva na varstvo okolja, že sama pozitivno vpliva na varstvo okolja. Takšnih učinkov pa samo merjenje emisijskih koncentracij določenih plinov v izhodnem dimniku incineratorja nima.

     
  • 485.
    sodba U 2310/2004
    12.6.2006
    UL0001884
    CZ člen 154/1, 155, 155/2, 153, 153/5, 154.
    carinska deklaracija - carinska vrednost blaga - carina
    CZ carinskim organom ne daje podlage za naložitev obveznosti vložitve nove ECL v isti zadevi, kot tudi ne za sprejem nove ECL, če jo predloži (v lastnem interesu) deklarant sam. Procesna situacija, na katero opozarjata tožeči stranki, je po navedenem posledica neupravičene predložitve in neutemeljenega sprejema in potrditve nove ECL v isti zadevi. Ker pri svoji odločitvi prvostopni organ ni upošteval v isti zadevi napačno in v korist tožeče stranke sprejete nove carinske deklaracije, izpolnjene skladno z ugotovitvami preveritve kot podlage za obračun uvoznih dajatev ter sprostitev vozila v prost promet, ki po določbi 2. odstavka 155. člena CZ predstavlja izvršilni naslov, je tožena stranka utemeljeno in v korist tožečih strank v 1. točki izreka izpodbijane odločbe s spremembo prvostopne odločbe odpravila dvojnost izvršilnih naslovov tako, da je z določitvijo roka za plačilo z odločbo ugotovljenega carinskega dolga skladno s 5. odstavkom 153. člena CZ tudi obveznost plačila z odločbo ugotovljenega dolga vezala na carinsko deklaracijo.

     
  • 486.
    sodba U 464/2004
    5.6.2006
    UL0001879
    CZ člen 44, 175a, 44, 175a, 44, 175a, 44, 175a.
    odvzem blaga - carina
    Postopek na podlagi 1. odstavka 175.a člena CZ je tudi po presoji sodišča specifičen, saj ne gre za običajno carinjenje, v katerem carinski organi glede carinsko dovoljene rabe ali uporabe blaga ne morejo postopati v skladu z načelom nediskriminatornosti (44. člen CZ), pač pa gre za odkup blaga, ki je odvzeto zaradi storitve prekrška. Zakon zahteva, da storilec prekrška oziroma lastnik blaga, za katerega ni nujno, da je bil pri carinskem prekršku sploh udeležen, carinsko blago ponovno odkupi od carinskega organa in ga sprosti v prost promet, zato prosilcu ne daje možnosti, da bi izbiral med vsemi carinsko dovoljenimi rabami oziroma uporabami v skladu z načelom nediskriminatornosti, ampak zahteva, da se izvede točno določen postopek sprostitve v prost promet.

     
  • 487.
    sodba U 2204/2004
    29.5.2006
    UL0001881
    URS člen 22, 22. CZ člen 154, 154/1. ZUP člen 189/2, 9, 154, 189, 189/2, 9, 154, 189.
    ustna obravnava - carina - uvrstitev blaga po nomenklaturi carinske tarife - načelo zaslišanja stranke
    Z ustno obravnavo se sicer res najustrezneje uresničuje načelo zaslišanja stranke iz 9. člena tega zakona, vendar kršitev pravila o obveznosti ustne obravnave sama po sebi v zakonu ni opredeljena kot bistvena kršitev pravil postopka. Če stranki ni bila dana možnost udeležbe, bodisi da v postopek sploh ni bila vključena, bodisi da ni imela možnosti izjaviti se o dejstvih in okoliščinah, pomembnih za odločitev, gre za kršitev načela zaslišanja strank, ki obenem predstavlja tudi kršitev pravice do enakega varstva pravic, vendar v obravnavani zadevi za takšen položaj ne gre. Generalni carinski urad po samem zakonu opravlja naloge, za katere je potrebno strokovno znanje, torej ima zaradi razpolaganja s specialnimi znanji zakonsko pooblastilo za dajanje strokovnih mnenj. To ne pomeni, da stranka nima pravice predložiti izsledkov svojega izvedenca oziroma predlagati izvedbe dokaza z izvedencem, vendar uradna oseba, ki vodi postopek, odloči o tem, ali je določeno dejstvo treba ugotoviti z izvedencem.

     
  • 488.
    sodba U 1756/2004
    29.5.2006
    UL0001913
    CZ člen 158, 158/3, 158/3, 158, 158, 158/3.
    oprostitev plačila - carinski dolg - carina
    Po ugotovitvi, da so podatki v sporni carinski deklaraciji usklajeni s podatki iz listin, ki so bili deklaraciji priloženi v času njenega sprejema, in da je bilo blago ocarinjeno in prepuščeno deklarantu dne 14. 9. 2001, ni podlage za spremembo podatkov o vrednosti in količini blaga, sproščenega v prost promet po sporni carinski deklaraciji, in s tem za delni odpust carinskega dolga.

     
  • 489.
    sodba U 63/2004
    22.5.2006
    UL0002164
    CZ člen 154, 158, 158/2. Uredba za izvajanje carinskega zakona člen 670. ZDavP člen 95, 95/3, 95/4.
    carina - vračilo plačanih uvoznih dajatev po uradni dolžnosti - vračilo zamudnih obresti
    V obravnavanem primeru je sporno, ali je tožena stranka pri povrnitvi plačanega carinskega dolga

    po uradni dolžnosti dolžna plačati tudi obresti za plačan carinski dolg. Ker je za plačilo obresti za

    plačan carinski dolg treba po 2. odstavku 158. člena CZ vložiti zahtevek za povračilo plačane carine

    in ker gre za izjemo, je to določbo po mnenju sodišča razlagati restriktivno, kar pomeni, da

    se o plačilu obresti odloča le v primeru, kadar je vložen zahtevek za povračilo carinskega dolga in

    ob pogoju velike malomarnosti carinskega organa.
  • 490.
    sodba U 1218/2003
    22.5.2006
    UL0001754
    CZ člen 162, 162/1-3.
    plačilo carinske dajatve
    Sam CZ roka za dodatno opremljanje gasilskih in drugih reševalnih vozil ne določa. Stališče tožene stranke, da 2. odstavek 69. člena Uredbe določa prekluzivni materialni rok, kar pomeni, da zamuda tega roka pomeni tudi izgubo pravice, ni pravilno. Pravico do oprostitev plačila carine določa CZ, in le zakon bi lahko določil prekluzivni materialni rok, v katerem bi carinski zavezanec to pravico izgubil. Po mnenju sodišča rok treh mesecev, določen v 69. členu Uredbe ni prekluziven, kar pomeni, da bi morala tožena stranka oziroma že njen prvostopni organ presojati, glede na v obravnavani zadevi pravočasno vloženo zahtevo za podaljšanje tega roka, ali je zahteva utemeljena.

     
  • 491.
    sodba U 705/2004
    15.5.2006
    UL0002172
    CZ člen 62, 154. ZDDV člen 25, 25/1-25. Uredba za izvajanje carinskega zakona (1999) člen 6, 10. Pravilnik o izvajanju Zakona o davku na dodano vrednost (1999) člen 41.
    carina - naknaden obračun carinskega dolga - uvrstitev blaga v KNCT - zavezujoča informacija
    V postopku naknadnega preverjanja carinske deklaracije po 62. členu CZ, ki daje carinskim organom pooblastilo, da po prepustitvi blaga deklarantu preverijo carinske deklaracije, je carinski

    organ ugotovil, da gre za netočnost deklariranja medicinskih pripomočkov. Tudi po mnenju sodišča ima tožena stranka prav, ko utemeljuje, da je pri uvrščanju blaga v carinsko tarifo treba upoštevati

    temeljna pravila za uvrščanju blaga v KNCT ter splošne in dodatne opombe. Iz računa tujega dobavitelja nedvomno izhaja, da vsebuje tudi dihalne sisteme za anestezijo, ki ne sodijo v

    deklarirano tarifno oznako 90 19 2000 KNCT, pri tem pa je pravno irelevantno, kakšno oznako je tožnik predlagal v zahtevi za izdajo zavezujoče informacije, saj to ni predmet tega spora.
  • 492.
    sodba U 1881/2004
    8.5.2006
    UL0001880
    CZ člen 62. Uredba za izvajanje Carinskega zakona člen 656.
    povračilo carinskega dolga - carina
    Povračila in naknadna predložitev dokazil za preferencialno obravnavo so možna samo v primeru, da se predloženo potrdilo o preferencialnem poreklu blaga dejansko nanaša na zadevno uvoženo blago in da so izpolnjeni pogoji za sprejem predloženega potrdila ter da so izpolnjeni vsi ostali pogoji za preferencialno obravnavo blaga.

     
  • 493.
    sodba U 867/2003
    10.4.2006
    UL0001749
    CZ člen 3, 108a.
    carina - plačilo carinske dajatve
    Za izvedbo postopka po navedeni konvenciji bi moral tožnik 4. 5. 2002 namesto tega, da je vložil ECL, carinskim organom predložiti zvezek ATA, ki se šteje kot vložitev zahtevka za odobritev začasnega uvoza, sprejem tega zvezka s strani carinskega organa pa se šteje kot dovoljenje za uporabo postopka začasnega uvoza blaga (362. člen UICZ). Kolikor bi tožnik postopal po navedenem členu, bi lahko uveljavljal ugodnosti po navedeni konvenciji. Ker pa se carinski postopki začnejo na zahtevo stranke, pri čemer vložena deklaracija pomeni vlogo, na podlagi katere carinski organ uvede postopek, je tudi po presoji sodišča tožena stranka, pred njo pa prvostopni organ, ravnal pravilno, ko je na podlagi zahteve tožnika (vloženi ECL) uvedel postopek po 108.a členu CZ, saj je uvedbo takega postopka tožnik izrecno zahteval, za izvedbo tega postopka pa si je pridobil tudi dovoljenje z dne 30. 4. 2002.

     
  • 494.
    sodba U 2207/2004
    10.4.2006
    UL0002179
    CZ člen 146, 146/1-b, 161, 161/1-8, 166, 166/1. Uredba o uveljavljanju pravice do carinske oprostitve člen 34, 34/3, 35, 35/2, 37, 37/3, 38, 38/2.
    carina - carinska oprostitev - invalid - zloraba pravice do carinske oprostitve
    Upoštevati je treba, da je način neposredne uporabe avta odvisen od vsakega posameznega invalida,

    ki je upravičen do oprostitve.
  • 495.
    sodba U 2362/2004
    3.4.2006
    UL0001765
    CZ člen 23, 52, 154. Uredba za izvajanje carinskega zakona člen 62, 62.
    naknadno preverjanje carinske deklaracije
    Prvostopni carinski organ imel podlago za izdajo odločbe v določbah 23. člena CZ ter 62. člena UICZ, potem ko je na podlagi 52. člena CZ po preverjanju deklaracije o zadevi odločil takoj po opravljeni preveritvi, ker so se rezultati preveritve razlikovali od podatkov carinske deklaracije in je o tem izdal odločbo (1. odstavek 154. člena CZ).

     
  • 496.
    sklep U 1184/2003
    6.3.2006
    UL0002174
    ZUS člen 4, 4/1, 34, 34/1-4.
    carina - uvozne kvote - upravni spor - pravni interes
    Glede na Uredbo so carinske kvote morale biti realizirane v tistem obdobju, za katerega so se

    dodelile, zato prenos kvot v naslednje časovno obdobje ni bil mogoč. Posledično to pomeni, da tudi

    če bi bilo zahtevi tožeče stranke ugodeno, se carinske kvote v ponovnem postopku ne bi mogle

    izvršiti in potemtakem tožeča stranka morebitnih dodatnih kvot na račun kvot iz leta 2003, po letu

    2003 ne more realizirati, zato si svojega pravnega položaja z naturalno restitucijo ne more izboljšati.

    Zato po mnenju sodišča tožeča stranka ne izkazuje več pravnega interesa za vložitev tožbe v

    upravnem sporu, ZUS pa tudi ne daje pravne podlage za izdajo ugotovitvene sodbe v upravnem

    sporu.
  • 497.
    sodba U 916/2006
    27.2.2006
    UL0002487
    CZ člen 146/1, 154, 154/1, 59, 143, 146.
    naknadni obračun uvoznih dajatev - preferencialna obravnava blaga - nastanek carinskega dolga - carina
    V obravnavanem primeru je bilo ugotovljeno, da določeno blago iz zadevne ECL ne izpolnjuje pogojev za preferencialno obravnavo, saj deklarant ob prijavljanju podatkov ni upošteval omejitev o preferencialnem poreklu blaga, navedenih v izjavi pooblaščenega izvoznika, podanih na fakturi, in sicer da za omenjeno blago ne velja preferencialna obravnava v smislu b) točke 1. odstavka 16. člena Odloka o preferencialnih pravilih, ki se v letu 2001 uporabljajo za izvajanje Uredbe o izvajanju Srednjeevropskega sporazuma CEFTA. Zato je tudi po mnenju sodišča podan razlog za nastanek carinskega dolga zaradi neizpolnjevanja dolžnosti po točki b) 1. odstavka 146. člena CZ. Po presoji sodišča v obravnavanem primeru tudi ne gre za napako carinskega organa v smislu a) točke 5. odstavka 154. člena CZ. Kolikor tožnik ob prijavljanju podatkov v obravnavani deklaraciji sam ni upošteval omejitev o preferencialnem poreklu blaga, navedenih v izjavah pooblaščenega izvoznika na fakturah, ni mogoče reči, da carinski dolžnik ni mogel opaziti, da je napačno deklariral in da je torej ravnal v dobri veri. Deklarant pa mora po 47. a členu CZ zagotoviti med drugim točnost podatkov, ki jih navaja v carinski deklaraciji.

     
  • 498.
    sodba U 466/2003
    23.2.2006
    UN0020135
    CZ člen 158, 50, 50/2, 62, 158, 50, 50/2, 62, 158, 50, 50/2, 62.
    naknadno preverjanje carinske deklaracije
    Carinska deklaracija je pravilna in zato ni podlage za ukrepanje carinskih organov v smislu odprave napak oziroma nepravilnosti, ugotovljenih pri naknadnem preverjanju deklaracije na podlagi 62. člena CZ, in posledično tudi ne za odpust oziroma znižanje carinskega dolga, kar predlaga tožeča stranka v svoji vlogi. Tožeča stranka tako nima prav, ko meni, da že sama določba 62. člena predstavlja podlago za spremembo podatkov v carinski deklaraciji.

     
  • 499.
    sodba U 126/2004
    20.2.2006
    UL0001812
    ZPPSL člen 144, 144. CZ člen 49, 50.
    carina
    V primeru, ko je terjatev v stečajnem postopku delno prerekana, je tožena stranka pri izdaji odločbe izrecno vezana z določbo 144. člena ZPPSL, po kateri stečajni senat s sklepom napoti upnika, čigar terjatev je prerekana, da v 15 dneh od dneva vročitve sklepa začne postopek pred sodiščem ali drugim organom za ugotovitev prerekane terjatve. Glede na navedeno je tožena stranka pravilno izdala ugotovitveno odločbo v zvezi z višino carinskega dolga.

     
  • 500.
    sodba U 1/2004
    17.2.2006
    UN0020132
    Carinski zakon člen 30b, 30b.
    tuja vlaganja
    Ni mogoče slediti ugovoru tožeče stranke, da je v zadevi šlo le za registracijo tuje vloge v sodnem registru, temveč se ugotovljene okoliščine o spremembi statusa tuje vloge v vlogo domačega vlagatelja štejejo za kršitev določb 30.b člena CZ/76, katerega določbe pa se še uporabljajo, ker se carina in druge davščine na podlagi 4. odstavka 30.b člena obračunajo po predpisih, na dan izdaje odločbe o plačilu carine. S prehodom vložka tujega vlagatelja na domača družbenika pred potekom petih let od dneva vložitve vloge tuje osebe, so se stekli pogoji za obračun carinskih dajatev.

     
  • <<
  • <
  • 25
  • od 30
  • >
  • >>