volitve članov občinskega sveta - lista kandidatov - pooblastilo za sklic kandidacijskega zbora - formalno pomanjkljiva vloga
Občinska volilna komisija v postopku potrjevanja kandidatur preveri, ali so bili kandidati določeni v postopku, ki ga za določanje kandidatov vnaprej predvidijo stranke.
lokalne volitve - volitve v občinski svet - določitev kandidatnih list - odprava pomanjkljivosti kandidatne liste
Na kandidacijskem zboru stranke je bilo prisotnih manj članov, kot jih je stranka predlagala za izvolitev v občinski svet, kar je v nasprotju s statutom stranke. Ta pomanjkljivost pa je po presoji sodišča take narave, da je ni mogoče odpraviti po določbi drugega odstavka 56. člena ZLV.
lokalne volitve - določitev kandidature - sodelovanje članov stranke s stalnim prebivališčem v občini - število članov
Določba 51. člena Zakona o lokalnih volitvah govori o članih stranke, torej v množinski obliki, kar v slovenskem jeziku pomeni, da morajo sodelovati pri določanju kandidature najmanj trije člani stranke s stalnim prebivališčem v zadevni občini.
lokalne volitve - volitve v občinski svet - določitev kandidature - aktivna legitimacija za pritožbo
Glede na to, da 51. člen ZLV govori o članih stranke, torej o množinski obliki, kar v slovenskem jeziku pomeni, da morajo sodelovati pri določanju kandidature najmanj trije člani stranke s stalnim prebivališčem v zadevni občini, v obravnavanem primeru pa je sodeloval samo en član s stalnim prebivališčem v tej občini, je po presoji sodišča zavrnitev kandidature pravilna.
volitve članov občinskega sveta - lista kandidatov - zapisnik o določitvi list kandidatov - formalno pomanjkljiva vloga
Glede zapisnika politične stranke o določitvi kandidatov oziroma list kandidatov, iz katerega ne izhaja, da so bili kandidati določeni s tajnim glasovanjem, ni mogoče šteti, da gre za formalno pomanjkljivost, ki bi jo bilo mogoče naknadno odpraviti.
lokalne volitve - volitve v občinski svet - določitev kandidatnih list
Kandidatura oz. kandidatna lista ne more biti določena brez sodelovanja članov stranke, ki imajo volilno pravico in prebivališče v občini, za katero se sestavlja kandidatura.
ZRLI člen 16c, 47, 47/3, 47a, 47a/1. Odlok o prostorskih ureditvenih pogojih za območja urejanja v mestnem središču člen 33, 33-1, 40.
referendum - razpis referenduma - neskladnost pobude za vložitev zahteve za razpis referenduma
Zgolj zato, ker je v postavljenem referendumskem vprašanju vsebovana beseda „predlog“ (ki je sicer res odveč), ne gre za nejasnost postavljenega vprašanja.
odprava odločbe po nadzorstveni pravici - odločba, izdana brez soglasja pristojnega organa - izvolitev v naziv izredni profesor
V predmetni zadevi je soglasje Senata univerze pred prvo izvolitvijo v naziv izredni profesor predpisano tako v 56. členu ZViS kot Statutu. Ker je senat članice odločil brez zahtevanega soglasja, je njegova odločitev obremenjena z napako, ki jo je po 3. točki prvega odstavka 274. člena ZUP mogoče sanirati z odpravo odločbe po nadzorstveni pravici.
Ker je tožnik vložil tožbo, preden se je osem dnevni rok za odločitev o njegovi pobudi iztekel ter preden je vložil zahtevo za odločitev v nadaljnjih sedmih dneh, je bila tožba zaradi molka župana vložena prezgodaj.
ZRLI člen 16c. Statut Mestne občine Ljubljana (uradno prečiščeno besedilo) (2007) člen 68, 71, 71/1, 71/4.
referendum - zahteva za razpis referenduma - predmet referendumskega odločanja - obvezna razlaga predpisa - občinski odlok - pomanjkljivost, ki se lahko popravi ob pozivu na odpravo neskladnosti
Tudi obvezna razlaga predpisa je lahko predmet referendumskega odločanja, saj je obvezna razlaga predpisa za naslovnike pravne norme obvezna, torej zavezujoča. Obvezna razlaga občinskega odloka je prav tako obvezna za naslovnike pravne norme, kot tudi obvezna razlaga zakona, ki jo sprejme državni zbor. Iz navedenega razloga je predmet referenduma lahko tudi obvezna razlaga odloka.
Referendumsko vprašanje mora biti postavljeno v trdilni obliki, saj 16. c člen ZRLI odločno navaja, kako naj se glasi referendumsko vprašanje.
Referendumsko vprašanje in obrazložitev morata biti skladna. Obrazložitev mora pojasnjevati vprašanje, saj je prav v tem smisel obrazložitve. Če temu ni tako, gre za tehnično pomanjkljivost, ki jo lahko tožeča stranka popravi ob pozivu na odpravo neskladnosti.
ZLS člen 33, 33/2, 46.a, 46.b, 47, 48. ZRLI člen 56, 56/5, 57. ZUS-1 člen 2, 2/1, 28, 28/3, 36, 36/1-2.
referendum - ljudska iniciativa - molk organa
Tožniki očitno niso vložili zahteve za naknadni referendum, saj tega dela zahteve niso vezali na nek že sprejet splošni akt občine ali na njegove posamezne določbe. Svetovalni referendum pa lahko pred odločanjem o posameznih vprašanjih razpiše le občinski svet iz svoje pristojnosti, da bi ugotovil voljo občanov. Iz določila 46.a. člena ZLS sicer izhaja, da občani lahko odločajo na referendumu tudi o drugih vprašanjih, če tako določa zakon, kar pomeni, da je načeloma možen referendum tudi v drugih pravnih okvirih, kot je določen v 46. členu ZLS, vendar samo če poseben zakon to določa. Poseben zakon pa referenduma v zadevi, v kateri ga zahtevajo tožniki, ne določa, kar pa ne pomeni, da organ, na katerega so tožniki naslovili zahtevo, nima obveznosti z ustreznim aktom v procesnem smislu, ob smiselni uporabi določil ZUP odločiti o vlogi tožnikov.
Tožniki so z vlogo podali tudi zahtevo v smislu t.i. ljudske iniciative. Zahtevo so naslovili na občinski svet in na župana. Ker z ljudsko iniciativo niso zahtevali razveljavitve splošnega akta, bi moral pristojni organ o zahtevi odločati najkasneje v 1 mesecu.
varstvo volilne pravice - potrditev mandata člana občinskega sveta - predstavnik romske skupnosti
Če pritožbe, s katero bi upravičeni pritožnik uveljavljal varstvo volilne pravice drugega kandidata, v postopku potrjevanja mandata ni, mora občinski svet mandat izvoljenega kandidata potrditi.
varstvo volilne pravice - občinski svétnik - prenehanje mandata zaradi odstopa - ponovna pridobitev mandata - nadomestni mandat
Ni pravilno stališče, da ni zakonske ovire, da lahko nekdo, ki je od mandata odstopil, v teku preostale mandatne dobe ponovno pridobi mandat. Preklic odstopa po tem, ko občinski svet ugotovi, da so nastali razlogi za prenehanje mandata, ni mogoč. Funkcija člana občinskega sveta je javna funkcija, zato obnavljanje mandata ni v dispoziciji osebe, ki je od mandata odstopila, in je mogoč le v primerih, ki jih določa zakon.
sprejem liste kandidatov - volitve članov občinskega sveta
Politična stranka B. je sicer kandidatno listo sprejela v skladu s svojimi pravili, pri tem pa ni upoštevala zakonskih določil 51. člena ZLV, ki izrecno določajo, da smejo pri določanju kandidatov sodelovati samo tisti člani stranke, ki imajo volilno pravico in stalno prebivališče v občini, zato je bila predložena kandidatna lista sprejeta na nezakonit način.
ZVDZ člen 58, 55, 56, 57, 58, 55, 56, 57. ZLV člen 51, 51.
pooblastila volilne komisije - presoja zakonitosti kandidatne liste - volitve članov občinskega sveta
Ker po pravilih stranke določa listo kandidatov izvršilni odbor stranke, pritožnik pa je z listinami izkazal, da je listo kandidatov določil izvršilni odbor, je bila občinska volilna komisija pooblaščena, da preveri izpolnjevanje zakonskih pogojev, to je, ali so člani izvršilnega odbora, ki so določili kandidatno listo, člani stranke, ki imajo volilno pravico in stalno prebivališče v občini, in ali so bili kandidati določeni s tajnim glasovanjem. Ugotavljanje dejstev, ki ne sodijo med zakonske pogoje, ki jih mora politična stranka izkazati ob vložitvi kandidatne liste, pa ne sodi v okvir pooblastil, ki jih ima občinska volilna komisija.
ZVDZ člen 56/2, 52, 52/1, 56, 56/2, 52, 52/1, 56. ZLV člen 73, 74, 74/2, 73, 74, 74/2.
ime liste kandidatov - volitve članov občinskega sveta
Kratice imena stranke ni mogoče uporabiti v imenu liste kandidatov, ki jo vložijo volivci, ne glede na to, ali je stranka, ki bi lahko bila zaradi tega prizadeta, uporabo svojega imena ali kratice dopustila. Uporaba kratice politične stranke v imenu kandidatne liste je formalna pomanjkljivost, zato bi morala občinska volilna komisija takoj pozvati predlagatelja, da navedeno pomanjkljivost odpravi. V primeru, da je predlagatelj ne bi odpravil, pa samo zaradi kratice stranke v imenu liste kandidatov, kandidatne liste ne bi smela zavrniti, ampak bi morala šteti, da se za ime liste šteje ime in priimek predlagatelja liste kandidatov.
ZVDZ člen 4. ZLV člen 4, 101, 4, 101. ZUS člen 68, 68/2, 68, 68/2.
lokalne volitve - pravočasnost - pritožba
V volilnih zadevah se vloge, ki so vezane na roke, vlagajo neposredno na sodišče, zato se v teh primerih določba drugega odstavka 68. člena ZUP ne uporablja.
ZLV člen 100, 18, 30, 81, 100, 18, 30, 81. ZUS člen 18, 34, 34/4, 18, 34, 34/4.
lokalne volitve - zavrženje tožbe - aktivna legitimacija
Po 100. členu ZLV lahko vloži pritožbo proti odločitvi OVK samo kandidat (tisti, ki ni dobil svetniškega mandata) in predstavnik kandidatne liste, zato bi moral pritožbo zavreči že občinski svet, če jo vloži kandidat, ki je mandat dobil. Takšen kandidat pa ne more biti aktivno legitimiran tudi po določbi 18. člena ZUS za vložitev pritožbe v upravnem sporu, ker zaradi pridobljenega mandata več ne izkazuje pravnega interesa.
ZLV člen 4, 41, 43, 84, 98, 100, 101, 101/4. ZVDZ člen 4, 4/2.
rok za vložitev tožbe - zavrženje tožbe - lokalne volitve
Prvi odstavek 101. člena izrecno določa 8. dnevni rok od prejema obvestila za vložitev pritožbe na sodišče pristojno za upravne spore. Ta določba se razlaga v zvezi s 4. členom ZLV, ki napotuje na Zakona o volitvah v državni zbor, ki v drugem odstavku 4. člena določa, da se vloge, ki so po zakonu vezane na rok, vlagajo neposredno pri pristojnih organih.